Flere har opfordret mig til at lave en lydbog version af min bog SEO 2.0 - enten det hele, hvilket bliver vrkelig langt, eller blot nogle udvalgte afsnit. Men jeg er lidt i tvivl om, hvor mange der vil have glæde af det og fine det attraktivt ... Hvad mener du?
Omend at du er en glimrende oplæser, så er mit bud (uden at have
læst bogen) at markedet for en voldsomt omfattende lydbog omkring et
forholdsvist tungt emne som SEO, er meget meget lille. Jeg var flad af
grin da du henviste til videre læsning på side 715. Er det overhovedet
teknisk muligt at lave et index på en lydbog endnu?
Hvis jeg beslutter mig for at købe SEO 2.0 vil jeg nok primært benytte den som opslagsværk og uden en indexering er det ligesom ikke rigtigt relevant i en så omfattende en lydbog.
Bevares, der kan da sidde svagtseende SEO-nørder derude som ville få stor glæde af din vidensdeling i form af en lydbog, men dem er der nok ikke mange af i det ganske danske land.
Derudover kan der sidde enkelte som benytter sig af indlæring gennem søvnen (jeg brugte dette til at accelerere indlæringen af Real Book standards for mange år siden - en enkelt nats søvn med eksempelvist Footprints og en times morgen-øvning, så sad den lige i skabet og har iøvrigt hængt fast der lige siden) men dem er der nok heller ikke mange af og jeg tvivler på at effekten af denne indlæringsmetode er ligeså effektiv ved oplæsning som ved musik.
Det bedste formål jeg lige kan se med at udgive udvalgte kapitler som lydbog, er markedsføring af den egentlige e-bog. Alene i forords-eksemplet her viser du. at du behersker et levende sprog, som kan gøre tungere SEO-stof lettere at fordøje.