Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længe leve Eva Kjers FØRSTE udtalelse !

Side 13 ud af 14 (138 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel nu siger partierne jo ikek altid hele sandheden :)

Men der er ingen grund til at have ondt af dem på bistand fordi de har det så hårdt når der er masser af jobs til dem.
Kan ikke passe vi andre skal knokle for at mange kan være på bistand, når de ikke gider at arbejde.

Nå´r vi har isoleret denne gruppe kan vi kigge på de andre.

Engang imellem må man se på det store perspektiv og gøre livet svært for en gruppe hvor der både er reele folk , men også folk der vil snyde.

På sigt vil det hjælpe de folk der har det hårdt, men på kort sigt vil de måske ikke få noget ud af det.

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:40

Er helt forkert at antage at folk på dagpenge og/eller bistand ikke gider at arbejde ... Der findes da nogen (få) som hverken gider det ene eller det andet ... og de skal da ha en særlig behandling ...

Men som udgangspunkt burde man starte emd at tilbyde folk på dagpenge og bistand et reelt arbejde ... og kan man tage den herfra ...

Men hvis der er nogen som kender en 300-400 ledige arbejdspladser - så skal jeg nok skaffe de tilsvarende folk (ufaglærte) som meget gerne VIL ha'' et arbejde ....
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 11:45
"Men kigger du på hellerup skolerne er niveaut sikker langt højere, og sådan er det bare men der har de også råd til det."

Det var dog en frygtelig fordom. (nu har jeg tilfældigvis gået i skole i Hellerup - og det gør jeg iøvrigt igen nu). Mine forældre brugte deres penge på at betale ejendomsskat - så jeg måtte selv stå få tingene.. Ting er relative, som du nok ved.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:52

Hej David,

Er nu meget enig med Mikkel omkirgn disse børnefødselsdage .... og når jeg læser din historie omkirng din skolegang i Hellerup .... så skræmmer det mig at nogen (dine forældre) bruger pengene på ejendomsskatter og at du selv har klarte tingene ....

SKal bestemt ikke være efter hverken dig eller dine forældre - men forstår slet ikke at man kan vælge "Hellerup" for en sådanne pris ...

Har selv boet i Hellerup og kender godt til det ... men har nu mere ondt af de folk hvor "Hellerup" betyder noget for dem .... Bor i dag syd fro Køge - og det er dælme billigere end Hellerup og det har givet mig en økonomisk frihed som jeg ALDRIG kunne finde på at bytte for noget !

Forstå mig ret ! Men mener at det handler om folks værdier...
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 11:57

Basco, det er bare at kigge på stillingsopslag der er masser af stillinger, en hel del inden for resturationsbranchen og rengøring.

Returation kræver vist lidt efter uddanelse hvis det ikke kun er tjener job.
Men der er masser af folk på bistand der ikke gider at arbejde, selvom det kun skulle dreje sig om 2000 er det stadig for mange for de koster kassen at have 2000 mennesker på bistand.

David.
Det er ikke en fordom men vi må gå ud fra at gennemsnitslønnen er bedre for dem der bor i hellerup end i f.eks. ringsted.
Og så er det sandsynligt at de holder fødselsdage på MCD og i biffen, da de sandsynligtvis har flere penge til rådighed end dem i ringsted.

Man kan altid finde familier der falder udenfor, men i gennemsnit er jeg overbevist om at det jeg skriver om hellerup er korrekt
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 12:01

Hej Basco

Du har fuldstændig ret - det var torske dumt af mine forældre at bosætte sig der (i Klampenborg var det så vi boede), med alle de økonomiske ærgelser, kartoffelkur osv. set i bagklogskabens klare lys. Min pointe er bare, at det er omtrendt lige så rigtigt at tro, at dem der går i skole i Hellerup har røven fuld af penge, som at tro, at dem der bor i Randers kører i traktor.. Faktisk tror jeg der netop et sted som Hellerup er flere økonomiske ærgelser og problemer end andre steder.. Og SÅ fedt er der altså heller ikke.. Men sådan er der jo så  meget :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:04

> Engang imellem må man se på det store perspektiv og gøre livet svært for en gruppe hvor der både er reele folk , men også folk der vil snyde.

Jeg går ud fra at du logisk set må anlægge samme stramme politik overfor iværksættere og virksomheder i almindelighed - for her er der da også mange der snyder.

Jeg synes du er helt på galt spor hvis du virkelig mener at pisken er det bedste redskab til at skabe et bedre samfund. Personligt tror jeg gullerødder er langt bedre - motivation frem for tærsk. Under ale omstændigheder kan jeg ikke se at der skulle være forskel - hvis du vil burge piskemetoden, så brug den over hele linien i stedet for denne usympatiske jagt på de svageste alene.

Generelt synes jeg det er et ufatteligt usympatisk træk ved visse mennesker, at de vælger at se nedad når de oplveer problemer: Det er de fattiges skyld, de er de fremmedes skyld osv. Det kunne jo også være det var DIN skyld. Tjener du ikke nok? Så let røven - det kunne være det hjalp lidt mere end at brokke sig over dem der er svagere stillet end dig.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 12:05

Ronnie, du glemmer bare, at et hus koster ca. 4 gange så meget i Hellerup som i Ringsted - og de fleste tjener ikke tilsvarende, men er helt almindelige mennesker. Jeg vil gerne invitere dig til Hellerup..

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 12:16

Mikkel

Man må jo lave en indsats på enkelte område først og så tage andre områder.
Selv. skal alle overholde loven, men man må tage visse områder før andre.

Vi har i mange år prøvet guleroden over disse folk, det virker ikke så må pisken bruges.

Jeg ved nu ikke om jeg giver andre skylden, men jeg er da bare træt af at en del i danmark lever rimeligt uden at ude til samfundet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:21
Du må sgu leve på en anden planet end jeg gør. Jeg håber der er smukt der hvor du bor - skriv hjem
Side 13 ud af 14 (138 indlæg)