Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længe leve Eva Kjers FØRSTE udtalelse !

Side 12 ud af 14 (138 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/28/2005 11:57:50 AM Forfatter: Ronnie Gasseholm
Jeg ved da godt at de penge bruges nu.
Men derved er vi da stadig med til selv at betale for det vi får sener.

Det vi gør nu, er at købe en andel i det, der foregår senere (som er en forlængelse af det, der foregår i dag og foregik i går).  Jeg giver til andre i dag: jeg får af andre i morgen. 

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 07:51
Hej Phileas,

Som du selv skriver det - så er du ikke økonom, men kan da også konstatere at du intet ved om samfundsøkonomierne - hvilket med stor tydelighed fremgår af dine indlæg !

Folk skal da have lov til at have deres meninger, men det støder mig fagligt at nogen sidder og fremfører den ene forkerte anskuelse efter den anden !

Jeg vil da med glæde bidrage til debatten – men finder det spild af tid at skulle ”slås” med en som tror at jorden er flad !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:01
Dato: 9/29/2005 7:50:58 AM Forfatter: basco

Jeg vil da med glæde bidrage til debatten – men finder det spild af tid at skulle ”slås” med en som tror at jorden er flad !

Lam retorik, Basco. 

Du har alle modargumenterne, men gider ikke spilde din tid med at fremføre dem?  Tilgiv mig min skepsis, men er du ikke bare uvidende?

Dit eneste retoriske våben er min egen indrømmelse af, at jeg ikke er økonom.  Jeg giver dig sværdet, men du kan ikke bruge den!  Indrømmelsen er udtryk for åbenhed: jeg vil gerne lære noget af denne debat, i stedet for at gemme mig i en skyttegrav.  Jeg lærer ingenting af dine svar.  Jeg er ikke økonom, men jeg er filosofisk anlagt og søger mere viden og dybere indsigt, end jeg har i dag.  Du bygger dine påstand på ''Hvad fatter gør, det er altid det rigtige.''  Sorry, jeg er ikke imponert. Hvem er det egentlig, der tror, at jorden er flad?

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 01:50
He he -  helt som ventet blev denne tråd amino''s største på meget kort tid !

Tak for debatten drenge, hvadenten vi er enige eller ej, så er det altid sundt med en god diskussion. Det er altid lærerigt at høre forskellige synspunkter på samme emne. Husk altid på at det aldrig betaler sig at bære nag, selvom det kan være fandens svært at lægge væk somme tider...

Jeg tror ikke vi kom frem til en konklusion på emnerne, men det er nok også umuligt. Der er visse ting man aldrig kan blive helt enige om...

Skål for amino.dk. !
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 10:00

Den største grund til rigdom er og vil altid være gensidig forståelse. Hvis folk tjener alt for forskelligt, vil der helt automatisk ske en ændring i den måde folk opfatter hinanden på, og dem der føler sig mindre værd vil begynde at bekrige dem de tror føler sig mere værd..

Jeg ved ikke hvor denher Harvard professor har sin ide fra - det er sikkert fra en bog. Bed ham om at spørge en enlig mor på overførselsindkomst, om hun også synes det vil være en smart ide at skide på uligheden. Hun vil ikke kunne så meget andet end at sukke dybt - og så derudover blive dybt deprimeret over sin egen situation.

Denher debat mangler særdeles mangel på forståelse for netop hvordan de "svage" tænker og føler - og det er et uheldigt (men uundgåeligt) karaktertræk hos dem der tænker lykke=penge.

Jeg synes også, at folk med initiativ skal have mange flere muligheder for at kunne realisere dette på global skala end hvad man gør nu - og derved have mulighed for at blive rigere - men det bliver nødt til at hænge sammen med de mennesker man lever sammen med, fordi ellers ender det med dyb depression og kaos (og det behøver man ikke at være professor for at kunne regne ud).

Lighed er dén ting af alle her i Danmark, som har gjort landet til hvad vi er idag. Punktum.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 10:08

Jah "lighed" og Fagforeninger har gjort landet til det det er idag.

MEN har du overvejet om verden har ændret sig så man nu må tage en ny retning ?
Det jo ligesom i et firma, når du har 50 ansatte er Direktør A måske det rigtige valg men når der er 500 ansatte er A måske ikke god nok mere og B må ind.

Og jeg er ved at være træt af det lighedssank for i danmark har vi ikke fattige, så skjuler de sig godt.
Kan godt være vi har folk der MENER de er fattige men de er da slet ikke fattige i forhold til så mange andre.

Desuden blev der jo sagt i radioen i fredags at der var 100.000 stillingsopslag i DK der ikke var besat lige pt.
Mon ikke man skulle få dem besat inden man snakker om det her lighed-

Og så samtidig få stoppet det sore arbejde for det er da et større problem
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:09

Hvorfor er det kun de fattige der skal sammenlignes med andre lande? Ja, de fattige i Danmark er meget bedre stillet end fattige i andre lande, men alle os andre er også meget rigere end så mange andre. Folk der tjener over 200.000 om året i Danmark er meget rigere end en velhavende person i mange tredieverdenslande. Betyder det så at dem der tjener over 200.000 kr ikke har brug for at tjene mere? Nej, lige så lidt som det har nogen som helst betydning om en enlig Dansk mor har flere penge end en tilsvarende dame fra Ghana.

Fattigdom og ridgom er relative størrelser. Lad os tage et mere konkret eksempel fra den virkelige verden.

I folkeskolen oplever mange af de fattigste forældre at de er blevet fattigere - ikke fordi de har fået mindre, men fordi alle de andre børns forældre har fået mere. Jeg har hørt om helt konkrete eksempler på familer, som ikke længere lader seres børn gå til børnefødselsdage fordi nivauet simpelthen er steget til urimelige højder. Det er ikke længere nok at invitere til boller og kakao, nej nu starter det med en tur på McDonnals, derefter en tur i tivoli og til sidst en lille fest derhjemme med dertil indkøbt profesionel børneunderholdning. Børn og forældre forventer at næste børnefødselsdag lever op til samme nivau. Det er der mange der ikke kan betale og således bliver de sat helt uden for fællesskabet. Når lille Per (eller Muhammed) og hans forældre ikke har råd til at deltage i de naturlige sociale sammenhænge, som f.eks. børnefødselsdage, så føler de sig fattige - og udenfor "vores" samfund" og så er det sgu ligegyldigt at der findes enlige mødre i Ghana som har mindre. Fattigdom og rigdom er relative størelser!

Ovenstående eksempel er IKKE grebet ud af den tomme luft - det er en konkret historie fra det virkelige liv i Danmark!
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:12
Og lad os så iøvrigt stoppe al den tåbelige snak om at Danmark er ligesom et firma. Det mente Brixtofte også og han er på vej i spjældet fordi han kørte en kommune netop på denne måde. Et samfund er en helt anden størrelse end en virksomhed og har helt andre forpligtelser. Og så er der jo lige det der demokrati.
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 11:21

Vi vil altid kunne finde ekstremer.

Nu har jeg en lillebror på 11 og har ringet og spurgt hvordan de gør i hans klasse, og EN gang har de været på MCD, resten gangene har det væres børnfødselsdag med boller, lagkage pølse og måske hjemmelavet pizza.

De giver gaver for 30-40 kr. da det er aftalt i klassen at det giver man for.

Her kan alle være med.

Men kigger du på hellerup skolerne er niveaut sikker langt højere, og sådan er det bare men der har de også råd til det.

Hvorfor ikke snakke om landet som et firma ?
Lad være med at blande brixtoft ind i det, indtil vidre er han ikke dømt.

Så længe vi har 100.000 ubesatte stillinger så er der ikke den store grund til at snakke om hvordan vi hjælper dem på overførelses indkomster, de kan jo tage en af de 100.000 stillinger.

Når de så er på arbejdsmarkedet kan vi se om de virkeligt svage( handicappede, uarbejdsdygtige, pensionister osv) skal hjælpes.
Men man fikser jo ikke lige det her på en dag, ligesom vi har måttet vente mange år på lidt skattenedsættelser.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:29

> Så længe vi har 100.000 ubesatte stillinger så er der ikke den store grund til at snakke om hvordan vi hjælper dem på overførelses indkomster,

Sikke noget vrøvl! Heldigvis er der stort set heller ingen politiske partier som støtter en så ekstremistisk holdning til samfundet. Så held og lykke med det ...

> Hvorfor ikke snakke om landet som et firma ?

Fordi der stort set ingen lighedspunkter er. Ganske simpelt! Man skal have en facistisk stat eller diktatur hvis det skal give nogen mening at drage sådanne sammenligninger og hvis det er det du vil kæmpe for så velkommen
Side 12 ud af 14 (138 indlæg)