Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pyramidespil afsløret!

Side 2 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

Hehe ja men overordnet set, så tjener de ikke noget hvis de ikke får fingeren ud af starthullet. Hvis mine folk ikke tjener penge, så er det fordi de ikke hører efter og det ved de godt.
I alle MLM firmaer, er det jo via netværket der tjenes penge. Så det er jo altid bedst, at folk bliver aktiveret og kommer i gang. - Hvis man omgående hjælper de mennesker, som man formidler konceptet til, så vil man som udgangspunkt få gang i de fleste.
 
Det er bla. andet også her, hvor folk tager grueligt fejl af MLM og pyramidespil.
I pyramidespil siger det sig selv, at man tjener penge på bare at kyle et absurt antal mennesker ind i pyramiden.
I MLM skal man derimod gå ind og arbejde mere seriøst og intenst med de mennesker, som man formidler konceptet til.
 
Faktisk kan det ikke anbefales, at arbejde med mere end en håndfuld mennesker af gangen. Man kan sige, at disse mennesker først skal uddannes og rustes til at kunne håndtere deres forretning selvstændigt og samtidig hjælper man de første resultater på vej. Lige præcis her er der desværre adskillige folk der arbejder med MLM, der springer over hvor gæret er lavest. De har en ide om, at målet er at skrive folk op og det er en fejltagelse. - Når man har skrevet en person op, så er arbejdet først lige begyndt.
 
Dette er en af de vigtige elementer, der udskiller MLM fra pyramidespil. Nemlig den seriøsitet der indgår i ens samarbejde med de mennesker, som man formidler til. Det er også denne seriøsitet, som sætter gang i en god og produktiv forretning.
 
*Hvad nytter det, at man lynhurtigt kan skrive 100 mennesker op? Hvis de ikke bliver hjulpet i gang, så falder de jo ligeså hurtigt fra igen og godt knotne oven i købet.*
 
Dette er bla. også årsagen til, at folk tror de skal hverve det halve af sjælland for at få en god forretning. Dette passer slet ikke, man kan faktisk sagtens få gang i en succesforretning med en lille håndfuld mennesker. Det skal bare gøres rigtigt.
 
Mvh.

James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 9/17/2005 11:37:49 PM Forfatter: Lougan Hej James Det kan da godt være at ACN kun har ca. 1 % af det danske marked, men lad os bare antage at jeg er ACN-formidler. Jeg går ud og finder 10 kunder i min nærmeste vennekreds, jeg synes at det er meget sandsynligt at flere af vennerne også kender hinanden og ringer til hinanden. Så på den måde kommer procenten nok meget højere op i min egen kundegruppe, måske 60 – 80 %. Mht. Qbic7, så misforstår du mig. Jeg ved godt at man får nogle ydelser ud af de 8000 kr. man bruger til startpakken. Det, jeg mener, er at de produkter/ydelser man får for 8000 kr. efter min mening ikke er i nærheden af at være 8000 kr. værd. Noget andet er at jeg har læst utrolig mange og tykke bøger om MLM, (også den som Zoltan herinde i dette forum har skrevet) og en fællesnævner for dem alle er at de er mindre værd. Det må ikke som sådan koste noget udover de produkter man køber i startpakken som skal have den pålydende værdi.

Til Lougan: fficeffice" />

Jeg vil som uafhængig repræsentant for ACN gerne svare på konstruktiv kritik, men det kræver, at man som modtager er åben og modtagelig, samt at man ”tager skyklapperne af”. Jeg kender desværre ikke noget til Qbic7, så dette firma kan jeg således ikke kommentere.

 

Du kan i en anden tråd læse, at DEFINITIONEN på, om et arrangement er lovligt NM eller ulovligt pengespil, lægger i om omsætningen PRIMÆRT kommer fra reelle produkter - eller PRIMÆRT fra opstartslicensen. Og produkter i denne sammenhæng kan altså sagtens være serviceydelser, telefoni, rådgivning/bistand fra revisor/advokat m.m.

Der skal altså blot være en fakturering af en reel ydelse – og altså ikke nødvendigvis et ’fysisk’ produkt som fx en bøtte fodcreme.

 

Man kan jo selvfølgelig diskutere, hvor mange % PRIMÆR er.

 

Men for at der ikke skal herske nogen tvivl, så lad os bare sige mere end 95 %.

Dvs. produktomsætningen udgør mindst 95 % og opstartslicensen højst 5 %.

 

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/18/2005 12:53:42 PM Forfatter: James
Hehe ja men overordnet set, så tjener de ikke noget hvis de ikke får fingeren ud af starthullet. Hvis mine folk ikke tjener penge, så er det fordi de ikke hører efter og det ved de godt.
I alle MLM firmaer, er det jo via netværket der tjenes penge. Så det er jo altid bedst, at folk bliver aktiveret og kommer i gang. - Hvis man omgående hjælper de mennesker, som man formidler konceptet til, så vil man som udgangspunkt få gang i de fleste.
Det er bla. andet også her, hvor folk tager grueligt fejl af MLM og pyramidespil.
I pyramidespil siger det sig selv, at man tjener penge på bare at kyle et absurt antal mennesker ind i pyramiden.
I NM skal man derimod gå ind og arbejde mere seriøst og intenst med de mennesker, som man formidler konceptet til.
Faktisk kan det ikke anbefales, at arbejde med mere end en håndfuld mennesker af gangen. Man kan sige, at disse mennesker først skal uddannes og rustes til at kunne håndtere deres forretning selvstændigt og samtidig hjælper man de første resultater på vej. Lige præcis her er der desværre adskillige folk der arbejder med MLM, der springer over hvor gæret er lavest. De har en ide om, at målet er at skrive folk op og det er en fejltagelse. - Når man har sponsoreret en person, så er arbejdet først lige begyndt.
Dette er en af de vigtige elementer, der udskiller MLM fra pyramidespil. Nemlig den seriøsitet der indgår i ens samarbejde med de mennesker, som man formidler til. Det er også denne seriøsitet, som sætter gang i en god og produktiv forretning.
Hvad nytter det, at man lynhurtigt kan skrive 100 mennesker op, hvis de ikke bliver hjulpet i gang, så falder de jo ligeså hurtigt fra igen og godt knotne oven i købet.
Dette er bla. også årsagen til, at folk tror de skal hverve det halve af sjælland for at få en god forretning. Dette passer slet ikke, man kan faktisk sagtens få gang i en succesforretning med en lille håndfuld mennesker. Det skal bare gøres rigtigt.
 
Det er så sandt, som det er sagt/skrevet...!
 
Endnu et godt eksempel på de mange guldkorn som James strør omkring sig med på NM-debatten...!
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/18/2005 12:25:29 PM Forfatter: Mikael Rieck

Men hvis den man får rekrutteret ikke yder en indsats, så vil de aldrig kunne komme og sige at du har tjent på dem

 
Hej Mikael
 
Jeg vil gerne lige kommentere dette yderligere.
 
Jeg kan godt følge din tanke, at hvis man tjener en lille pose penge at formidle forhandlerpakken, at så vil det for nogen virke lidt pyramideagtigt og så den med, at de kan sige at man tjener på dem...
 
Hvis jeg havde tjent en lille pose penge på, at formidle en pakke og denne person begyndte at brokke sig over, at jeg havde tjent på ham/hende. Så kan de da få den pose penge smidt i nakken hvis det er det der støder dem.
Det man muligvis tjener ved at formidle en sådan pakke, udgør jo alligevel så minimal en del af det totale indtjeningspotentiale, så det egentlig hverken gør fra eller til.
 
Det der kan være det smarte i, at kunne tjene en lille pose penge pr. formidling er; at man på kort sigt kan tjene nogle interessante penge imens man arbejder sig op til det store resultat. Men den lille pose penge, vil typisk gå til benzin når man skal ud og hjælpe denne person. Så et eller andet sted, så havner den lille pose penge jo ikke i formidlerens lommer som sådan - det giver bare formidleren nogle midler til at hjælpe personen videre.
 
Når jeg snakker med folk, så kan jeg godt finde på direkte at sige; at jeg gerne vil tjene en masse penge på vedkommende. Men dette kan jeg jo ikke gøre, hvis denne person ikke også selv tjener en masse penge.
Så det faktum at jeg tjener på dem, er faktisk ikke noget de føler sig stødt over. De opdager jo også senere hen, at det faktisk mere er dem der høster udbyttet af min viden og erfaring, mere end det er mig der høster guldet på dem.
Jeg fokuserer meget på at give og tage - med andre ord at folk bidrager til hinanden og af hinanden. Hvis folk har et problem ved, at der er denne form for sparring er vigtig i en organisation, så er de nok heller ikke egnet til MLM (eller så meget andet for den sags skyld).
 
Men en anden ting.
Hvis folk søger efter l***en, så skal de nok finde den. Hvis det ikke er startindskudet, så er det manglen på startindkud. Eller også er det pyramidestrukturen, eller det faktum at man tjener penge på folk (ved ikke hvornår man IKKE tjener penge på andre folk). Det kunne også være medierne, internettet eller noget de har hørt fra nogen, som får dem til at snakke pyramidespil.
Hvis folk "ønsker" at det skal være pyramidespil, så skal de nok finde et eller andet at pege fingre af.
Hvad det så er de peger på er for mit vedkommende fuldstændig ligegyldigt. For jeg tager mig gerne tid til at høre ALT hvad de ved om pyramidespil - det har nemlig aldrig taget over 2 minutter.
Når de så indirekte må erkende, at deres ekspertviden omkring pyramideselskaber ligger på et meget lavt punkt, så behøver jeg blot at sige; "jamen så er det ikke pyramidespil" (til deres rodede forklaring).
 
Det er så nemt, at lukke munden på disse mennesker. Bare sæt dem til at forklare hvad de mener, læn dig tilbage og hold masken - en sådan forklaring kan nemlig være ganske underholdende.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil kun svar på James'' oprendlig sporgsmål..."bud på hvad pyramidespil er"

"A pyramid scheme is a fraud based on recruiting an increasing number of investors." definintion fra U.S. Lov
på danske "Pyramidesspil er en form for multilevel marketing, hvor man sælger "medlemskaber" og får provision efter hvor mange nye "medlemmer" man får med."
 
men der er ingen hurtig svar...fra 1997 [:0]
 
Forbrugerombudsmand Hagen Jørgensen tog i går det først skridt i retning af at få standset den omsiggribende brug af internettet i de såkaldte pyramidespil. I et samarbejde med 30 andre lande blev 74 virksomheder - mest danske - registreret, og de vil nu få en skriftlig advarsel. Senere vil virksomhederne igen blive kontrolleret - og hvis de stadig driver pyramidespil, vil de risikere sagsanlæg. Hagen Jørgensen er dog lidt i tvivl, om det vil være muligt at stoppe virksomheden. Dertil er de danske love mod pyramidspil for upræcise. Til Politiken siger Hagen Jørgensen, at "Politikerne bør sætte sig ned og præcisere en lov, der kan stoppe pyramidesystemet".
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Lidt ligesom dengang man i USA ville stoppe franchise konceptet..... Mener at det var få stemmer der afgjorde debatten dengang.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Krabsen

Jeg synes det er et fint indlæg du kommer med om ACN, og der er egentlig ikke noget overraskende i det. Jeg ved også godt at ACN ikke er ulovligt. Men det er mere fordi at man har svært ved at lave en lovgivning på området som kun går udover rigtige pyramideselskaber, derfor har man i lovgivningen skrevet at indtjeningen primært skal ske via produkt salg, for ikke at lovlige virksomheder kommer i klemme. Det jeg giver udtryk for i mit tidligere indlæg er min egen holdning til pyramideselskaber og hvad man skal være varsom over for.

Det som jeg synes virker betænkeligt ved de 2 selskaber jeg nævner er at man i startpakken ikke får et produkt der har den reelle værdi. At dig og James så siger " Jamen man får jo et skrædersyet koncept til de penge, hvordan kan du mene at det ikke er de penge værd". Der kan jeg kun svare at der er mange andre skrædersyet mlm koncepter som har været lige så dyre at udvikle, som kun koster 500kr. at komme med i, så hvor bliver resten af pengene af? Hvis de ikke går til den der indformidler, så må det jo være selve firmaet der skummer de penge.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lougan

Først og fremmest har jeg jo lige sagt, at der BLIVER udleveret nogle produkter.
I ACN og Qbic7 går noget af indskudet også til formidleren - men dette er et relativt beskedent beløb og ej heller ulovligt. - Lidt a la "henvis en kunde og modtag en flaske vin/gratis gave" princippet.
Langt størstedelen af indtjeningen sker stadigvæk via en reel produktomsætning.
 
Man får som nævnt udleveret startmateriale, der går penge til administrative omkostninger og ja man tager del i et skræddersyet forretningskoncept og modtager det materiale og den træning man har brug for og selve træningen mellem sponsor og sponsorerede kan vi da godt kalde for gratis.
 
Jeg tror du undervurderer de administrative omkostninger ved, at holde så store systemer funtionelle og jeg tvivler MEGET stærkt på, at firmaerne overhovedet skummer fløden fra disse produktpakker. Ligesom det er tilfældet for den selvstændige netværker, så tjener firmaet også pengene gennem den reelle produktomsætning.
 
Hvis vi snakker om møder og træninger, så gives der som regel et symbolsk beløb til at betale for lokaler osv.
 
Så alle disse beløb (der for den enkelte har mindre betydning), bliver driften og værktøjerne betalt, således disse er funtionelle og til rådighed.
 
Så hvis firmaet skummer fløden på noget, så vil det jo være produktomsætningen og det er jo ligesom også målet for hvilket som helst produktbaseret firma ikke sandt?
I et MLM firma har den enkelte mulighed for, at få en lille del af denne fløde og dette sker naturligvis også via produktomsætningen.
 
Derudover skal det nævnes, at der som regel er tale om firmaer, der samarbejder med et firma der udbyder selve marketing metoden. De varetager hver især deres område og skaber en enhed sammen med de selvstændige forhandlere og kunder. Men det hele roterer omkring den produktomsætning der må og SKAL betale dette system. Men til at lette mange af de praktiske omkostninger, så kunne det jo være muligt, at ny forhandler/kunde via indskudet betalte for nogle af de praktiske midler som bruges på at behandle den enkelte. Desuden vil de mindre beløb der gives til møder og træninger give midler til at holde disse kørende. - Det er de mange bække små der gør en stor å, men jeg tvivler på at dette ligefrem genererer et overskud. Det er snarrere for at lette disse omkostningerne og sikre firmaets videre drift. Det effektificerer jo et eller andet sted firmaets muligheder for at kunne sponsorere dets ekspansion sammen med det stadigt stigende antal kunder og forhandlere som følger af et naturligt resultat af dette.
 
Mvh.
 
James
 
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
hej James

Jeg kan kun sige at du ikke får mere ret af at skrive med store bogstaver. Du behøver sådan set heller ikke forklare mig hvad mlm er, for det ved jeg efter mange års arbejde.

Men det jeg prøver på at forklare er, hvorfor skal disse virksomheder have flere tusinde i start indskud, når man i de fleste mlm virksomheder kan starte for 500kr. Prøv ikke på at legalisere det ved at sige at de også har mange omk. med computerprorammer til at holde styr på ens downline, for det har de andre mlm virksomheder også.

Det som jeg ligesom prøver på at sige er: at de mlm virksomheder hvor det koster fra et par tusind og opefter, skal man nok lige være lidt varesom og ikke tage alt for gode varer. For jo flere penge startmaterialet koster jo mere ligner det pyramide. Det er jo det som er hele humlen i et pyramideselskab, at startgebyret er højt og produkterne ligegyldige.

Det der kendertegner mlm, er at man simpelthend ikke kan tabe sine penge, fordi at for sine startpenge har man fået produkter som har den værdi man har betalt og som man bare kan forbruge hvis man alligevel ikke kan få gang i sin forretning. Det kan man jo ikke hos ACN for der koster produktet 3000kr. og ved TDC koster det 1000kr. så man har altså tabt 2000kr. hvis man ikke kan finde kunder. Og ligesådan ved Qbic7 får man også nogle produkter som man skal betale mere end markedsvædien for.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lougan

 
Nu bruger jeg jo bare de store typer for at lægge tryk på nogen ord, ligesom så mange andre.
 
Hvis et firma ikke kræver et eller andet form for indskud, så ville jeg modsat dig være på vagt. - For hvis den eneste måde de kan få folk til at tage del i muligheden er ved, at folk gratis eller meget billigt kan deltage, så virker det ikke som om de tager deres forretning særlig seriøst, ligesom de mennesker der tager del i det vil have en masse useriøse personer. - Det er jo ikke meningen, at folk skal tage en impulsiv og useriøs beslutning, som de ikke har tænkt sig at følge op på.
 
Du må også huske på, at MLM firmaer kan være meget forskellige og hvis det er billigt at deltage i muligheden, så kompanserer firmaet formegentlig dette et andet sted - f.eks. via højere avance på deres produkter.
Desuden er det også forskelligt hvordan deres systemer er opbygget, hvor omfangsrige de er og hvor bekostelige de er. Jeg tror ikke at man kan sige, at det fast koster x antal kroner at holde kørende. For det vil jo variere alt efter hvilke markeder der er med at gøre og en million milliard andre ting.
 
Hvordan kan du mene, at Qbic7's pris er overvurderet? Der er jo altså tale om et meget bred vifte af rådgivere, samt kommunikationsproduktet og pensions- og opsparingsmulighederne. Hvis rådgivning virkelig var så billig som du lægger det ud til at være, så begriber jeg ikke at folk af økonomiske årsager ofte udelader den fornødne rådgivning eller lader sig nøje med den billigste af slagsen de kan finde.
Qbic7's produkter ligger altså i en helt anden prisklasse end shampoo og hudcreme og jeg synes bestemt ikke, at prisen er overvurderet. Faktisk slår det mig som værende en utrolig billig mulighed, for at få tilgang til disse ydelser.
 
Jeg ved at Qbic7 forhandlerpakken koster de 8000 kr. Men almindelige kunder vil købe pakker, som er væsentlig billigere. Qbic7 baserer i modsætning til andre firmaer deres serviceydelser over internettet. Der er uundgåeligt tale om omkostninger til nogle relevante programmer og systemer der udgør produktet med rådgivningen. Disse udgifter er ikke eksisterende i andre firmaer, hvor produktet er fysisk.
 
Som jeg ser det, så er det det samme som at sige.
 
50000 kr. er dyrt for en bil, for henne på hjørnet kan jeg få en cykel for 5000 kr.
 
De forskellige firmaer har kort sagt næppe de samme driftomkostninger.
Et gammelt og veletableret firma vil typisk kunne indhente bedre tilbud end nyere og mindre etablerede firmaer.
 
Så dette og som sagt en million milliard andre detaljer afgører jo om firmaet har brug for 500 eller 1000 eller whatever, for at holde den del kørende.
 
Mvh.
 
James
 
PS. Selvfølgelig kan man da tabe penge i MLM.
Side 2 ud af 9 (87 indlæg)