Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pyramidespil afsløret!

Side 3 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej James

Det bliver vi nok aldrig enige om

Det eneste jeg kan sige om den brede vifte af rådgivere, kommunikationsprodukter og pensions- og opsparingsmuligheder, er at meget få af produktern ville jeg kunne bruge og jeg så ikke noget kundepotentiale i min familie eller nærmeste omgangskreds, af den simple grund at ingen af dem bruger produkterne i forvejen. Mange af Qbic7''s produkter henvender sig mere til virksomheder end privatpersoner. Desuden synes jeg at deres produkter er en gang varm luft på flaske, som de siger at slået stort igennem i USA. På mange områder ligner Danmark og USA overhovdet ikke hinanden fx. deres retsystem hvor de kan sagsøge alt og alle. Derfor er advokathjælp på abonomentbasis sikkert godt derovre, men herhjemme vil den ikke slå igennem. Ligesom ejendomsmægler på abonomentbasis, nu går jeg ikke og sælger hus i tid og utide. Man skal iøvrigt selv sørge for at annoncere, så jeg tror pengene er bedre givet ud til en rigtig mægler.

Jeg kan forstå at der er kommet flere produkter til siden jeg var til hulahopmøde med ham der politikeren der har været i konservativforlkeparti. Og det gode ved det er at de nye produkter er noget som de fleste kan forholde sig til telefoni og sådan, problemet er bare at det er produkter som de fleste får kastet i hovedet til forærings-pris. Ihvertfald ikke noget jeg kan lokke folk til at give 8000kr. for Lidt samme blindgyde som ACN er i.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lougan

Nu ville det jo nok også være et kedeligt forum hvis alt og alle var enige med hinanden.
 
At folk ikke i vidt omfang benytter sig af en specifik form for rådgivning vil jeg give dig ret i. Men dette er jo bla. fordelen i, at have en bred vifte af rådgivere til alle mulige og umulige situationer.
Hvis markedet for private ikke er eksisterende, så er det jo netop en indikation af at rådgivningsproduktet måske ikke er så tosset en ide endda. Jeg kunne forestille mig, at Qbic7 går ind og skaber et marked mere end de tager en markedsandel. Der skal selvfølgelig heller ikke herske tvivl om, at det er mindre virksomheder og selvstændige i særdeleshed, som kan gavne fra disse serviceprodukter.
 
Som jeg har fået det forklaret, så skulle et relativt beskedent brug af de enkelte serviceprodukter alene kunne tjene abonnementet hjem. Der vil også være mulighed for at deltage i perioder - dvs. at købe f.eks. 3 måneders abonnement hvor man gør brug af rådgivningen f.eks. og derefter melder sig ud igen. En goddag og farvel kunde.
At du eller dine nærmeste ikke umiddelbart kan bruge denne service er jo ikke ens betydende med, at der ikke er et marked for det. - Jeg har f.eks ikke brug for kirapraktor, men der er mange mennesker der nødigt ville være foruden.
 
At se ideen i et MLM firma går også ud på at se ud over sin egen næsetip. Hvis man bedømmer et firma udelukkende udfra eget behov, så vender man det blinde øje til eksistensen af et muligt marked.
Vi kan vel blive enige om, er der er et marked for både kommunikationsproduktet og opsparingsmulighederne. Man skal blot se fjernsyn i en halv times tid for at få bekræftet dette.
 
Men derudover har jeg lagt mærke til, at flere og flere firmaer i forbindelse med f.eks. advokatbistand og hjælp til revision og skatterådgivning er ved at skyde op. Det er for mig en indikation af, at Qbic7's udbud af en bred vifte af rådgivere, samt de øvrige produktgrupper ikke umiddelbart tyder på, at de er på vej ind i en blindgyde.
Eller er jeg HELT ved siden af?
Noget kan i hvert fald tyde på, at folk alligevel er villige til at investere 8000 kr. i forretningen og spørgsmålet er, om der måske alligevel er et stort potentiale i deres ide? Især fordi ekspansionen ikke kun vil finde sted i Danmark og Skandinavien, men også i USA hvor du selv siger at muligheden er til stede. Det bliver da spændende at se om det brister eller bærer i hvert fald.
 
Mht. ACN ville jeg betragte det som en blindgyde, hvis de f.eks. ikke gik hen og blev aktuelle med deres mobilservice.
Dette bunder ud i, at fastnettelefonen bliver mere og mere erstattet med mobiltelefoni.
Så længe ACN får stablet dette på benene, så vil jeg ikke mene at de er på vej ind i en blindgyde heller. Markedet indenfor telefoni og kommunikation skal man ikke tage fejl af... Men det er selvfølgelig et meget konkurrencepræget marked og efter min mening er det "farligt" at smide alle sine kort ind i denne del alene - men det er bare min beskedne mening om det og jeg er ikke ekspert i telefoni overhovedet.
 
Mvh
 
James
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lougan,

Jeg må give dig ret i dine antagelser. Som du sikkert har set af en anden tråd om mlm, var jeg i modvind da jeg hævdede at startgebyrer og lignende er uetisk.
 
MLM fungerer jo i al sin enkelthed på at MLM virksomheden leverer produkterne - fysiske som ufysiske - og repræsentanterne (MLMerne) tager sig af markedsføringen. Den enkelte skal ikke kunne forhindres i at komme i gang, hvis lysten og evnerne er til stede. Indtjeningen skal efter min, og fornemmer jeg også efter din, mening helt og holdent ligge i produkt/servicesalg. Lykkedes dette salg ikke skal et evt. opkøbt lager - startpakke, fysiske som ufysiske - kunne leveres tilbage, så man får sine penge igen.
 
Træning, hjælp fra upline, levering af teknologisk infrastruktur etc. skal i langt de fleste tilfælde være gratis for den enkelte MLMer.
 
Argumenter om, at motivationen hos den nye MLMer er større er, efter min mening, ikke i orden.
 
At der er en generel advarsel mod dyre "indmeldelsesgebyrer" ligger naturligvis i at duplikationen kan få denne del af indtjeningen gjort til det væsentlige for en nystartet eller forholdsvis nystartet MLM virksomhed.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/21/2005 6:55:46 PM Forfatter: Palle Toft
Argumenter om, at motivationen hos den nye MLMer er større er, efter min mening, ikke i orden.

 
DET ER STADIG IKKE ET ARGUMENT!!!!!!!!
 
Så fat det dog.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej James,

Jeg kan se at min blotte tilstedeværelse kalder på dine følelser. Uklogt og også usundt i en debat.
 
Du mener at indbetaling af et STORT indmeldelsesgebyr motiverer den nystartede til at gøre noget ved det og det er da sikkert også rigtigt. Hvem vil ikke som start prøve på at beskytte sin investering.
 
Hele humlen ligger i, at hvis dette indmeldelsesgebyr ikke er refunderbart, kan danne grundlag for en stor indtjening for MLM virksomheden og de MLMer, der for nye i sin downline. Duplikationen fungerer jo både på produktsalg som på indmeldelsesgebyr. Problemet er bare at duplikationen er blind og kan ikke se forskel på indtjening fra indmeldelsesgebyrer og profitter fra produktsalg.
 
Det er denne duplikeringsfunktion, der gør STORE indmeldelsesgebyrer uetiske.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle

Det pisser mig af at jeg for 3. eller 4. gang skal fortælle dig, at der ikke var tale om et argument, men et udtryk for min holdning til det. Jeg kan ikke forstå hvorfor du stadig fedter rundt i det?
 
Det er ikke dig der generer mig, men det er de ting du siger. Som jeg også nævnte på denne tråd eller en anden, så virker det som om du kører en hetz mod alle andre MLM firmaer end din egen og du mangler stadig svar på tiltale.
Igen vil jeg pointere, at jeg håber dette ikke er tilfældet. Men det er hele rellt og ærligt min opfattelse af din, i mine øjne, besynderlige ændring i din adfær og holdning.
 
Sålænge indskudet kan refunderes, så kan det vel være fuldstændig ligemeget om det er i den dyre eller den billige ende. Har vi ikke haft denne diskution før?
 
Jeg kan ikke se hvordan et større indmeldelsesgebyr er uetisk... Hvor går denne grænse?
 
Der er altså stadig tale om, at man starter en forretning og jeg kan ikke se det uetiske i, at dette har visse omkostninger forbundet med det.
 
Så er det vel i grunden dybt uetisk, at folk starter deres egen virksomhed. De skal jo lægge store summer penge på bordet ikke sandt? - Det kan jeg slet ikke forholde mig til.
Hvis du af en eller anden årsag vender ryggen til det faktum, at man i et MLM firma tager del i en forretning. Hvad er det så man tager del i?
 
Når man starter en forretning op uanset hvad det end måtte være, så koster det penge og tid.
Hvis dette generer dig så voldsomt meget, så burde du måske overveje andre græsgange når det nu er SÅ forfærdelig uetisk i dine øjne.
 
Selv et indskud på 10.000-20.000 kr. er en utrolig billig mulighed for at komme i gang uanset hvad.
 
Men at komme "gratis" i gang med en seriøs forretning, er i mine ører i direkte modstrid med hinanden.
 
Jeg kan simpelthen bare ikke følge dig i al din/jeres hurlumhej omkring dette.
 
Hvis der var tale om, at der skulle indbetales store summer penge, som ikke kunne refunderes og hvor der kun i minimal grad indgik produkter, så ville det være en anden sag og jeg ville dermed også tilslutte mig den mere kritiske side.
Men lad nu være med at komme for meget off topic, for vi taler stadig om MLM virksomheder og det faktum at du synes at blande MLM sammen med pyramidespil på så flyvsk en facon bidrager kun til den evige misforståelse omkring disse to.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej James,

Naturligvis kan vi hver i sær have vores meninger uden at argumenterer hverken for dem eller imod dem. Men hvad søren laver vi så på en dabatside?
 
Jeg er ikke ude efter nogen specielt. Hverken Qbic7 eller ACN eller hvad den enkelte MLM virksomhed nu hedder. Jeg har desuden heller ikke skiftet mening, men blot givet udtryk for nogle holdninger og deres medfølgende argumenter på de tidspunkter jeg følte det var relevant at fremføre dem. Jeg har således ikke skifet holdning, men muligvis har du taget vores enighed på nogle punkter til indtægt som enighed på andre. Og det er vi jo ikke, som vi tydeligvis demonstrerer...;o))
 
Hvis jeg skal følge logiken i dine "holdninger" må et RIIIGTIGT STORT - og selvfølgelig refunderbart - indmeldelsesgebyr, være mere seriøs forretning end et mindre eller lille indmeldelsesgebyr. Jamen, så må et exorbitant indmeldelsesgebyr da være rigtig rigtig rigtig seriøs forretning. Vi ender faktisk med at kun de rige kan lave seriøs forretning...;o))
 
MLM kendetegnes jo netop med at der ingen brug er for en startkapital. De energi, motivation og ambitioner er drivkraften. Se det er mit argument, som jo i parantes bemærket også er med til at forklare den store forskel på MLM og almindelig kapitalkrævende forretning.
 
 
 
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle

Når jeg snakker om et stort indskud, så vil det ligge i nærheden af de 10.000 og vi kan også godt blive enige om, at det nok ikke er alle og enhver der har mulighed for at deltage og dette er da også et uheldigt fakta.
Men der må trækkes en grænse fra at fastslå dette, til ligefrem at kalde det uetisk og hentyde til pyramidespils lignende metoder og jeg synes ikke det er fair overfor de firmaer, hvor indskudet af den ene eller den anden årsag ligger derop af.
 
Selvom et indskud på ex. 10.000 for de fleste vil være en rød streg i økonomien, så er muligheden dog ikke placeret udenfor rækkeviede, hvis folk kan se en ide i at arbejde med det givne koncept. Derudover er der jo stadig mulighed for, at tilslutte sig et billigere MLM firma, hvis man mener at prisen er en tand i overkanten.
 
Jeg mener ikke, at seriøsiteten i et firma kan vurderes udfra det indskud som skal lægges. I mit eksempel (igen) tager jeg udgangspunkt i de to ekstremer og tilslutter mig den dyre ende.
Der er som sagt adskillige faktorer som har en betydning for, hvor meget eller hvor lidt der som udgangspunkt skal lægges. Jeg mener ikke, at der er en rød tråd som sådan som man kan gå efter i ens dom, da det er vigtigt og relevant at se ting i sammenhæng med alle detaljerne og ikke udelukkende rette sit fokus på kroner og ører.
 
10.000 kr. er jo både mange penge og få penge.
 
I forhold til købet af f.eks. en række husholdningsprodukter er 10.000 overvurderet.
I forhold til købet af en spritny bil er 10.000 undervurderet.
 
Jeg prøver bare på at få jer til at se tingene i et lidt større perspektiv og inddrage nogle flere elementer i jeres overvejelser INDEN I dømmer og stempler de firmaer, der efter jeres mening er uetisk opbygget.
 
For mig virker det bare som om der insisteres ret kraftigt på, at pointere det uetiske aspekt.
Jeg synes så bare at det er uetisk bare at stemple ens "konkurrenter/kollegaer", fordi de har valgt en anden måde at gøre det på og fordi de har sat en anden pris på deres produkter og deres koncept og jeres grav er jo velforvaret osv.
 
Jeg stødte engang på et MLM firma, hvor der skulle lægges 15.000 kr. for den helt store pakke.
Naturligvis synes jeg, at 15.000 kr. var ret meget i overkanten. Men da jeg læste mere omkring hvad man fik for disse penge og hvilke muligheder det åbnede op for, så var 15.000 kr. sgu ikke så tosset en pris endda og selvfølgelig fik man også en allerhulens masse produkter for disse penge.
 
Prøv at sætte prisen lidt mere i relation til de produkter og muligheder de åbner op for og lær som minimum at acceptere dette. Hvis folk ikke ønsker, at deltage i en mulighed hvor store pengebeløb indgår, så er der jo et utal af andre firmaer, hvor de kan deltage for en slik.
 
Jeg så bare gerne, at vi ikke indbyrdes vælger at bombardere hinanden med den slags tankeløs kritik.
Jeg har det personligt rigtig godt med, at der er et bredt udbud af MLM firmaer med forskellige muligheder, produkter og ja... indskud.
Jeg kan godt lide at jeg og andre har så bred en vifte af muligheder som muligt, så vi alle har muligheden for at falde til rette i vores rette element.
 
Hvis jeg forsvarer "sagen" så intenst som jeg gør. Så er det fordi jeg ikke ønsker, at udbudet af disse muligheder bør begrænses efter jeres, andres og selv mit eget forgodtbefindende.
 
Jeg ser et fælles mål i, at bidrage til forståelsen af MLM og være kritisk imod de satans pyramidespil.
Men jeg vil under ingen omstændigheder kaste med sten, når jeg selv bor i et glashus. - Jeg arbejder med MLM og
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen James,

Jeg er en simpel mand, så muligvis er vi enige jeg har bare svært ved at finde ud af det i dine indlæg.
 
1) Jeg mener at UREFUNDERBARE startpakker med eller uden produkter er uetisk MLM. Her er vægten altså lagt på UREFUNDERBARE. For min skyld er beløbet være ligegyldigt. Er Qbic7s startpakke REFUNDERBAR i sin helhed?
 
2) Mit argument er, at hvis startpakken IKKE er refunderbar, så kan der duplikeres på dem og så har vi en pyramidelignende hvervestruktur, som efter min mening er uetisk.
 
3) Kan du svare bekræftende på at Qbic7 har en REFUNDERBAR startpakke, som beskrevet i punkt 1, så er Qbic7 også efter min mening en etisk MLM virksomhed. Altså kr. 10.000,- ind og efter følgende kr. 10.000,- tilbage igen, hvis man giver op.
 
James, egentlig er jeg ligeglad med om Qbic7 og du gør det ene eller andet. Det er sådan med ideer, virksomheder og ægteskaber: Virker de ikke i den virkelige verden over en årrække, dør de. Sådan. 
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 9/21/2005 4:31:37 PM Forfatter: Lougan. Hej James. Jeg kan kun sige, at du ikke får mere ret af at skrive med store bogstaver. Du behøver sådan set heller ikke forklare mig, hvad MLM er, for det ved jeg efter mange års arbejde. Men det, jeg prøver på at forklare, er, hvorfor skal disse virksomheder have flere tusinde kr. i start indskud, når man i de fleste MLM-virksomheder kan starte for 500 kr. Prøv ikke på at legalisere det ved at sige at de også har mange omk. med computerprogrammer til at holde styr på ens downline, for det har de andre MLM virksomheder også. Det som jeg ligesom prøver på at sige er: at de MLM-virksomheder hvor det koster fra et par tusind og opefter, skal man nok lige være lidt varsom og ikke tage alt for gode varer. For jo flere penge startmaterialet koster jo mere ligner det pyramide. Det er jo det som er hele humlen i et pyramideselskab, at startgebyret er højt og produkterne ligegyldige. Det der kendertegner MLM, er at man simpelthen ikke kan tabe sine penge, fordi at for sine startpenge har man fået produkter som har den værdi man har betalt og som man bare kan forbruge hvis man alligevel ikke kan få gang i sin forretning. Det kan man jo ikke hos ACN for der koster produktet 3000 kr. og ved TDC koster det 1000 kr. så man har altså tabt 2000 kr. hvis man ikke kan finde kunder. Og ligesådan ved Qbic7 får man også nogle produkter som man skal betale mere end markedsværdien for.
fficeffice" />

 

 

Til Lougan.

 

Tak for at du tager problemstillingen op, da det selvfølgelig er yderst relevant.

 

Jeg forstår ikke helt passagen omkring, at ”ved TDC koster det 1000 kr. så man har altså tabt 2000 kr. hvis man ikke kan finde kunder”…!?

 

 

Når man hos ACN betaler opstartslicensen på 3000,- kr. + moms, så vil jeg lige pointere, at man får altså INGEN produkter for dette beløb.

 

Til gengæld så får man r

Side 3 ud af 9 (87 indlæg)