Det bliver vi nok aldrig enige om Det eneste jeg kan sige om den brede vifte af rådgivere, kommunikationsprodukter og pensions- og opsparingsmuligheder, er at meget få af produktern ville jeg kunne bruge og jeg så ikke noget kundepotentiale i min familie eller nærmeste omgangskreds, af den simple grund at ingen af dem bruger produkterne i forvejen. Mange af Qbic7''s produkter henvender sig mere til virksomheder end privatpersoner. Desuden synes jeg at deres produkter er en gang varm luft på flaske, som de siger at slået stort igennem i USA. På mange områder ligner Danmark og USA overhovdet ikke hinanden fx. deres retsystem hvor de kan sagsøge alt og alle. Derfor er advokathjælp på abonomentbasis sikkert godt derovre, men herhjemme vil den ikke slå igennem. Ligesom ejendomsmægler på abonomentbasis, nu går jeg ikke og sælger hus i tid og utide. Man skal iøvrigt selv sørge for at annoncere, så jeg tror pengene er bedre givet ud til en rigtig mægler. Jeg kan forstå at der er kommet flere produkter til siden jeg var til hulahopmøde med ham der politikeren der har været i konservativforlkeparti. Og det gode ved det er at de nye produkter er noget som de fleste kan forholde sig til telefoni og sådan, problemet er bare at det er produkter som de fleste får kastet i hovedet til forærings-pris. Ihvertfald ikke noget jeg kan lokke folk til at give 8000kr. for |
Hej Lougan
Nu ville det jo nok også være et kedeligt forum hvis alt og alle var enige med hinanden. 

At folk ikke i vidt omfang benytter sig af en specifik form for rådgivning vil jeg give dig ret i. Men dette er jo bla. fordelen i, at have en bred vifte af rådgivere til alle mulige og umulige situationer.
Hvis markedet for private ikke er eksisterende, så er det jo netop en indikation af at rådgivningsproduktet måske ikke er så tosset en ide endda. Jeg kunne forestille mig, at Qbic7 går ind og skaber et marked mere end de tager en markedsandel. Der skal selvfølgelig heller ikke herske tvivl om, at det er mindre virksomheder og selvstændige i særdeleshed, som kan gavne fra disse serviceprodukter.
Som jeg har fået det forklaret, så skulle et relativt beskedent brug af de enkelte serviceprodukter alene kunne tjene abonnementet hjem. Der vil også være mulighed for at deltage i perioder - dvs. at købe f.eks. 3 måneders abonnement hvor man gør brug af rådgivningen f.eks. og derefter melder sig ud igen. En goddag og farvel kunde.
At du eller dine nærmeste ikke umiddelbart kan bruge denne service er jo ikke ens betydende med, at der ikke er et marked for det. - Jeg har f.eks ikke brug for kirapraktor, men der er mange mennesker der nødigt ville være foruden.
At se ideen i et MLM firma går også ud på at se ud over sin egen næsetip. Hvis man bedømmer et firma udelukkende udfra eget behov, så vender man det blinde øje til eksistensen af et muligt marked.
Vi kan vel blive enige om, er der er et marked for både kommunikationsproduktet og opsparingsmulighederne. Man skal blot se fjernsyn i en halv times tid for at få bekræftet dette.
Men derudover har jeg lagt mærke til, at flere og flere firmaer i forbindelse med f.eks. advokatbistand og hjælp til revision og skatterådgivning er ved at skyde op. Det er for mig en indikation af, at Qbic7's udbud af en bred vifte af rådgivere, samt de øvrige produktgrupper ikke umiddelbart tyder på, at de er på vej ind i en blindgyde.
Eller er jeg HELT ved siden af? 

Noget kan i hvert fald tyde på, at folk alligevel er villige til at investere 8000 kr. i forretningen og spørgsmålet er, om der måske alligevel er et stort potentiale i deres ide? Især fordi ekspansionen ikke kun vil finde sted i Danmark og Skandinavien, men også i USA hvor du selv siger at muligheden er til stede. Det bliver da spændende at se om det brister eller bærer i hvert fald.
Mht. ACN ville jeg betragte det som en blindgyde, hvis de f.eks. ikke gik hen og blev aktuelle med deres mobilservice.
Dette bunder ud i, at fastnettelefonen bliver mere og mere erstattet med mobiltelefoni.
Dette bunder ud i, at fastnettelefonen bliver mere og mere erstattet med mobiltelefoni.
Så længe ACN får stablet dette på benene, så vil jeg ikke mene at de er på vej ind i en blindgyde heller. Markedet indenfor telefoni og kommunikation skal man ikke tage fejl af... Men det er selvfølgelig et meget konkurrencepræget marked og efter min mening er det "farligt" at smide alle sine kort ind i denne del alene - men det er bare min beskedne mening om det og jeg er ikke ekspert i telefoni overhovedet. 

Mvh
James