Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pyramidespil afsløret!

Side 4 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krabsen,

Ganske kort: Hvis jeg starter op med ACN, betaler kr. 3.000,- og giver op inden for 30 dage uden at have tegnet en eneste kunde eller ny distributør op, kan jeg så få mine kr. 3.000,- tilbage?
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 22:30
Dato: 9/21/2005 10:06:22 PM Forfatter: Palle Toft

Hej Krabsen,

Ganske kort: Hvis jeg starter op med ACN, betaler kr. 3.000,- og giver op inden for 30 dage uden at have tegnet en eneste kunde eller ny distributør op, kan jeg så få mine kr. 3.000,- tilbage?

Til Palle;

Tak for dit spørgsmål.

Der er hos ACN en fortrydelsesret på 14 dage, så hvis man giver op inden for 14 dage, så kan man få sin opstartslicens fuldt ud refunderet. Dette står ganske klart beskrevet på repræsentant-aftalerne.

Efter de 14 dage er det således kun muligt at få sine penge tilbage, hvis man sammen med sponsor/upline formidler mindst 20 kunder inden fristen på 30 dage.

Personligt anbefaler jeg, at man benytter sig af fortrydelsesretten, hvis man inden for de første 14 dage ikke er ganske godt på vej mod de 20 kunder, dvs. mindst halvvejs efter min mening.

I praksis samler man jo kunde-aftalerne sammen, indtil der er 20 stk. i bunken, før end man faxer dem ind.

Hvis man ikke har en ganske god formodning om, at kundeformidlings-projektet vil lykkedes, så bør man helt klart benytte sig af fortrydelsesretten efter min mening - og så ellers have "bedre held næste gang".

Jeg er bevidst om, at der kan være forskel på, hvordan sponsor/upline håndterer ovenstående situation - og dette er således min egen personlige mening og måde at gøre det på i min forretning.

Der er ingen, der ønsker, at de nye repræsentanter skal starte med et nederlag - eller fiasko om man vil - så det er absolut i alles interesse, at de nye repræsentanter får så megen succes i startfasen som overhovedet muligt, da undersøgelser viser, at opstartsfasen er en meget kritisk fase i forhold til at få succes med sin nye forretning.

I øvrigt kan jeg oplyse, at hvis man som ny ACN-repræsentant starter op hos mig personligt, så betaler JEG som sponsor opstartslicensen, hvilket således bør forebygge, at man forledes til at tro, at det er et eller andet pengespil. Dette sikrer således også, at den nye person IKKE taber nogle penge på projektet, men at det i stedet er MIG, der personlig står som garant.

Håber at det var et fyldestgørende svar på dit spørgsmål.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:47

Nej Krabsen, du svarer ikke klart ja eller nej på spørgsmålet.

Og det kunne du jo nemt.
Du har jo allerede tidliger svaret mig at:

"I min forretning betyder det, at JEG som sponsor betaler opstartsgebyret på 3000,- DKK for den nye repræsentant, således at vedkommende netop IKKE skal forledes til at tro, at pengene er tabt eller det er en eller anden form for pengespil.
Jeg hjælper efterfølgende den nye repræsentant med at formidle 20 kunder, for så bliver pengene nemlig tilbagebetalt fra ACN i form af en KundeFormidlingsBonus (og så tager jeg selvfølgelig mine 3000 DKK igen). "

Hvis Palle starter i dit netværk, er det altså ikke Palle, men dig, der taber pengene.  Det er selvfølgelig også et incitament til at anbefale, at man benytter sig af fortrydelsesretten.

mvh Hans
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:54

Hej Palle

Beløbet er naturligvis refunderbart. Det kan jeg bekræfte.
Pladserne i strukturen ligger fast og de enkelte positioner er salgbare. En position kan desuden stige i værdi, ligesom i visse andre MLM firmaer og dermed er der oven i købet mulighed for at sælge en plads, for mere end man har givet for den.

Jeg ved ikke hvor mange MLM firmaer der giver denne mulighed, men de giver vist alle mulighed for at fortryde indenfor en periode. - Dette afspejler jo også et seriøst firma, der har sit på det rene, at dette er muligt.

Mvh

James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:24
Dato: 9/21/2005 10:47:08 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Nej Krabsen, du svarer ikke klart ja eller nej på spørgsmålet.

Og det kunne du jo nemt.
Du har jo allerede tidliger svaret mig at:
'I min forretning betyder det, at JEG som sponsor betaler opstartsgebyret på 3000,- DKK for den nye repræsentant, således at vedkommende netop IKKE skal forledes til at tro, at pengene er tabt eller det er en eller anden form for pengespil.
Jeg hjælper efterfølgende den nye repræsentant med at formidle 20 kunder, for så bliver pengene nemlig tilbagebetalt fra ACN i form af en KundeFormidlingsBonus (og så tager jeg selvfølgelig mine 3000 DKK igen). '
Hvis Palle starter i dit netværk, er det altså ikke Palle, men dig, der taber pengene.  Det er selvfølgelig også et incitament til at anbefale, at man benytter sig af fortrydelsesretten.
mvh Hans

Tak Hans - den oplysning mangler i indlægget - og det er straks blevet tilføjet - du er alle tiders vagthund.

Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 08:46
Hej James

Jeg kan kun sige at høje startgebyr kun er med til at styrke forvirringen omkring mlm og pyramidespil. Hvis jeg fx. har betalt 10000kr. i startgebyr og ikke har fundet en eneste kunde og iøvrigt ikke kan bruge de produkter som er i startpakken som tilfældet ville være for mig i Qbic7. Så vil vil folk meget hurtigt råbe pyramidespil. Men hvis man derimod tager et beløb for startpakken som de fleste har råd til dvs. under 1000kr. og man får nogle produkter som man kan bruge, så vil folk ikke nødvendigvis råbe pyramidespil hvis man ikke finder en eneste kunde.

Jeg kan ikke forstå at du synes der skal være forskel på startgebyret om det er shampoo, advokathjælp eller biler for den sags skyld. For du beskriver jo ellers så flot i andre indlæg at man ikke skal ud og sælge noget, men at man skal ud og formidle kontakten mellem køber og producent. Om det så er et dyrt eller billigt produkt at fremstille kan jeg ikke se har noget med formidleren at gøre, formidleren skal jo gøre det samme job uanset hvad.

Til Krabsen

Du kan jo ikke sige at hvis man finder 20 kunder inden 30 dage så er det gratis. Det er jo sælgersnak, for med mindre du arbejder gratis skal du da have en arbejdsløn, dermed har det kostet 3000kr. alligevel.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13

Hej James,

Du skriver at startbeløbet på kr. 10.000,- er refunderbart hos Qbic7. Krabsen, som jo arbejder med ACN, fortæller at startbeløbet på kr. 3.000,- er refunderbart i 14 dage.

Derfor er mit spørgsmål til dig: I hvor lang tid er mit startbeløb på kr. 10.000,- refunderbart hos Qubic7?
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 11:48

Hej Palle

Jeg svarer lige dig først, for det tager kun et øjeblik.

Pladsen i Qbic7 forbliver salgbar så længe den er aktiv.

Mvh.

James
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59

Hej James,

Jeg tror vi taler noget forbi hinanden, men jeg vil prøve at gøre mit spørgsmål mere klart.

I hvor lang tid vil Qbic7 refundere mit indskud på kr. 10.000,-?

Mit spørgsmål går altså på Qbic7s ageren over for mig som indskyder af penge og ikke om hvorvidt jeg er i stand til at finde en køber til min position, som du kalder den.
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 12:00

Hej Lougan

Først og fremmest vil jeg lige sige, at jeg fra tid til anden drager nogle paraleller og disse bruger jeg i relation til det diskuterede.

Så når jeg drager en parallel imellem biler og shampoo kontra pris. Så er det ikke meningen, at der skal tages et sidespring over i om man sælger eller ikke sælger i MLM.
På samme måde som det ikke var relevant med Fru. Hansen/Jensen omkring royalty; netop fordi det var for at komme med en HELT anden pointe.

Det kan godt være, at et indskud på 10.000 kr. får nogen til at råbe pyramidespil. Men hvis det ikke var startindskudet, så var det den strukturmæssige opbygning, eller det at man skal finde andre forhandlere og kunder eller noget helt fjerde.
Hvis man leder efter l***en, så skal man nok finde den. Folk der stempler MLM som værende pyramidespil ønsker bevidst eller ubevidst, at de har ret i deres fejlantagelse og som sagt, så skal de nok finde noget at slå på - hvis ikke det ene, så det andet.

Kort sagt tror jeg ikke, at et startindskud på 10.000 kr. gør det mere eller mindre besværligt at redegøre for, at der er tale om MLM og ikke pyramidespil. Som du selv siger, så er arbejdet jo det samme og man er stadig i rollen som formidler. Den eneste umiddelbare ulempe kan være, at folk måske ikke har råd til at smide så mange penge på bordet.
Men har man valgt at være forhandler for et MLM firma, som har opstartpakker der ligger i den prisklasse, så burde man også være bekendt med, at der er en ekstra udfordring i at formidle dette.
Så kan folk råbe pyramidespil fra nu af til dommedag. Men det havde de jo sikkert gjort uanset hvad og det bliver det jo ikke mere sandt af.

Mvh.

James

Side 4 ud af 9 (87 indlæg)