Hej Krabsen, Ganske kort: Hvis jeg starter op med ACN, betaler kr. 3.000,- og giver op inden for 30 dage uden at have tegnet en eneste kunde eller ny distributør op, kan jeg så få mine kr. 3.000,- tilbage? |
Dato: 9/21/2005 10:06:22 PM Forfatter: Palle Toft
Hej Krabsen,
Ganske kort: Hvis jeg starter op med ACN, betaler kr. 3.000,- og giver op inden for 30 dage uden at have tegnet en eneste kunde eller ny distributør op, kan jeg så få mine kr. 3.000,- tilbage?
Til Palle;
Tak for dit spørgsmål.
Der er hos ACN en fortrydelsesret på 14 dage, så hvis man giver op inden for 14 dage, så kan man få sin opstartslicens fuldt ud refunderet. Dette står ganske klart beskrevet på repræsentant-aftalerne.
Efter de 14 dage er det således kun muligt at få sine penge tilbage, hvis man sammen med sponsor/upline formidler mindst 20 kunder inden fristen på 30 dage.
Personligt anbefaler jeg, at man benytter sig af fortrydelsesretten, hvis man inden for de første 14 dage ikke er ganske godt på vej mod de 20 kunder, dvs. mindst halvvejs efter min mening.
I praksis samler man jo kunde-aftalerne sammen, indtil der er 20 stk. i bunken, før end man faxer dem ind.
Hvis man ikke har en ganske god formodning om, at kundeformidlings-projektet vil lykkedes, så bør man helt klart benytte sig af fortrydelsesretten efter min mening - og så ellers have "bedre held næste gang".
Jeg er bevidst om, at der kan være forskel på, hvordan sponsor/upline håndterer ovenstående situation - og dette er således min egen personlige mening og måde at gøre det på i min forretning.
Der er ingen, der ønsker, at de nye repræsentanter skal starte med et nederlag - eller fiasko om man vil - så det er absolut i alles interesse, at de nye repræsentanter får så megen succes i startfasen som overhovedet muligt, da undersøgelser viser, at opstartsfasen er en meget kritisk fase i forhold til at få succes med sin nye forretning.
I øvrigt kan jeg oplyse, at hvis man som ny ACN-repræsentant starter op hos mig personligt, så betaler JEG som sponsor opstartslicensen, hvilket således bør forebygge, at man forledes til at tro, at det er et eller andet pengespil. Dette sikrer således også, at den nye person IKKE taber nogle penge på projektet, men at det i stedet er MIG, der personlig står som garant.
Håber at det var et fyldestgørende svar på dit spørgsmål.