Udtalelse selvfølgelig - jeg kan også lave fejl. ;-) Min post var blot et svar på din udtalelse "Så må vi se hvem der ler sidst". Jeg opfattede du ophøjede dig selv og svarede derfor som jeg gjorde. |
Hvad har I som iværksætter af udd. bag jer?
|
Dbh Martin |
Det passer simpelthen ikke! På universitetet eller korte videregående uddannelser er der absolut INGEN ud over dit eget netværk der varter dig op. Mine undervisere er komplet ligeglade med om jeg kan tage mig sammen eller dumper. Og hvis en uddannelse ikke er at stå på egne ben, så er det at være iværksætter heller ikke! Det er en falsk forestilling du har og samtidig en smule arrogant hvis du spørger mig! |
|
mvh Janus J Lindau |
|
> På universitetet eller korte videregående uddannelser er der absolut INGEN ud over dit eget netværk der varter dig op. Ved du hvad, kan du så ikke sende din S.U. til mig - så kan regeringen sende mig de penge din uddannelse koster os andre, og så kan du betale det samme som jeg har gjort for min uddannelse: DET HELE!
|
Synes jeg Mikkel har svaret så fint på. :) |
Du kan altså godt få et ok netværk uden at bliver jurist. Jeg er ked af at sige det, men jurister er noget iværksættere ringer efter når de har brug for dem. Lad være med at sige, at det er tiden værd at studere jura for at blive iværksætter.. Det svarer til at købe en bil for at få fat i en bilradio. Bevares du får radioen, men den kunne du have fået noget nemmere på anden vis Dbh Martin |
|
Min pointe var, at på uddannelserne er der altså ikke nogen (ud over S.U. Åbenbart) der tager sig af hvem du er hvorfor du er her osv. Folk under uddannelse er altså ikke mere opvartede end så mange andre! |
|
@Janus Jeg tror det snart er på tide, at en gruppe iværksættere sætter sig ned og laver et computerprogram, hvor man kan indtaste sine juridiske problemer og få en løsning ud i den anden ende. De vil få succes og juristerne vil blive arbejdsløse - sagt meget meget firkantet.
Jeg tror et udtryk du mangler i din ligning er udvikling. For folk der forstår udviklingen som et mantra (typisk folk der er selvstændige, men også forskere odsl.) handler det om at omforme konventionalitet til brugerorienteret "accesabilty". Altså - det er reelt set meget få pladser her i samfundet (som kræver uddannelse) som ikke kan udfyldes af tilpas gode initiativer. F.eks. vil en lærer i fremtiden være en der sender et link til et e-learningsmodul (som er udviklet af nogle selvstændige (men muligvis uddannet lærer) og på den måde bliver lærer-staben helt automatisk udfaset.. Mht. advokater er det måske endnu mere tydeligt: de er nogle personer der varetager nogle regler iforhold til et fast regelsæt - og med en smule fantasi kan jeg snildt se, at denne opgave i meget stor udstrækning kan varetages af et computerprogram frem for af en person der skal have 800.- kr. i timen. Forskellen er, at advokaten typisk ikke har kompentencer til at kunne udføre et sådan projekt - og derimod vil det for ham nærmest være naturgenstridigt at foreslå sådannoget.
..og nu har jeg sgu glemt hvad min pointe igrunden er.. he :)
|
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Bliv gratis medlem