Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har I som iværksætter af udd. bag jer?

Side 10 ud af 17 (162 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu skal du lige huske at vi max må tjene 50.000 ved siden af SU - skulle den regel så også gælde for iværksættere?
det ville ikke hæmme det hele?

mvh
Janus J Lindau
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 20:39
Det er nu kr. 72.000,- vi må tjene i år ;)

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 20:42
Ja ok - en fodfejl fra min side :)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 20:46
og derudover skal vi vel så også kunne trække momsen fra vores lærebøger fra? - ligesom et firma kan?
Samt trække udgifter fra før vi betaler skat?

mvh
Janus J Lindau
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:17
"Jeg tror også man ved en mere ligeværdig tilgang til uddannelse og iværksætteri ville få flere iværksættere til at være mere "loyale" overfor det danske samfund. "

ja tak og de studerende. Når vi uddanner os, så skal vi finde en praktik plads, det kan godt være svært. Og når vi så er uddannet så vil de gerne have os når vi har fået 5 års erfaring :)

Så jo jeg skal være iværksætter, vil elske den dag jeg skal skrive job annonce.

Webdesigner søges. Under 25 år, med 5 års erfaring, Alle Adobe produkter skal mestres til perfektion, samt, html, css, php, sql, xml........... Skal være glad for vores personlige flexordning. Hvor vi flexer alt over 70 timer om ugen, og indtil 70 timer er intresse timer.

Det ser jeg frem til om sådan folk enlig findes
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:18
Jeg forstår ikke helt hvor i vil hen med de argumenter. Mener I virkelig at iværksætteri som et "uddannelsesvalg" respekteres og honoreres ligeså godt som officielle uddannelser? Hvis I mener det, så har I satme været spærret inde på skolen for længe!
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:27
På ingen måde Mikkel...

Jeg bruger flere timer om ugen på at være iværksætter end på at studere og tjener stadig mere på at studere! Så hvad angår økonomi honoreres jeg bedre gennem min uddannelse. Personligt vil jeg ikke være min uddannelse foruden idet jeg kan lære en masse (meget af det kommer jeg nok aldrig til at bruge) men mest af alt fordi jeg er et socialt menneske.

Men gennem de seneste 6 måneder hvor jeg har været fuldtidsiværksætter (ved siden af udd. ) har jeg lært mere om mig selv og det at sælge og udvikle end jeg har lært gennem 5 år i uddannelsessystemt og jeg formentlig kommer til at lære fremover. Men som sagt, jeg vil ikke undvære nogen af delene. Jeg er bare så priviligeret jeg kan tillade mig begge dele i dette land!

Kan hele denne diskussion ikke koges ned til, at det kommer an på hvem man er? For nogen er den ene ting godt, for andre er den anden vej den bedste løsning ???
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:27
hehe

Nej - det siger jeg ikke. Slet ikke.
Men det er heller ikke en udannelse - så jeg synes slet ikke de 2 størrelser skal blandes sammen.
Men det var dig der snakkede om at iværksættere skulle kunne få "SU" - men så burde Studerende vel også få nogle af de samme muligheder som iværksættere har, fx kunne trække moms fra og minusse udgifter før de skal betales skat?

Udannelsessystemet er 100% statsejet - og det er også staten der efter udannelse ansætter 50% af os, så de investerer i deres egen fremtid, og det er vel også fair nok.
Og derudover kan de være sikker på hvad de får "igen" når de investerer i fx en jura-studerende.
Jeg kan ikke lige huske de officielle målinger, men det de giver ud til en studerende kommer ihvertfald ind igen et par gange efter færdig uddannelse.
Vores stat er desværre bygget op på ikke at tage store risicierer - og det er nok også en af grundende til de ikke investerer mere i iværksættere, da der er visse risicierer ved at investere i noget man ikke "kan sætte i bokse" og "ved resultatet af"

mvh
Janus J Lindau

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:42

> det var dig der snakkede om at iværksættere skulle kunne få "SU"

Du må nok hellere lige læse hvad jeg skrev igen. jeg understregede NETOP at jeg ikke synes iværksættere skat sættes på (S.U.) bistandshjælp men i stedet stimuleres til at yde deres bedste.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:50
det må du undskylde - jeg må have læst dit indlæg igennem en anelse for hurtigt (det er sku også svært både at læse på et forum og skulle skrive kontrakt udkast samtidig )

Så jeg tror bare jeg holder for i aften.

Men som jeg skrev - så hader staten risicier. Også er uddannelse et bedre område at satse på end iværksættere. Desværre.
Side 10 ud af 17 (162 indlæg)