Jeg ser en hel del kommaer. Og din udtalelse her stiller ikke nødvendigvis cand.marc''er i et bedre lys - tværtigmod er det til at krumme tæer over, at du netop påtaler kommaer; det er jo en karikatur på en der netop tager en uddannelse og derfor føler at du kan kanøfle folk der med deres ærlige evner bedriver det de nu engang synes de har mest lyst til at lave.
Hvis du stadigvæk skulle være i tvivl, så behøver man ikke at have en uddannelse bag sig for at få succes som iværksætter. Sund engagement, omgangstone og imødekommenhed er derimod ''meta-værdier'', som man ikke kan få eksamensbevis på, men som man kan dyrke hos sig selv uanset - og det er altså tit dem, eller mangel på samme, der gør udfaldet. C''est la vie.
Skal vi lige være enige om at jeg ikke er cand.merc''er men derimod blot en 18-årig 3.g''er!!!
Derfor står jeg ikke til at skulle forsvare min uddannelse, okay Thorborg??
Jeg prøver bare at forsvare min holdning til at uddannelse sjældent er fordummende. Heller ikke for iværksættere. Derfor kan jeg godt se logikken i at folk tager en uddannelse selvom de ønsker at være iværksættere. For at have noget balast og teoretisk erfaring. Dermed ikke sagt at den praktiske erfaring som iværksætter kan undværes - overhovedet ikke. Men hold da fast hvor har jeg skulle undersøge mange ting som jeg - måske/forhåbentlig - kunne spare mig med en cand.merc uddannelse i baghånden. Blot min ydmyge mening
Dato: 1/7/2006 5:35:16 PM Forfatter: Paul Sørensen
Tak for din seriøsitet. Min udtagelse?!? Jeg udtaler mig og sætter muligvis ikke mange kommaer, men det gør vel ikke mine meninger mindre værd - eller gør mig til en dårligere iværksætter eller cand.merc''er for den sags skyld.
Min mening er, at uddannelse og iværksætteri kan og bør blandes. Jeg kan ikke se, at uddannelse gør en dårligere iværksætter. Jeg siger ikke, der er nogen, der mener det. Sådan opfatter jeg bare nogle af indlæggene. Men det står vel for min egen regning?!?
Det er min mening - nu med kommaer
Udtalelse selvfølgelig - jeg kan også lave fejl. ;-)
Min post var blot et svar på din udtalelse ''Så må vi se hvem der ler sidst''. Jeg opfattede du ophøjede dig selv og svarede derfor som jeg gjorde.
Fejl laver vi heldigvis alle og det er vel ikke det amino bør handle om. Ihvertfald ikke så længe det er grammatiske fejl.
Det er en fejl hvis jeg prøver at virke ophøjet. Når jeg læser det igen kan jeg godt se det virker sådan - men alt andet lige må du også forvente en svartone i stil med den du begynder med.
> så hader staten risicier. Også er uddannelse et bedre område at satse på end iværksættere. Desværre.
For det første løber staten masse af kalkulerede risici og for det andet jeg ikke enig i at man ville spilde pengene hverken mere eller mindre ved at stille iværksættere der ønsker at uddanne sig selv - starte noget op, bedre, mere ligeligt og med højere respekt end man gør i dag.
Dato: 1/7/2006 9:55:39 PM Forfatter: Casper Sigaard Gå nu efter bolden drenge!!!!
Enig.
I øvrigt vil jeg sige, at vi skal være glade for, at staten vil betale folks uddannelse - eller var der jo ikke noget arbejdskraft til vores virksomheder. De ufaglærtes opgaver sender vi jo til Fjernøsten.
"De ufaglærtes opgaver sender vi jo til Fjernøsten."
Ævl.
Skraldemændnende og flaskedrengene sende vi jo ikke til østen, fordi dem har vi brug for her.
Tænk(!) hellere lige inden du fyrer nogle ting af du har hørt i tv-avisen. Tilværelsen er mere kompliceret.. og det er det er jeg ked af; men det er den sgu bare.
> I øvrigt vil jeg sige, at vi skal være glade for, at staten vil betale folks uddannelse - eller var der jo ikke noget arbejdskraft til vores virksomheder. De ufaglærtes opgaver sender vi jo til Fjernøsten.
Du lever i en andedam - kig dig omkring i verden :)
Der er masser af steder hvor de ikke har S.U. og hvor folk alligevel får høje uddannelser - nogle steder endda bedre end her til lands. Og nu du nævner fjernøsten så har de også masser af højtuddannede mennesker der. Vi havde også uddannede før S.U.''en som alt andet lige er en forholdsvis ny opfindendelse.
>Og nu du nævner fjernøsten så har de også masser af højtuddannede mennesker der.
Såvidt jeg husker, regner Indien med at uddanne 500.000 datamatikere i 2007... og hver anden artikkel om nanoteknologi er skrevet af en kineser - så at bilde os selv ind, at de bare er dum arbejdskraft, vil være en bjørnetjeneste.
>Men som jeg skrev - så hader staten risicier. Også er uddannelse et bedre område at satse på end iværksættere. Desværre.
Staten satser faktisk ret massivt på iværksætteri, og fremhæver det flere gange som et område hvor der skal sættes kraftigt ind. Hvis du har adgang til Mandag Morgens rapport om Fremtidens Iværksættere, kan du på side 58 læse om de første 43 tiltag (nogle private en del offentlige) som der er sat igang for at fremme iværksætteri - et udpluk: Young Enterprise (privat), www.virksomhedsguiden.dk, Janteknuserprisen, Gratis rådgivning, 8 Innovationsmiljøer, Opfindere (hjælp til) og VækstFonden med flere.
Jeg siger ikke at alle er lige succesfulde, men det er dog punkter der viser statens vilje til at satse på iværksætteri.
> I øvrigt vil jeg sige, at vi skal være glade for, at staten vil betale folks uddannelse - eller var der jo ikke noget arbejdskraft til vores virksomheder. De ufaglærtes opgaver sender vi jo til Fjernøsten.
Du lever i en andedam - kig dig omkring i verden :)
Der er masser af steder hvor de ikke har S.U. og hvor folk alligevel får høje uddannelser - nogle steder endda bedre end her til lands. Og nu du nævner fjernøsten så har de også masser af højtuddannede mennesker der. Vi havde også uddannede før S.U.''en som alt andet lige er en forholdsvis ny opfindendelse.
Hvordan vil du så forklare den outsorcing som adskillige store danske producenter har foretaget? Hvis du skal have produceret noget - vil du så vælge DK eller undersøge mulighederne i Fjernøsten?! Jeg har ikke påstået at de ikke er veluddannede i Kina og Indien - fakta er bare at de kan lave de fleste produkter langt billigere end i Danmark. De folk iværksættere har brug for i DK er vel mere højtuddannede folk. Revisorer, jurister, markedsføringsfolk, advokater m.v.
>Men som jeg skrev - så hader staten risicier. Også er uddannelse et bedre område at satse på end iværksættere. Desværre.
Staten satser faktisk ret massivt på iværksætteri, og fremhæver det flere gange som et område hvor der skal sættes kraftigt ind. Hvis du har adgang til Mandag Morgens rapport om Fremtidens Iværksættere, kan du på side 58 læse om de første 43 tiltag (nogle private en del offentlige) som der er sat igang for at fremme iværksætteri - et udpluk: Young Enterprise (privat), www.virksomhedsguiden.dk, Janteknuserprisen, Gratis rådgivning, 8 Innovationsmiljøer, Opfindere (hjælp til) og VækstFonden med flere.
Jeg siger ikke at alle er lige succesfulde, men det er dog punkter der viser statens vilje til at satse på iværksætteri.
Well - hvis du tager de "små investeringer" som massiv indsats, så ja. Hvis du prøver at se hvor mange penge der bliver brugt på videregående uddannelse pr person også hvor mange penge en opfinder/iværksætter eller lignende kan få/låne, så vil du nok se at forskellen er massiv. Men, ja - selvfølgelig bruger de da nogen penge på iværksættere...Men bruger de nok? - overhovedet ikke. De bør som Demib ha skrevet lave guleroden størrere ved at lave et produkt/firma der kan køre rundt.