Det er rigtigt glad for at du gør Rasmus, jeg synes problemet er så vigtigt, at jeg bliver nødt til at bruge den nødvendige tid på at debattere det!
Du misforstår lidt mit råd, der kan koges ned til at man skal bruge et hosted hyldeprodukt hvis man på nogen måde kan komme til det. Det er den hurtigste vej til at komme til fokuserer på det som det hele handler om nemlig at tjene penge.
Vores problem er at vi leverer selve platformen, og svarer derfor mere til Magento end til leverandørerne på markedspladsen. Så er der selvfølgelig det cut som Magento tager af omsætningen på markedspladsen, ved Apple tager 30 % i AppStore, men kender ikke Magentos sats måske er det nul.
Sagen er at Magento er lavet til at bygge store e-handelsprojekter på. For store kunder. Dette betyder at Magento licensen, bliver meget lille i forhold til projektets samlede omkostninger. Den vil med stor sandsynlighed blive købt, alene pga. den øgede tryghed. Du kan iøvrigt lave samme tænke eksperiment, med BaseCamp fra 37 Signals, kan man finde en rentabel forretningsmodel for at gøre det Open Source! Nej, vel :-)
|
Tråden der ikke ville dø...
@Lundsby
Jeg kan summere det op ganske kort. Du skulle tage og lægge din floskel "Open Source er godt for nørder, men dårligt for ekøbmænd" på hylden - for den er fladpandet entydigt generaliserede og hvad der holdt for 2 år siden er ikke nødvendigvis sandt idag.
Jeg har personligt fattet pointen for flere indlæg siden - det bliver den bare ikke bedre af.
No offence.