tak frankie, jeg starter en ny tråd. er lidt travlt p.t., men hvis dur nogle råd så kom med dem:-)
Synes i øvrigt det har været en god og sjov debat, jeg er også helt forvirret efterhånden med alle de indlæg.
Jeg mener også det er vigtigt at fokusere på at BCF modtager en masse penge, blot det ikke sker via en vildledning af kunder, som lars og andre også skriver. Jeg har besøgt børnecancerfondens hjemmeside og doneret 200 kroner, ifølge den hjemmeside er de glade for buy aid og samarbejder i øvrigt kun med buy aid og ikke helpforce. Så hvem er de? . Jeg kan ikke finde helpforce på nettet, og jeg tror ikke de har noget med børnecancerfonden at gøre.
"Jeg har besøgt børnecancerfondens hjemmeside og doneret 200 kroner, ifølge den hjemmeside er de glade for buy aid og samarbejder i øvrigt kun med buy aid og ikke helpforce. Så hvem er de? . Jeg kan ikke finde helpforce på nettet, og jeg tror ikke de har noget med børnecancerfonden at gøre."
http://www.helpforce.dk/?page=samarbejdspartnere
Hej Jens, jeg har nu kigget nærmere efter og kan se, at det kun er "indirekte" at de støtter cancerramte børn. (jeg KAN have taget fejl, og misfortolket det til at det var BCF)
Men faktum er, at de fungerer på samme tvivlsomme måde, som buy-aid tilsyneladende gør.
Dato: 7/26/2006 10:24:25 AM Forfatter: jens andersen
Jeg tror det er vigtigt at holde fokus på at børnecancerfonden formentlig ikke selv kan starte sådan en dyr kampagne, de har vel ikke noget markedsføringsbudget? Så det er for dem det at modtage mange tusinder af kroner om året. Det er ikke kortsigtet men langsigtet tænkning, da de igennem buy aid også får sprdet budskab og får gjort opmærksom på sig selv. For hvis buy aid ikke kontaktede mange kunder, hvem ville så vide hvad og hvorfor man skulle støtte børnecancerfonden..
Selvfølgelig kan Børnecancerfonden starte sådan en kampagne selv! Hvordan er Buy-Aid da ellers kommet i gang? De er jo også startet fra bunden. Laver Børnecancerfonden selv dette arbejde kunne de tjene 1,5mil + 1,9mil (tal fra christoffer prang og buy-aids seneste regnskab) og det er altså dobbelt så meget ;)
"Ang buy aid, så kan jeg forstå de ikke har tjent mere end givet væk, så det virker helt ude i hampen at du siger at pengene går ned i ejernes lommer"
I følge de tidligere nævnte kilder tjener buy-aid jo netop mere end de giver væk. Ganske vist er det ikke rigtig mange penge, men 400k er da også en slat. I mine øjne er det vigitgt at fastholde, at denne diskussion (personlig mening) ikke drejer sig om produkterne, men ene og alene om det forhold at kunderne ønsker at gøre noget for cancer ramte børn. For mig at se er produkterne en undskyldning for buy-aid til også at tjene lidt selv.
Hvorfor ringer børnecancerfonden ikke bare rundt og spørger, om virksomhederne vil donere 150,- til deres arbejde, og som tak får de en lille plakat de kan hænge op på kontoret. Det kan godt være bundlinien ikke bliver forbedret markant, men det er i det mindste ærlig snak!
godt forslag synes jeg:-) Det skal bare være nogle pæne plakater Men du er forkert på den, buy aid tjener ikke mere end de giver væk, jeg har læst alle indlæggene og du roder lidt rundt på tallene. de 1, 5 mio korner var bare et eksempel så vidt jeg forstår. buy aid tjente var det 1, 9 mio sidste år men donerede altså 10 procent af deres omsætning svarende til 3,3 mio kroner..
Men Børnecancerfonden kan da ikke selv starte sådan noget op, det koster da flere 100.000 at komme igang inden der er taget et opkald. jeg skal selv have ansat 2 telefonsælgere nu her og det koster da en masse penge inden jeg overhovedet ser en indtægt. Det har en lille forening som børnecancerfonden da ikke råd til (ej heller forstand på), de skal da koncentrere sig om det de er gode til, nemlig at hjælpe kræftsyge børn og bruge energien der..
Jeg synes du skal ringe til bcf med det forslag, men der altså stadig en telefonregning, produktion af plakater, telefonsælgere som skal aflønnes inden det kan komme iværk..
Jeg blev også ringet op af bui aid og blev meget vred over den påtrængende måde, som man forsøger at sælge varer på. Uagtet at der doneres penge til et godt formål og uanset, hvor stor en del der går videre til BCF, så finder jeg metoden smagløs. Jeg fik klart det billede, at der var tale om fusk og takkede pænt nej. Når man har en sådan sælger i røret, så har man ikke en chance for at vide om der er tale om fusk eller om der er rent mel i posen. Min erfaring med agressive telefonsælgere får mig ganske enkelt til at lukke af og det tænker jeg at BCF burde overveje fremover. Det er ikke altid at målet helliger midlet.
Buy-Aid er en virksomhed med rod i hardcore telefonsalg. Det er en enorm fristelse for den enkelte provisionslønnede sælger i salgssamtalen at skjule det faktum, at kun 10% går til det gode formål. Og det er en enorm fristelse for Buy-Aid at se igennem fingrene med, at sælgerne gør det. Jeg er blevet ringet op af Buy-Aid én gang, og her måtte jeg selv spørge, hvor stor en procentdel der gik til det gode formål for at få det oplyst. Buy-Aid vil selvfølgelig hævde, at sælgeren er blevet instrueret i at nævne det, og at det var et tilfælde at det ikke blev nævnt i netop min samtale....
Jeg ved ikke hvordan den præcise fordeling ser ud ved et salg, men mon ikke vi er på noget der ligner:
10% til det gode formål
20 % til varekøb
30 % provision til sælgeren
40 % til adminstration og profit hos Buy-Aid
Der findes mange gode formål denne verden, jeg synes ikke rigtig, man får noget for pengene her...