Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Buy-aid erfaringer, hvad er jeres?

Side 1 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa - i får lige en kopi af en mail jeg har sendt til børnecancerfonden:
---------

Hej, En Lille bemærkning:

Jeg blev for 20 minutter siden ringet op af "buy-aid i samarbejde med Børnecancerfonden", den flinke dame spurgte om jeg havde 2 minutter til at høre om hvordan jeg kunne hjælpe børnecancerfonden, jeg sagde ja - og hun fortalte lidt om leukæmi og dødelighed blandt børn og nogle forskningsprogrammer osv.. herefter præsenterede hun en pakke til 598 for 20 kuglepenne og 20 postit blokke samt 4 poser kaffe og spurgte om jeg ville støtte børnecancerfonden ved at købe pakken - jeg sagde ja, vel vidende at produkterne var alt for dyre.

Efterfølgende har jeg læst på jeres side at i får 10% af beløbet på denne kampagne.  altså 60.
dvs. jeg har betalt 540 kr. for nogle kuglepenne, postitblokke og 4 poser kaffe ?

Den eneste grund til at jeg er villig til at betale så voldsom en overpris for den slags varer, skulle da være at overskuddet går til Børnecancerfonden - som jeg naivt troede under samtalen...Normalt er jeg ikke så naiv.  Men det viser sig at hoveddelen af de 598,- går direkte i lommen på det private firma Buy-aid  som sælger varer til en værdi af højest 150 kr. for 540 kr.???

Jeg synes egentlig det grænser sig lidt til bondefangeri...

Efterfølgende har jeg afbestilt ordren hos buy-aid.

---------

Hvad mener i ?

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 14:50
Jeg er enig i din mail.

Jeg giver altid mine bidrag så direkte så muligt dvs. til de organisationer via de metoder de selv viser på deres hjemmesider. Så er der ikke andre som løber med pengene. Problemet er at det kan være mere besværligt at trække det fra i et firma hvis der ikke er en specifik fakutra og det tror jeg forretninger som Buy-aid lever af.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:31
Er det ikke også dem der har solgt for Red Barnet?

Jeg købte for 4 år siden noget hos dem der sælger red barnet, siden dengang bliver ustandseligt kimet ned af dem selvom jeg siger at jeg ikke har brug for noget.

Så hvis du køber 1 gang er du på deres VIP liste ..

Og i dette tilfælde er det skidt.. hvis du er :0)

Hilsen

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 15:50
Jeg har også købt kaffe, the og chokolade gennem et lignende firma (eller måske det samme, kan ikke lige huske det) til støtte for en anden forening. Men sådan som jeg lige læser det du skriver, så får buy-aid 10% og resten af overskuddet går til Børnecancerfonden, det var i hvert tilfælde sådan jeg forestillede mig det da jeg købte.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 16:10
For en god ordens skyld et svar fra børnecancerfonden:
----------

Kære Frank Olesen

Børnecancerfonden har indgået en aftale med Buy-Aid, som har garanteret fonden 3 millioner kroner på 3 år. Børnecancerfonden får 10% af omsætningen fra Buy-Aid, og der bliver foretaget mellem 40 og 70.000 opkald pr. måned, hvilket er med til at eksponere Børnecancerfonden i en grad, som vi slet ikke selv har mulighed for.

Vi er glade for vores aftale med Buy-Aid, de har iøvrigt også aftaler med Folkekirkens Nødhjælp og Unicef.

Vi har netop lavet aftalen meget åben og fleksibel, således at kunder der fortryder deres køb, kan returnere varerne omkostningsfrit. Inden du beslutter dig for dette, er du meget velkommen til at kontakte Buy-Aids salgschef Thomas Frost på thfr@buy-aid.com, han kan fortælle dig mere om hvordan den økonomiske aftale er skruet sammen.

Du har naturligvis også mulighed for at støtte Børnecancerfonden direkte, dette kan du læse mere om på vores hjemmeside.

Mange hilsener

Helle Nissen
Sekretariatschef
Børnecancerfonden

Støt Børnecancerfonden på www.boernecancerfonden.dk

------

og mit svar tilbage:

Hej

Jamen det er også fint - synes egentlig bare ikke det er fint

at i giver jeres navn til et privat firma der kan sælge deres varer til voldsomme overpriser

og stikke 90% af fortjenesten i egen lomme. Det er muligt at i får eksponering ud af det, men

i det mindste burde buy-aid oplyse under samtalen hvor lille en del af mine penge der egentlig

går til børnecancerfonden. Hvis varerne bliver solgt til "normale" priser har jeg i princippet

ikke noget imod det  - men den voldsomme overpris og måden det bliver præsenteret på lader en tilbage med den opfattelse at men støtter Børnecancerfonden med et tilsvarende stort beløb. Buy-aid blev kun nævnt 2 gange under hele samtalen - den ene gang fordi jeg ikke kunne høre hvad den flinke dame i røret sagde. Derimod blev børnecancerfonden nævnt hver gang hun havde lejlighed til det.

Jeg har ikke tænkt mig at kontakte buy-aid -jeg behøver ikke vide noget om salgsaftalens nærmere detaljer - at i kun får 10% er egentlig nok for mig at vide. Det er også Jeres navn - Børnecancerfonden - det falder tilbage på et eller andet sted og i må selv vurdere om i syntes det er iorden.

Jeg synes det grænser til bondefangeri. Jeg har aflyst ordren hos buy-aid.

mvh

Frank Olesen

----

Og til Lene : Dett er omvendt - buy-aid får 90% Børnecancerfonden 10%

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:12
Jeg er helt enig i dine betragtninger. jeg blev også ringet op af dem og de sagde INTET om buy-aid - KUN om Børnecancerfonden. men jeg køber ALDRIG noget af nogle der ringer, så den kom hun heldigvis ikke langt med.

Jeg synes det er en MEGET dårlig ide at Børnecancerfonden har indgået denne aftale. Jeg gider ikke støtte organisationer der disponerer SÅ tåbeligt. Så ikke alene har de tabt mig som kunde i deres buy-aid cirkus - de har mistet mig som støtte generelt.

Målet helliger IKKE alle midler, efter min mening. Og denne form for små-fuskeri er helt og aldeles uacceptabelt. Præcis lige så uacceptablt som hvis de havde allieret sig med f.eks nogle kriminelle der ville give dem 10% af det de stjal, eller narkohandlere ed en tilsvarende deal. Fy for satan, siger jeg bare.
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 20:06
Mikkel- rigtigt, her har de skudt forbi, målet helliger ikke midlet - heller ikke i dette tilfælde...

Jeg mener også det er en meget kortsigtet disposition, jeg er sikker på mange andre vil være skuffede over at finde ud af

det kun er 10% der går til børnecanncerfonden. -  og jeg fatter ikke hvordan børnecancerfonden kan sige ja til at lade 90% af profitten på et voldsomt overprized produkt gå til et privat firma, i deres navn.. Det var bedre hvis de selv lavede produkterne sælge dem til næsten normal pris  og tage 90% selv - det ville nok give lige så mange penge til dem.

Sekretariatschefen nævner de mange telefon opkald som en eksponering de ikke selv kunne håndtere, hun må åbenbart mene at al omtale er god omtale :-)

Den eneste grund til jeg lod paraderne ned og sagde ja i første omgang (jeg siger også altid nej til telefon sælgere)  var at jeg har en fætter der mistede sin syvårige søn pga. leukæmi for noget tid siden og det sprang jo lige frem i hukommelsen igen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:17
Ja, al opmærksomhed er BESTEMT IKKE god opmærksomhed. Det er let nok at få folks opmærksomhed og komme på forsiden af aviserne, men det er langt fra altid en god ide. Hvis det skader dit varemærke hos flere, end det gavner hos andre, ville jeg ikke anbefale det. I det konkrete tilfælde kan man kun gætte på fordelingen, men hvis denne her sag pludselig en dag kommer i TV-avisen, så tror jeg det kan få meget alvorlige negative konsekvenser for foreningen.

Hvis jeg var dem ville jeg skynde mig at bakke ud af den aftale, og så iøvrigt undskyllde offentligt. Det er OK at begå fejl, hvis man er villig til at indrømme det og gøre noget ved det.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 21:28

Dato: 7/24/2006 8:17:11 PM Forfatter: Mikkel deMib  I det konkrete tilfælde kan man kun gætte på fordelingen, men hvis denne her sag pludselig en dag kommer i TV-avisen, så tror jeg det kan få meget alvorlige negative konsekvenser for foreningen.

Hvis jeg var dem ville jeg skynde mig at bakke ud af den aftale, og så iøvrigt undskyllde offentligt. Det er OK at begå fejl, hvis man er villig til at indrømme det og gøre noget ved det.

Jeg mener jeg kan mindes at red barnet som også har brugt samme nummer i nogle/mange år har været op og debatere det i "Kontant" for 1-2 år siden.

Trods det blev jeg stadig ringet op af dem i flere år. Så jeg tror ikke engang dårlig publicity kan afholde dem når de ser pengene rulle ind.

Måske er det svært for dem at se at det er en meget kortsigtet starategi de arbejder med?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:12
Der var engang, hvor jeg anså det som mere eller mindre præstigefuldt
når virksomheder havde Post-it blokke, kuglepenne, mousepads,
kaffekrus, what-ever med logo på fra en godgørende forening.
Men
efter at have hørt om disse aftaler (så også det i Kontant dengang) så
tænker jeg mere "endnu en som er blevet bondefanget" end jeg tænker
noget positivt om at de har støttet...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 10 (94 indlæg)