Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Buy-aid erfaringer, hvad er jeres?

Side 10 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
> Problemet med begge konstruktioner er, at vi i så fald er afhængige af de støttemidler, som organisationerne også lever af.

Det er altså ikke korrekt. En erhvervsdrivende fond og et ApS er der i forhold til jeres virke ingen som helst forskel på. Forskellen er om der er en ejer, som kan hive profit ud eller ej. Hvor har du dog fået den ide fra, at en erhvervsdrivende fond er afhængig af støøttemidler? Nej, en erhvervsdrivende fond kunne sagtens lave præcis det i gør i dag, i nøjagtigt samme form - eneste forskel er, at hvis det går godt bliver I ikke personligt forgyldt. Det gør i med den nuværende konstruktion, og det er lige præcis det jeg kritisere - nemlig at konstruktionen har til formål at skabe profit til ejerne. Og det bryder jeg mig simpelt hen ikke om.

Og med hensyn til regnestykket er det nøjagtigt det samme som for alle andre virksomheder, og JO, 25% dækningsbidrag, efter vareforbrug er helt udnmærket. Vi andre skal sgu også betale omkostninger udover vareforbrug, men det er nu engang sådan man regner tingene ud. Som sagt er der mange der må leve med 10-20% dækningsbidrag på mange typer af arbejde, og ud af det skal der så, på samme måde som med jer, betales løninger, huslejer osv. Forskellen er at I har 25% - andre har 10-20%. Så hold op med at prøve at bilde os ind at det ikke er en fed forretning. Det synes jeg simpelt hen er kvalmende.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu faldt kvaliteten af debat-niveauet, synes jeg... Men fair enough. Mener du det er en guldrandet forretning? Så se her:
http://www.engodsag.dk/content/view/61/52/

Derudover fremhævede jeg forskellen på fond og virksomhed for at forklare, at vi som fond ikke kunne have fået en investor, hvorimod det lykkedes som et ApS. Og nu handler det jo altså om at gøre idéer til virkelighed, hvis man skal gøre en forskel for alvor.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
I kan altså ikke komme udenom, at de penge i opkræver for jeres ydelse er et dækningsbidrag. Hvordan bogfører I ellers de 25%, som I tager jer betalt for at formidle det velgørende element?

Ang. om det er en fed forretning eller ej, så er I jo i en etableringsfase, hvor I investerer og øger penetrationen både på forbruger- og butikssiden. Ligesom alle andre startups, så tager ting tid. I er jo også ved at kigge internationalt, hvilket også er der profitten ligger. Som jeg tidligere påpegede, og som du også selv pointerer, så ligger der en lang række stordriftsfordele i jeres setup. Software har sikkert være rimelig dyr at udvikle og optimere, men der skal ikke være mange modifikationer før den er klar til en international udrulning. Hvis I formår at skabe en god penetration internationalt, så tror jeg bestemt også, at I bliver forgyldt enten i form af generet profit eller et evt. videresalg.

Jeg tror ikke, at vi nogensinde bliver enig omkring, hvorvidt "charity for profits" er ok eller ej, og det er også op til den enkelte at tage stilling. Jeg synes godt om jeres kocenpt og ligeså længe, at I ikke trækker store beløb ud, så vil I sikkert også forblive i den positive zone i allerede befinder jer i. Men hvis I begynder at trække eksempelvis 1 mio. ud, når I har doneret 3 mio. til velgørenhed, så tror jeg personligt, at mange vil se det som "charity for profits".  

Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kender tilfældigvis lidt til de her sager... Og hvad hr. Prang siger er ikke helt korrekt... I har et overskud på 7-8%?? Ja, det er jeg enig i... Men det er EFTER den investering der bliver trukket ud til jeres andre afdelinger i udlandet... Det er da en meget smart måde at gøre det på... rigtig smart... Underligt det ikke er gået op for nogle endnu at jeres overskud faktisk er MEGET større... Kom med det faktuelle overskud!!!
Side 10 ud af 10 (94 indlæg)