Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Buy-aid erfaringer, hvad er jeres?

Side 4 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/25/2006 5:02:21 PM Forfatter: Casper Sigaard
Er så sikker som man kan være på, at 99% af Jeres kunder KUN køber den pakke for at støtte Børnecancerfonden. Derfor synes jeg principielt ikke at produktet har noget med denne diskussion at gøre. 


Ja, det er jeg helt enig med dig i.

Da jeg blev ringet op af Buy-Aid fik jeg ihvertfald ikke det indtryk at det var et firma som solgte kontorartikler jeg havde i røret.

Hvis sælgeren havde sagt: "Jeg kan tilbyde dig en fordelagtig kontorpakke til 600 kr, og køber du den, støtter vi BCF med 10% af varens pris". Så var der ingen slinger i valsen. Men istedet husker jeg nærmere samtalen som: "Vil du støtte BCF og dermed et godt formål, så får du som tak en meget nyttig kontorpakke".

Det er noget tid siden jeg blev ringet op, så jeg husker ikke samtalen ordret, men det her er vist ikke helt ved siden af. For mig er der en væsentlig forskel på disse to fremgangsmåder, men det er der sikkert også i antal af Ja''er!

mvh Carsten





Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christopher,

Jeg er sådan set ikke modstander af det i gør eller det BCF gør.

Det som er problemer (som du siger er løst/ved at blive løst) er salgsmetoden med at man kan komme til at tro (også selv om man få ad vide hvordan det hænger sammen) at en større andel af de 600 kr. man har brugt går til et godt formål. Nogen har måske ikke brug for de kontorartikler men køber dem pga. det gode formål, samvittighed etc. De skulle jo hellere så give de 600 kr. til BCF, men som du siger hvordan skulle de lige i deres travle hverdag komme til at tænke på BCF.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg tvivler også meget stærkt på at ret mange af kunderne køber produkterne for produkternes skyld, men mere fordi de tror de støtter en hel masse. Jeg tror jeres forestilling om hvor oplyste folk er, er helt forkert. jeg er jo ikke den eneste der har oplevet disse opkald og oplevet at hele fokus har været lagt på det velgørende i købet frem for produkterne. Jeg ved faktisk slet ikke hvem der ringede til mig, bortset fra at de sagde noget med Børnecancerfonden, og nogle post-it blokke osv, og da du siger de ikke selv ringer ud må det næsten være buy-aid. Men det hørte jeg altså intet om - det er først her på Amino at jeg hører det navn.

Problematikken med denne model er, at folk tror de giver X, men at foreningerne får meget mindre end X. Og hvor lidt skal X være, hvis man stadig skal kunne tillade sig, som sælger, at fremhæve det velgørende ved salget. Er 5% nok? Er 1% nok? Hvad med 000,1%? Hvorfor ikke?

Jeg husker en sag for nogle år siden, hvor en eller anden anden smart forretningsmand havde et lignende koncept kørende, men han blev totalt slagtet da en kvik journalist fandt ud af, at den procent han afleverede videre var så forsvindende lille at INGEN kunne acceptere han brugte den velgørende forenings god navn og rygte. Er det den sag - eller lignende, der har ført til at buy-aid har valgt at 10% lige præcis er nok til at være "velgørende" nok til at man kan sælge SÅ meget på den del? For mig at se lugter det af, at man med de 10% håber på, at det lige er nok til, at offentligheden i almindelighed ikke melder helt fra. Men den køber jeg bare ikke.
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Mikkelbib, carsten og Lene,

 

Tak for jeres indlæg. Jeg synes det er fint med en masse gode input og for buy aid er det blot vigtigt at kunderne netop er opmærksom på det I skriver og det gør vi alt for at de bliver. Ang opkald fra sælgere som ikke nævner noget med buy aid, så har jeg svært ved at forestille mig det er herfra. Faktum er vi har konkurrenter som 100 procent har kopieret både koncept med også samarbejdspartner (forening for familier med kræftsyge børn og foreningen cancerramte børn) og i sådan tilfælde har det intet med os at gøre.

 

Der er ingen tvivl om, at I alle er gode mennesker, som gerne vil hjælpe andre og fortsæt endelig med det. I skal vide at jeg tager kritikken meget seriøst så snart den er velbegrundet og det må den jo i Frank Olesens tilfælde sige at have været, og oplever I på nogen måde noget tilsvarende må I endelig skrive tilbage eller ring på 21611130

 

Jeg siger tak for tiden og ønsker jer alle en god dag på debatten. For os er det kun godt at vores koncept bliver debateret så længe det gøres på en sober måde for alle parter

 

Hilsen

christopher

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Rigtigt, den eneste grund til at jeg ville overveje at købe produkterne er udelukkende fordi man får indtrykket af at man støtter en god sag. Jeg gider jo heller ikke betale for klistermærker og lodsedler fra de lokale spejdere for produktets skyld - de købes udelukkende pga. de bløde værdier og tilskuddet til en værdig sag.

 

Jeg er sikker på at i har de rigtige intentioner - men set i et overordnet perspektiv må jeg give mikkel og mig selv ret : modellen holder ikke.

Hvad er det næste i finder på? hvor går grænsen mellem godgørende organisation og forretning?

 

Mikkel : du har helt ret - det sætter spørgsmålstegn ved administrations omkostningerne - BCF har jo teorien bare outsourcet deres opgaver.

 

Alt i alt mener jeg at hverken Buy-aid eller Børnecancerfonden kan løbe fra at de udnytter et svagt øjeblik hos potentielle kunder til at sælge dem

et produkt de sandsynligvis ikke har den store brug for til overpris - udelukkende baseret på at man tror man støtter en god sag.

 

Jeg har hentet buy-aids regnskaber hos cvr registreret

Buy aid er en koncern - der består af


Buy Aid A/S

Buy Aid Group A/S

Buy Aid Holding A/S

 

Nu er jeg ikke den store regnskabsørn - men kan da læse mig til at brutto fortjenesten i Buy Aid A/S er på ca 13 mill.

Nettoomsætning: 33 mill

vareforbrug : 11 mill

Donationerne er på ca. 3,1 mill

øvrige eksterne omkostninger . 5 mill

Personale omkostninger er på ca. 10,5 mill  for 28 medarbejdere.

Årets resultat er opgjort til 1,9 mill.

 

Det jeg sætter spørgsmålstegn ved er bl.a.

Vareforbrug : hvem købes varene af ?

Er måske et firma med samme ejerkreds der sælger til overpriser så det ikke ser så vildt ud i Buy -aids regnskab ?

Donationer:

Det vil måske også sige at Donationerne kan trækkes fra ? er der ikke noget med at donationer til velgørende formål kan trækkes fra i skat ?

Så er det jo ekstra smart.. (ovenstående er postulater grebet ud af den blå luft).


 

Men det er også nok til at jeg ikke synes om modellen. Det er jo ligenøjagtig den slags muligheder for uigennemskueligehed der gør at det er ikke er en god ide at involvere private firmaers interesse i at tjene penge med indsamling til værdige formål.  

 

 


Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Først stor respekt til Christopher fra buy aid for at kaste sig hovedkuls ud i en debat hvor han helt 100 % vil være i modvind.
Jeg håber dog at BCF også kommer på banen og giver deres syn på sagen.

Hvad virksomheden kunne gøre:
Kontorartikler: 450
Støtte til BCF: 150

I stedet for:
Kontoartikler: 600 gennem Buy-Aid
Heraf støtte til BCF: 75
resten til adm+overskud i en privat virksomhed: 75

Christopher er det muligt at få en prisliste over jeres/BCFs produkter? Det kunne være interessant at holde jeres priser op mod hvad en almindelig kontorforsyning skal have for samme vare.
Er varerne blot 10 % dyrere eller har I en mindre avance end f.eks. Bog&Ide har på deres produkter?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Forslag til mere sober telefon manuskript for buy-aid.

 

Når nu det fremgår af regnskabet at Buy-aid donerer penge til BCF - ligesom alle vi andre også kan gøre - altså i princippet ikke har noget samarbejde med BCF andet end de har fået deres logo til tryk på kontorartikler og har lovet dem nogle penge, så  kan de jo ligeså godt sige:

"God dag, Jeg ringer fra Buy-aid, vi er et firma der lever af at sælge kontor artikler. Vil du købe 4 poser kaffe, 20 post-it blokke og 20 kuglepenne hvorpå der er trykt et logo for Børnecancerfonden ? Pakken koster 598 kr. + moms (?). Hvis du køber pakken får BCF 10% af beløbet."

 

Se, det ville være reel information. Derefter kunne jeg frit tage stilling til hvad jeg ville.

 

Jeg ville sige nej tak.

 

 

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/25/2006 6:03:59 PM
Forfatter: Frankie
Se, det ville være reel information. Derefter kunne jeg frit tage stilling til hvad jeg ville.


Jeg ville sige nej tak.





Men du ville købe kaffen i Føtex og Post-it i Metro og støtte andre som (også) har nok penge og giver dem til Pia Kjærsgaard (Dansk Supermarkeds ejer giver penge til alle de højreorinterede partier hvert år)

Bare en anden vinkel på problematikken.

Jeg mener dog også at det er salgsmåden/informationsniveauet som kan være problemet mere end at det er beløbet, produktet, at det er et privat firma etc.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg synes dette er en interessant debat!


Naturligvis giver det i sidste ende et mindre beløb til BCF pr. omsætningskrone når buy-aid også skal have en sund forretning. OG HVAD SÅ?


Pointen er jo at buy-aids arbejde sikrer BCF LANGT flere midler til at arbejde med kræftramte børn end hvis BCF selv forsøgte at løfte opgaven!


Foruden det betragtelige mersalg/indsamling af midler, som materialiseres pga. buy-aids arbejde, får BCF massiv omtale af sine budskaber til størstedelen af samtlige virksomheder i Danmark, som dermed med større sandsynlighed vil foretage direkte donation, enten privat eller i virksomhedsregi.


 


Husk på hvad der nævnes andetsteds i denne debat, nemlig at ved hvert salg oplyses af buy-aid mundtligt (i telefonen) og skriftligt (ved varemodtagelse) at BCF modtager 10% af beløbet. Det er det INTET fordækt eller uetisk i! Det er rene linjer.


Når buy-aid sælger sine og BCFs produkter gør de det naturligvis med salgsteknikker som alle andre virksomheder. Det er da klart at samtalen ikke handler særlig meget om kuglepennes specifikationer osv, men snarere om hvorfor det giver mening at betale en merpris for produkterne, nemlig hvad BCFs arbejde betyder for kræftramte børn i praksis.


Ja, det kan være kvalmt at blande salgsteknikker med følelsesladede emner, men i sidste ende er disse emner ganske alvorlige og har brug for opmærksomhed samt kroner og øre.



Spørgsmålet er hvordan BCF bedst fungerer og indsamler midler til sit arbejde: Med eller uden et samarbejde med buy-aid. Man kan ikke være i tvivl om konklusionen: Med buy-aid!!



Ha en god dag 


Side 4 ud af 10 (94 indlæg)