Kære Frankie, Mikkelbib - og alle jer andre som har brugt tid på at fordybe og svare på Franks indlæg omkring buy aid og vores salgsoplysninger til kunder. Jeg er glad for den snak jeg lige har haft med Frank og mener det i sagens natur er på sin plads, at I får del i den forklaring, jeg har givet til Frank Vi, buy aid, er et privat firma, som i mange har specialiseret sig i indsamiling af midler til velgørende formål. Siden 1996 har vi arbejdet med flere velgørende, humanitære organisationer og samlet over 27 millioner kroner ind. 27 millioner kroner, som svarer til 10 procent af omsætningen. Til sammenligning har vi selv tjent godt og vel 18 millioner kroner siden 1996. For os er det meget vigtigt at de sælgere, som ringer ud til jer kunder oplyser, at det er buy aid I taler med og at vi har et samarbejde med Børnecancerfonden (BCF), som får 10 procent af salgsprisen. Disse er penge, som BCF kan bruge til hvad BCF vil, og som gerne skulle gøre en masse cancerramte børn glade. Vi håber i år at samle over 1,5 mio. kroner ind til BCF. Så længe vi i buy aid ikke har mere overskud end det, der doneres væk over en eks. 5 års kontraktperiode, giver det for buy aid etisk fornuft i vores koncept. Vores koncept er kort skrevet, at i stedet kunder køber kontorartikler lokalt, så kan de igennem os støtte en god sag med 10 procent og få noget som man alligevel bruger eller deler ud af. På den måde får man (I kunder) noget igen og spreder samtidig et godt budskab (i dette tilfælde BCF''s budskab) Så længe vore kunder er glade og tilfredse og ER klar over de 10 procent, ser vi ikke noget etisk forkert i vores forretningsmetode, tværtimod. Problemet med den sælger som kontaktede Frank er netop, at hun ikke oplyste om de 10 procent. Således gik Frank i troen på det var overskuddet, som gik videre til BCF. Dette kan jeg kun beklage og de nødvendige tiltag for at det ikke sker igen er allerede gjort. I spørger så og undrer jer lidt over, at 20 penne og 20 blokke samt 4 poser kaffe koster 598, hvor er resten? Og er det evt ikke lidt dyrt? Først og fremmest stikke vi ikke resten ned i lommen, vi har ligesom i jeres firmaer en masse omkostninger i forbindelse med kampagnen: Vores produkter er fuldt ud konkurrencedygtige i forhold til samme produkter med samme kvalitet, som købes i Brugsen eller i Bog og Ide. Vi sikrer i vores indkøb af produkter, at leverandørerne producerer deres produkter etisk korrekt, og dette stiller store krav til leverandører af kuglepenne og post it blokke. Derfor har vi valgt de bedste og måske også dyreste leverandører, således vi sikrer; at der ikke foregår børnearbejde, at medarbejderne får overenskommæssig løn, at produkterne ikke er giftige (eks blækket i kuglepennen, klisteret på blokkene), materialerne er miljøvenlige samt at produkterne produceres på EU certificerede fabrikker. Derfor kan man ikke sammenligne 3 m post it blokke med andre ikke 3 m post it blokke, og man kan ikke sammenligne en BIG kuglepen med en kuglepen fra prodir i forhold til pris. Man sammenligner heller ikke B & O og Panatronic. Af andre omkostninger kan nævnes; husleje, telefonregning, løn, el og vand samt administrationsomkostninger. Når alt kommer til alt bliver der for hver 100 kroner indsamlet givet 10 kroner videre og tjent mellem 7-9 kroner, Jf. evt de sidste 5 års regnskaber BCF kan i øvrigt ikke selv starte sådan en kampagne op. Uden at skulle forklejne BCF, så har de første ikke den fornødne know how til at lancere sådan en kampagne, og for det andet er der inden der er omsat for 1 kr
|
Kære Frankie, Mikkelbib
- og alle jer andre som har brugt tid på at fordybe og svare på Franks indlæg omkring buy aid og vores salgsoplysninger til kunder. Jeg er glad for den snak jeg lige har haft med Frank og mener det i sagens natur er på sin plads, at I får del i den forklaring, jeg har givet til Frank
Vi, buy aid, er et privat firma, som i mange har specialiseret sig i indsamiling af midler til velgørende formål. Siden 1996 har vi arbejdet med flere velgørende, humanitære organisationer og samlet over 27 millioner kroner ind. 27 millioner kroner, som svarer til 10 procent af omsætningen. Til sammenligning har vi selv tjent godt og vel 18 millioner kroner siden 1996.
For os er det meget vigtigt at de sælgere, som ringer ud til jer kunder oplyser, at det er buy aid I taler med og at vi har et samarbejde med Børnecancerfonden (BCF), som får 10 procent af salgsprisen. Disse er penge, som BCF kan bruge til hvad BCF vil, og som gerne skulle gøre en masse cancerramte børn glade.
Vi håber i år at samle over 1,5 mio. kroner ind til BCF. Så længe vi i buy aid ikke har mere overskud end det, der doneres væk over en eks. 5 års kontraktperiode, giver det for buy aid etisk fornuft i vores koncept.
Vores koncept er kort skrevet, at i stedet kunder køber kontorartikler lokalt, så kan de igennem os støtte en god sag med 10 procent og få noget som man alligevel bruger eller deler ud af. På den måde får man (I kunder) noget igen og spreder samtidig et godt budskab (i dette tilfælde BCF''s budskab) Så længe vore kunder er glade og tilfredse og ER klar over de 10 procent, ser vi ikke noget etisk forkert i vores forretningsmetode, tværtimod.
Problemet med den sælger som kontaktede Frank er netop, at hun ikke oplyste om de 10 procent. Således gik Frank i troen på det var overskuddet, som gik videre til BCF. Dette kan jeg kun beklage og de nødvendige tiltag for at det ikke sker igen er allerede gjort.
I spørger så og undrer jer lidt over, at 20 penne og 20 blokke samt 4 poser kaffe koster 598, hvor er resten? Og er det evt ikke lidt dyrt? Først og fremmest stikke vi ikke resten ned i lommen, vi har ligesom i jeres firmaer en masse omkostninger i forbindelse med kampagnen:
Vores produkter er fuldt ud konkurrencedygtige i forhold til samme produkter med samme kvalitet, som købes i Brugsen eller i Bog og Ide. Vi sikrer i vores indkøb af produkter, at leverandørerne producerer deres produkter etisk korrekt, og dette stiller store krav til leverandører af kuglepenne og post it blokke. Derfor har vi valgt de bedste og måske også dyreste leverandører, således vi sikrer; at der ikke foregår børnearbejde, at medarbejderne får overenskommæssig løn, at produkterne ikke er giftige (eks blækket i kuglepennen, klisteret på blokkene), materialerne er miljøvenlige samt at produkterne produceres på EU certificerede fabrikker. Derfor kan man ikke sammenligne 3 m post it blokke med andre ikke 3 m post it blokke, og man kan ikke sammenligne en BIG kuglepen med en kuglepen fra prodir i forhold til pris. Man sammenligner heller ikke B & O og Panatronic.
Af andre omkostninger kan nævnes; husleje, telefonregning, løn, el og vand samt administrationsomkostninger.
Når alt kommer til alt bliver der for hver 100 kroner indsamlet givet 10 kroner videre og tjent mellem 7-9 kroner, Jf. evt de sidste 5 års regnskaber
BCF kan i øvrigt ikke selv starte sådan en kampagne op. Uden at skulle forklejne BCF, så har de første ikke den fornødne know how til at lancere sådan en kampagne, og for det andet er der inden der er omsat for 1 krone, brugt penge på annoncerring, rekruttering, inventar, husleje m.m og det tvivler jeg på BCF eller andre af vores samrabejdspartnere har råd til? De skal koncentrere sig om det, som de er gode til. I dette tilfælde at g