Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Buy-aid erfaringer, hvad er jeres?

Side 3 ud af 10 (94 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Frankie, Mikkelbib

- og alle jer andre som har brugt tid på at fordybe og svare på Franks indlæg omkring buy aid og vores salgsoplysninger til kunder. Jeg er glad for den snak jeg lige har haft med Frank og mener det i sagens natur er på sin plads, at I får del i den forklaring, jeg har givet til Frank

 

Vi, buy aid, er et privat firma, som i mange har specialiseret sig i indsamiling af midler til velgørende formål. Siden 1996 har vi arbejdet med flere velgørende, humanitære organisationer og samlet over 27 millioner kroner ind. 27 millioner kroner, som svarer til 10 procent af omsætningen. Til sammenligning har vi selv tjent godt og vel 18 millioner kroner siden 1996.

 

For os er det meget vigtigt at de sælgere, som ringer ud til jer kunder oplyser, at det er buy aid I taler med og at vi har et samarbejde med Børnecancerfonden (BCF), som får 10 procent af salgsprisen. Disse er penge, som BCF kan bruge til hvad BCF vil, og som gerne skulle gøre en masse cancerramte børn glade.

Vi håber i år at samle over 1,5 mio. kroner ind til BCF. Så længe vi i buy aid ikke har mere overskud end det, der doneres væk over en eks. 5 års kontraktperiode, giver det for buy aid etisk fornuft i vores koncept.

Vores koncept er kort skrevet, at i stedet kunder køber kontorartikler lokalt, så kan de igennem os støtte en god sag med 10 procent og få noget som man alligevel bruger eller deler ud af. På den måde får man (I kunder) noget igen og spreder samtidig et godt budskab (i dette tilfælde BCF''s budskab) Så længe vore kunder er glade og tilfredse og ER klar over de 10 procent, ser vi ikke noget etisk forkert i vores forretningsmetode, tværtimod.

 

Problemet med den sælger som kontaktede Frank er netop, at hun ikke oplyste om de 10 procent. Således gik Frank i troen på det var overskuddet, som gik videre til BCF. Dette kan jeg kun beklage og de nødvendige tiltag for at det ikke sker igen er allerede gjort.

 

I spørger så og undrer jer lidt over, at 20 penne og 20 blokke samt 4 poser kaffe koster 598, hvor er resten? Og er det evt ikke lidt dyrt? Først og fremmest stikke vi ikke resten ned i lommen, vi har ligesom i jeres firmaer en masse omkostninger i forbindelse med kampagnen:

 

Vores produkter er fuldt ud konkurrencedygtige i forhold til samme produkter med samme kvalitet, som købes i Brugsen eller i Bog og Ide. Vi sikrer i vores indkøb af produkter, at leverandørerne producerer deres produkter etisk korrekt, og dette stiller store krav til leverandører af kuglepenne og post it blokke. Derfor har vi valgt de bedste og måske også dyreste leverandører, således vi sikrer; at der ikke foregår børnearbejde, at medarbejderne får overenskommæssig løn, at produkterne ikke er giftige (eks blækket i kuglepennen, klisteret på blokkene), materialerne er miljøvenlige samt at produkterne produceres på EU certificerede fabrikker. Derfor kan man ikke sammenligne 3 m post it blokke med andre ikke 3 m post it blokke, og man kan ikke sammenligne en BIG kuglepen med en kuglepen fra prodir i forhold til pris. Man sammenligner heller ikke B & O og Panatronic.

 

Af andre omkostninger kan nævnes; husleje, telefonregning, løn, el og vand samt administrationsomkostninger.

 

Når alt kommer til alt bliver der for hver 100 kroner indsamlet givet 10 kroner videre og tjent mellem 7-9 kroner, Jf. evt de sidste 5 års regnskaber

 

BCF kan i øvrigt ikke selv starte sådan en kampagne op. Uden at skulle forklejne BCF, så har  de første ikke den fornødne know how til at lancere sådan en kampagne, og for det andet er der inden der er omsat for 1 kr
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Frankie, Mikkelbib


- og alle jer andre som har brugt tid på at fordybe og svare på Franks indlæg omkring buy aid og vores salgsoplysninger til kunder. Jeg er glad for den snak jeg lige har haft med Frank og mener det i sagens natur er på sin plads, at I får del i den forklaring, jeg har givet til Frank


Vi, buy aid, er et privat firma, som i mange har specialiseret sig i indsamiling af midler til velgørende formål. Siden 1996 har vi arbejdet med flere velgørende, humanitære organisationer og samlet over 27 millioner kroner ind. 27 millioner kroner, som svarer til 10 procent af omsætningen. Til sammenligning har vi selv tjent godt og vel 18 millioner kroner siden 1996.


For os er det meget vigtigt at de sælgere, som ringer ud til jer kunder oplyser, at det er buy aid I taler med og at vi har et samarbejde med Børnecancerfonden (BCF), som får 10 procent af salgsprisen. Disse er penge, som BCF kan bruge til hvad BCF vil, og som gerne skulle gøre en masse cancerramte børn glade.


Vi håber i år at samle over 1,5 mio. kroner ind til BCF. Så længe vi i buy aid ikke har mere overskud end det, der doneres væk over en eks. 5 års kontraktperiode, giver det for buy aid etisk fornuft i vores koncept.


Vores koncept er kort skrevet, at i stedet kunder køber kontorartikler lokalt, så kan de igennem os støtte en god sag med 10 procent og få noget som man alligevel bruger eller deler ud af. På den måde får man (I kunder) noget igen og spreder samtidig et godt budskab (i dette tilfælde BCF''s budskab) Så længe vore kunder er glade og tilfredse og ER klar over de 10 procent, ser vi ikke noget etisk forkert i vores forretningsmetode, tværtimod.


Problemet med den sælger som kontaktede Frank er netop, at hun ikke oplyste om de 10 procent. Således gik Frank i troen på det var overskuddet, som gik videre til BCF. Dette kan jeg kun beklage og de nødvendige tiltag for at det ikke sker igen er allerede gjort.


I spørger så og undrer jer lidt over, at 20 penne og 20 blokke samt 4 poser kaffe koster 598, hvor er resten? Og er det evt ikke lidt dyrt? Først og fremmest stikke vi ikke resten ned i lommen, vi har ligesom i jeres firmaer en masse omkostninger i forbindelse med kampagnen:


Vores produkter er fuldt ud konkurrencedygtige i forhold til samme produkter med samme kvalitet, som købes i Brugsen eller i Bog og Ide. Vi sikrer i vores indkøb af produkter, at leverandørerne producerer deres produkter etisk korrekt, og dette stiller store krav til leverandører af kuglepenne og post it blokke. Derfor har vi valgt de bedste og måske også dyreste leverandører, således vi sikrer; at der ikke foregår børnearbejde, at medarbejderne får overenskommæssig løn, at produkterne ikke er giftige (eks blækket i kuglepennen, klisteret på blokkene), materialerne er miljøvenlige samt at produkterne produceres på EU certificerede fabrikker. Derfor kan man ikke sammenligne 3 m post it blokke med andre ikke 3 m post it blokke, og man kan ikke sammenligne en BIG kuglepen med en kuglepen fra prodir i forhold til pris. Man sammenligner heller ikke B & O og Panatronic.


Af andre omkostninger kan nævnes; husleje, telefonregning, løn, el og vand samt administrationsomkostninger.


Når alt kommer til alt bliver der for hver 100 kroner indsamlet givet 10 kroner videre og tjent mellem 7-9 kroner, Jf. evt de sidste 5 års regnskaber


BCF kan i øvrigt ikke selv starte sådan en kampagne op. Uden at skulle forklejne BCF, så har de første ikke den fornødne know how til at lancere sådan en kampagne, og for det andet er der inden der er omsat for 1 krone, brugt penge på annoncerring, rekruttering, inventar, husleje m.m og det tvivler jeg på BCF eller andre af vores samrabejdspartnere har råd til? De skal koncentrere sig om det, som de er gode til. I dette tilfælde at g

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære mikkelbib.

 

Børnecancer fonden og buy aid er 2 forskellige virksomheder. Vi i buy aid varetager alt salg af post it blokke og kuglepenne mens BCF får 10 procent af omsætningen. BCF har intet med salg og kampagnen at gøre. Af de penge de får fra buy aid har BCF ingen omkostninger forbundet med. De er derfor ikke forpligtet til at bogføre deres indtægter/donation anderledes i forhold til andre donationer. For os er det bare vigtigt at køberne/kunderne ER klar at det er 10 procent vi giver videre til BCF.

 

Hilsen

christopher prang

buy aid

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er som sagt fint med forklaringerne, men det understreger blot hvorfor jeg ikke kan lide modellen. Jeg synes den er usmagelig og foreninger der vælger at indgå i den type samarbejder vil jeg ikke støtte. Så enkelt er det. Og jeg vil ikke undlade, vidt og bredt, at fortælle folk hvor forkert jeg synes denne model er. Måske kan det i sidste ende være med til at lægge det fornødne pres på disse foreninger, så de vælger andre og bedre løsninger.

Jeg er er iøvrigt helt uenig i dine betragtninger om, hvordan dette skal bogføres og det gør i mine øjne den konkrete sag endnu værre. Hvis Børnecancerfonden på denne måde kan "frigøre" sig fra, at bogføre de omkostninger der er til indsamling af pengene, så snyder de jo os alle sammen. For hvis de, til sammenligning, selv havde iværksat en kampagne, ja så VILLE omkostningerne jo fremgå af regnskaberne. Så hvis dette i virkeligheden blot er en måde, for Børnecancerfonden, at "fuske" sig til en lavere reskabsmæssig omkostning til administration og reklame, så synes jeg det er virkelig alvorligt. Der har jo netop været en del kritik i offentligheden af, at de velgørende foreninger havde for store administrationsomkostninger. At outsource omkostningerne på denne måde, er en for mig helt igennem usmagelig måde, at imødekomme manges ønsker om lavere administrationsomkostninger i sådanne foreninger.
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkelbib,

 

At du er synes vores forretningskoncept er dårligt må jo stå for din regning og det er helt ok.

Jeg har det bare sådan, at stedet for at du køber kuglepenne af mærket prodir for 400 kroner i Bog og ide så kan du gøre det igennem os og støtte et godt formål med 10 procent.

 

Jeg håber andre er enige i den betragtning. Vi har heldigvis en masse kunder som er meget tilfredse.

 

Når Bcf får de 10 procent, svarende til eks. 1,5 million kroner om året, så er der jo ikke nogen omkostninger forbundet med dette? Kunder, som har købt igennem buy aid og bidraget til de 1,5 mio. kroner ved jo godt, at der i deres andel af de 1,5 mio. kroner ligger 10 procent af eks 598 kroner, dvs. 60 kroner. Så hvorfor skal BCF så også bogføre dette? Du glemmer desuden at der i sådan et samarbejde ikke kun ligger, at man rent faktisk støtter en god sag med 10 procent, men at kunden også får et kvalitetsprodukt, som kun bruger i forvejen og køber ind af i forvejen.

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/25/2006 4:55:12 PM Forfatter: christopher_prang
Du glemmer desuden at der i sådan et samarbejde ikke kun ligger, at man rent faktisk støtter en god sag med 10 procent, men at kunden også får et kvalitetsprodukt, som kun bruger i forvejen og køber ind af i forvejen.






Er så sikker som man kan være på, at 99% af Jeres kunder KUN køber den pakke for at støtte Børnecancerfonden. Derfor synes jeg principielt ikke at produktet har noget med denne diskussion at gøre.

Vil ikke blande mig i "striden" om bondefangeri, bogføring osv. men i mine øjne drejer jeres salg af pakker sig stort set ikke om indholdet (produkterne) men de bløde værdier der følger med købet.
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ændre dog ikke ved at regnestykket kunne være:
(i runde tal)

Hvad virksomheden kunne gøre:
Kontorartikler: 450
Støtte til BCF: 150

I stedet for:
Kontoartikler: 600 gennem Buy-Aid
Heraf støtte til BCF: 75
resten til adm+overskud i en privat virksomhed: 75

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars,
 

Du har helt ret, men i vores produkter står det BCF bag på hver post it blok samt på hver kuglepen

Hvis vi ikke ringede ud til potentielle kunder, hvor mange vil så overhovedet vide at de skulle støtte BCF er mit spørgsmål så? Det er jo det vi oplyser, og det er klart vi helst ser de køber gennem os, men hvis de vil støtte direkte er man yderst velkommen til dette via www.bornecancerfonden.dk

 

Ved hvert salg skal der oplyses, at man støtter med 10 procent. Ved hver pakke vi sender ud skriver vi til kunderne, at vi håber de er glade og tilfredse og at de støtter med 10 procent. på den måde skulle ingen være i tvivl.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/25/2006 4:55:12 PM Forfatter: christopher_prang
.... men at kunden også får et kvalitetsprodukt, som kun bruger i forvejen og køber ind af i forvejen.





 

Ok.. så forstår jeg ikke helt at det tager mig 30 minutter (jeg er jo høflig) hvor jeg siger/tigger/beder at jeg ikke har brug for det fordi jeg stadigvæk har en stak postits fra for 4 år siden (Red Barnet) og istedenfor at man så siger til mig.. ok.. jeg kan se at du ikke kan bruge det.. så bliver jeg presset i en "samvittigheds" krog, med argumentet at jo støtter børnene.

Hvis jeg alligevel ville købe det ville jeg jo have sagt ja i starten. Men det er jo typisk argumentet om BCF der får folk til at hive pungen frem og de får kun 10%.

Problemet for mig er at BCF sælger ud.. dvs. de giver deres gode navn så buy-aid kan skovle penge ind. Jeg syntes et OVERSKUD (dvs alle omkostninger direktør og mellemleder lønninger (som nok er den største post) er trukket fra i den størrelsesorden får de fleste af os til at blegne, hvis det er på bekostning godtroende sjæle der tror at de støtter BCF og ikke buy-aid.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror det er meget naivt at forestille sig, at ret mange virksomheder uden opfordring donerer penge til foreninger/organisationer.

Jeg har været med til at starte en landsdækkende forening op, og jeg ved hvor meget arbejde der ligger i bare at få de 300 donationer ind om året det kræves for at få godkendelsen under ligningsloven, som er nødvendig for fremover at kunne modtage donationer/arv.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Side 3 ud af 10 (94 indlæg)