Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Buy-aid erfaringer, hvad er jeres?

Side 6 ud af 10 (94 indlæg)
Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

har lige gennemlæst mit sidste indlæg og vil gerne komme med en undskyldning til mikkel, hvsi jeg virkede kort for hovedet beklager. Jeg kan sagtens se en masse af pointerne i det mikkel skriver omkring at have et samarbejdet mellem eb privat organisation og et firma. Jeg tror bare for mange foreninger kan det være en god og billig måde at makedsføre sig selvom de ikke får hele kagen. Ousourcing eller ej, forningerne har ikke selv råd og know how til at klare aktiviteten selv og så længe køberne er klar over hvordan tingene hænger sammen, synes jeg konceptet er rigtig smart. Men lad os ikke bruge mere tid på den sag.

Beklager rigtig meget, mikkel. hav en god dag:-)

Jeg kunne godt tænke mig at spørge om der er nogen af jer som har erfaring i telefonsalg, Jeg skal have lavet en møde booking kampagne. Kan I anbefale nogen, jeg har nemlig ikke slev tid til opgaven. Ved I havd det koster?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:58
> selvom der kan komme dårlig omtale, så mener jeg, det er bedre end ingen omtale

Det er jeg helt uenig i. Dårlig omtale er værre end ingen omtale. Spørg bare ham den pædofile venstremand der blev snuppet med banditten i en 13 årrig dreng - tror du hans "brand" er bedre i dag? Det tror jeg ikke :)

Jeg tror heller ikke det ville gavne en forening hvis de fik en masse omtale på bedrageri eller andre ulovligheder. Og jeg tror ikke det gavner foreningerne på sigt at indgå i disse tvivlsomme samarbejder. For mit vedkommende, og mange andres, betyder det jo at vi offentligt udtaler os negativt om samarbejdet, selv undlader at støtte dem til fordel for andre og opfordre andre til at gøre det samme. Min og andres kritik forplanter sig og spreder sig indtil den dag hvor Børnecancerfonden, på linie med Red Barnet føler sig "tvunget" til at forlade samarbejdet.   
Tilmeldt 26. Jul 06
Skrevet kl. 11:02
Mikkel,

Hvorfor skulle børnecancerfonden få dårlig kritik i det hele taget? Hvis buy aid oplyser 10 procent, så ser jeg ingen grund til at folk er utilfredse. De blokke de sælger er af god kvalitet og svarer vel til prisen andre steder, hvor man ikke støtter noget. Og hvad med alt den gode information som strømmer rundt omkring hvad børnecancerfonden laver. Er det helt glemt?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:08
> Hvorfor skulle børnecancerfonden få dårlig kritik i det hele taget?

Det er jo et faktum at de får det. Se bare her på siden, se DRs Kontant, og hundredevis af andre offentlige og stærkt kritiske artikler på nettet og i aviser. Det er ikke et sprøgsmål om det giver dårlig omtale - det gør det, det er et spørgsmpl om Børnecancerfonden kan leve med mængden af den dårlige omtale
Tilmeldt 26. Jul 06
Skrevet kl. 11:10
mikkel, det er da ikke noget faktum at BCF får dårlig omtale. Du referer til en sag for 3-4 år siden og som jeg siger den sag var baseret på at de 10 procent ikke nævnes, men det går de nu. så hvorfor skulle der komme dårlig omtale. Og havd med alt den gode omtale? Og hvordan foreslår du så at BCF skal gøre opmærksom på sig selv..?
Tilmeldt 26. Jul 06
Skrevet kl. 11:15
men mikkel,

vi bliver vel ikke enige. Kan du slet ikke se noget positivt ved sådan et samarbejde? Det er jo også hvad aquador og kræftens bekæmpelse har gjort ved salg af vand? Og så vidt jeg ved unicef og bolchekøb i banker m.m. Det går jo også kun en procentdel?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:23
> Kan du slet ikke se noget positivt ved sådan et samarbejde?

Nej, ikke den konkrete udformning med buy-aid. For mig at se er det kun et spørgsmål om tid før Børnecancherfonden bliver tvunget af kritikken til at droppe det samarbejde. Hvis ikke du kan se at kritikken eksisterer, så må du du være meget svagtseende :)
Tilmeldt 26. Jul 06
Skrevet kl. 11:30
ok, mikkel.

Der er altid kritik når der bliver fejlet og denen sag kommer jo fra en sælger som laver en fejl. sådan er det, men mon ikke alt det positive som bliver nævnt omkring bcf hverdag mere end ophøjer en enkelt dårlig omtale, tjahh jeg ved det ikke

lad os blive ved det:-) jeg er helt uenig, men må få nye briller så...:-)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:37
Jeg er stadig i samme skyttegrav som Mikkel.
x = Privat organisation, bagland/investorer som skal have udbytte, profitmaksimering.

y = almennyttig organisation, hjælpe, modtager støtte fra mange forskellige dele af samfundet, bygger på folks godvillighed, skal fremstå troværdig og ærlig.

Hvordan er det lige at et lighedtegn mellem x og y passer ind i denne
sammenhæng. Jeg fatter ikke at I stadig er nogen, som ikke kan se det
negative og kortsigtede i BCF''s samarbejde med BA. DENNE DEBAT ER
DÅRLIG OMTALE! Den næste debat som kommer er dårlig omtale. På et
tidspunkt manger EB eller BT en forsidehistorie og en journalist kommer
i tanke om at have læst denne debat og vupti: Endnu mere dårlig omtale.

Det er en kortsigtet stategi og den udbredelse der sker af BCF''s navn i
denne sammenhæng står ikke nødvendigvis mål med de negative følelser
det kan vække i folk hvis de føler sig snydt

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:48
Dato: 7/26/2006 11:29:35 AM
Forfatter: jens andersen
ok, mikkel.

Der er altid kritik når der bliver fejlet og denen sag kommer jo
fra en sælger som laver en fejl. sådan er det, men mon ikke alt det
positive som bliver nævnt omkring bcf hverdag mere end ophøjer en
enkelt dårlig omtale, tjahh jeg ved det ikke

lad os blive ved det:-) jeg er helt uenig, men må få nye briller så...:-)

Men det er jo ikke kun en sælger. Der er flere som har oplevet denne
form for bevidst eller ubevidst vildledning. Jeg er svært bange for at
det skyldes profitmaksimering = lidt for kreativ coaching af
telesælgerne derinde. De har nok et eller andet fint
pointsystem/bonus/intern konkurrence/lignende for at motiverer sælgerne
til at yde mest muligt. Men det kan også give bagslag. Og det lader det
til a have gjort her.

De blokke de sælger er af god kvalitet og svarer vel til prisen andre steder, hvor man ikke støtter noget.

Jeg det ved vi jo så ikke helt. Jeg skrev i går i debatten og spurgte
Christopher Prang fra Buy Aid om han ikke ville offentliggøre
prislisten så det er muligt at lave en prissammenligning. Han har endnu
ikke svaret, men jeg håber da meget at han gør det.

En hurtig gratis ide til alle non-profitorganisationerne (blot i tilfælde af, at de sidder og følger med i debatten):

Gå sammen og start jeres eget. Opret en forening/fond/virksomhed som er
100% ejet af jer. Ansæt selv sælgerne, invester hvad det kræver af
udstyr, varelager, mm for at komme igang. Buy Aid skriver selv at de
har haft overskud på 18 mio (hvilket jo er efter at deres lønninger på
10 mio er trukket ud, varerlager betalt, udstyr betalt). Vi snakker
penge som kunne have været jeres!

Lav det her i fællesskab, del indtægter, del udgifter. Så holder salgsargumenterne også 100%: Alt overskudet går til ...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 6 ud af 10 (94 indlæg)