Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Buy-aid erfaringer, hvad er jeres?

Side 7 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
[IRONI]
Ja hellere handle i en butik som giver 0% af sit overskud til en velgørende organisation end en som giver 10%
[/IRONI]

Hvad er forskellen på at hyre et eksternt firma til at sælge nogle produkter for en i forhold til at gøre det selv?

Alle organisationer bruger da firmaer til deres ydelser. De køber telefoni, kontorlokaler, t-shirts som de sælger til folk som vil støtte.

Hvorfor er det her regnestykke bedre end det næste?

1)
1 t-shirt købt 20,-
1 t-shirt solgt 50,-
Støtte til vores forening som skal afholde løn til sælger, telefon, forsendelse etc.: 20,- (der bliver 10,- kr. tilbage)

2)
Nogen sælger en t-shirt: 50,-
Nogen afholder udgifterne og sender 10,- til foreningen

Der er vel ingen som er i tvivl om at det er bedre ''bare'' at få penge af folk end at tjene dem, men nogle gange er andre tiltag nødvendige i den sikkert skrappe konkurrence mellem organisationerne.

At Røde Kors ikke bruger BA betyder ikke at det er dårligt for BCF og at Mikkel mener at have ret betyder ikke at det er dårligt for BCF.

Jeg mener at salgsmetoderne som vi har hørt dem er kritiske, men ikke det generelle setup.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Debatten har udviklet sig lidt - det er jo fint :-) . Her er lige mine synspunkter opridset igen:

 

1. Buy aids koncept bygger på at kunden misforstår situationen. Hvis man var klar over situationens sammenhæng ville man ikke

købe noget som helst hos dem. Der er sgu da INGEN der ville betale overpriser for deres produkter og støtte BCF med SØLLE 10 % hvis

de var klar over det fra starten.

 

2. Modellen med at blande private interesser (et firma har ET (og kun 1) primært mål : at tjene penge) og godgørenhed holder bare ikke

uanset hvordan det vendes og drejese..Det er sådanne konstellationer der er grobund for korruption og pamperi.Det er mulig at at det er smart

og nytænkende men det HOLDER BARE IKKE....Hvad bliver det næste?

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra Buy-aid :

Hvor køber de deres produkter til de voldsomme overpriser?  og kan deres donationer trækkes fra i skat ?

 

Desuden fatter jeg ikke at børnecancerfonden ikke forsøger at redegøre for deres holdning her i debatten ( de har fået linket)

Mikkels oprindelige indlæg ang. bogføring af deres donationer fra Buy-aid synes jeg egentlig de i det mindste burde svare på.

 

Men der skal nok en forside på ekstrabladet til.

 

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/26/2006 12:19:09 PM
Forfatter: Frankie
1. Buy aids koncept bygger på at kunden misforstår situationen. Hvis man var klar over situationens sammenhæng ville man ikke

købe noget som helst hos dem. Der er sgu da INGEN der ville betale overpriser for deres produkter og støtte BCF med SØLLE 10 % hvis

de var klar over det fra starten.


2. Modellen med at blande private interesser (et firma har ET (og kun 1) primært mål : at tjene penge) og godgørenhed holder bare ikke

uanset hvordan det vendes og drejese..Det er sådanne konstellationer der er grobund for korruption og pamperi.Det er mulig at at det er smart

og nytænkende men det HOLDER BARE IKKE....Hvad bliver det næste?





Vedr 1) Det er blevet afvist fra dem selv at deres strategi er at skabe misforståelse. I tilfældet her (og i andre) er der sket fejl som der sker fejl mange steder og specielt i telemarketing hvor sælgere er provisionslønnede og dermed kan finde vinkler til at sælge mere ved selv at ændre på konceptet. At du mener at det er deres bevidste strategi er jo din forudindtagethed.

Vedr 2) Alle skal tjene penge for at overleve. Buy Aid kunne lave en kontorforsyning hvor de kunne sælge deres kvalitets produkter som er bedre en tilsvarnde da der er garantier med omkring bla. børnearbejde og ikke donere penge til organisationer og så ville du gerne handle der, eller måske ikke fordi du ville købe produkter som var billigere (du nævner overpriser som jo blandt andet går til miljø, ingen børnearbejde) og ikke havde garantier.

Konceptet holder hvis det laves ordentligt med ordentligt information. Hvis det laves ordentligt kan det være de ikke kan sælge noget og så er det at finde på noget andet, men vi har ingen bevis for at alle føler sig snydt eller alle er blevet vildledt.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
det må man sige frankie,

 

konceptet  holder ikke hvis det er en bevidst vildledning og der er tale om overpriser, helt enig. Men det lader jeg andre dømme,  Jeg tror i bund og grund du bare må ringe og snakke med Buy-aid og høre ad. Måske får du et svar der? Jeg kunne godt tænke mig at ringe derind, så det gør jeg nok en af dagene. Jeg håber  i øvrigt at børnecancerfonden bliver ved med det arbejde de laver istedet for at skulle stå til regnskab med mikkel, det er da  latterligt de skal bruge tid på det.

 

Jeg tror faktisk rigtig meget på det koncept med at starte en privat fond/forening, jeg kan ikke huske hvem der foreslog det? Det lød ret plauspibelt.

 

Er der nogen der har erfaring med telefonsalg, jeg spørger lige igen? Kender I nogen og priser?

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/26/2006 12:41:05 PM
Forfatter: jens andersen
Er der nogen der har erfaring med telefonsalg, jeg spørger lige igen? Kender I nogen og priser?



Du skal nok starte din egen tråd med det spørgsmål og være noget mere konkret for der er helt sikkert nogen som har erfaringer på mange måder.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars,

 

Jeg har et firma, hvor jeg har behov for at få booket nogle møder. Dvs mødebooking. jeg har en liste på 1500 potentielle kunder, som jeg har kredset ud i jylland. I sagens natur er det vel svært eller umuligt et ringe selv, jeg har brug for nogle folk som har lyst til at konktake de kunder og hvis de kan booke et møde med dem. Min opgave bliver derfor at følge op på de møder og forhåbenlig få noget omsætning.

 

Skal man hyre et bureau, og hvad kan det koste? osv

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Lars Brink:

 

1. Selvfølgelig indrømmer Buy aid ikke at det er deres strategi at skabe misforståelse. Selvfølgelig reagerer de ved at fortælle der er sket en fejl.

Men hvorfor har mange andre så fået samme opfattelse som mig under samtalen? Det er jo netop det jeg mener med at modellen holder bare ikke: Buy Aids fornemste formål er at tjene penge. Det har jeg intet imod - jeg har kun noget imod at de bevidst (og det er en påstand) udnytter Børnecancerfondens navn  til at villede mig og tjene penge.

 

Men hvorfor fortæller de så ikke bare tingene

lige ud? som i mit tidligere indlæg med forslag til deres nye telefonmanuskript. Fordi så sælger de ikke en skid.

 

2. Det er rigtig at Buy aid kunne gøre så meget anderledes...men diskussionen går mere på hvad de konkret GØR.
Og overordnet hvordan det overhovedet kan hænge sammen at man blander firma /godgørenhed.Uanset hvordan

du vender og drejer det - så er det modsat rettede interesser.

 

 


Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jens - du burde nok starte en NY tråd med det spørgsmål.

 

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/26/2006 12:58:10 PM
Forfatter: Frankie
Til Lars Brink:


1. Selvfølgelig..

2. Det er rigtig....





Vedr 1) Måske ser du spøgelser, måske er jeg naiv. Jeg mener bare ikke der er noget bevis for at de (firmaet, ikke den enkelte sælger) gør det bevidst. Her mener jeg også det er bevidst hvis de ved at sælgerne gør det, men ikke gør noget ved det. Det kan vi nok aldrig finde ud af ud over at høre fra nogen som bliver ringet op fra nu af.

Vedr 2) Modsatrettede interesser... Du siger altså du hellere vil handle ved et firma som tager en (lidt) lavere pris men giver 0% end ved et firma som tager den pris de tager og giver 10% af omsætningen til et godt formål med den ene grund at du ikke vil blande de 2 ting? Husker du så at støtte BCF med det du ikke brugte ved at handle billigere?

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hold da op en lang tråd at komme igennem.

 

Nu sidder jeg pludselig også og føler mig bondefanget! Dog ikke af buy-aid men af Helpforce som tilsyneladende er nøjagtig samme koncept.

Jeg troede med sikkerhed at jeg havde støttet Børnecancerfonden med 750 kr. (naturligvis minus vareforbrug og omk. til sælger mv.)

Nu har jeg så efterfølgende besøgt deres website hvor jeg kan se, at kun 10% af overskuddet går til Børnecancerfonden.

Dette blev på ingen måde oplyst af sælgeren, og den eneste grund til at jeg ikke straks afviste sælgeren, var naturligvis det gode formål.

 

Jeg er absolut enige med dem der mener, at denne form for business er usmagelig. Det ærgelige er bare, at de velgørende foreninger ikke ville modtage disse beløb, uden firmaer som buy-aid. Det er derfor et etisk dilemma.

 

Jeg har selv en datter der har klaret sig fint igennem en kræftsygdom, og ved derfor hvor vigtigt det er, for disse foreninger at skrabe så mange penge sammen som muligt. Der er virkelig mange børn og familier der kan have glæde af Jeres støtte!

På trods af dette havde jeg aldrig valgt at støtte Helpforce, hvis jeg var blevet oplyst om konceptet.

 

Jeg er meget forstående overfor at BCF starter et samarbejde med buy-aid. Det er jo pæne summer det drejer sig om, og der er ikke de store omkostninger forbundet med, som f.eks. tv-spots osv.

I kølvandet af denne debat, og andre debatter der evt. måtte opstå i medierne, bør man nok bare stille større krav til disse firmaer, så kunderne IKKE føler sig presset eller bondefanget, samt at der bliver gjort tydeligt opmærksom på hvad der går til de velgørende formål.

 

Problemet er blot, at de fleste af os ville smække røret på, hvis en sælger spørger om vi vil købe kuglepenne eller andet bras.

Side 7 ud af 10 (94 indlæg)