Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg køre på piller!!!! gør du????????

Side 3 ud af 19 (183 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/24/2006 3:40:55 PM Forfatter: Acro

Der er forskel på, om der er tale om det objektive ansvar og culpa. Hvis producenten har handlet culpøst (i relation til Bilka-sagen vil det være, hvis æggene ikke har været opbevaret, transporteret eller behandlet korrekt), og man vel at mærke kan bevise dette, så skal mellemhandleren dog holde forbrugeren skadesløs. Jeg mener dog ikke, at der kan herske nogen tvivl om, at der er tale om objektivt ansvar i nærværende sag, selvom man måske kan tvivle på producentens informationer.

Hvis man deltager i et sådan projekt, så vil jeg dog altid anbefale, at man undersøger de nævnte forhold med sin advokat. Det kan sagtens betale sig.

Som almindelig MLM-deltager eller for den sags skyld advokat, er det vist ret svært at vurdere, om MLM-firmaet har lavet de test, som de reklamerer med, eller om testen faktisk viste, at motoren brænder sammen efter kort tid. I sidste ende bliver det vel en domstolsafgørelse, og jeg kan godt være skeptisk ved om det rimelige i hvervningen af MLM-deltagere. Jeg synes man ofte ser en ret stor naivitet (jeg tænker på den astronomiske indtjening med 10 fantasillioner kunder), der ikke tyder på en kritisk distance, der gør det sandsynligt, at de kan vurdere om der er en risiko.

Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:23
hold da helt op der er mange der har skrevet (meget mere end forventet)

jeg vil prøve at svare alle her så godt som muligt.

1
alle forhandler er forsikret igennem mlm selskabet på 1 miil. usd pr skade, så man dækker skader på motoren
https://backoffice.myffi.biz/memberupdates/pdf/Prouct%20liability%20insurance%20letter.pdf
2
links til raport
https://backoffice.myffi.biz/memberupdates/pdf/ECOCHEK%20Report%20FFI%20EXTreme.pdf
https://backoffice.myffi.biz/memberupdates/pdf/Southwest%20Research%20Overview%20FFI%20EXTreme.pdf

3
Til er Lønne: jeg mener ikke at jeg er kommet med forkerte oplysninger, for min bil køre 11.9 pr. liter, det er fakta det er ikke noget jeg lige finder på.

4
Til jer alle, ja jeg kan godt forstå at I er skeptiske det varjeg selv indtil jeg prøvede.

5
Jeg kan ikke se hvorfor 30000 forhandler skulle sælge noget Motoren går i stykker af.

Desuden har JEG ALDRIG sagt at man vil tjene millioner på det her.

Men jeg må sige at jeg troede at folk var mere åben på et forum som dette, men her hersker: man skal ikke tro man er noget. og man skal ikke komme med noget der virker

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 16:48

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:49
Men jeg må sige at jeg troede at folk var mere åben på et forum som dette, men her hersker: man skal ikke tro man er noget. og man skal ikke komme med noget der virker

Hvis du havde forestilet dig en helt ukritisk falden-på-røven for et tvivlsomt produkt, skulle du nok ikke have taget det op i en åben debat. Din egen test er fin nok for dig, men den lever på ingen måde op til den form for uvildighed de fleste af os vil kræve af test af produkter vi enten skal sælge eller købe.

Der er som flere har nævnt intet nyt i additiver. Pillen er blot endnu et produkt af den type. Og der er tilsyneladende mange der stiller sig tvivlende overfor om det virker. Jeg har ikke set en eneste forbrugerorganisation eller bilproducent anbefale denne pille - eller de andre additiver, for den sags skyld. Hvis det var så fantastisk ville FDM, bilproducenter og forbrugeråd så ikke stå på nakken af hinanden for at anbefale det?

Jeg er personligt skeptisk ovefor såvel din egen som producentens test af den simple årsag at 2 faktorer blandes sammen, og hele effekten herefter tilskrives den ene faktor: Pillerne og måden der køres på. Hvis du skal lave en ordentlig test må du skille tingene ad. Undersøgelser har allerede vist at en mere økonomisk kørsel alene kan reducerer benzinforbruget med de samme procenter som det påstås at pillen kan. Så måske virker pillen slet ikke - måske er det alene de medfølgende kørselsanbefalinger der gør det. Det ved man ikke, når de to ting ikke er adskilt i undersøgelserne.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 16:52
Dato: 7/24/2006 4:23:17 PM Forfatter: pille sælgeren

De almindelige forbrugere (dine kunder) er nøgagtig lige så skeptiske som folk herinde. Jo længere vest på du kører jo bedre skal din dokumentation og argumenter være!

Bruge denne sunde skepsis herinde til at prøve dine salgsargumenter og dokumentation af. Og den med at 30.000 sælger de piller holder ikke en meter når du kommer til danmarks "afkroge". Du er nødt til at have en masse håndgribeligt at vise frem. Vil ikke afvise at de piller har hjulpet dig, men når det kommer til "vidundermidler" er jeg naturlig skeptisk - og det har ikke noget med jantelov eller arrogance at gøre.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:02
Dato: 7/23/2006 8:39:28 PM Forfatter:pille sælgeren
Jeg er ved at afprøve dem på 6 andre biler, og indtil nu har de gået frem med 1-3 kilometer på literen ( man kan først regne med det efter den 3 tankfuld)

Hej Pilletriller,

Lad os antage at pillen har en rensende effekt - nøjagtig som så mange andre additiver. Så virker den nemlig meget rimeligt at det tager 3 tankfulde at få den gamle sod væk fra ventiler etc. En renere motor bruger som bekendt mindre brændstof da der opnås en bedre og mere homogen blanding af luft/benzin. So far so good...

Men hvad sker der så hvis du UNDLADER at komme en pille i tanken EFTER de første tre tankfulde pille-benno? Bliver brændstoføkonomien så straks dårlig igen, eller forbliver den på de ca. 13 km/l i dit tilfælde? Jeg gætter på sidstnævnte, hvilket vil sige at den blot renser motoren (= ingen magi)...

mvh Carsten

mvh Carsten
Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:20
Se det er kritik jeg kan bruge til noget de sidste 2 inlæg, de handler ikke om bilka om meget andet, det takker jeg for, og ja I har evigt ret alt hvad I skriver.

Det eneste jeg kan sige, at selv om jeg har kørt til polen og hjem igen, eller den normale blandet kørsel jeg køre har den aldrig kørt mere en max. 11.9.

Derefter bruger jeg pillerne med samme kørsel mønster (uden at sætte i frigear eller noget som jeg ikke har gjordt før) køre den 12.9.

Det med FDM, jeg troer ikke at de har øjne op endnu for denne pille, men jeg vil håbe at de tester den for det vil gavne os forhandlere.

Men jeg kan fortælle at jeg er ved at få dem afprøvet på flere forskellige biler som, citron picasso,renault diesel,peugout (2 stk)  og indtil nu har de gået fra 1-3 kilometer på literen.

Det er det eneste måde at jeg afprøve pillen og se virkningen, desuden forventer jeg ikke at det virker på alle biler menså godt som.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:03

Man kunne vel også forestille sig at du ( bevidst eller ubevidst ) kører med lidt blødere fod,

da der efter du er blevet pilleforhandler er gået lidt sport i at køre længst muligt.

Prøv og kør fra København til Esbjerg ad motorvejen med 110 km / timen

tag herefter samme tur med 130 km / time og du får sikkert to helt forskellige resultater med hensyn til forbrug.

Og tar du turen en dag med kraftig vestenvind får du et helt tredje resultat.

Du skriver at du er ved at teste en dieselvogn!!!

Sover alle de store benzinselskaber bare i timen?? ,

de har altid brugt forskellige additiver til hhv. benzin og dieselbiler.

Et tilsyneladende verdensomspændende  firma må da for pokker basere salget af deres produkter på

professionelt udførte tests, og ikke forhandlerens egne erfaringer på udlandsture mv.

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 00:56
Har du ikke et billed af sådan en pille?
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:51

Dato: 7/24/2006 4:23:17 PM Forfatter:
pille sælgeren

3

Til er Lønne: jeg mener ikke at jeg er kommet med forkerte oplysninger, for min
bil køre 11.9 pr. liter, det er fakta det er ikke noget jeg lige finder på.

En af de ting, jeg har lært et eller andet sted på min vej gennem
uddannelsessystemet er at stille mig kritisk over for påstande og
undersøgelser, frem for bare at tage alt for gode vare.

Måske dine oplysninger ikke er forkerte, men din argumentation har intet i sig
som jeg kan forholde mig til eller forsøge at verificerer. Du henviser til din
egen undersøgelse som ikke er fuldstændig (du havde som jeg forstod kun brugt
pillen 2 gange) og du er endnu ikke færdig med undersøgelse af andre biler.

Du henviser ikke til noget brugbart uvildigt undersøgelsesmateriale. Her efter
du er blevet kritiseret sender du os links på fabrikantens egen-betalte
undersøgelse. Jeg har ikke det tekniske kendskab om biler og motorer godt nok i
orden til at kunne komme med kritik af de to undersøgelsers resultat, og har
lige pt ikke lyst til at bruge tid på at finde kritik af metoden (som andre
allerede har givet herinde). Jeg kan dog som almindelig dansker godt tillade
mig at stille mig kritisk overfor en undersøgelse som er udført at analysevirksomheder
jeg ikke kender og som er betalt af fabrikant/producent/sælger. Havde
undersøgelsen været foretaget af et internationalt akkrediteret institut
og/eller havde en dansk - uafhængig - organisation f.eks. FDM eller
Forbrugerrådet verificeret disse tekniske analyser så var sagen en anden og jeg
ville nok i langt mindre grad have stillet mig kritisk.

Selvfølgelig er det aldrig sjovt at få sine salgsmetoder eller
produkter kritiseret, men du må da trods alt indrømme at det er bedre
at vi gør det først, end at kunderne gør det. Nu har du en mulighed for
at tage vores kritik til efterretning og på den måde være bedre klædt
på i salgssituationer.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 3 ud af 19 (183 indlæg)