|
og apparatet når jeg kommer hjem viser sig ikke at virke, eller hvis det efter nogle måneder går i stykke, så tager jeg det med ned i forretningen. Da der er tale om et forbrugerkøb så har jeg en lovgivning som sikre mig denne mulighed. Hvis jeg køber noget fra en MLM sælger vil jeg forvente at samme lovgivning sikre mig. Jeg kan vel for så vidt være ligeglad med, at Pille Sælgeren (Niels Henrik Berg hedder han vist) har købt pillen fra et amerikansk firma, hvis han sælger produktet her i landet er han vel også ansvarlig for det. Hvis han derimod blot reklamerer for det og får % af de salg han genererer så er sagen nok en anden... så ved jeg faktisk ikke om han kan gøres ansvarlig. Men det kunne være ret interessant hvis nogen vidste det. |
Som forbruger er det da i hvert fald et yderst interessant spørgsmål - for hvis jeg kan købe sådanne piller ENTEn gennem en MLM-forhandler eller en butik, og jeg er væsentligt dårligere stillet ved køb via MLM, ja så er det da dumt at købe der. I en butik kender vi reglerne, men jeg er da også lidt mere usikker når det gælder MLM.
Som forbruger, hvis jeg køber disse piller, hvem køber jeg dem så egentligt af? Og hvem er (forbruger-) juridisk ansvarlig?
Som forbruger, hvis jeg køber disse piller, hvem køber jeg dem så egentligt af? Og hvem er (forbruger-) juridisk ansvarlig?
Bliv gratis medlem