Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod e-mærket

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har været gennem en e-mærke certificering, som vi desværre var nødsaget til at droppe ud af.

Det faldt på muligheden for at tilbyde bankoverførsel til vores kunder. Ca. 1/3 af betalingerne sker via bankoverførsel, og vi vil ikke stille vores kunder ringere for at opnå en e-mærke certificering. Det vil jo opnå den helt modsatte effekt ;-)

Selvom jeg ikke kan få e-mærket kræver de alligevel betaling for årsgebyret - øhhh, hvad gik der galt der? Jeg har allerede betalt adskillige tusinde kroner i ansøgningsgebyr, og jeg betaler konsekvent ikke for varer der ikke leveres!

Hvis det fastholder betalingen, så sætter jeg en kopi af e-mærket på vores hjemmeside og linker til bloggen. I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen som har en ide om 'risikoen'? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på, at du vil droppe e-mærket pga. den lille ting? Da der findes så mange ustabile og usikre webhosts derude, synes jeg, at det er vigtigt at indgyde noget sikkerhed og seriøsitet. Det kan e-mærket give jer.

Jeg er klar over, at I har en høj rating på TrustPilot, men det er ikke alle, der kender det eller ved hvad det betyder. Så er det i mine øjne bedre med noget, der er anerkendt, som er e-mærket jo er.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Brandes:

Er du sikker på, at du vil droppe e-mærket pga. den lille ting? Da der findes så mange ustabile og usikre webhosts derude, synes jeg, at det er vigtigt at indgyde noget sikkerhed og seriøsitet. Det kan e-mærket give jer.

Jeg er klar over, at I har en høj rating på TrustPilot, men det er ikke alle, der kender det eller ved hvad det betyder. Så er det i mine øjne bedre med noget, der er anerkendt, som er e-mærket jo er.

Hvordan ville du reagere som kunde, hvis du pludselig fik oplyst at det ikke længere er muligt at betale med 'bankoverførsel'...? Og det er noget som alle konkurrenterne tilbyder....

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Brandes:

Er du sikker på, at du vil droppe e-mærket pga. den lille ting?

Sebastian, læste du den passage i det oprindelige indlæg, hvor Thomas skrev, at det var ca 1/3 af betalingerne, som var via bankoverførsler?

Det kan dårligt kaldes en lille ting.

I denne gamle tråd om effekten af e-mærket, var konklusionen også (godt nok på sparsomme data), at man ikke skal forvente nogen revolution ved at sætte et e-mærke på sin shop.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Brandes:

Er du sikker på, at du vil droppe e-mærket pga. den lille ting? Da der findes så mange ustabile og usikre webhosts derude, synes jeg, at det er vigtigt at indgyde noget sikkerhed og seriøsitet. Det kan e-mærket give jer.

Jeg har været i et firma hvor e-mærket blev indført. Det kunne ikke måles hvor mange ekstra vi fik netop fordi mange ikke fokuserede på det. Når jeg tænker på den tid der blev brugt på at opfylde deres krav, så blev der tabt penge på det.

Hvis Surftown har 1/3 der betaler via bank, så vil de helt sikkert tabe kunder på det. Er det penge som e-mærket er klar til at dække? Der kan være mange årsager til at man ikke betaler med kort. Yes for at kunderne får valget.

Fordi jeg ikke har e-mærket betyder det så at jeg er en ustabil og usikker webhost? Der er kun én der skal betale for e-mærket og det er kunderne. Jeg har ikke lyst til at lægge den udgift over på mine kunder for et mærke som jeg ikke tror på.

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så trækker jeg mit indlæg tilbage.

Det er måske fordi jeg selv lægger for meget vægt i e-mærket. Jeg føler i hvert fald, at det er en stor sikkerhed.

Men så lige et spørgsmål: De kunder, der betaler via bankoverførsel -- er det ikke primært erhvervskunder?

Hvis det er, kunne du jo overveje at dele din butik op i privatkunder og erhvervskunder. Så kunne du køre e-mærket på privatsiden (og ikke tilbyde betaling via bankoverførsel) og lade erhvervssiden stå, som dit side står i dag.

Er det en helt tåbelig idé?

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ærligt indrømme, at selv om jeg handler en del på nettet er det som regel ikke E-mærke jeg kigger efter..

Uanset hvor mange godkendte mærker er, vil der stadig være mange seriøse forhandlere uden at de behøver skilte med alverdens logoer på sin side.

mvh

 

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Brandes:

Men så lige et spørgsmål: De kunder, der betaler via bankoverførsel -- er det ikke primært erhvervskunder?

Hvis det er, kunne du jo overveje at dele din butik op i privatkunder og erhvervskunder. Så kunne du køre e-mærket på privatsiden (og ikke tilbyde betaling via bankoverførsel) og lade erhvervssiden stå, som dit side står i dag.

Er det en helt tåbelig idé?

Yeps, det er en tåbelig ide ;-)

Erhvervsprodukterne kan købes af både privat- og erhvervskunder, selvom de er skræddersyet til sidstnævnte. Derfor er jeg også forpligtet til at kommunikere inkl. moms for erhvervsprodukterne, og dermed ikke lige til at opdele.

Jeg ønsker jo ikke at skulle ændre hele forretningen bare pga. e-mærket - slet ikke når jeg hører om erfaringerne herinde på Amino.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Folmann:

Sebastian Brandes:

Men så lige et spørgsmål: De kunder, der betaler via bankoverførsel -- er det ikke primært erhvervskunder?

Hvis det er, kunne du jo overveje at dele din butik op i privatkunder og erhvervskunder. Så kunne du køre e-mærket på privatsiden (og ikke tilbyde betaling via bankoverførsel) og lade erhvervssiden stå, som dit side står i dag.

Er det en helt tåbelig idé?

Yeps, det er en tåbelig ide ;-)

Erhvervsprodukterne kan købes af både privat- og erhvervskunder, selvom de er skræddersyet til sidstnævnte. Derfor er jeg også forpligtet til at kommunikere inkl. moms for erhvervsprodukterne, og dermed ikke lige til at opdele.

Jeg ønsker jo ikke at skulle ændre hele forretningen bare pga. e-mærket - slet ikke når jeg hører om erfaringerne herinde på Amino.

Det kan jeg godt se -- jeg prøver blot at komme med idéer, som kan forbedre din forretning. Beklager at de ikke er så gode. Smile

Men okay. Jeg har i hvert fald lært lidt mere om e-mærkets betydning her. Udbyttet ser i hvert fald ikke ud til at kunne dække udgifterne ved det.

Men dit spørgsmål går vel egentligt stadig på, om du kan slippe for betaling til e-mærket, når du ikke vil bruge det?

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas, jeg har draget nøjagtigt den samme konklusion som jer. Vi kan ikke bruge eMærket til en skid.

Det er ikke bare deres krav om at der ikke må være bankoverførsel, som er helt ude i skoven. De stiller også en række andre krav som simpelthen gør brugeroplevelsen dårligere - og det vil jeg ikke være med til. F.eks. kræver de at visse dele af teksten i betingelserne skrives med STORE BOGSTAVER. Enhver der har forstand på læsevenlighed ved at det gør det næsten umuligt for folk at læse teksten. Vi bruger faktisk en del resurser på at skrive meget læsevenlige betingelser og derfor nægter jeg at fucke dem op på en ulæselig måde. Netop fordi vores betingelser er rimelige og læsevenlige er det helt ude i skoven at eMærket kræver at vi gør dem ulæselige. Og hvordan det så lige skulle gavne forbrugersikkerheden fatter jeg ikke.

Jeg tror et af problemerne med eMærket er, at de foreninger der står bag det ikke ved en skid om Nettet, brugervenlighed eller salg. De såkaldte "professionelle foreninger" er nogle latterlige amatører!

Deres reklamer for eMærket er iøvrigt stærkt misvisende. De påstår således at eMærket er en garanti for at betalingsløsningen er er godkendt. My fucking God! Du kan sgu slet ikke modtage kreditkort uden en godkendt betalingsgateway! Og hvad skete der så da Sterling gik konkurs - dækkede eMærket nogle tab - gav de nogen sikkerhed? Nope, ikke en skid.

eMærket er en joke!

 

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)