Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mærket - pengene værd?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har været diskuteret før, hvorvidt E-mærket er pengene værd, men der er ikke rigtig nogen der har lagt tal på bordet og her tænker jeg ikke i kroner og ører, men mere om hvad der sker med konverteringsraten. Hvorvidt deres gebyrer er ok, er jeg i og for sig også ligeglad med, det er kun påvirkningen på konverteringen jeg er interesseret i.

Jeg forstår godt at folk ikke bare smider tal på bordet, hvorvidt man konverterer 1, 3 eller 10%, men er der ikke nogle der kan skrive hvor mange procent konverteringen er steget (eller faldet!). Så kan man jo ikke se hvorvidt der konverteres det ene eller det andet, men kun om det har en virkning for den gældende shop.

Jeg har selv netop fået e-mærket på Andando.dk og kender mine egne konverteringer for de sidste 2 år (pr. måned), så jeg poster gerne nogle tal for de sidste måneder af året - generelt samt for de enkelte måneder sammenlignet med sidste år.

Jeg håber da at kunne fortælle om procentstigninger på eksempelvis 10% - om konverteringerne så er:
1+10% = 1,1 
3+10% = 3,3 
10+10% = 11
eller noget helt fjerde, det lader jeg hænge i cyberspace Cool

Håber at andre vil ryste lidt procenter ud af ærmet ...

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 21:34

Nå, der er ikke rigtig andre der har villet ud med lidt procenter, men her kommer så lidt fra Andando.

Tallene er baseret på august måned, hvor vi fik e-mærket tilknyttet:

Sammenlignet med forrige måned,

er besøgstallet faldet:            -  1,7%
er hver ordre steget i kr/øre:  + 5,6%
er konverteringen steget:       +16,1%

Hvorvidt fremgangen skyldes e-mærket, kan ikke med sikkerhed konkluderes.
Kr/øre har svinget lidt frem og tilbage gennem året, men august er den højeste hidtil.
Konverteringen har godt nok vist fremgang generelt, men aldrig mere end 4% pr. måned.

Når september engang er vel overstået, kan de tal måske vise noget helt andet (forhåbentligt ikke Cool)

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:50

Jeg ser frem (håber på at se) til dine tal for september måned, da jeg selv overvejer e-mærket.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 23:32

September tallene kommer her:

Sammenlignet med august,

er besøgstallet faldet:            - 11,4%
er hver ordre faldet i kr/øre:    - 0,04%
er konverteringen faldet:        - 11,4%

Det pæne opsving i august, var åbenbart tilfældigt!

Sammenlignet med juli

er besøgstallet faldet:            - 12,8%
er hver ordre steget i kr/øre:  +   5,5%
er konverteringen steget:       +   2,8%

Løs konklusion:
August fremgangen var nok "tilfældigt", mens tallene sammenlignet med Juli,
hvor konverteringen steg 2,8%, nok er mere realistiske. Så umiddelbart er
værdien af e-mærket ikke noget særligt, hvad angår kundens tillid til en shop.
Dette er selvfølgelig baseret på meget spinkle tal-data.

Så lige for at fremhæve nogle tal, der er meget mere positive :-)

September 2008 sammenlignet med september 2007:

er besøgstallet steget:            + 45,8%
er hver ordre steget i kr/øre:    + 49,5%
er konverteringen steget:        + 82,4%

God week-end til alle

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:42

Hej Michael,

Tak fordi du deler dine data. En forsigtig konklusion på meget få data vil være den, som du også kommer frem til: At E-mærket i hvert fald ikke giver nogen revolutionerende effekt.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:45

Det er også min opfattelse, at E-mærket ikke har nogen særlig værdi - det har jeg iøvrigt også tidligere gjort opmærksom på: http://www.computerworld.dk/art/29836. Det er muligt at selve kontrollen er blevet en smule bedre, men den er efter min opfattelse stadig så mangelfuld, at det reelt ikke giver køberne den sikkerhed, som E-mærket har lagt op til.

Jeg mener det er utopi hvis man som forretningsdrivende har en opfattelse af, at man kan skabe meromsætning ved at blive E-mærket. Det er det fonden ønsker vi skal tro, men jeg tror det er langt fra virkeligheden - ligesom fondens krav til de deltagende virksomheder iøvrigt er.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 12:55

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]Jeg mener det er utopi hvis man som forretningsdrivende har en opfattelse af, at man kan skabe meromsætning ved at blive E-mærket. Det er det fonden ønsker vi skal tro, men jeg tror det er langt fra virkeligheden - ligesom fondens krav til de deltagende virksomheder iøvrigt er.[/quote]

Jeg er helt enig med dig. Jeg har lige opsagt min aftale med dem.

Det jeg godt kunne lide da jeg startede op var juristens gode råd til udforminigen af teksterne, og selve lære porcessen.

Men efterfølgende hvor jeg bare skal betale mange penge, for mærket, er det ikke det værd. Min stoe anke er at de efterfølgende år efter godkendelsen burde det være gratis, hvis det ikke er fortaget ændringer i betalingsbetingelserne, så var e-mærket nok langt mere udbredt, forbrugerne fortjener at have noge ordentlige butikker at handle med.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:18

Tak for info :-)

Vi gik netop og overvejede E-mærket.
Men tror bare vi springer over i denne omgang.

Tilmeldt 30. Sep 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:30

Man kan ikke forvente mere omsætning eller større konvertering bare fordi man får et kvalitets stempel.

'' Det jeg godt kunne lide da jeg startede op var juristens gode råd til udforminigen af teksterne, og selve lære porcessen''

Dette blev ligeledes skrevet i denne tråd, men disse råd og vejledninger kan man let finde online. Så heller ikke er nogen grund til at få E-mærket.

Jeg har selv forsøgt over 4-5 gange at få det, men ville absolut ikke betale for det.
Så de sendte mig flere tilbud, men først da jeg fik 1 års gratis abonnement slog jeg til.
MEN de havde så mange problemer med at godkende mine tekster, specielt det faktum at jeg modtog forudbetaling via bank.
det måtte man ikke iflg. deres regler. ( ved ikke om det er ændret nu )

Men de er meget besværlige at forstå og deres egne regler er i 20 % af tilfældene ikke i orden.

Og når man så skal betale i dyre domme og som det i mange andre tråde på nettet, har vist sig at ingen kan mærke forskel ...
Så blev enden på det at jeg sagde nej til til 1 års gratis abbonnement og absolut ikke vil / ville betale noget for det de næste år.

Så , nej tak til dette stempel / akcept.... 
Der er mange andre ting man hellere skal gøre selv.

Hilsen Mogens 

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 21:55

Mogens Paradiss:

Man kan ikke forvente mere omsætning eller større konvertering bare fordi man får et kvalitets stempel.

MEN de havde så mange problemer med at godkende mine tekster, specielt det faktum at jeg modtog forudbetaling via bank.
det måtte man ikke iflg. deres regler. ( ved ikke om det er ændret nu )

Der var 2 grunde til at jeg valgte at få e-mærket. At tilføje endnu en parameter, der gerne skulle få konverteringen til at stige og det faktum at flere af kollegaerne i branchen har e-mærket. På den korte bane kan man så sige, at e-mærket ikke har haft den ønskede effekt, hvad angår konverteringen. Nu ser vi tiden an det kommende år og så tages det op til vurdering igen.

At de ikke accepterer forudbeting via bank, syntes jeg er fornuftigt. Det er jo et faktum, at kunden er dårligere stillet, ved denne betalingsmetode. Desuden var det administrative med at holde øje med indbetalinger simpelthen møg irriterende, så dette havde vi droppet under alle forhold.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)