Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod e-mærket

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Niels - moral er godt og dobbeltmoral dobbelt så godt :)

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke uenig med bemærkninger i tråden om værdien af eMærket, men omvendt kanjeg forstå hvorfor mange e-shops gerne vil have eMærket.

Jeg tror at hovedparten af danskerne lægger en positiv værdi i mærker/anderkendelser som virker "officielle". Det er lidt som australske vinbønder, der i alle de små australske lokalsamfund  hvert år holder konkurrencer, hvor de kårer områdets bedste vine. Alle priserne ser store og prangende ud når de bliver trykt på vinetiketterne - og forbrugernne lapper det i sig i.

Selv vil jeg ikke lade mig begrænse af eMærkets restriktioner - men omvendt hvis eMærket passede ind hos os ville jeg ikke tøve med at bruge det.

Henrik

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
 
Prøv at droppe eMærket, og udskift så dine salgssider med en mere enkelt procedure og se så om du sælger mere eller mindre ...

det kræver så at jeg dropper ScanNet også Huh?


Mikkel deMib Svendsen:
 
Jeg er overbevist om, at min frihed til at eksperimentere med salgsprocessen giver langt bedre resultater end et mærke som kun ganske få alligevel kender.


det kan jeg ikke modsige

men salgsprocessen kan jeg ikke gøre noget ved ... og jeg giver lige e-mærket lidt tid til at komme op på dupperne med markedsføringen Ick!

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stiller de krav om at de butikker der ansøger skal have CVR nummer? - Altså samme krav som de stiller til andre ...

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Hvor stiller de krav om at de butikker der ansøger skal have CVR nummer? - Altså samme krav som de stiller til andre ...



Nu er vi da ude i noget flueknepperi ... hvad skulle en privatperson bruge e-mærket til? Intet! Ergo er det B2B salg, som godt kan betales via bankoverførsel. Det er KUN privatsalg at e-mærket har restriktioner imod.

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er ikke fluekrepperi - det er et spørgsmål om, at de har to moraler: Den de vil have os til at følge, og så den de selv følger. De vil have os til at opkræve CVR-nummer for at måtte bruge bankoverførsel - men gør det ikke selv.

Hvis man vil stille sig op som moralens vogter, så skal man fandme have styr på sit lort selv. Og det har de ikke.

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis man vil stille sig op som moralens vogter, så skal man fandme have styr på sit lort selv. Og det har de ikke.


Lige nu leger du moralens vogter overfor e-mærket ... og har ikke styr på at det er ok med bankoverførsel ved B2B Cool


Nå, men mine indlæg her kunne jo tyde på et forsvar af e-mærket, men lad mig lige slå fast:

- Jeg tvivler selv på deres berettigelse, idet de ikke gør nok ud af deres markedsføring

- Jeg vil nok vælge at droppe e-mærket i løbet af 2009, med mindre der sker noget aktivt


og så lader jeg ellers denne debat hvile i fred Cool

 

 

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas, jeg har draget nøjagtigt den samme konklusion som jer. Vi kan ikke bruge eMærket til en skid.

Det er ikke bare deres krav om at der ikke må være bankoverførsel, som er helt ude i skoven. De stiller også en række andre krav som simpelthen gør brugeroplevelsen dårligere - og det vil jeg ikke være med til. F.eks. kræver de at visse dele af teksten i betingelserne skrives med STORE BOGSTAVER. Enhver der har forstand på læsevenlighed ved at det gør det næsten umuligt for folk at læse teksten. Vi bruger faktisk en del resurser på at skrive meget læsevenlige betingelser og derfor nægter jeg at fucke dem op på en ulæselig måde. Netop fordi vores betingelser er rimelige og læsevenlige er det helt ude i skoven at eMærket kræver at vi gør dem ulæselige. Og hvordan det så lige skulle gavne forbrugersikkerheden fatter jeg ikke.

Jeg tror et af problemerne med eMærket er, at de foreninger der står bag det ikke ved en skid om Nettet, brugervenlighed eller salg. De såkaldte "professionelle foreninger" er nogle latterlige amatører!

Deres reklamer for eMærket er iøvrigt stærkt misvisende. De påstår således at eMærket er en garanti for at betalingsløsningen er er godkendt. My fucking God! Du kan sgu slet ikke modtage kreditkort uden en godkendt betalingsgateway! Og hvad skete der så da Sterling gik konkurs - dækkede eMærket nogle tab - gav de nogen sikkerhed? Nope, ikke en skid.

eMærket er en joke!

Jeg kan kun tilslutte mig overstående!!

- Der findes stadig ingenform for "garanti" eller noget baf en virksomhed - bare fordi denne er Emærket... det er tusindvis af kroner der går til et lille logo i hjørnet - som de færreste vidst kigger efter ( efter min mening)
+ der i dagens danmark, stadig findes en HEL del, der ikke tør bruge dankortetnettet - selvom det er mere sikkert end at anvende dette i en fysisk butik ... men sådan er vi jo indrettet åbenbart...
Og disse kunder, der så vælger at bankoverfører bliver pludselig "udelukket"

Emærket er for kommercielt! Og det handler om en enkelt eller 2, der har fundet et sted i ehandelsverden de kan pumpe for tusindevis af kroner..

Hilsen Annette
Kids-world.dk - En af Danmarks største forhandlere af børnetøj og babytøj

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)