Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan TV2 være skurken??

Side 6 ud af 9 (89 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/30/2005 8:38:49 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 8/30/2005 7:58:51 PM Forfatter: James
Man arbejder som selvstændig og spørgsmålet er, om man er på arbejde når man ringer til en ven/bekendt og aftaler at mødes?
Det er for mig at se ganske simpelt:
Hvis du ringer for at forsøge at afsætte produkter eller få ham med i dit netværk - så er du på arbejde.
Hvis du ringer for at dele en pæl brændevin med ham - så er det fritid.
Hvis du ikke kan adskille de to ting, vil du have svært ved at få mig som ven, fordi jeg altid vil være på vagt overfor dig på samme måde som jeg er det, når en annoncesælger ringer til mig.
- i øvrigt er købmanden heller ikke lønmodtager, men netop selvstændig (efter præcis samme lovgivning som MLM-fyren), hvilket netop er det der sidestiller de to i forhold til at tage kontakt til privatpersoner.
Hans

 
Jamen jeg mener selv godt, at det er præcis denne forskel jeg kan skeldne. Jeg er jo netop ikke på arbejde i og med jeg ringer og aftaler at mødes med ham eller hende. Der foregår ingen handel via telefonen ligesom hverken konceptet eller produkterne præsenteres. - Uanset hvad mine intentioner af i forbindelse med dette møde, er der jo ingen lovgivning der kan forhindre mig i at gøre det. Jeg forstyrrer jo ikke privatlivets fred mere end jeg ellers gør det.
Jeg vil også pointere, at jeg blot formidler en mulighed. Jeg er ikke interesseret i at sælge ham eller hende noget, men jeg håber selvfølgelig at de selv kan se ideen og vælger at deltage. Accepterer de forretningsmuligheden er det fordi de i dialogen har fået vækket interessen og hvis ikke, så har de i hvert fald fået muligheden.
Et eller andet sted er det jo også fint nok, at der ikke er nogen restriktioner for hvad man må snakke med folk om (med visse undtagelser som f.eks. at sige bombe på et fly og lign.).
 
Købmanden er i grunden heller ikke nogen formidler. Han er en person der via traditionel handel tjener sine penge og det indebærer bl.a. den direkte handel mellem købmand og kunde.
Når der er tale om at formidle et koncept, så er der ikke tale om samme måde at handle på - med mindre vi kommer ind på homeparties og lign. - At formidle en forretningsmulighed er jo i grunden ikke mere ulovligt, end hvis man ellers ville fortælle om en god ide eller en fed fidus.
Det er jo i grunden ikke mere, end en simpel formidlingen af en god mulighed de kan benytte sig af eller ej.
 
At en networker sidestilles med påtrængende sælgere er en stereotype, som er skabt udfra networkere og ikke-networkeres misopfattelse af deres egentlig rolle som formidlere. - Kald det en omvandrende reklamesøjle der tænder i tide og utide hvis du vil. Men som networker er man jo formidler af kontakten mellem kunde og firma. Med andre ord ligger en networkers fokus ikke rigtigt på salg, men snarrere køb.
 
Men selvfølgelig skal man som networker overholde loven, ligesom det er tilfældet for købmanden og sælgeren.
Man vil som networker oftest oven i købet arbejde med lidt flere restriktioner end bare lovgivningen og det er selvfølgelig den individuelle politik de forskellige firmaer har.
 
Hmmm jeg er ikke sikker på om jeg for formuleret dette så heldigt, så bær over med mig hvis det går helt galt.
Men købmanden kan selvfølgelig ikke ringe rundt til folk og sige, at de burde handle hos ham, fordi det er billigere og bedre eller whatever. Men der er ingen der forhindrer Fru. Jensen i at ringe til Fru. Hansen og rose købmanden til skyerne og sige, at der burde hun altså
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

> Men der er ingen der forhindrer Fru. Jensen i at ringe til Fru. Hansen og rose købmanden til skyerne og sige, at der burde hun altså også handle.

Jo, hvis Fru Jensen efterfølgende får en kompensation fra Købenden for henvisningen så er det NETOP det som lovgivningen (bl.a.) dækker. Som sagt kan jeg ikke finde nogen steder i den gældende lovgivn ing der undtager "forhandlere" fra regler som "producenter" eller "sælgere" er underlagt.
 
Det kan godt være det er mig der er tungnem, men hvor i lovgivningen eller i Forbrugerombudsmandens kommentarer finder du belæg for at forhandlere er undtaget af loven?
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Leverandøren er jo firmaet.
Formidleren er networkeren.
En networker kan sælge varer ved f.eks. et homeparty.
Men en networker formidler et koncept og eller nogle produkter.
Som networker kan man tage telefonisk kontakt til en ven/bekendt, da man har en relation til hinanden og dermed indforstået er det, at man har sin vens/bekendtes samtykke til at lade sig forstyrre. Man kan selvfølgelig ikke gøre dette med fremmede dvs. hvem som helst.
Når man henvender sig til en ven/bekendt vil man ligeledes altid være ven/bekendt for den anden part.
Jeg ønsker at denne person skal præsenteres for en mulighed og denne person ikke er generet af dette er det jo fint nok. - Hvis jeg ikke må formidle en NM forretning til denne person, er det så ulovligt at formidle andre gode ideer?
 
Hovedsagen er, at når man har relation til en person så vil man som regel kunne snakke åbent og frit sammen. Ville det ikke være en andelse diktatorisk, at sætte restriktioner på hvad man må og ikke må snakke om imellem venner og bekendte?
En sælger kan af samme årsag som en networker ikke bare tage fat i tilfældige mennesker. At man har en relation til vedkommende eller en tilladelse til at kontake vedkommende er nok i stor grad det der spiller ind og afgør lovligheden i det.
 
En networker arbejder altså ikke mere frit end almindelige sælgere. Samme love og regler gælder og gudskelov for det.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger ikke at forhandlere er undtaget loven.

Det siger du. :)
 
I øvrigt er jeg ikke enig. Fru. Jensen og Fru. Hansen har en relation til hinanden. Hvis Fru. Hansen f.eks. spørger ind til emnet, er Fru. Jensen så ikke i sin gode ret til at tage dialogen op med Fru. Hansen?
 
Men hvis Fru. Jensen fik provision for at have henvist Fru. Hansen ville det nok snarrere være over en kop kaffe de drøftede det skal du se. ;)
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil godt give dig ret, james, at det virker som om der er nogle folk der tror at direkte salg er der hvor man tjener pengene i NM.

I min forretning sælger jeg kun direkte til dem der kun vil købe varer og ikke bygge netverk. dvs. jeg søger efter folk der gerne vil tjene en passiv indkomst ved at bygge et netverk der handler i deres egen butik.
 
Sidst nævnte er humlen i, at det ikke er "pyramide"! al bonus i mit firma kommer kun gennem varerkøb i mit netverk. intet "sign on bonus"
Der er forskelsbonus i Amway. dem der laver mest tjener mest. Dvs hvis du beslutter dig for at bygge et stort netverk og arbejder for det. så kan du sagtens overhale en passiv netverker, der kom ind 10 led før dig.
 
 
 
puha sikke mange indlæg. Jeg har ikke lige tid til at kommentere det hele lige nu...
 
 
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
- >OK, jeg misforstod jeres begreb "direkte salg". Selvfølgelig er det helt OK, at I har avance på produkter, som omsættes længere nede i netværket.
Det svarer jo blot til, hvis jeg aftaler med en programmør, at han skal have royalties, hvis jeg sælger hans kode flere gange. Det ser jeg ikke noget unaturligt i.
 
Jeg misforstod begrebet "direkte salg" derhen, at det stod som modsætning til "kom-i-gang-gebyrer" og "få-lov-til-at-blive-ved-med-at-være-med-gebyrer".
 
mvh Hans
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

 
Nu kender jeg Amway sådan nogenlunde og kan dermed bakke dig op i, at indskudet man giver i Amway ikke bliver fordelt til formidleren som sådan. - Det er vist lige knap 1000 kr. hvis jeg ikke tager meget fejl til opstartsmateriale etc.
Amway har så gjort det, at man ved opstarten kan vælge imellem 3 produktpakker på ca. 1000, 1800 og 2600 (nu sidder jeg ikke lige med de præcise tal). Men det er i første omgang den nye forhandlers/kundes køb af denne pakke der indgår i gruppevolumen og dermed hører den ind under selve produktomsætningen og kan ikke sidestilles med en fordeling af hvad man kunne kalde hvervepenge.
Det skal dog siges, at man godt kan strikke et NM system sammen hvor hvervepenge også står til fordeling. Men det skal selvfølgelig også udtrykkeligt siges, at denne indtjeningsdel naturligvis kun skal udgøre en minimal del af den samlede indtjening, da langt størstedelen af indtjeningen skal ske via reel produktomsætning.
Sagt på en anden måde må man godt modtage en kontant betaling for at have henvist en ny forhandler/kunde. Men hvis dette går over og bliver den primære indtægt, således at produktomsætningen mere eller mindre overflødiggøres - så er vi inde på noget man kan definere som værende pyramidespil. - Det er også det der menes med, at man ikke skal kunne skabe den primære indtjening i selve konstrueringen af forhandler-/kunde netværket. Det er den omsætning der sker via dette netværk der, for at vælge mit eget ordvalg, er humlen i NM.
 
At man som ny forhandler i Amway faktisk sagtens kan klare sig bedre, end dem der har formidlet konceptet til én er også sandt nok. Sådan forholder det sig faktisk generelt i NM branchen, der jo er resultatbaseret (så det giver sig selv). Men det bringer bare en af de mindre heldige finesser op (efter min mening). Nemlig begrebet breakaway.
Breakaway vil jo egentlig sige, at man skal sørge for at løbe mindst ligeså hurtigt som dem man sætter gang i, for ellers risikerer man at miste dele af sit netværk, da dette som det også fremgår af ordet laver et Breakaway.
I min korte tid i Amway fik jeg aldrig uddybet hvad det helt ville sige, at sådan et breakaway fandt sted og min holdning til det er meget skeptisk.
Jeg vil faktisk gerne høre (gerne fra en Amway IBO) hvad breakaway er helt præcist og hvad det indebærer. Jeg er nemlig ikke helt 100 på om jeg har forstået det korrekt. Men hvis jeg har forstået breakaway korrekt, så er jeg glad for at jeg i sin tid fandt et andet NM firma, hvor Breakaway er en by i Rusland.
 
Med et breakaway forstår jeg det bare på den måde, at man risikerer at skulle bygge sit netværk op om og om igen bare for at miste det om og om igen. Og så opnår man jo alligevel ikke den økonomiske frihed, der for mit vedkommende er grunden til at jeg laver NM.
 
Men som sagt vil jeg da gerne have min vurdering af Breakaway bekræftet eller afkræftet. Det er ikke det begreb jeg har brugt særlig meget tid på at undersøge og det erkender jeg.
 
Men i hvert fald, så er en god placering i et NM firma ikke nødvendigvis ens betydende med, at man klarer sig specielt bedre end dem der ikke ligger så lunt i systemet. Det er selvfølgelig ikke en ulempe at ligge godt, men ikke givet vis nogen fordel.
 
Så i det store hele, så virker det som om vi er rimlig enige.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej james

Du tager lidt fejl omkring Amway. Det er vist 915kr det koster at starte sin egen virksomhed i amway, det går til lidt start produkter. Det er kun dem der indgår i bonus-gruppevolumen. så er der støtte materiale om hvordan du kan bygge dit netverk(ingen bonus idet) så er der produkt vejledning om samtlige varer der kan købes i DK. produkt katalog er der også. Informations DVD findes også i pakken. I prisen ligger der også et år med revisor der holder styr på din forretningsøkonomi. Du abonnerer samtidig også på Amway nyhedsmagasin du for sendt med posten. plus du har din egen internetbutik, hvor du kan handle og se hvordan din forretning kører.
 
Det jeg vil sige er at man får ikke særlig meget gruppevolume ved bare at sign''e folk på netverk. Der skal handles varer før pengene bliver givet i bonus. Det er det der er fair. Amway bruger ikke en krone på "normal markedsføring/reklame" de når kun deres kunder via IBO''ernes hjælp.
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg må desværre se mig uenig med dig.
 
De 915 kr. er til IBO startersættet og indeholder ikke produkter.
 
Med startersættet køber man 1 af de 3 pakker der er, som naturligvis er i 3 forskellige prisklasser og det er købet af denne pakke, som bliver konfigurerer i systemet.
 
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så SKAL man udover de 915 kr. også købe en af disse produktpakker og dermed er startindskudet minimum lige knap 2000 kr. i opstartsmateriale og produkter.
 
Men hvis man ikke SKAL købe en produktpakke for at komme i gang, så skylder jeg min tidligere Amway sponsor et par over nakken, for det blev utvetydigt fremlagt at det var påkrævet.
 
NB! Jeg har gravet min gamle støvede Amway mappe frem, så det ovenstående er ikke baseret på en tilfældig vurdering, men det som var fakta imens jeg deltog. (Med mindre jeg er blevet misinformeret).
 
Er det forresten muligt, at du kunne undersøge hvad breakaway vil sige i Amway?
Jeg er rent faktisk og hele reelt nysgerrig efter at vide det, nu hvor jeg selv har smidt dette emne på bordet. :)
 
Mvh
 
James
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej James

Jeg er selv networker og jeg synes at din forklaring på mlm er rigtig god. Jeg kan se herinde at der er rigtig mange som ikke forstår mlm systemet (eller efterhånden bare ikke vil forstå) Det skriver jeg ikke for at provokere, men jeg har snart læst utallige indlæg om at nu vil man altså ha nogle svar på diverse spørgsmål fx. hvad tjerner du? hvor meget arbejder du? Men hvis man bare  kender lidt til mlm ved man at det er irellevant for det ikke er sammenlignligt.
 
De fleste mlm systemer er bonus lønnet, så din løn er alt efter hvor meget dine kunder køber i deres egen forretning, altså passiv indtægt.
 
Den største misforståelse i mlm er at du skal ud og sælge, for det skal man ikke. Og når man forklarer det til almindelige mennesker som ikke har indsigt i mlm kan de ikke forstå det, fordi hvor der er et indkøb er der også et salg. Men i mlm er det sådan at når man har sit indkøbs nummer, så køber man selv sin varer engros direkte hos firmaet. Der sker ikke et salg fra sin kontaktperson.
 
Så er der folk som kalder mlm for pyramideselskab fordi at forretnings-strukturen er bygget op på den måde, jamen hvilket firma er ikke det? Selv Mærsk er bygget op på den måde med en i spidsen, med nogle underdirektører derefter afdelingsledere osv. og alle tjener penge på hinanden ellers sad de der ikke. 
 
mvh.
 
Lougan
Side 6 ud af 9 (89 indlæg)