Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan TV2 være skurken??

Side 1 ud af 9 (89 indlæg)
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer


Her mener jeg også andre virksomheder som lever af reklamer.

 

I Netverk Marketing reklameres der ikke og dermed tjener de store virksomheder(TV/Aviser) ikke nogen penge på disse firmaer.

 

Kunne det tænkes at disse virksomheder(TV/avis) kunne have en fordel i at bremse denne form for marketing??

 

Jeg har set i USA, at de store tv-stationer laver direkte skræmmekampagner mod MLM-firmaer der er ved at blive "for store" på markedet 

 

Det giver færre penge i kassen til stationen, hvis MLM bliver for stort, da andre virksomheder taber terræn på markedet.

 

Håber på lidt respons

 

Fortsat god sommer

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke du skal regne med. At styre journalister til den slags er ikke nemt. Journalister opfatter sig selv som meget "ikke kommercielle" selvom de tjener langt mere end andre ;-) og det betyder at en redaktør/ejer har meget svært ved at fortælle dem hvad de skal mene.
Så jeg tror ikke på din teori

Dbh Martin

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Med al respekt Martin... så er det vel ikke usandsynligt da vi lever i en verden domineret af penge.

Olie, penge, politik og magt hænger så indgroet sammen i vores verden i dag!!

Jeg laver ingen konklusioner her, men konstaterer blot at konspirationsteorier ikke altid er Harry Potter-lignende eventyr af ekstremistiske modstandere/kritikere af et produkt/ydelse/virksomhed/etc.

Jeg tror dog nu stadig på at disse virkelig gralle tilfælde af bestikkelse... eller "alternative sponsorater"... stadig finder sted i den store verden altså primært USA, men det udelukker langtfra danske TV2 fra at have et sort får iblandt deres stab.

Se blot på udlændingestyrelsens seneste omtale

Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også der foregår meget mere end vi ved, når de store drenge folder pengepungen ud.


Og Martin, omkring de retfærdige journalister, der tror jeg flertallet bukker under for retfærdigheden. Ikke alle selvfølgelig. Men der er så mange der søger den store historie og forsideoverskrifter at de siger ja til meget mærkeligt. Og hvis de kan dreje historien til en spændende forside historie får de succes.

Mange journalister vil næsten gøre alt for at folk skal nettop læse deres historie.

"Aviserne" har brug for at folk læser "dem" ellers er der ingen reklame penge at hente. Det ved vi jo alle

 

Og på en tv-station er det få chefer der i sidste ende bestemmer. Så der tror jeg ikke altid at en nyhedsoplæser har så meget at skulle have sagt. (udover det på papiret/skærmen)

 

Det er lidt "sort og hvidt" skrevet op, men essensen i at sådanne ting sker er lidt uhyggeligt. 
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Et andet eksempel er sidste års Robert prisvinder, filmen "Kongekabale", der efter min mening er et skræmmende filmisk eksempel på virkeligheden.

Her er et af de centrale emner jo netop det vi sidder og debatterer, eftersom at vores hovedperson er en journalist der gennemgår hele denne proces og faktisk holder sig på retfærdighedens sti - på trods af mange konfrontationer på den personlige og erhvervsmæssige front (bliver fyret samt trodsning af han far)!

Filmen er DET bedste eksempel på vor tids mediemanipulation, og har I (amino-debattører) ikke set den endnu, så gør det!!!

(Specielt kan jeg virkelig godt lide scenen hvor Erik Dreier's spindoktor aka Pressechef, sidder med en lille notesbog fyldt med notater til gavn for hans lobbyisme-arbejde)

Det er jo kendt gennem de sidste mange årtier at denne slags mediestyring/meningsdannelse finder sted. Og ydermere er filmen jo også eksempel på en journalist der bliver offer for en direkte bevidst handling der fører til en lodret løgn der ender som en forsidehistorie.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner


Jeg tror i misforstod mit indlæg. Jeg forholder mig blot til det konkrete eksempel og jeg kan ikke forestille mig en redaktør for en avis, beordre en journalist til at skrive snavs om MLM af frygt for at de ingen annoncer køber.
Jeg af alle har prøvet snart alt fra mediernes side, men den konkrete historie køber jeg ikke.

Dbh Martin
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg tror det godt eftersom det giver en dobbelt positiv effekt for eksempelvis avisen . En skandalehistorie vil altid sælge aviser. Og hvis den så kan ramme nogle af dem der ikke bidrager til deres kasse så er det i top.


En helt 3. faktor der kan spille ind er de store kanoner indenfor eks. detailhandel (Coop ell. Maersk/salling) de kunne sagtens komme med en pose penge til et medie og fortælle dem det førnævnte om dobbelt positiv effekt for avisen. Faktisk trippel positiv effekt inkl. pengeposen.

 

 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Årsagen til den megen negative omtale af MLM kune jo også ganske enkelt skyldes at rigtig mange, som jeg selv, synes det stinker af bedrag, pyramidespil og uhæderlighed. Det er dog ufattelig så paranoide de der MLM folk er!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror faktisk, man opnår større økonomisk gevinst ved at koncentrere sig om at nurse sine potentielle kunder end ved at disse de, der aldrig kan blive ens kunder........

Jeg har svært ved at gennemskue en TV2-ledelses motivation for at gennemføre en MLM-skrækkampagne:
 
Udgifter:  x mand i y timer + z sendeminutter
Indtægter: Muligvis en enkelt reklame en gang imellem fra én der sælger et tvivlsomt slankemiddel baseret på knuste muslingeskaller
 
Bundlinine: ??????
 
Risiko: afsløring af useriøs journialistik - klager - indskærpelse af regler fra offentlige instanser - i gentagelsestilfælde mistede licenspenge - bøder - injuriesager - ?????????
 
Jeg tror ikke på TV2 som rene engle, men motivationen hænger ikke sammen i dette tilfælde.
 
mvh Hans
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hans.

Hvis du ved hvor mange penge der bliver omsat for på verdensplan via Network marketing, ville du kunne godt forstå at medierne føler at en stor andel af "deres penge" lige pludselig ryger ud til forbrugeren selv, istedet for deres.
 
Et eller andet sted gør medierne ikke noget direkte ulovligt i den førnævnte tese. De manipulerer bare med seerne
Side 1 ud af 9 (89 indlæg)