Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan TV2 være skurken??

Side 3 ud af 9 (89 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

> Så det er altså GRATIS for både repræsentanten og sponsoren at starte forretningen op.

Du skal være opmærksom på at ordet "gratis" på dansk (både juridisk og i almindelig forståelse) betyder at jeg INGEN penge skal have op af lommen. Jeg må derfor forstå dit indlæg på den måde at der ikke skal lægges nogle som helst penge på bordet og det stemmer ikke helt med hvad jeg ellers kan læse af de andre indlæg. Hvad er fakta her? Skal der penge op af min lomme eller ej?

Hvis der skal lægges penge på bordet først for at då noget "gratis" kalde det "købsbetingen tilgift" og det er ulovligt at reklamere med i Danmark. Det er der mange gode grunde til at det er

Det er sådanne unøjagtigheder, mulige ulovligheder og andet fnidder fnadder der er med til at bringe MLM ned på et meget lavt niveau, og som igen og igen understreger overfor mig, at de er en alt for skummel forrretningsform at kaste sig ud i.
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 22:56

GRATIS betyder i denne sammenhæng, at man på bundlinien INGEN udgifter (eller indtægter) har haft.

Altså sponsoren (heraf ordet) betaler et depositum på 3000 DKK - hjælper derefter den nye repræsentant med at finde 20 kunder - og får de 3000 DKK tilbage igen. Summa summarum går det lige op - dvs. GRATIS.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:00
I den præsentation jeg har fået af ACN konceptet kostede det penge både at starte op og at være med.

At TDC køber en konkurrent ændrer ikke på det faktum, at Computerworld (som jo er en del af den MLM-hetzende presse) har skrevet en negativ artikel om TDC - hvilket pressen jo ifgl dig ikke tør........

Med de kommentarer trækker jeg mig fra MLM-debatten og bruger tiden på noget fornuftigt.

Mvh Hans
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:07

> GRATIS betyder i denne sammenhæng, at man på bundlinien INGEN udgifter (eller indtægter) har haft.

Godt, så må jeg blot gøre dig opmærksom på at dette er en ulovlig betegnelse i Danmark. Men det overrasker mig nu ikke at du, som  de fleste andre MLM''ere jeg har hørt på, tager meget let på den slags (loven, altså). Personligt går jeg mere ind for bankrøveri og narkohandel da det giver bedre :)

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:57

Nå...!?

Og...!?

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 10:51

Jeg skriver bare for at påpege, at medierne nok snarrere har deres egen forretning for øje når de pisker skandaler op.

Jeg ser mediebranchen som hårdkogt og broget, hvor journalister generelt har for stort spillerum til at levere deres egne subjektive synspunkter. Ved brug af psykologi og ved at manipulere sætninger, så folk automatisk drager skribentens konklutioner fremfor deres egen gør mediebranchen til den måske mest tvivlsomme af alle.
Der er intet nyt i at skandaler sælger og det gør de fordi vi åbenbart lapper det i os. Dermed er det åbenlyst at solstrålehistorier ikke får folk til at tune ind eller købe avisen, med mindre det er royalt og selv dér er journalisterne grådige efter skandaler.

Så med det sagt tror jeg ikke at medierne pisker skandalerne op, fordi de frygter at miste reklamekroner. Det er snarrere nogle drastiske skridt de føler sig nødsaget til at tage, for at holde sig på toppen af konkurrencen ved at levere; Skandale og atter skandale.

Hvis de virkelig vil levere en skandalehistorie der siger spar 2, så kunne de jo skrive om deres egne tvivlsomme metoder.
*Spøg til side*
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:06
Hey Aminos,

Istedet for at diskuterer om MLM firmaer er skurke eller ej, hvorfor ikke diskutere om der er elementer fra MLM og NM vi andre med "almindelige" virksomheder kan bruge til noget?

/Carsten
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:06
Der er da oplagt at der er mange der helst så at vi fokuserede på alt det gode ved MLM. Jeg har personligt, som mange andre, blot meget svært ved at tage det alvorligt nå alle de mest højtråbende fortalere konsekvent nægter at svare på seriøse spørgsmål om forretningsmetoder og lovligheden af forskellige aktiviteter. Efter min opfattelse er det MLM-fortalerne selv der gør det meste mediedækning så negativ.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 20:20

Dato: 8/29/2005 12:06:28 PM Forfatter: Mikkel deMib Efter min opfattelse er det MLM-fortalerne selv der gør det meste mediedækning så negativ.

Hvordan forklarer du så, at man kan se den ene afdækning efter den anden indeholde et utal af fejl omkring selv de mest simple punkter af det afdækkede koncept.
Det mest ekstreme jeg har set var en artikel jeg læst for en rum tid tilbage, med en faktaprocent der var godt og vel lig nul. -Ikke engang det beløb det kostede at komme i gang for var korrekt.

Vil du hårdnakket påstå, at det ene NM firma efter det andet ikke formår at levere disse simple fakta? Eller er det ikke i virkeligheden den pågældende journalists manglende evne til objektivt og konkret at komme med en fornuftig afdækning af konceptet fremfor at skrive sin historie med henblik på at lave skandale?

Da jeg er ny på siden skal du være velkommen til, at komme med de tvivlspørgsmål du ikke mener bliver afdækket. På stående fod ved jeg nemlig ikke præcis hvad du mener.

Jeg vil give dig ret i, at visse fortalere ikke ligefrem giver branchen det bedste ry. Men det er igen den med at gå efter bolden i stedet for manden. - Du kan da ikke fordømme et firma og en hel branche udfra enkelte menneskers fejlagtige udtalelser. Det er jo ikke et fåtal af mennesker der arbejder med denne branche, men derimod adskillige millioner mennesker, ligesom der findes adskillige firmaer der kører et NM koncept. - Efter min umiddelbare mening virker det som om du ser meget sort/hvidt på det.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:40

Jeg har ingen mission om at forsvare journalister i bred almindelighed. Jeg kan kun give dig ret i at jounalister alt for ofte er utroligt sjuskede og sensationsjagende i deres virke - måligvis hårdt presset af tåbelige redaktions-chefer. Men det er et problem som rammer os alle - det er ikke noget der er specifikt for MLM. Det er de samme journalister og redaktions-chefer der skriver om forskellige brancher - jeg tror ikke der er nogle steder hvor de har en særskilt MLM-redaktion :)

> Vil du hårdnakket påstå, at det ene NM firma efter det andet ikke formår at levere disse simple fakta?

Ja, jeg synes at debatten her på Amino, som snart har været åben længe, med al tydelighed viser dette. F.eks. står spørgsmålet omkring overholdelse af Markedsføringsloven''s $6 (som diskuteret i en tidligere tråd) stadig ubesvaret hen.

Jeg synes også at det er temmelig tydeligt, at for hvert eneste MLM-koncept er der mindst et "medlem" der  tilsyneladende ævler løs og lover guld og grønne skove eller i hvert fald meget mere end han/hun har opbakning til fra moderselskabet (for slet ikke at lave lovgivningen). Nogle gange sker det på personligt niveau, som det f.eks. ses i disse debatter og interviews, og nogle gange i mere organiseret form, som ved f.eks. "hverve-møder" af ikke-officiel karakter. Dette er med til at gøre det utrolig let for journalister at finde, ja nærmest falde over, "grimme" eksempler, når de skal dække MLM.

Så kan man selvfølgelig godt mene at sådanne "udskud" ikke taler på vegne af branchen, men når de står frem  med "AmWay" hat (eller en hvilken som helst anden hat) så opfattes de i paksis som værende i hvert fald repræsentanter for branchen.

Problemet for mig, som læser af disse nyheder og debatter, er, at jeg naturligvis ingen mulighed har for at vurdere hvor stor en del af branchen der er lige så rådden som det jeg ser og hører. Jeg kan bare ikke lade være med at hænge mig ved, at det er påfalde meget skidt, som kommer fra MLM''erne selv.

Det er det jeg mener med at MLM''erne selv bridrager væsentligt til den megen negative omtale.
Side 3 ud af 9 (89 indlæg)