Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan TV2 være skurken??

Side 2 ud af 9 (89 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg må give Hans ret. TV2 har slet ikke ressourcerne til at tænke på den måde. De har så mange andre steder de kan optimere på, at de slet ikke er nået til den slags strategisk krigsførelse.
Jeg er klar over at der er super mange penge i MLM, men tro mig, TV2''s ledelse ved sikkert ikke engang hvad det er...

Dbh Martin
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:45

hej mikkel.

Jeg er ked af på dine veje, at du har den indgangsvinkel til network marketing. Men det er heller ikke alle der skal synes om ideen. ligesom så meget andet her i livet.  Go' weekend

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:26

Hej Jonas

"Medierne" er en broget størrelse, som ikke er i stand til at handle som en enhed.
På samme måde er "MLM" ikke en enhed, som kan handle bevidst i en bestemt retning.

Der er altså ingen samlet velkoordineret hær på nogle af siderne - og derfor reelt heller ingen krig.

Og selvom MLM er endog meget stort, når du tæller omsætning på verdensplan, så tror jeg ikke den enkelte tv-station på noget tidspunkt bliver reelt truet fra den kant.

mvh Hans
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:54

Hej Jonas.

Du har efter min mening fuldstændig ret i din antagelse.

De offentlige medier - TV, radio, aviser, blade, magasiner m.m. - tjener ingen penge på annoncer og/eller banner-reklamer fra NM-virksomheder.

De har således INTET incitament til at skrive noget positivt om NM - omvendt vil de heller ikke miste reklame-indtægter ved at skrive noget negativt om NM.

I min branche - telekommunikation - tør INGEN at skrive noget negativt om fx TDC, da TDC jo giver massive reklame-indtægter for TV, aviser og dagblade m.m.

Pressen er som så mange andre organer styret af PENGE - og da NM ikke giver penge til pressen - ja, så skal NM holdes nede - ganske logisk...!?

Vh. krabsen

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:13
Dato: 8/13/2005 9:54:19 PM Forfatter: krabsen
I min branche - telekommunikation - tør INGEN at skrive noget negativt om fx TDC, da TDC jo giver massive reklame-indtægter for TV, aviser og dagblade m.m.

Så må Computerworld altså virkelig være nogle helte: http://computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19709

Prøv en simpel søgning på Google: TDC dyrt: http://www.google.dk/search?hl=da&q=TDC+dyrt&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK , det giver i dag 30.800 resultater på 0,14 sekunder. På de to første sider findes fem eksempler på den professionelle presse, der laver kritiske artikler om TDCs priser. Det burde jo i sig selv gennemhulle din argumentation.

mvh Hans
Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 16:54

Tsk tsk...

Temmelig uheldig link at bruge som eksempel på TDC - de har netop OPKØBT Telmore for at lukke kæften på dem og for samtidig at kunne holde priserne kunstigt oppe...!?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59
>Temmelig uheldig link at bruge som eksempel på
>TDC - de har netop OPKØBT Telmore for at lukke
>kæften på dem og for samtidig at kunne holde
>priserne kunstigt oppe...!?

Du fyrer den ene useriøse kommentar af efter den anden.

>Pressen er som så mange andre organer styret af
>PENGE - og da NM ikke giver penge til pressen - ja,
>så skal NM holdes nede - ganske logisk...!?

Du vil ikke bilde mig ind, at chefen på Ekstrabladet sidder og instruere siden journalister i at finde negative sladder om MLM og frasortere A-L-L-E solstrålehistorierne?

Taget fra en anden tråd, også af Kasper:

>Fakta er:
>At man får en engangsbelønning for at hjælpe en ny repræsentant med at formidle 20 kunder - og efterfølgende får man en vedvarende indtægt dvs. >en provision på disse kunders telefoni-omsætning...!?

>Hvad vil du helst have - 5000 DKK for at bygge en dør eller 1 DKK for hver gang en person gik ud og ind af den...!?

Husk at det koster 3.000 kroner hvis man vælger den sidste løsning, for man må så ikke selv bygge døren men skal bruge 3.000 i gebyr for at lærer en anden at bygge den. Det er et dumt eksempel, der prøver at få MLM til at fremstå som et genialt koncept, og at det burde alle kunne se.

Nu skyder jeg lidt med spredehagl, men jeg synes helt ærlig at de her MLM-debatter hiver niveauet voldsom ned her på debatten. Jeg kan helt ærlig ikke, at de ting du kommer med er andet end useriøs ævl for at få MLM til at fremstå seriøs. De første indlæg i forummet, tiltalte mig meget mere  - nu synes jeg det hele pludselig drejer sig om useriøse get-rich-quick ideer.
Der har været nogle forslag til forbedringer af debatten; forbyd yderligere tråde om MLM, før det her forrum bliver overrendt af diverse repræsentanter der har regnet ud at iværksættere har så meget drive, at de vil være perfekte i deres downlone

Jeg regner ikke med besvarer kommentarer til dette indlæg, jeg er udmærket klar over at det kan virke træls, men I er i stand til at trække en diskution ud i det uendelige med dårlige sammenligninger og naturstridige konklusioner.
Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 20:22
Hvis du ikke kan lide debatten omkring NM, så hold dig dog fra den, - det kan vel ikke være så svært...!?

Som før skrevet så koster det IKKE 3000 DKK at få lov til at blive repræsentant for ACN - for sponsor betaler opstartsgebyret - og når der er 20 kunder i hus, - så får man administrationsgebyret tilbage igen fra ACN (3000 - 3000 = 0).

På denne måde sikrer ACN sig, at det er seriøse repræsentanter, der ''joiner'' forretningen - og at de hver gang får mindst 20 nye kunder, - det er jo det, som det hele drejer sig om - nemlig kundeformidling - eller direkte salg af produkter.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
>Hvis du ikke kan lide debatten omkring NM, så hold dig dog fra den, - det kan vel ikke være så svært...!?
Jo, gu kan det det. Når man ser på de sidste 15 indlæg, er de 9 om MLM og de 8 skrevet af dig - det kan kun være en skævdrejning af debatten, som er usandsynlig svær at komme uden om. Hvilket ærger mig usandsynlig meget - hvis MLM blev fjernet fra listen over "Indlæg i dag", kunne de undgåes.

>Som før skrevet så koster det IKKE 3000 DKK at få lov til at blive repræsentant for ACN
I mit eksempel er det jo ikke repræsentanten der bliver beskrevet. Det er DIG. Enten kan DU bygge en dør og tjene på den, eler DU kan betale 3.000 i sponsorgebyr på at lærer en tømrer op, og så tjene penge når en person går gennem den dør I byggede i fællesskab.

>På denne måde sikrer ACN sig, at det er seriøse repræsentanter, der 'joiner' forretningen
Nej, de sikrer sig en indtægt. Det er da så let at se, at det ikke er på salget af produkterne man tjener penge men ved at salgsnetværket hele tiden skal udbygges... det er useriøst. Og angrebene på de store virksomheder 'som på frygtelig vis prøver at holde MLM ude' er spekulationer, der er så langt ude at den lyseblå flodhest, Dolph, fra DR virker seriøs.
Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 20:53

Altså omsætningen i NM kommer udelukkende fra kunderne - og altså IKKE fra de 3000 DKK - det kan jo umuligt være tilfældet, når de 3000 DKK bliver betalt tilbage igen...!?

I første omgang er det en indtægt for ACN - men det er IKKE en ønsket indtægt - derfor betales pengene også tilbage igen, når der er formidlet 20 kunder - og det giver jo en udgift.

Så på selve opstartsgebyret er der altså INGEN indtægt at hente for ACN.

Så det er altså GRATIS for både repræsentanten og sponsoren at starte forretningen op.

ACN vil have en række udgifter i forbindelse med opstarten af den nye repræsentant, - men vil jo også have fået 20 nye kunder, så ACN håber jo selvfølgelig på, at pengene på sigt tjenes hjem igen.

Altså som alle andre teleselskaber, der har udgifter inden de får kunder - hos ACN er det bare IKKE på reklamer og annoncer at udgifterne ligger...!
Side 2 ud af 9 (89 indlæg)