|
Det er et udtryk for en forrykt opfattelse af tingenes tilstand. Der bliver tidligere i debatten manet til omtanke og hensyntagen hvilket også må være løsningen. Hvis jeg er på café og skal pisse hiver jeg jo heller ikke sjoveren frem og forudretter min nødtørft i den nærmeste potteplante, men derimod går jeg hen i den afdeling af cafeen der er beregnet til netop dette... rygeren bør gøre det samme. Hvis jeg vælger at høre musik derhjemme og skruer højt op kigger naboen muligvis forbi og beder mig om at dæmpe mig - han beder mig ikke om at slukke - det har han jo så absolut ingen ret til - så hvorfor hulen forslag om udendørs rygeforbud kan fremkomme er mig en gåde. ...men jeg tror Mikkel har ret i at hvis tommelskruerne bliver strammet tilpas meget skal der nok ske et eller andet der kan lave en overskrift eller to i nyhederne... |
Mikkel deMib Svendsen:Se filmen: "Hvordan slipper vi af med de andre" - den viser meget godt hvilken verden det er puritanerne sigter mod. Men bare rolig, vi skal som sagt nok få stoppet dem, og vendt udviklingen igen. Ethvert tryk avler modtryk :)
Jeg tror desværre ikke at modtrykket bliver mere liberalisering men mere puritanisme a lá "jeg må ikke ryge, så du må ikke æde slik for det er usundt og du optager en plads på hospitalet" eller "jeg må ikke ryge, så du må ikke larme for det giver stress". Men man kan da håbe du får ret :)
Bliv gratis medlem