Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udendørs rygeforbud

Side 3 ud af 8 (77 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er et udtryk for en forrykt opfattelse af tingenes tilstand. Der bliver tidligere i debatten manet til omtanke og hensyntagen hvilket også må være løsningen.

Hvis jeg er på café og skal pisse hiver jeg jo heller ikke sjoveren frem og forudretter min nødtørft i den nærmeste potteplante, men derimod går jeg hen i den afdeling af cafeen der er beregnet til netop dette... rygeren bør gøre det samme.

Hvis jeg vælger at høre musik derhjemme og skruer højt op kigger naboen muligvis forbi og beder mig om at dæmpe mig - han beder mig ikke om at slukke - det har han jo så absolut ingen ret til - så hvorfor hulen forslag om udendørs rygeforbud kan fremkomme er mig en gåde.

...men jeg tror Mikkel har ret i at hvis tommelskruerne bliver strammet tilpas meget skal der nok ske et eller andet der kan lave en overskrift eller to i nyhederne...

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 20:37

Mikkel deMib Svendsen:
Se filmen: "Hvordan slipper vi af med de andre" - den viser meget godt hvilken verden det er puritanerne sigter mod. Men bare rolig, vi skal som sagt nok få stoppet dem, og vendt udviklingen igen. Ethvert tryk avler modtryk :)

Jeg tror desværre ikke at modtrykket bliver mere liberalisering men mere puritanisme a lá "jeg må ikke ryge, så du må ikke æde slik for det er usundt og du optager en plads på hospitalet" eller "jeg må ikke ryge, så du må ikke larme for det giver stress". Men man kan da håbe du får ret :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:05
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil godt se hvordan de 46% er kommet frem.Omend jeg er for den nyeeste rygerlov, mener jeg altså også man er ovre i hysteri med et udendørs forbud. Ikke et forslag jeg kan eller vil bakke op.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vidste du…
…at der hvert år dør næsten 2.000 danskere på grund af passiv rygning. Det svarer til godt 3% af alle dødsfald i Danmark.

Citat fra http://www.cancer.dk/

Hvis du ikke vil erkende at passiv rygning er skabeligt for andre mennesker så er der ikke meget jeg kan gøre ved det. Men alle forsker der ikke er støttet direkte eller indirekte af tobaksindustrien siger det samme. Men så igen der er jo også folk der påstår at holocaust ikke skete.

Om vi skal forbyde fedme. Ja det kan man jo diskutere. Man kunne vel også tage skade af en fed person sider oven på en! Men hellere det end rygning.

Med hensyn til flyvning ja så forurener det meget. Men før nogen bryder lobbyisternes magt får vi nok aldrig de mere rene transportmidler. Jeg går ind for EL biler og busser, og men den teknologi der ligger kan vi sagtens skrifte til det. Tænk bare på TESLA og ZAP.

Men debatten var Rygning og det kan vi sagtens undvære. Det tjener ikke noget formål, andet at dulme jeres symptomer på afhængighed. Diesel er ikke så rart og dræber sikkert rigtig mange, men det er et nødvendig unde, så længe ingen gør noget for at ændre afhænigheden af fossile brændstoffer.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 00:32

Remydk:
Vidste du…
…at der hvert år dør næsten 2.000 danskere på grund af passiv rygning. Det svarer til godt 3% af alle dødsfald i Danmark.

Citat fra http://www.cancer.dk/

Kom nu ind i kampen, Remy. Jeg bad om noget videnskab, for jeg har jo faktisk sat mig ind i hvordan de 2.000 stk. beregnes. Du har læst noget på nettet og din fokusering på pengestrømme burde jo også gøre dig en anelse skeptisk overfor Kræftens Bekæmpelse, der bestemt også har økonomiske interesser på linje med tobaksindustrien.

Remydk:
Men debatten var Rygning og det kan vi sagtens undvære. Det tjener ikke noget formål, andet at dulme jeres symptomer på afhængighed.

Tilsyneladende tjener debatten også til at du kan føle dig overlegen overfor de stakkels narkomaner. Vær du bare glad for rygerne, hvis de holdt op ville det måske være svært - for dig - at finde nogen til at tage deres plads.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9744
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:07

> Men debatten var Rygning og det kan vi sagtens undvære. Det tjener ikke noget formål, andet at dulme jeres symptomer på afhængighed.

Sikke noget vrøvl. Jeg nyder absolut at ryge. At du ikke selv nyder det er fair nok, men det gør dig til ingen måde til ekspert på hvad andre mener.

Jeg synes der er al mulig grund til uorden, rod, rygning, larmende musik, hashrygende hippier, punks, fed mad, farlige bjærgbestigninger, farlig elitesport og alt muligt andet skadeligt eller farligt. Det er i høj grad disse højdepunkter der skaber en spændende verden og spændende liv.

Den der stræben efter den perfekte, glatpolerede, rene og ufarlige verden er ikke min kop the! Jeg kan godt lide at der er lidt knaster.

Moralen bag de stramme rygeregle er samme morale som de andre steder er langt længere fremme med - som f.eks. i en del stater i USA hvor der er lovgivning mod hvordan voksne mennesker må have frivilig sex med hinanden. Det er en glidebane mod et røvsygt samfund.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 02:15
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Lidt off-topic: 

Jeg tror at mange mennesker har et syn, der nogenlunde baserer sig på "det jeg ikke gør, må ingen andre gøre" og "alt jeg gør er det rigtige", og det er en skam. I Danmark har vi et alt for lille frisind og vi er alt for dårlige til egentlig at se, hvor godt vi har det, hvis man sammenligner med andre lande - rygning eller ej! Danmark er verdens næstfredeligste land, og alligevel skaber visse folk på Borgen et skræmmebillede om, at man knapt kan gå trygt udenfor en dør og ønsker en stadig mere ensrettet verden. Intet er godt nok for dem!

Man glemmer, at det ofte er de skæve ting på kanten der gør verden lidt mere farverig at leve i. En tur til San Francisco - en by hvor folk i hver sin modpol bor side om side - bør være en borgerpligt, da man virkelig får et helt andet indtryk af, hvor farverig og tolerant en verden kan være. Man skal ikke være så skide bange for alting. Der er en grænse for hvad og hvor meget der kan reguleres. Hvis man skaber for stramme rammer for borgerne, så kommer oprøret og nogle vil bevidst søge at bryde dem - og det er vel ikke det, man ønsker!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:53

Nu er jeg ikke ”inden i kampen” for at overbevise dig som ikke vil overbevises.

Nu er det faktisk dokumenteret og bevist at passiv rygning er lige så skadelig. Men det nytter ikke at diskutere med folk der ikke vil indse noget. Men der foreligge faktisk dokumentation for at sekundær røgen er lige så skadelig.  

Hvis du gerne selv vil overbevis dig selv om at du kan ryge noget med over 2000 skadelige stoffer i, og hvor over 60 af dem er bevist kræftfremkaldende, uden at det er til skabe for dig eller dine omgivelser. Kan jeg jo ikke lige frem hjælpe dig med at forstå noget.

Med hensyn til at jeg skulle være rygerne overlegne. Jeg er mange mennesker overlegne også mange som ikke ryger. Jeg ser bestem ikke ned på nogen, men det er et faktum her i livet.

Jeg synes i skulle rette jeres blik på jeres misbrug og tage jer sammen, ikke for min skyld men for jeres egen skyld. Jeg skal med glæde betale min del af jeres hospital regning. Det er ikke grunden til at jeg mener i skulle stoppe.

Men jeg har faktisk haft 2 personer i min egen familie som er døde af Kræft, og kræften stammer fra et ”langt” liv med rygning. Jeg ønsker ikke for nogen at de skal igennem de ting jeg har måttet se dem gå i gennem. Ja de sad også en gang og sagde døden skal have en årsag. Men når man skal betale prisen er historien en anden.

Nu synes jeg debaten er blevet lidt tynd. Så nu er det andres tur til at overbevise idioterne at rygning ikke er skabeligt..!

Tilmeldt 15. Jun 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:22
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 13:49

Remydk:
Nu er jeg ikke ”inden i kampen” for at overbevise dig som ikke vil overbevises.

Nej, det ville nok kræve en naturvidenskabelig uddannelse.

Lad os slutte af med at samle op på din politiske linje:

• Alle benzin og diesel drevne køretøjer - forbudt
  • Folk skal rådne op i fængsel for forseelser der i dag giver et par måneder
  • Rygere er idioter, der skal mødes med forbud, nultollerence og lovgivning.
Jeg vil endda give dig det sidste ord som vist fint illustrerer din selvforståelse:

Remydk:
Med hensyn til at jeg skulle være rygerne overlegne. Jeg er mange mennesker overlegne også mange som ikke ryger. Jeg ser bestem ikke ned på nogen, men det er et faktum her i livet.

Side 3 ud af 8 (77 indlæg)