Hej Mikkel
Hvis du stiller spørgsmålet til mig, så er jeg helt enig. Det var nu meningen indlægget skulle være lidt sarkastisk, hvis ikke det fremgik tydeligt nok. Men vi går jo nok desværre også lige så stille i den retning mod et moderat fascisme samfund. Ikke så stærkt som i USA f.eks, men jeg kan bare ikke lide den retning. Det er da fint at man ikke vil ryge, og man lever da sikkert også længere. Det handler bare for mig ikke kun om rygning eller ej, men om de friheder og rettigheder man har muligheden for at sige ja eller nej til.
Jeg hørte også i dag, at man nu vil lave et register for boliglejere, hvor man kan registrere folk der er dårlige lejere. Det er ikke tilladt ifølge registerloven endnu, men de er da begyndt at se på, om det kan være en mulighed. Jeg kan da godt se det er fint nok, hvis man kan få sorteret dårlige lejere fra. Men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvor grænsen så med tiden vil gå? Er det når naboen forstyrres af at hunden gør et par gange, et kort skænderi, eller måske nogle midlertidige problemer personen har været ude i. Eller måske sære vaner fra en anden kultur. Man slipper for at tage stilling til problemerne og konfrontationen. Kan bare smide dem på porten, registrere dem, og så er alle problemerne løst. Eller hvad?
Små ting, men mange bække små...