Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udendørs rygeforbud

Side 6 ud af 8 (77 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 196
Fra  Pure Solution Aps Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt ved siden af Mikkel med det udendørs kørselsforbud.

Derfor har jeg forberedt mig på fremtiden og købt en Fiat 600 som rent faktisk kan være i en 60m2 lejlighed. Så når damen og mig skal på søndagstur så kører vi hen til opvaskemaskinen og tilbage igen Smile

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:10

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg vil da foreslå at en eventuel lov om udendørs rygeforbud suppleres af en tilsvarende lov med forbud mod udendørs kørsel. Fremover må man kun kører bil i private hjem. Så undgår vi også den stigende mængde af mennesker der hvert år bliver slået ihjæl og lemlemstet på offentlige veje.

Jeg synes så også at vi skal forbyde hunde på offentlige gader - dem har jeg, og mange andre, det meget problematisk med. Mindst lige så problematisk som nogle har det med rygere.

Og hvorfor stoppe her - der er jo meget mere vi kan forbyde ....

Jeg synes vi skal forbyde tykke mennesker at spise offentligt. Mine børn skal da ikke udsættes for at se sådan en smækfed kælling fylde sig med flødefyldte deserter, vel?

Mikkel, måske er du blevet en hysterisk person der ser sort på adfærdsreguleringer i form af forbud..

Hvorfor blande tingene sammen fordi der er rygeforbud..indendøre!! og heldigvis også snart udenfor dørene!!

Rygning er klart den største dræber og sygdomsvoldende og burde totalt ligestilles med narko..

Vær dog en glad person der snart kan indånde ren luft allevegne!

mvh   Geeked 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:32

At det er den største dræbe kan der vel næppe være tvivl om. Men i denne sag snakker vi om udendørs passiv rygning (og ikke rygning i almindelighed). Hvilket må antages at være en detalje i forhold til den luftforurening vi ellers udsættes for.

Hvis du mener det ikke er i orden at de stakkel rygere hælder deres røg ud i den friske luft, så håber jeg ved (hvad man nu lige tror på) at du ikke kører rundt i bil inde i byen. Hvis du skulle gøre det, så håber jeg at du er klar over at du er med til at dræbe f.eks. børnene i daginstitutioner, med dit grimme udslip af partikler, ud over hvad det ellers give af følgebivirkninger, eksem, astma, etc.. Eller måske brænder du haveaffald af der hjemme, griller udendørs eller hvad ved jeg.

Når du nu skal være hellig på andres vegne så vil jeg håbe at du har integritet nok til også at være hellig når det drejer sig om dig selv.

Så, kan vi antage at enhver varm ufuldstændig forbrændig som sker på foranledning af dig bliver holdt inden for dit hjems 4 vægge?

Mvh Peder

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 14:46

Keld Lanther:

Rygning er klart den største dræber og sygdomsvoldende

Hmm.. jeg har desværre ikke nok statistisk materiale omkring det men jeg vover at påstå at hundelorte på gaden er lige så slemt Stick out tongue

scenarie 1: Jane Doe løber langs gaden for at nå bussen og glider ud i en hundelort.. følge: åben kraniebrud, ambulancen tager 40 minutter om at komme Jane dør efter 20 min. [:'(]

Scenarie 2: John Doe går på gaden og træder i en hundelort, han er heldig og glider ikke, hidsig prøver han hoppende på et ben at få lorten fra skosolen med en lille pind, får overbalance og hopper lige ind i trafikken ... tja.. åben kraniebrud osv osv.

Scenarie 3: John "fede" Doe går på gaden og træder i en hundelort, han bliver så hidsig over hundeejere der ikke samler efterladenskaberne op at han får akut blodprop. ( ok den kan diskuteres om det er fedme eller hundelorten der er morderen ) Big Smile

Scenarie 4: 2 årige Baby Doe går på gaden med mor, hun ser en yderst spændende hundelort som hun lige skal leje med, bagefter putter hun fingrene i munden, colibakterierne i hundelorten overmander den lille stakkel efter 3 dages kamp.

Sååå.. min teori uden fornuftig statistik baggrund er.. Dogshit kills people... Stick out tongue

Håber i tar den med et gran salt Smile

Markus

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:28

Peder TakeTwo.dk:

Hvis du mener det ikke er i orden at de stakkel rygere hælder deres røg ud i den friske luft, så håber jeg ved (hvad man nu lige tror på) at du ikke kører rundt i bil inde i byen. Hvis du skulle gøre det, så håber jeg at du er klar over at du er med til at dræbe f.eks. børnene i daginstitutioner, med dit grimme udslip af partikler, ud over hvad det ellers give af følgebivirkninger, eksem, astma, etc.. Eller måske brænder du haveaffald af der hjemme, griller udendørs eller hvad ved jeg.

Hej Peder

Nu bor jeg på en superren Samsø, hvor der er meget ren og frisk luft og ikke ret meget trafik og deraf kender jeg nok forskellen på Københavnerluft og den rene luft som er en fryd at indånde..

Ikke at forstå, at vi ikke forurener herovre, for det gør man da også, bare ikke så meget som storbyerne..

Skulle i få lyst til at besøge en cafeteria der skider på rygeloven er i velkommen, for her på Samsø er lovens lange arm ikke lang nok til stor irretation for os andre der gerne vil spise uden dårlig luft mellem tænderne...

For li´som at fortælle, at jordvarme er foretrukken varmekilde i huset og gasgrill er in hos os, ja så er der kun bilerne tilbage..

Jo, vi tænker skam også i de baner for at have ren luft herovre..

Håber mange er misundelig på vores luft og turisterne vælter ind i sommerhusene for at kunne trække vejret igen.

mvh     Geeked  

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 15:28
Keld Lanther:
Hvorfor blande tingene sammen fordi der er rygeforbud..indendøre!! og heldigvis også snart udenfor dørene!!

Rygning er klart den største dræber og sygdomsvoldende og burde totalt ligestilles med narko..

Vær dog en glad person der snart kan indånde ren luft allevegne!

Hvad har hver af disse tre sætninger med hinanden at gøre? Kan du ikke prøve at binde tingene lidt sammen, for lige nu kan man vel nærmest kun konkludere at du mener, at et udendørs rygeforbud vil give ren luft overalt.

Og det forestiller jeg mig ikke du selv tror på.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:33

Geeked

RandomAccess:

Keld Lanther:

Rygning er klart den største dræber og sygdomsvoldende

Hmm.. jeg har desværre ikke nok statistisk materiale omkring det men jeg vover at påstå at hundelorte på gaden er lige så slemt Stick out tongue

Markus

--

Jamen Markus, tallene lå for nogle år siden med at der er ca 1200 mennesker i Danmark der årligt dør ved at falde over deres egne ben, så jo det ved jeg godt.

Men du kommer ikke uden om din uvidenhed med hensyn til rygningen som det store dræber og skadevolder.

Skadevold er blandt KOL = rygerlunger der invaliderer 3-400.000 mennesker, og de hiver bare efter den rene luft som torsken man haler op på land, så hvis du kigger dig omkring, vil du også lægge mærke til de mange mennesker der ikke kan fu luft til hverdag.

mvh    Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:37

udvikler:

Hvad har hver af disse tre sætninger med hinanden at gøre? Kan du ikke prøve at binde tingene lidt sammen, for lige nu kan man vel nærmest kun konkludere at du mener, at et udendørs rygeforbud vil give ren luft overalt.

Og det forestiller jeg mig ikke du selv tror på.

Hej udvikler

Jeg mener som andre, at er man ansat på en virksomhed og har udendørs terrasser til fælles brug, bør rygerne også føje sig bort til områder fjernt fra ikke rygere..

Akkurat som skorstene der oser! UF..

mvh   Geeked

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:48

Keld Lanther:

Skulle i få lyst til at besøge en cafeteria der skider på rygeloven er i velkommen, for her på Samsø er lovens lange arm ikke lang nok til stor irretation for os andre der gerne vil spise uden dårlig luft mellem tænderne...

Jeg vil lige påpege at jeg ikke har det fjerneste i mod at man ikke må ryge på restauranter, cafeer, etc. Jeg syntes den nuværende rygelov er vældig fin. Om end jeg syntes det er en fejldisponering at gå efter rygning før bilismen (har vi vist diskuteret tidligere). 

Keld Lanther:

For li´som at fortælle, at jordvarme er foretrukken varmekilde i huset og gasgrill er in hos os, ja så er der kun bilerne tilbage..

Jo, vi tænker skam også i de baner for at have ren luft herovre..

Det er rart at høre at du gør en indsats, men jeg syntes stadig der er noget principielt forkert i at køre bil hvis du mener udendørs rygning skal forbydes af helbredsmæssige årsager. Den ene ufuldstændige forbrændig er vel ikke værre end den anden (bortset fra at bilen grundet tungmetaler, nok er noget mere skadelig for omgivelserne).

Så før bilen er skrottet (og alt lignende) så mener jeg i den grad det er dobbletmoralsk at prædke i den stil.

Og så lige en sidste ting, I forhold til KOL er det påviseligt at alle tilfælde skyldes rygning? Jeg forsøger ikke at marginalisere problematikken. Jeg er bare temmelig sikker på at tilfældende pr. automatik tilskrives rygning, selv om det lige så godt kunne være trafik, asbest lofte fra skoletiden, etc.

Hvis vi nu fik en mere nuanceret statestik på området kunne vi rent faktisk lave en vurdering af hvor det ville være mest gavnligt at sætte ind.

Mvh Peder

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9744
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:55

Jeg glæder mig bare over, at det er blevet så let at være punk. Jeg tænder bare mine smøger der hvor jeg ikke må, og nyder folk hidse sig op. Det er dejligt

Side 6 ud af 8 (77 indlæg)