Det der er problemet illuminati, er at du ikke er tro overfor dit eget tankesaet, for nu at bruge det ord. You don't practise what you preach. Dit budskab er at man skal laere at faa sine penge til at yngle, og at man skal bygge assets, som kan give passiv indkomst senere i livet. Det er ogsaa en meget spaendende indgangsvinkel, som der findes masser af ressourcer om, f.eks. Robert Kiyosakis Rich Dad, Poor Dad-boeger. Men de eksempler du kommer med, fra dit eget liv, har intet at goere med de principper. Hvis man f.eks. forestillede dig, at du ville forfoelge moebel-projektet, ville du sikkert kunne gentage tricket med sofaen en del gange. Men, du ville stadig ikke have bygget noget aktiv, det er stadig ikke passiv indkomst. Den dag du forlader det, falder det til jorden, og du skal dagligt foretage noget aktivt, for at holde det i live. Samme med din vens koeleskabsprojekt. Derudover kan jeg heller ikke rigtigt tage din snak om "at vende tilbage til rigdom" serioest, naar du ikke tidligere har formaaet at opbygge en mdl. indkomst paa mere end ca. 11.000 kr., baseret paa de principper du saa hoejt besynger. |
Grunden til at jeg ikke forsætter med min møbel idé er, fordi jeg ikke har nogen passion vedr. møbler og jeg har fundet en nemmere måde at tjene penge på.
Det jeg gør er at jeg bruger 5 min om måneden på at holde øje med om mit system er optimeret. Derefter overføre jeg penge til en service som jeg køber. En gang om måneden skal jeg overføre penge fra mit system til min bankkonto.
For at tjene rigtig mange penge skal jeg blot lave lidt få ændringer med mit system og overføre flere penge til den service jeg bruger.
Lyder det hårdt?
Ok nu mister du alt for mig. Men hvad jeg gjorde var, at jeg stoppede med at overføre penge til den service jeg bruger og misbrugte de penge jeg lavede i systemet. Det gjorde jeg over noget tid hvilke resulterede i, at jeg mistede min indtægskilde. Hvorfor gjorde jeg noget så dumt? Pga af at jeg havde en syg selvopfattelse at jeg ikke følte jeg fortjente succes og var bange for nederlag. Derfor skabte jeg det selv.
Vi har alle vores mystiske problemer. Det er derfor at det er vigtigt at se rigtig godt og længe på sig selv for at ændre alle de ting, som gør at man ødelægger det for sig selv.
For at blive rig skal man også bruge meget tid på selvudvikling. Se hvad mit psykisk problem gjode ved min vej til rigdom.
Nu skal jeg blot kickstarte den igen.
Men du har ret i, at det ikke er en 100% ægte passiv inkomst, fordi jeg bruger noget tid og energi på at holde det kørene. Hvis jeg skulle lave ægte passiv inkomst, skulle jeg købe mig nogle lejligheder og leje dem ud. Men jeg aner ikke, hvordan man laver penge i et faldende bolig marked, selvom jeg har en mentor der praler med, at han kan lave penge, selv når markedet er faldene.
Men ejendomshandle er klart noget jeg vil kaste mig ud i, når markedet er rigtigt for mig.