Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PT livstilen

Side 9 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

illuminati:

Jeg kan give et eks på, hvordan jeg lavede en høj profit på minimalt arbejde.

Jeg tjekkede på QXL designermøbler og sammenlignede dem med en anden og dyrere auktion. Efter jeg fik lært noget om dansk design ved at kigge på auktionerne, fandt jeg en Børge Mogensen Sofa som var totalt ødelagt. Køberen havde sat en køb nu pris på 1.000 kr.

Jeg sendte billederne til den anden auktion og spurgte hvad de ville vurdere sofaen til. De sagde ca 4.000 kr. Jeg tænkte at det var en spændende handel og købte sofaen til her og nu prisen, selvom jeg sikkert kunne have fået den billigere ved at vente. Men jeg ville ikke tage nogen chancer. Der var en interesseret køber der spurgte om der var stempel i bunden og jeg fornemmede at hvis hun fik svaret på det spørgsmål, ville hun også købe sofaen til 1000 kr.

Jeg tog ud til køberen og og fik nogle af mine venner til at hjælpe mig ned af trapperne med sofaen til en ventene 3X34 som kørte sofaen direkte ud til den anden auktion uden at jeg behøvede at tage med.

Jeg fik solgt sofaen til ca 8.000. kr.   Det er ca 700% Kan du tjene lige så meget på aktier med så lav en risiko over ca 2 måneder?  

Nu er jeg ikke vild med design møbler og har ingen møbel passion. Derfor gider jeg ikke tjene penge på den måde.

Det der er problemet illuminati, er at du ikke er tro overfor dit eget tankesaet, for nu at bruge det ord. You don't practise what you preach.

Dit budskab er at man skal laere at faa sine penge til at yngle, og at man skal bygge assets, som kan give passiv indkomst senere i livet. Det er ogsaa en meget spaendende indgangsvinkel, som der findes masser af ressourcer om, f.eks. Robert Kiyosakis Rich Dad, Poor Dad-boeger.

Men de eksempler du kommer med, fra dit eget liv, har intet at goere med de principper. Hvis man f.eks. forestillede dig, at du ville forfoelge moebel-projektet, ville du sikkert kunne gentage tricket med sofaen en del gange.

Men, du ville stadig ikke have bygget noget aktiv, det er stadig ikke passiv indkomst. Den dag du forlader det, falder det til jorden, og du skal dagligt foretage noget aktivt, for at holde det i live.

Samme med din vens koeleskabsprojekt.

Derudover kan jeg heller ikke rigtigt tage din snak om "at vende tilbage til rigdom" serioest, naar du ikke tidligere har formaaet at opbygge en mdl. indkomst paa mere end ca. 11.000 kr., baseret paa de principper du saa hoejt besynger.

Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 18:08

Grunden til at jeg ikke forsætter med min møbel idé er, fordi jeg ikke har nogen passion vedr. møbler og jeg har fundet en nemmere måde at tjene penge på.

Det jeg gør er at jeg bruger 5 min om måneden på at holde øje med om mit system er optimeret. Derefter overføre jeg penge til en service som jeg køber. En gang om måneden skal jeg overføre penge fra mit system til min bankkonto.

For at tjene rigtig mange penge skal jeg blot lave lidt få ændringer med mit system og overføre flere penge til den service jeg bruger.

Lyder det hårdt?

Ok nu mister du alt for mig. Men hvad jeg gjorde var, at jeg stoppede med at overføre penge til den service jeg bruger og misbrugte de penge jeg lavede i systemet. Det gjorde jeg over noget tid hvilke resulterede i, at jeg mistede min indtægskilde. Hvorfor gjorde jeg noget så dumt? Pga af at jeg havde en syg selvopfattelse at jeg ikke følte jeg fortjente succes og var bange for nederlag. Derfor skabte jeg det selv.

Vi har alle vores mystiske problemer. Det er derfor at det er vigtigt at se rigtig godt og længe på sig selv for at ændre alle de ting, som gør at man ødelægger det for sig selv.

For at blive rig skal man også bruge meget tid på selvudvikling. Se hvad mit psykisk problem gjode ved min vej til rigdom.

Nu skal jeg blot kickstarte den igen.

Men du har ret i, at det ikke er en 100% ægte passiv inkomst, fordi jeg bruger noget tid og energi på at holde det kørene. Hvis jeg skulle lave ægte passiv inkomst, skulle jeg købe mig nogle lejligheder og leje dem ud. Men jeg aner ikke, hvordan man laver penge i et faldende bolig marked, selvom jeg har en mentor der praler med, at han kan lave penge, selv når markedet er faldene.

Men ejendomshandle er klart noget jeg vil kaste mig ud i, når markedet er rigtigt for mig.

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:19

illuminati:
Hvis nu du havde forstået mit filosofiske vrøvl istedet for at lede efter systemer du kan kopiere, ville du forstå at alt er relativt.

Dit fantastiske filosofiske tanker kan jo ikke bruges til noget som helst. Du er jo tydeligvis ikke blevet rig endnu og derfor efterlyser jeg bare hvordan du tjener penge helt konkret. Jeg kan fx også nævne at jeg i februar tjente 150.000 på at tage en opgave til en fast pris og få nogen til at lave det for mig til en lavere fast pris. Jeg brugte 2,5 time inkl. fakturering. Det er ikke noget der vil føde mig idag, men det var en udmærket forretning som gav penge lige nu og her. Men det kalder jeg da ikke et fantastisk flot tankesæt og gør mig til bedrevidende af den baggrund.

Men jeg kunne også sidde og skrive side op og ned om at tjene penge ved at tænke på det, men du startede med at omtale det link du sendte, hvor det handler om at skabe sig nogle assets. Alt sammen meget fint.

Men du kunne måske så svare på mit tidligere indlæg omkring Mc Donalds... hvorfor laver du ikke bare en verdensomspændende burgerkæde eller hvad ved jeg og får tjent nogle milliarder?

Jeg synes det var i orden hvis du ønskede at drøfte dit tankesæt, men du stiller dig frem som om du ved alt hvad der er værd at vide om at tjene penge på denne måde, og så kan jeg simpelthen ikke forstå at du ikke er multimillionær idag.

Jeg har før hørt om mennesker med særlige evner til at tjene penge - forskellen var bare at de viste det ved at skabe noget, i stedet for alt dit snak.

Tag nu lige at fortæl noget om alle dine tanker om at tjene penge, og så må vi se om der er nogle der har lyst til at lytte eller om alle i stedet for sidder og handler med sofaer på QXL.

PS. jeg er enig i at sofahandel ikke giver dig de assets som tanken jo er, men dejligt at du i det mindste viser at der findes konkrete ting i din verden.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:20

Nu tror jeg efterhånden jeg er ved at fatte hvor du er på vej henaf :o)

Hvis jeg forstår dig ret, så skal man træne mindsettet i selv de mindste ting, så man til sidst lærer at bruge det, når de større muligheder byder sig?

Det kan du vel have ret i, men nogle ting lærer man vel først, når man står i det.

Det er da en spændende tanke, og jeg kan godt se referencen til iværksætteri. Men er det iværksætteri? Er man så også iværksætter, hvis man samler flasker? Tjo, hvis man har et godt nok system og får samlet flasker nok :)

/LC

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 18:26

illuminati:
Det jeg gør er at jeg bruger 5 min om måneden på at holde øje med om mit system er optimeret. Derefter overføre jeg penge til en service som jeg køber. En gang om måneden skal jeg overføre penge fra mit system til min bankkonto.

Nåh Google AdSense/AdWords... ville jeg tro uden at være ekspert på området. Det er der sikkert mange herinde der har erfaring med og det kan ganske givet være attraktivt hvis man har en webside med meget trafik.

Det vil i hvert fald forklare den beskedne indtjening, men set i forhold til at det er så let, så må du da have gjort det meget godt og have en ok spændende side.

Tager jeg fejl eller er det sådan noget vi snakker om? I så fald skal du ikke være urolig for at snakke om det, for du er ganske givet ikke først på denne "ide".

Er der nogen der ved lidt om hvor attraktiv en side skal være for at man kan tjene 2300 $ pr. måned på det?

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 18:36

Er alle virksomheder ikke et "asset", hvis man har nogle/noget til at tjene penge for sig?

Det er da helt sikkert den spændende del af iværksætteri synes jeg. At ens indtjening ikke er direkte proportional med ens egen personlige indsats rent tidsmæssigt.

Det kan være alt muligt, fx at man har en hjemmeside som "lever sit liv" og tjener penge til en uanset hvad man laver. Ligesom Amino tjener penge på fx reklamer fra Google mm. Det kunne også være at man startede et konsulentfirma og ansatte nogle personer som hver dag mødte op og tjente penge til en (dog ikke smart som PTér med mindre man ansætter en der kan styre alt og dermed kun er involveret økonomisk). Eller måske starter man med at få agenturet på noget som viser sig at sælge utroligt godt, og endda måske får opbygget et system der gør at man kun skal involveres ganske lidt økonomisk, men levering foregår direkte fra producent til kunde (har en kammerat som har sådan et). Det er et "asset" der sparker røv.

At man selv går og samler flasker eller køleskabe vil jeg ikke kalde et "asset". Sælger man derimod en vare med tilstrækkelig høj fortjeneste via en helt beskeden indsats, og kan man gøre det gentagent, så må det kaldes en god forretning, men ikke et "asset.

Gældende for alle eksempler er selvfølgelig forskelligheden i risiko og konsekvens.

Har jeg ret i noget af det? Big Smile

/JJ  

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 18:38

Lars Clausen:

Nu tror jeg efterhånden jeg er ved at fatte hvor du er på vej henaf :o)

Hvis jeg forstår dig ret, så skal man træne mindsettet i selv de mindste ting, så man til sidst lærer at bruge det, når de større muligheder byder sig?

Det kan du vel have ret i, men nogle ting lærer man vel først, når man står i det.

Det er da en spændende tanke, og jeg kan godt se referencen til iværksætteri. Men er det iværksætteri? Er man så også iværksætter, hvis man samler flasker? Tjo, hvis man har et godt nok system og får samlet flasker nok :)

/LC

Ja det er præcis, hvad jeg mener. Man skal træne sin hjerne til at tænke på en bestemt måde og når man gær det vil man se guld over alt. Næste skridt er at samle guldet op. Jo mere guld man samler op jo dygtígere bliver man til at tænke på den rigtige måde. Derfor vil man over tid blive rigere og rigere.

Når man laver 10 kr om til 100 kr har man lært noget helt fantastisk om penge og det at skabe høj profit med lav risiko.

Når man køber en lighter til 5 kr, har den måske kostet kioskmanden 50 øre stk. Det er 1000 %

7 Eleven bygger på det koncept at sælge billigt l... dyrt. Det samme er tilfældet for Mac D.

Men man må starte hvor man er. Selvom Mac D laver mange penge er det måske ikke lige der man er i sit liv at man har råd til at købe en Mac D "restaurant".

Hvis man ikke har så mange penge og den store erfaring er QXL.dk eller ebay.com et fantastisk sted, hvor man kan øve sig. Man kunne købe nogle billige ting fra udlandet og sælge dem til 1000% mere. Eller starte med at sælge alt det møg man har samlet sammen der kun fylder op.

Den form for øvelse hjælper en til at tænke i systemer, man ikke behøver at arbejde fysisk.

Fx. det at have en ansat der yder en service, betyder at man kan få sine penge til at yngle, uden at man behøver bruge mere tid.

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 18:48

Det var Robert Kiyosaki der fik mig til at se lyset i det med tankesæt.

Det du nævner er hvorfor nogen er rige og andre fattige.

De fleste mennesker får sig en lang uddannelse, får et godt job, stort hus og bil. Jo flere penge de tjener jo større bliver deres forbrug.

Folk med et rigt tankesæt går ikke op i en god uddannelse, godt job, stor bil eller stort hus. Det de går op i er at have et lavt forbrug og bruge de fleste af deres penge de tjener på assets(ting som giver penge igen).

Rige mennesker bruger simpelthen flere penge på noget der kan give dem flere penge igen end at brænde pengene af på forbrug som tager ens penge.

Det er denne simple regl der gør at nogen bliver rige og andre fattige.

Hvis man vil være rigtig rig. Skal man gå op i systemer. Man skal forstå hvordan man med minimal indsats kan få mere igen og lave systemer som betyder at man ikke skal bruge for meget tid på at opretholde det.

Når man har lavet et system som andre evt. tager sig af kan man fokusere på nye systemer og få dem til at køre af sig selv. Jo mindre tid man bruger på systemerne jo bedre.

Nu taler du om flaskesamleren. Det er et hårdt arbejde. Pengene arbejder ikke for flaskesamleren. Men flaskesamleren arbejder hårdt for pengene.

Hvis flaskesamleren ansatte en til at finde flasker og tilbød 50øre per flaske, var han lidt mere inde på et rigt tankesæt.

Leverage = gøre mere med mindre. Fx tage et lån til et hus og sælge det igen og tjene 200.000 kr  

Man kan også bruge leverage med mennesker: 

OPT=Other Peoples Time(ansat)

OPM= Other Peoples money(investor/bank)

Som du selv nævner, er der rigtig mange måder at tjene penge på. Derfor synes jeg, det er vigtigt, at spørg sig selv, hvordan skal ens eventyr være?

Personligt vil jeg rejse og nyde livet uden at være bundet til 1 land. Derfor søger jeg muligheder, jeg kan lave penge på. der er så mobile og kan passe sig selv at jeg ikke er bundet. Jeg tvinger min hjerne til at finde muligheder der passer til min drøm.

Hvis man derimod ser sig selv som en der skal bo i et stort hus, stor bil, tjene en fed løn vil man automatisk finde muligheder der passer med den virkelighed og man vil tro det er utopi at kunne tjene penge på at side på en strand i et tropisk klima uden at man behøver at arbejde fordi man har lavet systemer der arbejder for en.

Det er derfor vigtigt, at man først gør sig klart, hvordan ens drøm skal være. Før man leder efter muligheder at lave penge.

Jeg elsker at lytte til audiobøger og læse om emnet penge. Den anden dag fik jeg et guldkorn. Hvis man fx har et talent som fx at kunne sælge kan man vælge et marked, hvor man med det samme vil dominere markedet.

Lad os sige at jeg skulle sælge psykologer på nettet. Med alt respekt for psykologer, men jeg er ret sikker på, at jeg er langt mere overlegen til at sælge end en flok psykologer. Jeg går mere op i salg end de gør. Jeg har mere erfaring inde for salg end de har. De er gode til psykologi, jeg er god til salg. Derfor vil jeg kunne dominere det marked totalt ved at kaste mig ind i den niche.

Med lidt kreativ tænkning kan man finde på en måde hvor man kan udnytte det marked. Fx. kunne man lave en side for psykologer hvor man tjente 1 psykologi timeløn for hver klient man skaffede dem.

Dette system blev skabt af at forstå et tankesæt om, hvordan man kan dominere et markede. Der er massere af muligheder for at lave penge, når man forstår forskellige tankesæt.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:20

Hej illuminati

Mon ikke du kun fortæller om dine drømmetanker, hvad du og andre kan gøre, men det er altså ikke nok i den virkelige verden.

Måske drømmer du bare for meget, men det er stadig en masse gylle der lukkes ud, fjernt fra den virkelige verden...

Alt du skriver, er selvmodsigede og intetsigende og hvorfor kommer du så ikke ned på landjorden og fortæller sandheden..

Hvis vi alle gik rundt og drømte som dig, hvem skal så skabe din drømmevelfærd uden skatter og arbejde og hvem skal så forsyne os mennesker med de mest basale ting her i verden som mad?

mvh   Geeked

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:56

De du kalder "et rigt tankesæt", er hvad jeg ser som basal økonomisk forståelse. "Rich dad - Poor dad"  var sikkert banebrydende i sin tid, men i dag vinder man altså ingen genipriser for at missionere at man arrangere passive indtægter. Det har jeg selv med mine webshops, men derfor kan jeg godt holde begge fødder på jorden.

Du siger at det er lige så nemt at lave 1 million til 8 som at lave 1000 til 8000. Det er dette tankesæt der gør at du er sikker på at blive rig. Men tankesættet bygger på et forkert grundlag. Du kan IKKE købe en rusten lystyacht til 1mill og sælge den til 8mill. Alle herinde kan forrente en lighter til 50 øre med 1000%. Det er bare ikke skide interessant fordi man summasummarum tjener 4,50kr. Man kan lave forretninger i den størrelsesorden så længe beløbene er så små at folk er pisse ligeglade, og deres tid er vigtigere end at køre i Bilka efter en lighter.

Side 9 ud af 13 (121 indlæg)