Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PT livstilen

Side 5 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syns godt nok det er en interessant debat i har gang i :)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:31

For mig er indbegrebet af jantelov, når man gider bruge sin tid på at lure ind af folks vinduer, skrive klagebrev og bede om agtindsigt og endda vende tilbage for at tjekke om de har fået gardiner.. Du har da virkelig ondt i røven!!

Iværksætteri har for mig ikke noget at gøre med at kunne tjene så mange penge som muligt ved så lidt arbejde som muligt..

For mig er iværksætteri at arbejde uafbrudt, fordi man simpelthen ikke kan lade være, fordi man hele tiden får nye tanker og ideer til forbedringer i sin virksomhed og fordi man elsker det!

Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:39

Nej jantelov har intet med at have ondt i røven over at staten misbruger vores penge.

Jantelov har noget at gøre med at man har ondt i røven over at det går godt for andre.

Det er dit tankesæt, at jo hårdere du arbejder for penge jo mere tjene du. Hvis det gør dig lykkelig. Bliv ved med det.

Mit tankesæt er anderledes. Jeg elsker systemer. Jeg elsker at lave systemer der kan køre uden at jeg behøver at overvåge dem. Jo flere systemer jeg kan lave jo flere "guldminer" har jeg som kan køre af sig selv. Dermed vil jeg over tid kunne tjene langt mere end, hvis jeg skulle arbejde hårdt for penge.

Se på Mac D. Et perfekt eksempel på et velfungerende system. Det fungere så godt, at de kan ansætte en eller anden skoleelev som på kort tid kan levere samme service som Mac D er kendt for. Hvis man går ind i en Mac D i Italien, Sverige eller Rusland vil man stort set ikke kunne se forskel. 

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:51

illuminati:

Men du ved lige som jeg, at hvis du har en business, hvor du tjener mellem 200-800% om måneden. Ville du fortælle til alle og enhver, hvordan du laver disse penge?

Selvfølgelig ville du ikke det. Det er klart. Hvorfor skal jeg tiltrække konkurrance.

Jeg behøver ingen partnere eller brug for at nogen investere i det jeg laver.

Men jeg vil gerne dele ud af tankesættet, fordi det er selve tankesættet der lærer en at se muligheder.

Sikke en livlig debat... og jeg skal ikke stå udenfor da.

Hvis alle bare kan tjene 200-800 % hvis du skulle komme til at afsløre noget, så kan jeg da i hvert fald straks konstatere at du ikke besidder nogle særlige evner som er knyttet til dig som person. Fair nok, altså må du tjene penge ved at satse på andre mennesker, fx aktier.

Hvis du mener du fortsat kan tjene lad os bare sig 200 %, eller for den sags skyld 110 %, så tag da og få gearet den forretning efter det i en fart. Få da tjent nogle millioner, så du bare kan rejse til udlandet og sidde og grine af os andre.

Jeg synes det er fint du har dine tankesæt, men jeg synes ærligt talt at det er noget værre pladder. For at vende tilbage til det link du sendte, så er det jo barnelærdom og ren logik. Det ved enhver iværksætter herinde vil jeg næsten påstå. Er man bare lønmodtager og starter med at betale skat, derefter betale til sit billån som man kun lige kan afbetale i samme fart som værdiforringelsen... ja så er man ikke på vej til evig rigdom med mindre man skulle vinde i lotto. Så alt i alt synes jeg godt nok at det du har fortalt eller linket til vedrørende dit tankesæt er noget basisviden og det bliver man ikke rig af. Aktier eller hvad pokker man nu satser sine penge på... ja det kan man blive rig af, hvis man er dygtig og ikke er alt for uheldig. Men med mindre du har en sum penge at spille med, så skal der bare nogle få fejlhandler til før du igen søger job uanset om det så er i DK eller ej.

Hvis du har noget seriøst at fortælle om hvordan man kan tjene penge eller måske på et lidt højere plan ændre sin tankegang omkring det, så hører jeg (og sikkert andre) gerne om det.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 17:53

illuminati:
Se på Mac D. Et perfekt eksempel på et velfungerende system. Det fungere så godt, at de kan ansætte en eller anden skoleelev som på kort tid kan levere samme service som Mac D er kendt for. Hvis man går ind i en Mac D i Italien, Sverige eller Rusland vil man stort set ikke kunne se forskel. 

Jamen hvorfor starter du så ikke bare lige en verdensomspændende burgerkæde? Det er jo bare en formalitet når man har tankesættet på plads.

NB! Virksomheder kan jo kun gå godt... får man først et CVR-nummer, så fosser slanterne ind.

/JJ

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 18:08

Hvis du ikke kunne bruge noget af det jeg har skrevet til noget, er der intet jeg kan gøre ved det.

Lyder som om du ved alt om, hvordan man skal lave penge. Du burde skrive en bog. Jeg skal nok være den første der køber den. 

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 18:16

Måske vi skulle skrive den sammen, for jeg har hørt at en god blanding af fantasi og virkelighed sælger godt Big Smile

Ej, jeg synes du skal være lidt håndgribelig, så tror jeg faktisk der kunne komme en god og givtig debat og mange nye ideer frem. Her sidder en masse dygtige mennesker med forskellig baggrund som kan bidrage med alt muligt forskelligt. Jeg tror alle kan blive enige om at folk bag Mc Donalds har gjort og stadig gør det godt, men det er jo altså ikke bare lige......

/JJ

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 18:25

PS. Bogen ville være et "asset", altså lige efter tankesættet.

/JJ

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:53

Den er altså mega grineren, denne her tråd :)

Jeg synes, det er fint, hvis du gerne vil ud og realisere dig selv igennem et tankesæt, som jeg ikke helt kan gennemskue.

Men jeg synes, at dit angreb på vores overordnede samfundsmodel er forfejlet - du er naturligvis, som du selv nævner det, i din gode ret til at have den mening, så go ahead.

Jeg er enig i, at vores samfund bruger en masse penge, som man kunne have brugt bedre på andre måder. Jeg er enig i, at vi som borgere i visse henseender bliver flået. Men 0 % i skat? Det ville betyde, at en stor gruppe mennesker ville blive dybt forarmede. Hvad værre er ville deres børn blive ligeså forarmede og ende uden en uddannelse. Uden kompetencerne i vores samfund vil vi ikke kunne skabe og udvikle vores virksomheder. Det vil skabe ustabilitet og meget dårligere forhold for at drive virksomhed.

Så jeg ser det sådan her: Du kan ikke unde de fattigste dårligst bemidlede mennesker i vores samfund en chance, da du mener, at det forringer dine chancer for at opbygge en vulgært stor formue. Som skrevet, så er du naturligvis i din gode ret til at have den mening, men jeg synes, der er egoistisk, mangel på grundlæggende empati og et tegn på manglende indsigt i de samfundsforhold, som skaber gode forhold for erhvervslivet (http://www.danskmetal.dk/sw31755.asp).

Vi er ikke dyr og har derfor evnerne til at opbygge et overordnet system (og systemer er du jo tilhænger af), som er til gavn for langt de fleste af os, i stedet for et "sig-selv-nærmest" system, hvor meget få får meget mere, mens mange flere får meget mindre. Som I et hvert andet system er der en vis grad af spild - det være sig taxabon'er eller lamper. Det er selvfølgelig frustrerende at se sine skattekroner gå til overforbrug, men jeg synes, det er spildet værd, når man tager alternativet i betragtning.

Jeg forsøger hverken at håne dig eller drive spot, men prøver udelukkende at få dig til at indse, at det samfund du ønsker hverken giver mindre spild, bedre chancer for iværksætteren, bedre erhvervsklima generelt eller større frihed for den enkelte.

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 22:05

Som jeg skrev tidligere. Hvis du vandt i lotto, ville du ikke som det mest naturlige prøve at få dine penge til at yngle, så du kunne leve af renterne. Du ville ikke bruge hele din lotto gevinst og forvente at vinde en gang til?

Min pointe er at politikerne ikke har den fjerneste idé om, hvordan man laver penge med penge og det eneste de kan finde ud af er, at bruge vores fælles penge mest ueffektivt.

Jeg kan ikke forstå, at folk ikke tænker denne tanke igennnem og undre sig.

Hvorfor er skatterne steget og velfærdren faldet?   

Side 5 ud af 13 (121 indlæg)