Den er altså mega grineren, denne her tråd :)
Jeg synes, det er fint, hvis du gerne vil ud og realisere dig selv igennem et tankesæt, som jeg ikke helt kan gennemskue.
Men jeg synes, at dit angreb på vores overordnede samfundsmodel er forfejlet - du er naturligvis, som du selv nævner det, i din gode ret til at have den mening, så go ahead.
Jeg er enig i, at vores samfund bruger en masse penge, som man kunne have brugt bedre på andre måder. Jeg er enig i, at vi som borgere i visse henseender bliver flået. Men 0 % i skat? Det ville betyde, at en stor gruppe mennesker ville blive dybt forarmede. Hvad værre er ville deres børn blive ligeså forarmede og ende uden en uddannelse. Uden kompetencerne i vores samfund vil vi ikke kunne skabe og udvikle vores virksomheder. Det vil skabe ustabilitet og meget dårligere forhold for at drive virksomhed.
Så jeg ser det sådan her: Du kan ikke unde de fattigste dårligst bemidlede mennesker i vores samfund en chance, da du mener, at det forringer dine chancer for at opbygge en vulgært stor formue. Som skrevet, så er du naturligvis i din gode ret til at have den mening, men jeg synes, der er egoistisk, mangel på grundlæggende empati og et tegn på manglende indsigt i de samfundsforhold, som skaber gode forhold for erhvervslivet (http://www.danskmetal.dk/sw31755.asp).
Vi er ikke dyr og har derfor evnerne til at opbygge et overordnet system (og systemer er du jo tilhænger af), som er til gavn for langt de fleste af os, i stedet for et "sig-selv-nærmest" system, hvor meget få får meget mere, mens mange flere får meget mindre. Som I et hvert andet system er der en vis grad af spild - det være sig taxabon'er eller lamper. Det er selvfølgelig frustrerende at se sine skattekroner gå til overforbrug, men jeg synes, det er spildet værd, når man tager alternativet i betragtning.
Jeg forsøger hverken at håne dig eller drive spot, men prøver udelukkende at få dig til at indse, at det samfund du ønsker hverken giver mindre spild, bedre chancer for iværksætteren, bedre erhvervsklima generelt eller større frihed for den enkelte.