Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PT livstilen

Side 8 ud af 13 (121 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

illuminati:

Jeg har mindsettet. Jeg kan skabe det igen.

Jamen det har vi jo alle sammen - vi kan alle sammen skabe det liv vi gerne vil. MEN - det er jo det at vide hvordan man gør det der er tricket. Og så at vide om de mål man forfølger vil give en det man gerne vil i sidste ende. Du lader til at have fundet dit livs kærlighed i penge og hvis de kan holde dig i hånden på dit dødsleje og sige "Tak for et godt liv sammen" så er det jo bare topdollar!

Mette

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:31

Kære venner

Det her har sgu potentiale til at blive en spændende tråd. At rejse mens man tjener penge, at tænke stort, at gøre godt for andre m.m., det er der sgu da nosser i. Dertil er jeg helt enig i at staten spilder masser af penge på latterlige møbler, lejemål og meget andet og jeg mener vi alle har pligt til at holde dem i ørene, for det er sgu vores penge det handler om og de kunne være brugt så meget bedre.
Jeg er ikke enig i alt hvad du skriver illuminati, men du har nogle særdeles spændende synspunkter, så lad os da tage det konstruktivt og lære af hinanden.

Dbh Martin (Som sidder på bagsædet af sin bil, på vej over storebæltsbroen til foredrag i Silkeborg)

Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:31

Kaliebe:

illuminati:

Har tænkt på et system, hvor man køber noget jord og laver nogle aftaler med nogle byggefirmaer der har en masse byggemateriale i overskud. Kender en akitekt som gerne vil hjælpe. 

Det man gør er, at man giver meget motiverede hjemløse mulighed for at bygge deres eget hjem med tilhørende jord, hvor de kan dyrke deres egne grøntsager.

Aha. Og den jord vil du saa simpelthen give dem? Og det formoder du saa vil forloebe gnidningsfrit? Interessant.. Og de skal selv betale ejendomsskat? Eller den vil du maaske ogsaa give dem?

Din ide er ikke velgoerenhed. Det er taabelighed.

I oevrigt har din traad drejet sig helt vildt langt vaek fra dit indledende spoergsmaal. Fandt du ingen ligesindede??

Nu svarer du sikkert et eller andet med, at jeg ikke kan foelge dig, fordi jeg har det forkerte tankesaet..

Ja de skal selv betale ejendomsskatter(husleje).

Jeg er ligeglad med, om andre synes det er en tåbelig idé. Jeg synes det er en fantastisk idé. Hjælp til selvhjælp og når jeg får styr på min egen situation, vil jeg have en masse overskud til at lave dette projekt.

Man burde lave nogle amino velgørene projekter hvor folk kunne arbejde sammen om at hjælpe andre i nød. Det ville ikke kun hjælpe de mennesker det velgørene projekt omhandler men også give en masse viden og erfaring man kan bruge som iværksætter.

For at blive en dygtig iværksætter er noget af det vigtigte at man har noget praktisk erfaring. Det er ofte der det halter for de fleste fordi de tror det kræver mange penge at starte noget op.

Jo mere erfaring jo nemmere vil det være at få succes som iværksætter.

Bare et forslag.  

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:45

Selv til selvhjælp tror jeg helt sikkert på!

Men jeg tror der er andre steder du kan hjælpe en hjemløs end ved at stille et hus til rådighed for dem.. Jeg tror det vigtigere som du selv siger illuiminati at det afhænger af tankesættet. At hvis du gik ind og arbejdede med den individuellere hjemløses verdensbillede, og viste dem konkret hvordan de kunne ændre deres egen tilværelse og at de havde muligheden for selv at gøre det, tror jeg ville give en større succes.

De har jo lavet et eksperiment engang hvor de gav en hjemløs 100.000 dollars der gik under et år før han ikke havde en krone tilbage. (dokumentaren viser hvordan han bruge de penge på alverdens ting) Det der kan konkluderes af dette er hvis du ikke uddanner mennesket, så uanset om du giver dem en bil hus penge, vil det ingen nytte have på sigt. Hvorimod hvis du ændrer deres tankegang(eller de selv gør) så vil du kunne gøre en forskel på lang sigt.

just my 2 cents

//Thomas Andreasen

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:48

illuminati:

Som jeg skrev tidligere. Hvis du vandt i lotto, ville du ikke som det mest naturlige prøve at få dine penge til at yngle, så du kunne leve af renterne. Du ville ikke bruge hele din lotto gevinst og forvente at vinde en gang til?

Min pointe er at politikerne ikke har den fjerneste idé om, hvordan man laver penge med penge og det eneste de kan finde ud af er, at bruge vores fælles penge mest ueffektivt.

Jeg kan ikke forstå, at folk ikke tænker denne tanke igennnem og undre sig.

Hvorfor er skatterne steget og velfærdren faldet?   

Nej, nu kan jeg altså ikke holde grimassen længere og tasterne i ro...

Magen til gylle han hælder ud af tasterne her på amino..

Hvordan overhovedet vinde i lotto, hvis du ikke vil tjene og bruge penge på det skide samfunds lotterier, som du ynder at skrive..

Leve af renterne?? men der skal li´som lidt penge til og så skal du igen betale den forhadte skat af renterne...UH hvor fælt...

Når du nedgør os andre og politikerne, mon det så ikke refererer lidt til dit indre hovedet, hvor der åbenbart er visse mangler!

Hvorfor bekymrer du dig over de skatter du hader og hvorfor bekymrer du dig over det velfærd du absolut ikke selv vil betale til?

mvh   Geeked

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 17:00

MetteSkagen:

illuminati:

Jeg har mindsettet. Jeg kan skabe det igen.

Jamen det har vi jo alle sammen - vi kan alle sammen skabe det liv vi gerne vil. MEN - det er jo det at vide hvordan man gør det der er tricket. Og så at vide om de mål man forfølger vil give en det man gerne vil i sidste ende. Du lader til at have fundet dit livs kærlighed i penge og hvis de kan holde dig i hånden på dit dødsleje og sige "Tak for et godt liv sammen" så er det jo bare topdollar!

Mette

Se på det som er du en kunstner. Det er ikke vigtigt at finde svaret på, hvordan du skaber et billede der kan sælges for flere mio. Men at du forstår kunsten og filosofien bag det at være en dygtig kunstner.

Når du forstår nerven i det at være kunstner, vil du helt automatisk kunne male billeder som folk vil betale flere mio kr for.

Det at lave penge er som at lærer at cykle. De første meter er meget svære, men når du først lærer, hvordan du gør, kan du cykle 20-30 km uden problemer.

For at lærer at cykle skal du sætte dig op på cyklen og blive ved og ved til du lærer det selvom det ikke er rart at falde.

Du vil sikkert sige. Jammen det er sku da farligt og hvad hvis man mister sine penge?

Det er netop en af grundene til at de fleste mennesker ikke tjener mange penge som iværksætter, fordi de ikke har øvelse nok. De tror, at når man skal starte op er det nødvendigt at bruge rigtig mange penge i starten og hvis de fejler og mister mange penge stopper de deres drømme og vælger at blive lønslave. 

Om du laver 10 kr om til 100 kr er nøjagtig det samme du gør som, hvis du laver 1 mio kr om til 10 mio kr.

Hvorfor investere stort, når du kan investere småt?

1 ud af 10 lykkes det for siger statestikken. Derfor skal du prøve 10 gange før det lykkes.

Derfor sæt dig det mål, at du skal få 10 kr til at yngle til 100 kr. Eller brug 1000 kr hver måned på et eller andet sjovt projekt og det er bedøvende ligegyldigt om du mister pengene. Jo mere du prøver jo større chance er der for at du finder en guldmine.

Når du kan lave 500-1000% har du lært noget meget vigtigt om hvordan man kan lave høj profit uden at det nødvendigvis indebære høj risiko.

Jeg kan give et eks på, hvordan jeg lavede en høj profit på minimalt arbejde.

Jeg tjekkede på QXL designermøbler og sammenlignede dem med en anden og dyrere auktion. Efter jeg fik lært noget om dansk design ved at kigge på auktionerne, fandt jeg en Børge Mogensen Sofa som var totalt ødelagt. Køberen havde sat en køb nu pris på 1.000 kr.

Jeg sendte billederne til den anden auktion og spurgte hvad de ville vurdere sofaen til. De sagde ca 4.000 kr. Jeg tænkte at det var en spændende handel og købte sofaen til her og nu prisen, selvom jeg sikkert kunne have fået den billigere ved at vente. Men jeg ville ikke tage nogen chancer. Der var en interesseret køber der spurgte om der var stempel i bunden og jeg fornemmede at hvis hun fik svaret på det spørgsmål, ville hun også købe sofaen til 1000 kr.

Jeg tog ud til køberen og og fik nogle af mine venner til at hjælpe mig ned af trapperne med sofaen til en ventene 3X34 som kørte sofaen direkte ud til den anden auktion uden at jeg behøvede at tage med.

Jeg fik solgt sofaen til ca 8.000. kr.   Det er ca 700% Kan du tjene lige så meget på aktier med så lav en risiko over ca 2 måneder?  

Nu er jeg ikke vild med design møbler og har ingen møbel passion. Derfor gider jeg ikke tjene penge på den måde.

Det er vigtigt at finde et område man interessere sig for. Der er muligheder over alt. Det er blot at tænke på den rigtige måde.

Vedr kærlighed. Jeg kender formlen for ægte kærlighed, derfor går jeg ikke så meget op i det. Jeg kan skabe kærlighed, når jeg har lyst.

Vær autentisk, ærlig og åben.

Du er den vigtigste i dit liv derfor skal du ikke gå på kompromis med hvem du er eller hvad du har lyst til for at please andre.

Nu kender du også formlen. Gå ud og få noget kærlighed i dit liv.Hvis du tør? Det kræver at du tør stå 100% ved dig selv og tør være helt åben og ærlig så andre mennesker kan se dit inderste jeg.

Måske er det fordi det kræver meget stort mod at så får virkelig går efter 100% uegoistisk kærlighed?

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 17:30

Thomas Andreasen:

Selv til selvhjælp tror jeg helt sikkert på!

Men jeg tror der er andre steder du kan hjælpe en hjemløs end ved at stille et hus til rådighed for dem.. Jeg tror det vigtigere som du selv siger illuiminati at det afhænger af tankesættet. At hvis du gik ind og arbejdede med den individuellere hjemløses verdensbillede, og viste dem konkret hvordan de kunne ændre deres egen tilværelse og at de havde muligheden for selv at gøre det, tror jeg ville give en større succes.

De har jo lavet et eksperiment engang hvor de gav en hjemløs 100.000 dollars der gik under et år før han ikke havde en krone tilbage. (dokumentaren viser hvordan han bruge de penge på alverdens ting) Det der kan konkluderes af dette er hvis du ikke uddanner mennesket, så uanset om du giver dem en bil hus penge, vil det ingen nytte have på sigt. Hvorimod hvis du ændrer deres tankegang(eller de selv gør) så vil du kunne gøre en forskel på lang sigt.

just my 2 cents

//Thomas Andreasen

Ja Thomas du har faktisk helt ret. Der er en nemmere måder at hjælpe hjemløse på, end ved at de skal bygge deres eget hus. Det er selve tankesættet og deres selvværd der skal arbejdes med, som du så rigtigt siger.

Der røg jeg selv ind i den sløve måde at tænke på at løsninger koster penge og er besværlige. Man skal tvinge ens hjerne til at tænke kreativt. Jo nemmere og billigere det er. Jo bedre.

Hvis man delte alle verdens rigdomme lige over, ville de samme mennesker blive fattige og rige efter noget tid. De fleste mennesker har et fattigt mindset og det er selve årsagen til, at de ikke er rige. Man vælger faktisk selv om man vil være fattig eller rig.

Hvis man virkelig vil være rig, vil man gøre alt for at blive det.

Det betyder man skal læse en masse bøger om emnet. Bøger skrevet af folk som selv er blevet rige.

Evt. få sig en mentor der kan støtte en.

Være parat til at prøve forskellige projekter af (med minimalt indskud)

Tale om emnet penge med andre ligesindede.

Og vigtigst af alt, at man er parat til at se verdenen på en anden måde som ikke matcher 95% af andre menneskers verdenssyn. Fordi 95% af jordens befolkning har et fattigt mindset.

Den måde man kan hjælpe hjemløse på er ved at støtte dem i små baby skridt for at bygge deres selvværd op. De har slet ikke det samme selvværd som os. Bare det at kigge efter et værelse og rige på det vil føles som en umulighed for dem. En følelse vi andre måske kan have svært ved at forstå.

Derfor små babyskridt.  

Det er langt bedre at bo på et herberg end på gaden. Når de selv skaffer sig den mulighed, har de vundet en stor sejre over sig selv som betyder at deres selvværd stiger.

Derefter kan de tage næste skridt:

Det er bedre at bo i et opmagasinering sted hvor man lejer et rum til 500 kr om måneden.

Næste skridt: få et værelse eller bo på et klubværelse eller pensionat.

Næste skridt: 

En dårlig lejlighed osv.

Når de har fået et sted at bo, som de kan lide, skal de støtte 2 andre hjemløse på samme måde som de blev støttet.

For at kunne sætte dette projekt igang kræver det at 1 person støtter 2 hjemløse og det vil kickstarte systemet. Den person kunne være mig, når jeg har lidt mere overskud.

Omkostninger? 0 kr.

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:41

illuminati:

Jeg tjekkede på QXL designermøbler og sammenlignede dem med en anden og dyrere auktion. Efter jeg fik lært noget om dansk design ved at kigge på auktionerne, fandt jeg en Børge Mogensen Sofa som var totalt ødelagt. Køberen havde sat en køb nu pris på 1.000 kr.

Jeg sendte billederne til den anden auktion og spurgte hvad de ville vurdere sofaen til. De sagde ca 4.000 kr. Jeg tænkte at det var en spændende handel og købte sofaen til her og nu prisen, selvom jeg sikkert kunne have fået den billigere ved at vente. Men jeg ville ikke tage nogen chancer. Der var en interesseret køber der spurgte om der var stempel i bunden og jeg fornemmede at hvis hun fik svaret på det spørgsmål, ville hun også købe sofaen til 1000 kr.

Jeg tog ud til køberen og og fik nogle af mine venner til at hjælpe mig ned af trapperne med sofaen til en ventene 3X34 som kørte sofaen direkte ud til den anden auktion uden at jeg behøvede at tage med.

Jeg fik solgt sofaen til ca 8.000. kr.   Det er ca 700% Kan du tjene lige så meget på aktier med så lav en risiko over ca 2 måneder?  

Selvom det måske ikke er de største penge vi taler om her, så er det endelig noget konkret i stedet for al det flyvske og filosofiske vrøvl der er blevet lukket ud hidtil.

Mere af dette lidt konkrete snak, for så taler vi samme sprog og kan sikkert få meget sjov ud af denne tråd.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 17:52

Hvis nu du havde forstået mit filosofiske vrøvl istedet for at lede efter systemer du kan kopiere, ville du forstå at alt er relativt.

Om du sælger en sofa til 8000 kr eller et maleri til 8 mio er det samme du gør.  

Det er mindsettet det handler om, ikke så meget systemet.

Du skal selv finde dine systemer. Det er nemmest på langt sigt og du tjener langt flere penge. Selvom det måske virker nemmere at finde systemer andre bruger som man kan se virker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53

Nu begynder det at ligne noget Illuminati. Den eneste del jeg savnede fra dig, er kommet i 2 indlæg. Flot.

Jeg kan specielt godt lide din nye ide omkring at hjælpe 2 hjemløse. Det er noget der kan gå hen og blive en succes.
Det første var meget intetsigende. Lad dem bygge et hus. 1 år efter, kommer de tilbage for at slå dig ihjel fordi du har bragt dem i gæld(ejendomsskatter). Men netop med babyskridt kan man ændre deres måde at tænke på.

Forestil dig et projekt, i dit netop egen nybyggede hus, hvor man samler 10 hjemløse som starter "Projekt Rebirth".
De lærer hvordan de kan skabe et liv hvor de selv er i kontrol. Støtter hinanden osv.
Kunne være spændende at se hvor mange der ville holde ved.

Til andre diskutanter herinde. Bare fordi at Illuminati måske har nogle lidt "far fetched" ideer, skal i prøve at se på ham med et åbent sind. I er betydeligt meget mere konkrete i jeres måde at se tingene på, hvor han virker mere eventyrlysten. Og inderst inde nok er en halvpsykopatisk frihedskæmper. Hvilket er forstyrrende, men også fascinerende.

Side 8 ud af 13 (121 indlæg)