Greyzone og Jesper Jørgensen Jeg forstår godt jeres pointe. Hvorfor ikke få pengene til at yngle? Hvis man vil være rig handler det om at føle sig rig. Fordi selve følelsen af hvem man er bliver til virkelighed. Det der skete var, at jeg tog til udlandet og mine penge blev geninvesteret på en måde så jeg fik næsten det samme beløb igen. Men jeg begyndte ubevist at sabotere det for mig selv, hvilke resulterede i at min indtægt faldt. Set udefra virkede det fuldstændig idiotisk og det var det. Men det man er oppe imod er en selv og ens selvopfattelse. Jeg kunne ikke tro på, at jeg kunne leve på den måde, fordi det ikke passede ind i mit verdensbillede(mit tankesæt). Jeg følte angst og tænkte, hvad nu hvis jeg mister pengene. Hvad vil der ske?". Det man tænker, tiltrækker man, jeg sabotere det for mig selv, og derfor mistede jeg min indtægtskilde. Nu er jeg tilbage i Danmark for at få den tilbage igen. Når jeg har overbevist mig selv om, at jeg kan få den igen, vil jeg ikke havne i samme situation, fordi nu ved jeg, at der ikke sker noget, hvis jeg mister min indtægtskilde og vil gøre som i forslår, at kanalisere de fleste penge tilbage i systemet igen, selvom det ser nemmere ud i teori end i praksis. Vedr. at give igen. Jeg er helt enig i den tankegang. Hvis man giver penge til Røde Kors, tænker jeg altid på chefen der krævede 700.000 kr i fratrædelsesgodtgørelse. De penge kommer fra mennesker der har løbet op af trapperne frivilligt og alle dem der har givet penge til Røde kors der skal betale for at han kan få et gyldent håndtryk. Jeg bryder mig generelt ikke om den form for business, fordi de fleste penge ikke går til at hjælpe mennesker i nød. På samme måde har jeg det med staten. Jeg føler mig snydt og bedraget for hver kr jeg giver dem. Men jeg er helt enig i at man skal hjælpe andre. Dog vil jeg hellere lave nogle velgørene aktivitet, hvor jeg ved at 100% af de penge jeg bruger går til andre mennesker. Har tænkt på et system, hvor man køber noget jord og laver nogle aftaler med nogle byggefirmaer der har en masse byggemateriale i overskud. Kender en akitekt som gerne vil hjælpe. Det man gør er, at man giver meget motiverede hjemløse mulighed for at bygge deres eget hjem med tilhørende jord, hvor de kan dyrke deres egne grøntsager. Staten har smidt 100 mio kr. efter de hjemløse. Jeg tvivler på at nogle af de penge egentlig skaffer dem noget at bo i. Mette At Danmark har noget at byde på? Jeg er halv italiener/halv dansker. Jeg har altid været meget stolt af at være italiener, men jeg har aldrig rigtig kunne finde noget at være stolt af som dansker. Men da jeg sad på en bjergtop i en lille by uden for Rom, fandt jeg ud af, hvad det vil sige at være stolt af at være dansker. Danskere er nogle af de mest grundige, effektive, dygtige, højt begavede mennesker jeg kender. Hvis man ser på vores samfund fungere tingene sku. selvom der er mange paracitter, som har jobs inde for staten, men de er også yderst gode til at snylte sig på andres regning. Politics: Poli er et latinsk ord for "mange" Tics=blodsugende paracit. Jeg oplevede, at mange italienere mangler alle de kvaliteter, vi har som danskere har og omvendt. De mangler vores orden, struktur, organisering, effektivitet, vores logiske sans m.m. Alle de ting vi danskere er ret gode til. Da jeg talte med nogle italienere om hvordan vi som folk er og hvordan vi kan få tingene til at fungere i Danmark så de på mig som var jeg en slags Gud. Italienere er vildt gode til at nyde livet og leve. Men det de mangler er alt det, vi har før de virkelig kan nyde livet.
|
illuminati
Når vi snakker sagen om Røde Kors er verden ikke så sort/hvid som vi får den fremsat. Han var en forretning for dem. Og kravet fra hans side kommer efter en aftale, en klausul. Det er Røde Kors selv der har lavet den aftale. Det skal vi ikke glemme.
At det er en rodet sag kan vi blive enige om.
Vi ser bare at i disse sager, er velgørenhed ikke længere søde og rare mennesker som vil hjælpe. Det er det også. Men det er også personer som ham som er dygtige forretningsfolk, som ved en pengeindsprøjtning kan tjene dem laaaaangt mere hjem igen.
Det er business.
Det er en nobel ide det med de hjemløse. Det holder bare ikke lovmæssigt i et land som Danmark. Regler osv.
Jeg kan godt lide ideen med at hjælpe dem som gerne vil hjælpes, og gøre noget for det. Men vi har folk som ikke har muligheden, og der er staten Danmark super god.
Danmark er et fantastisk land. Hvis man er bange. Og behøver noget at falde tilbage på. For her kan du ALDRIG uden at det er frivilligt mangle brød på bordet.
Ser man på livet med en iværksætters øjne. En der vil leve et luksus liv. Som vil mere end at arbejde 16 timer om dagen, uden at blive millionær, så er det internationale skattesystem måske mere fordelagtigt.
Jeg er selv fra Montenegro, et land med 10% erhvervsskat. Det mindste i Europa, og i verden kun overgået af de Arabiske lande som Saudi Arabien osv. Og jeg ved at man her kan leve et DEJLIGT liv uden at være millionær i danske øjne.