Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PT livstilen

Side 6 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

illuminati:
Jeg kan ikke forstå, at folk ikke tænker denne tanke igennnem og undre sig.

Jeg tror faktisk at de fleste kan pege på steder hvor de synes at staten bruger pengene forkert (mere eller mindre... lige fra kontorindretninger til asfaltering af veje... hvilket jo er en ligegyldig udgift for folk der ikke bruger vejene). Men det er dit væveri vi vil til livs, så derfor;

Kom med nogle forslag til hvordan du kan få den danske velfærd til at stige og samtidigt sænke skatten. Jeg siger slet ikke det er umuligt, men vær nu konkret i stedet for mere ævl.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 22:24

Er i øvrigt helt enig... vandt jeg i lotto, så ville jeg da forsøge at få dem til at yngle - det er klart. Hvem synes ikke det er sjovt at tjene penge mens man sover?

Men fortæl konkret hvordan du tjener penge - det er hvad der efterlyses.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:33

Skatterne er jo ikke steget - velfærden er faldet pga. større pres på arbejdsmarkedet. Til gengæld er vi alle sammen blevet rigere, udlandsgælden er væk og der er styr på betalingsbalancen. Jeg synes ikke det er så ringe endda.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 23:17

Lars Clausen:
Til gengæld er vi alle sammen blevet rigere, udlandsgælden er væk

Lige for at være en smule krakilsk: Vi er ikke allesammen blevet rigere, hvis man regner det i købekraft - tværtigmod. Udlandsgælden er blevet privatiseret, så derfor figurerer den ikke på de offentlige udgifter (man sonderer her mellem det offentliges gæld til udlandet og den private gæld..) Sjældent har så mange private skyldt penge pga. de høje friværdier i boligerne.

Betalingsbalancen har det derimod ret godt - men det skyldes den lave dollar og kinesiske kurs/øget handel med Kina - og fortrinsvis eksport til det indre europæiske marked.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:27

Det med købekraften kan man diskutere - det kommer vist an på hvilken tidshorisont man ser det over. Fokuserer man på udsvingene på den korte bane, ja, så kan man hævde, at vi ikke er blevet rigere... meeeen...

Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 00:14

I slutningen af 70érne kunne en mand forsørge en hel familie, have råd til både et hus, bil og den årlige ferie. I dag arbejder begge i familien og har knapt nok råd til at leve.

Vedr. de høje boligpriser. Det er danmarks største pyramidespil.

Når FED sætter renten ned følger den Europæiske Central bank efter hvilke medføre at det bliver billigere at låne. Når det bliver billigere at låne stiger huspriserne fordi der er flere købere ude på markedspladsen.

Når priserne stiger er der rigtig mange som tror de har vundet i lotto og bruger løs af deres friværdi. Det sætter gang i økonomien, fordi der bliver forbrugt mere og arbejdsløshedstalet falder. Men når FED igen sætter renten op og den Europæiske Centralbank følger efter vil man opleve den modsatte effekt. Huspriserne vil falde og mange vil blive fanget af stigende udgifter pga af renten. Mange vil gå på tvangsauktion fordi de ikke havde regnet med at priserne gik den anden vej. Folk holder op med at bruge penge og det betyder at forbruget falder og arbejdsløsheden stiger.

Med andre ord. Boligpriserne er et stort pyramidespil.

Jeg har i flere år sagt at vi vil få en depression alla 1929 niveau med et dollar, børs og bolig krak. 

Dette er kun godt for en lille elite hvor taberne er befolkningen der bliver mere økonomisk slavegjort.

Som man siger. De rige bliver rigere og de fattige bliver fattigere.

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 07:21

Jeg synes, man aner lidt konspirationsteoretiker i dig, illuminati.. Det kunne ogsaa forklare dit brugernavn :)

I oevrigt, saa er du galt paa den naar du siger, at politikerne ikke forstaar at lave penge.. Se f.eks. finansminister Thor Pedersen. At doemme ud fra den snak der har vaeret om hans privatoekonomi for et aars tid siden, er jeg ret sikker paa at han har en overordentlig paen passiv indkomst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49

Illuminati.

Jeg synes at det er beundringsværdigt, at du har skabt dig en forretning hvor du uden det store arbejde kan tjene et månedligt beløb ind som du kan leve det liv du gerne vil. Jeg synes det er flot, og så gerne at du kom med lidt bedre råd om hvordan og hvorledes man kan gøre dette. Mindsettet er en ting, noget andet er hvordan man omsætter det mindset til cool cash. Du har åbenlyst en lille fidus du bruger om og om igen. Og da jeg ikke kender denne fidus, aner jeg ikke om jeg ville kunne gøre det samme.

Når alt dette er sagt er jeg ikke den store tilhænger at man ikke betaler skat i Danmark. Jeg regner selv med at have nogle offshore selskaber på et tidspunkt, men jeg vil derimod også have nogle i Danmark, for at give lidt igen. Jeg regner med at tjene nok, til at mit bidrag til den danske stat kan have betydning for andre, som vil få de muligheder jeg har haft.
Jeg synes personligt at staten er nogle idioter for deres måde at omgås penge på, og det er klart en ting man skal forfølge. Jeg støtter fuldstændigt din måde at håndtere "lampesagen" på.

Som en sidste ting. Hvorfor får du ikke din forretning til at yngle? I stedet for at rejse verden tynd, hvorfor så ikke lave nogle flere projekter, som kan generere dig flere penge? Det eneste der kræver for at du er på røven, er at din "fidus" / "Ide" ikke længere kan benyttes. Og så er du tilbage til mors kødgrydder og Dansk velfærd.
Dette er ingen kritik af dig, mere et godt råd til at få endnu mere ud af dit liv. Jeg kan godt lide ideen om at rejse, mens pengene tjener sig selv ind. Det er et sundt tankesæt, og gid flere delte dine meninger om dette. Og personligt ser jeg ingen grund til folks raseri over din måde at være på, da du har ret i meget af det du siger.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:39

Jeg glæder mig til engang om mange år at sidde omgivet af venner og familie som jeg har kendt i mange år og kigge på den enestående danske solnedgang over Vesterhavet i forårsmånederne når det hele begynder at spire. Imens vil jeg føle stolthed over at jeg gjorde en forskel for mig selv, dem jeg elsker og så en masse mennesker som ikke var så heldige og dygtige som jeg - gennem at jeg har betalt skat, involveret mig i politik og holdt foredrag i hele landet om forskellige emner.

Da jeg var 25 ville jeg har elsket tanken om at være evighedsturist, men Danmark har noget at byde på som ingen andre steder i verden har - og jeg har været mange af de steder fordi jeg har rejst meget.

At rejse er at leve, men kun så længe man ikke har ægte kærlighed fra og til mennesker omkring sig. For mig i hvert fald.

Jeg ønsker dig held og lykke - og må du kende kærlighed når du ser den.

Mette

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:58

illuminati:

Det lykkes mig at bo i udlandet i ca 8 måneder ved at lave mellem 200-800% i profit hver måned

Lad os sige du i gennemsnit har en profit på gennemsnitligt 400% Du vil da have femdoblet dit beløb hver måned. Starter du med at lægge 1000 kr til side til investering vil din formue udvikle sig således:

Måned 2: 5000 kr

Måned 3: 25.000

Måned 4: 125.000

Måned 5: 625.000

Måned 6: 3.125.000

12 måneder: 48.828.125.000 kr, altså 48 milliarder.

Så efter et år i udlandet med en månedlig profit på 400% burde du fint kunne trække dig tilbage med en formue på ca 49 millarder. Det er da ikke så tosset endda.

Side 6 ud af 13 (121 indlæg)