Den første del af dit svar kan du måske have en pointe i og ja kan godt forstå dit synspunkt. Men den sidste del køber jeg ikke. Det har intet med jantelov at gøre man bliver harm over at se et offentligt kontor bruger 15.000 kr per stk på en skide lampe. De skal slet ikke bruge 15.000 kr per lampe, når pengene kunne gå til nedslidte skoler eller andet. Jeg bliver også harm over at opdage at DR bruger 8.5 mio kr på taxakørsel. De har brugt 14-16 mio kr for nogle år siden. Hvorfor fanden skal de bruge penge på taxa kørsel for? Hvorfor skal Hr og Fru Danmark slide og slæbe dagligt på deres job for at betale til den slags statspaver. |
Hoer her kammerat, jeg har naturligvis respekt for at du kan bygge dig en ivaerksaetter tilvaerelse, du mener du kan leve af paa Cayman Islands.
Men spaend nu lige hjelmen. Du praler af en maanedlig indtaegt paa $2300. Det svarer til godt 11000 DKK. Jeg vil vove at paastaa, at du indenfor en uge vil kunne skaffe dig et job, hvorsomhelst i DK, der kan give dig minimum samme beloeb, EFTER SKAT, hver maaned. Og saa behoever du ikke engang betale for at bo paa hospitalet :)
Det skal siges, at jeg, da jeg saa dit foerste indlaeg, faktisk godt kunne foelge dig. Det er da besnaerende at kunne vaere perpetual traveller og kunne rejse hvorhen man har lyst og leve af egen virksomhed. Men nu er du altsaa ved at vaere for langt ude..