Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PT livstilen

Side 4 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Den første del af dit svar kan du måske have en pointe i og ja kan godt forstå dit synspunkt.

Men den sidste del køber jeg ikke. Det har intet med jantelov at gøre man bliver harm over at se et offentligt kontor bruger 15.000 kr per stk på en skide lampe. De skal slet ikke bruge 15.000 kr per lampe, når pengene kunne gå til nedslidte skoler eller andet.

Jeg bliver også harm over at opdage at DR bruger 8.5 mio kr på taxakørsel. De har brugt 14-16 mio kr for nogle år siden. Hvorfor fanden skal de bruge penge på taxa kørsel for? Hvorfor skal Hr og Fru Danmark slide og slæbe dagligt på deres job for at betale til den slags statspaver.  

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 16:09

Hoer her kammerat, jeg har naturligvis respekt for at du kan bygge dig en ivaerksaetter tilvaerelse, du mener du kan leve af paa Cayman Islands.

Men spaend nu lige hjelmen. Du praler af en maanedlig indtaegt paa $2300. Det svarer til godt 11000 DKK. Jeg vil vove at paastaa, at du indenfor en uge vil kunne skaffe dig et job, hvorsomhelst i DK, der kan give dig minimum samme beloeb, EFTER SKAT, hver maaned. Og saa behoever du ikke engang betale for at bo paa hospitalet :)

Det skal siges, at jeg, da jeg saa dit foerste indlaeg, faktisk godt kunne foelge dig. Det er da besnaerende at kunne vaere perpetual traveller og kunne rejse hvorhen man har lyst og leve af egen virksomhed. Men nu er du altsaa ved at vaere for langt ude..

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 16:23

$2300 er temmelig godt gået når man tænker på at pengene bliver skabt af at pengene arbejder for mig og ikke som du anbefaler arbejder for pengene.

Plus at jeg genererede $2300 hver måned ved at geninvestere nogle af pengene. At jeg kunne bo i et andet land ved at lave penge på den måde er ret godt gået.

Vi kan da godt blive enige om at 11.000 kr ikke er meget. Men det er en svær deciplin at lave mellem 200-800% profit hver måned og leve af en indtægt man selv har skabt uden at man behøver arbejde for den.

Jeg er bedøvende ligeglad, hvad du synes om mig.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:34

Hey stranger

Må man tillade sig at spørge hvordan du fandt på at oprette en profil på et iværksætterforum. Din ideologi passer sikkert fint ind et eller andet sted, men det har bare ikke rigtigt noget med iværksætteri at gøre. Ved ikke helt hvad det er Amino signalerer som får dig til at tro at du finder ligesindede her inde.

God tur... skriv ofte.

PS. Hvad beskæftiger du dig med nu hvor du er i Danmark?

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 16:42

Ja iværksættere i min verden er det samme som mig. Nogen der på kreativ vis forstår at lave penge og starte en virksomhed op eller investere.

Men jeg undre mig meget over hvor anderledes danske iværksættere er i forhold til de udlandske, jeg normalt taler med.

Men du har ret i  at jeg ikke passer ind i dette forum. Jeg troede først, at det var et forum for offentligt ansatte da jeg så reaktionen på mine tanker.

Jeg er lige vendt tilbage og regner med at få et job inden for et par dage.

Dog har jeg lige fået et bi job, hvor jeg skal sælge dyre kursusprogrammer og bøger for en iværksætter klub.   

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 16:49

Jeg synes desværre at kunne læse et helt andet ord mellem linierne på det vores 'oplyste' ven skriver: neurose. Det sker tit for folk, der enten har været ude for omsorgssvigt i barndommen - og man kan herefter have tendens til at nedbryde alle gældende regler og normer, for derefter at opfinde sine egne. Dét kan måske i sig selv være udmærket - men hvis man ikke passer på, kan man hurtigt komme ud en slags 'mental vægtløshed' hvor man ikke længere kan kende forskel på op og ned.. Det er en frygtelig lidelse.

Men han skriver noget rigtigt: det handler om tankesættet - men det er ikke hele sandheden. Det er også meget vigtigt at kunne stole på andre mennesker og at høre hvad de synes om de ting man siger og mener - på den måde kan vi være hinandens rettesnor og sikkerhedsnet - og dét er sguda smukt :)

God bedring..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 16:59

At psykoanalysere andre mennesker på et debatforum er i sig selv et tegn på, at man har brug for at kontrolere situationen og har et stort behov for at tvinge ens egne synspunkter ned i halsen på andre.

Det er et typisk træk for folk med omsorgssvigt i barndommen og med sociopatiske karaktertræk.

Man projicere ofte når man taler om andre, derfor er den slags analyser direkte idiotisk at kaste sig ud i fordi med den deciplin udstiller sig selv og sine egne svagheder.

Det er lidt pudsigt at tænke på at i det gamle sovijet blev man betragtet som sindsyg hvis man ikke mente at regimet var det bedste i verdenen. Synes jeg ser samme tendens i Danmark.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:00

illuminati:

Ja iværksættere i min verden er det samme som mig. Nogen der på kreativ vis forstår at lave penge og starte en virksomhed op eller investere.

Det er for så vidt fint nok, men du vil ikke nævne med et ord om hvordan du havde tænkt dig at tjene dem, med slynger om dig med tågesnak om at bryde matrixen og ikke lade sig underlægge markedskræfterne. Så det eneste substansmæssige der er tilbage er at du søger andre rejseinteresserede, og der er Amino nok et long shot. Men luft nogle af dine forretningsideer, så kan du enten få input eller det kan være der er andre der er interesserede i et partnerskab.

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 17:05

Men du ved lige som jeg, at hvis du har en business, hvor du tjener mellem 200-800% om måneden. Ville du fortælle til alle og enhver, hvordan du laver disse penge?

Selvfølgelig ville du ikke det. Det er klart. Hvorfor skal jeg tiltrække konkurrance.

Jeg behøver ingen partnere eller brug for at nogen investere i det jeg laver.

Men jeg vil gerne dele ud af tankesættet, fordi det er selve tankesættet der lærer en at se muligheder.

Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:18

har trolden ikke snart fået nok at spise synes i? 

Side 4 ud af 13 (121 indlæg)