Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PT livstilen

Side 3 ud af 13 (121 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes, du er helt vildt dobbelt moralsk!!

Du vil ikke bo i Dk og betale skat.. Men du vil godt tjene sorte penge i Dk for at tage dem med til andre lande???

Hvis du er så træt af dk, hvorfor tager du så ikke afsted med det samme og tjener pengene i et af de lande du nævnte??
Hvad laver du overhovedet her, hvis du synes at det er langt bedre at bo i udlandet?

Hvordan retfærdiggøre du det overfor dig selv?

Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:24

Jeg laver ikke sorte penge. Når jeg er her, betaler jeg skat, selvom jeg ikke bryder mig om det. 

Jeg kunne også tage til Cayman Islands og tjene 17.000 efter skat(0%) men jeg har nu valgt at bo her i et par måneder.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen hvis det er så nemt at tjene penge i andre lande uden at betale skat, hvorfor vælger du så at bo her, når du er så utilfreds?
Der er vel ingen der tvinger dig til det?

Jeg skriver ikke mere nu, for jeg skal tidligt op i morgen, så jeg kan arbejde og tjene penge til mig selv og skattefar og det passer mig ganske udemærket... Hvis det ikke passede mig, så havde jeg lagt handling bag ordende i stedet for at sidde og brokke mig over hvor elendigt vi har det her.. Nej, hvis man vælger at blive her et stykke tid, er der noget der tyder på, at man vist ikke har det så elendigt alligevel!

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 21:57

Det er fint nok, at du er helt pjattet med det danske skattesystem og det danske samfund. Men du må også respektere at andre ikke er enig med dig. Jeg er kun glad for at du elsker at bo i Danmark.

Jeg har mine synspunkter og jeg er bedøvende ligeglad om du er enig eller ej. Jeg har ikke noget behov for at missionere og overbevise andre om at mit syn og livstil er det rigtigste.

Den eneste grund til at jeg skrev mit første indlæg, er fordi jeg ville i kontakt med andre der lever som mig selv.

Jeg betragter det danske system på samme måde, som hvis jeg betragter en virksomhed og hvad den kan tilbyde mig. Der er nogle ting ved Danmark der gør det nemmere for mig at skabe en base, så jeg kan flygte til udlandet, end hvis jeg skulle gøre det i andre lande.

Jeg har et netværk. Jeg kan nemt få et job og et sted at bo i. At jeg må betale en urimelig høj pris iform af skatter og afgifter er en af de kameler jeg må sluge. Men jeg trøster mig med, at det kun er i få måneder, at jeg skal lade mig snyde og bedrage af et råddent system. Det er lige til at holde ud, til jeg får penge nok til at flygte til udlandet.

Jeg betaler min skat på samme måde som hvis jeg skulle betale beskyttelses penge til mafiaen. Jeg gør det af angst for hvad der ville ske hvis jeg lod vær. Det er også derfor at min motivation til at flygte er stor.  

Er du klar over at DR brugte lidt over 8.5 mio kr alene på taxakørsel sidste år?  

Ritt Bjerregaard brugte ca 1 mio. kr. på at indrette sit kontor. At folk ikke hidser sig op over det fortæller mig en ting. Folk er vant til at blive undertrykt i det danske samfund, at de har givet op.

Jeg bryder mig ikke om at blive snydt af en flok taber statsansatte. Derfor opholder jeg mig kun i Danmark mindst muligt.     

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:56

Jeg må blankt indrømme, at du virkelig pisser mig af Tongue Tied, dine indlæg er så indsnævrende og det virker som om du lever i en MEGET lille verden.

TIl daglig arbejder jeg (studere) med folk fra hele verden, tror ikke at en eneste ville vælge deres eget hjemlige system frem for vores......de fleste har åbenhjertet fortalte det.

Min rigtig gode ven fra Kenya, fik i sidste uge besked på at hans mor næsten var blevet dræbt ved et indbrud i deres hjem. Med held gode forbindelser blev hun opereret og overlevede med nød og næppe. Det betyder samtidig at de skal leve forgældt resten af livet.
9/10 tilfælde havde de ikke været heldige at få hende opereret og hun ville være død.

Min ven er taget hertil for at studere, for at få en uddannelse der har en betydning. Det har de hjemlige uddannelse nemlig ikke, han kan ikke komme videre med en udd. fra sit hjemland. Tro mig han ville elske at betale skat.

Hvor meget betyder det? Jamen det kan jeg fortælle dig! For jeg studere til Constructing Architect, jeg får uddannelsen GRATIS (sikke nogle taber svin der har besluttet det HVA?) samtidig får jeg endda penge for at tage uddannelsen????

Min ven er fra et ikke EU land, så han betaler 50.000 kr. pr. semester, disse penge har han ikke, i stedet arbejder han røven ud af bukserne hver eneste nat. Han sover fra 19 hver aften og et par timer til morgen, for at kunne klare nat jobbet. For ham er det bare en del af spillet, at få en høj uddannelse kræver noget....og det betaler han gerne for!  

Så når du rejser (hvilket jeg da håber bliver snart) så skal du vide at du risikere en fandens masse ting. Men det er sgu nok lige meget hvad jeg skriver, du skal nok opleve det før du lærer.

Efter at være startet på denne uddannelse, hvor jeg hver dag lære mere og mere om andre kulturer og mennesker, må jeg blankt indrømme at vi danskere tiltider kan være noget så forvente og forkælede....det ødelægger du ihvertfald ikke mit syn på.

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:22

dont feed the troll, please. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:33

nbhansen:

dont feed the troll, please. 

Ja hvis bare det var såvel. Men tror sgu manden mener det seriøst! :)

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:42

Skal vi ikke lige vende tilbage til udgangspunktet for denne tråd? Forfatteren af den søger andre ligesindede, som har fået hele deres opvækst betalt af den danske model og levet i den sikkerhed, som den nu giver, og nu vil, når fortegnet vendes, ja, så stikker de sgu af. 0 % i skat... har man ikke hørt det før? ...nogen der har Mogens Glistrups e-mail? :-)

Hørte engang, at kvinder gennemsnitligt giver underskud ifht. udbetalte sociale goder og indbetalt skat. Lad os da kyle dem alle sammen på porten - det skal det hele nok blive meget sjovere af. Eller også skal vi lave et klasseopdelt samfund, hvor man kan ligge i forskellige kaster - alt efter hvor mange penge ens forældre har indbetalt i skat. Så skulle ens sociale ydelser beregnes på baggrund af det... det var en idé...

0% i skat og junglelov - fantastisk samfundsmodel.

Men for at vende tilbage til udgangspunktet: Denne tråd er et shout out til egocentrikere, så meld jer nu under fanen, så illuminati kan få nogen og dele sine konspirationsteorier med.

/Lars

Disclaimer: Til dem, som ikke har opfattet det, så forsøger jeg at være ironisk

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 13:05

Det er godt, at i betaler jeres skat med glæde og elsker det danske samfund. Det har jeg ingen problemer med. Personligt synes jeg, det er utroligt at samfunden kan snyde og bedrage deres borgere så meget og at de stadigvæk elsker og vil forsvare det.

Jeg kiggede en dag ind af vinduerne hos Statsadvokaten For Særlig Økonomisk Kriminalitet. Hvad så jeg? En masse PH lamper af denne type:

http://www.in-design.dk/lamper/ph3-2_gulv.jpg

Pris: 15.000 kr. stykket. 

Betalt af skatteborgerne. Jeg blev ret harm over at se dette spild af vores fælles penge som kunne gå til de svageste i samfundet og skrev en mail hvor jeg bad om at få aktindsigt i deres indbo regnskab. Jeg fik en mail om, at jeg havde ret til at få aktindsigt og de ville vende tilbage så hurtigt som muligt. Jeg måtte rykke for min aktindsigt og har stadigvæk ikke modtaget den, selvom det er over 2 år nu.

Men få dage efter min første henvendelse fik de persienner på alle kontorene selvom bygningen ikke er i solsiden og de havde nedrullede persienner hele dagen. Om det skyldes min aktindsigt ved jeg ikke, men det så meget mærkeligt ud.

Hvis du som jeg mener at skattekronerne skal bruges fornuftigt fordi hvert enkelt menneske der betaler skat i dette samfund, må arbejde hårdt for at holde dette samfund kørene og man må holde dette spild af ressourcer nede, fordi det er værre end skattesnyd. Det er misbrug af vores fælles skatte kr. 

Jeg synes, du skal holde lidt øje med hvad pengene bliver brugt til. Hvis du ser et overdrevet brug af dyre designmøbler på offentlige kontore. Bed om aktindsigt og send den til medierne(selvom de ikke altid gider tage sagen).

Det er blandt andet det der gør, at jeg er træt af Danmark, fordi jeg ser et kæmpe misbrug af vores fælles penge.    

Det er helt korrekt at i Danmark kan man overleve og det er nemt at blive mellemklasse fordi ens uddannelse er betalt af staten(os alle sammen) og man har SU. Men at blive rig i Danmark er ikke så nemt. De fleste har en Robin Hood indstilling, som også er ret tydelig her.

Det er en ret god forretning for staten at holde borgerne i mellemklasse niveau hvor de arbejder hver dag. Dem der er beskattet mest er dem der tjener en b-inkomst. 

Personligt vil jeg ikke kun overleve og køre ind i et kedeligt hr og fru Danmark spor. Få en uddannelse(blive indoktrineret), få et slavejob, blive gift, få et hus, bil, reproducere og dø samt betale mere end 80% i skatter, afgifter, p-bøder, fartbøder, inflasion...... i hele min levetid. Jeg betrager den form for liv som et død sygt slaveliv.

Men jeg siger ikke at andre skal mene det samme som mig. Hvis den livstil jeg har beskrevet er rigtigt for dig, er det det den retning du skal gå.

Danmark er for mig et mentalt fængsel og den danske befolkning en homogen gruppe der virker som spyttet ud af den samme fabrik og alt og alle der er anderledes og tænker anderledes bliver skubbet ud af samfundet og hånet. Danmark er som fagre nye verden/Brave New World.

I denne tråd kan man tydeligt se at hvis man har en anden holdning en flertalet, bliver man hånet og latterlig gjort. Det er et typisk træk i Danmark. De fleste danskere holder hinanden nede med jantelov og gruppetænkning.

Personligt er jeg ligeglad, fordi flertallets accept påvirker ikke mit selvværd. Men jeg synes det er interessant at for de fleste betyder det temmelig meget hvad flertallet mener om dem og den angst for at være uden for gør at folk gør alt for at ligne gruppen og tilegne sig de samme holdninger.

Hvis Danmark er et frit samfund ville folk acceptere at jeg tænker anderledes end flertalet. De ville sige. "Det er nogle interessante synspunkter du har. Jeg har aldrig hørt dem før. Men hvis du mener Cayman Islands er lykken for dig, håber jeg det bedste for dig og håber du finder det du søger".

Men i Danmark er folk ikke frie. Hvis man ikke har de samme holdninger, skal man igennem hån og spot. Man skal mene at Danmark er verdens bedste samfund, ellers er man en idiot som slet ikke burde være her.    

Det er fint nok at i er uenige med mig. Men prøv at tænk over mine synspunkter bare et øjeblik.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:51

Du skriver at du bliver hånet og latterliggjort.. igen lidt dobbeltmoral..
Det er jo dig som kommer herind og håner os andre for at betale skat..

Du siger ligefrem at hvis jeg vælger at blive gift, få en uddannelse (ja det er da ihverfald en skidt ting??), få et hus og bil så har jeg et dødsgt slaveliv?

Så du latterliggøre mig og håner mig og samtidigt bliver du sur over, at jeg tillader mig at reagere på det, bare fordi jeg har en anden holdning en dig?? Hvis du ikke ønskede folks mening om din holdning, var det måske en god ide at lade være med at skrive i et DEBATforum, så skulle du måske søge på en rejseside i stedet for.

For mig er det et endnu mere dødsygt liv at gå ruindt og kigge ind ad vinduerne hos virksomheder og have så ondt i røven som du har..
Jantelov siger du, ja den lever da ihvertfald hos dig!

Side 3 ud af 13 (121 indlæg)