Nej jeg bryder mig ikke om at betale overpriser for et råddent system og blive snydt og bedraget.
Mange statsansatte køber dyre designmøbler for at opretholde et højt budget, fordi hvis de spare penge det ene år, vil de ikke kunne få lige så mange penge som de fik året før. Derfor er det nomalt inde for staten, at man gør alt for at bruge flere penge, end man har brug for.
Politikere har også en kedelig vane med at løse et hvert problem ved at sige:
Flere penge til...
Mere kontrol med...
Som iværksætter ved vi at løsningen ikke er flere penge men at finde en kreativ løsning der ofte er helt gratis.
I staten bliver folk belønnet for at være tabere. Jo mere skandaleramt en statsvirksomhed er, jo flere penge kan de få.
Hvis du vandt 8 mio kr. i lotto. (selvom det er spild af penge at spille lotto), Ville du ikke som det mest naturlige i denne verden kontakte en finansrådgiver der kunne give dig nogle gode idéer til hvordan du skal investere dine penge, så du kan leve af renterne?
Jeg går ud fra, at du ville betragte det at bruge alle pengene på forbrug og gå efter at vinde 8 mio kr igen som en rimelig idiotisk løsning?
Men det er faktisk den løsning staten bruger. De forbruger alle vores penge uden at få dem til at yngle, så vi kunne betale mindre og mindre i skat og få mere og mere velfærd.
Når de har brugt alle vores pengene, forventer de at vi betaler næste måned igen mere end 50% i skat.
Staten er lige som mafiaen. De opkræver beskyttelsespenge og hvis man ikke vil lade sig kue, bliver man straffet hårdt.
Dem der er de største snyltere er dem der vil have mine penge til alle deres håbløse projekter.
Mange statsansatte har ingen respekt for penge. De brænder tit en halv milliard kr. af for at løse et problem der kunne ordnes gratis.
Nej jeg vil ikke tvinges til at betale til den flok tabere. Derfor vil jeg være en PT fuldtid. Rejse væk fra Danmark og den danske skat.
Det er det eneste fornuftigste at gøre. At betale skat er en urimelig udgift man skal minimere for at få flere penge som kan arbejde for en.