Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PT livstilen

Side 10 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

De du kalder "et rigt tankesæt", er hvad jeg ser som basal økonomisk forståelse. "Rich dad - Poor dad"  var sikkert banebrydende i sin tid, men i dag vinder man altså ingen genipriser for at missionere at man arrangere passive indtægter. Det har jeg selv med mine webshops, men derfor kan jeg godt holde begge fødder på jorden.

Du siger at det er lige så nemt at lave 1 million til 8 som at lave 1000 til 8000. Det er dette tankesæt der gør at du er sikker på at blive rig. Men tankesættet bygger på et forkert grundlag. Du kan IKKE købe en rusten lystyacht til 1mill og sælge den til 8mill. Alle herinde kan forrente en lighter til 50 øre med 1000%. Det er bare ikke skide interessant fordi man summasummarum tjener 4,50kr. Man kan lave forretninger i den størrelsesorden så længe beløbene er så små at folk er pisse ligeglade, og deres tid er vigtigere end at køre i Bilka efter en lighter.

Kan man ikke lave en internetside som man har brugt 30.000 kr på at skabe og sælge den for 500 mio?

Eller investere 100.000 dollars i et computerprogram og sælge det for $30-60.000 til forskellige børs og valutafirmaer? En af mine venner gør det efter jeg viste ham hvor nemt det er at sælge samme slags program.

Hvorfor skulle man ikke kunne købe en rusten yacht til 1 mio og få den sat i stand og sælge den for langt mere?

Det er tankesættet der er vigtigt. Dit tankesæt er det som bestemmer, hvilken virkelighed du operere i.

Du siger du har nogle webshops som du tjener penge på. Lad os sige du tjener 10.000 kr om måneden for at sætte det lavt. Hvis du promoter disse webshops eller laver nogle flere. Er det ikke sansynligt at du kan lave 100.000 om måneden? Det er hvordan du opfatter virkeligheden der gør om din hjerne underbevist finder en løsning i den retning du søger eller ej.

Hvis du siger at noget ikke kan lade sig gøre, programere du din hjerne til at se begrænsninger end muligheder. Derfor er det utrolig vigtigt, at du altid spørg dig selv. "hvordan kan det lade sig gøre?" 

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 11:15

Keld Lanther:

Hej illuminati

Mon ikke du kun fortæller om dine drømmetanker, hvad du og andre kan gøre, men det er altså ikke nok i den virkelige verden.

Måske drømmer du bare for meget, men det er stadig en masse gylle der lukkes ud, fjernt fra den virkelige verden...

Alt du skriver, er selvmodsigede og intetsigende og hvorfor kommer du så ikke ned på landjorden og fortæller sandheden..

Hvis vi alle gik rundt og drømte som dig, hvem skal så skabe din drømmevelfærd uden skatter og arbejde og hvem skal så forsyne os mennesker med de mest basale ting her i verden som mad?

mvh   Geeked

Du skal ikke være bekymret over hvem der skal lave alle de basale ting her i verdenenen. Som jeg skrev tidligere. Hvis man deler alle verdens rigdomme lige over vil der ikke gå ret lang tid før de samme folk bliver fattige og rige igen. 95% af jordens befolkning har et fattigt mindset. Derfor vil de altid søge muligheder for at lave penge på den mindst optimale måde nemlig at arbejde for penge istedet for at lade pengene arbejde for dem.

Jeg har fx ikke mere end 10.000 kr i kontanter. Jeg har intet job og ingen bolig. Det vil ikke tage mig ret lang tid at få en inkomst, hvor jeg kan tage ud og rejse uden at skulle arbejde. Jeg regner med, at jeg kan gøre det på under 3-6 måneder.

Jeg har ingen uddannelse og mit udgangspunkt er fra et lavlønnet job.

95% af befolkningen vil sige, at det er en umulighed. Men det er derfor, at de arbejder for penge istedet for at lade pengene arbejde for dem.

Jeg synes, at det er sjovt og spændende, den situation jeg er i. Alt hvad jeg ejer er en kuffert med en masse tøj i. Jeg synes, alle skulle prøve at sælge alt hvad de ejer. Giv det hele væk og se hvor hurtigt, de kan bygge det hele op igen fra ingenting. Det fjerner angsten for at miste og man kan nå længere uden nogen former for frygt.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:26

Hej illuminati

Det lyder som om du er munk, som gemmer sig for omverdenen i sin egen lille univers..

Jovist er det da nemt at glemme samfundet, leve af brødkrummer og vand og lade være med at bidrage til den velfærd du efterlyser..

Hvad flygter du egentligt fra og hvorfor deltager du ikke sammen med alle os andre med at holde hjulene igang her i verden?

mvh   Geeked

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:36

illuminati:

Kan man ikke lave en internetside som man har brugt 30.000 kr på at skabe og sælge den for 500 mio?

>> Nej

Eller investere 100.000 dollars i et computerprogram og sælge det for $30-60.000 til forskellige børs og valutafirmaer? En af mine venner gør det efter jeg viste ham hvor nemt det er at sælge samme slags program.

>> Hvorfor sidder du så på Amino og chatter i stedet for at gøre det samme?

Hvorfor skulle man ikke kunne købe en rusten yacht til 1 mio og få den sat i stand og sælge den for langt mere?

>> Du vel da vel for f***** ikke begynde at bruge TID på yachten inden den skal sælges. Så er det jo ikke en passiv forretning. Hurtigt ind på QXL, ind i 3x24 og så ud af vagten med den gennem lauritz.com. Det ville være det samme.

Jeg giver en fadøl hvis du kan forrente 1000 kr fra nu af og frem til 1 juni til 100.000 kr. Så kan du skrive herinde løbende om hvordan det går og aflægge regnskab. Det burde ikke være et problem hvis du bare har det rigtige tankesæt.

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 11:41

Jeg er en hippi-kapitalist. En slags kapitalistisk eventyre.

Jeg vil ikke sige mit mål er at leve af brødkrummer og gemme mig i et eller andet kloster. Mit mål er en kæmpe yacht med helicopter på taget. Folk vil sikkert tænke. Ham illuminati må have en meget lille en og et kæmpe tomt ego, siden han har den form for drøm.

Jeg har også kigget på den for at se om det var årsagen men efter at have kigget længe nok, blev jeg enig med mig selv om, at det ikke var det. Men mere et behov for at prøve absurt form for rigdom. Jeg vil opleve, hvad det vil sige at være ekstremt rig og synes det er sjovt at se hvor langt jeg kan nå. Mit mål er at bevise over for mig selv at alt er muligt end at ville prale.  

Jeg sælger den sikkert igen, når jeg har sejlet rundt med den i et 1 år hvor jeg derefter vil leve mere ydmygt(måske).

Du spørg hvorfor jeg ikke bare finder mig i at blive snydt og bedraget af staten og frivilligt lader mig plyndre. Fordi jeg ikke har respekt for en flok statsansatte der ikke ikke har nogen som helst respekt for penge og brænder dem af på ueffektive løsninger hurtigere end de kan få dem. 

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 11:47

Jesper Jørgensen:

illuminati:

>> Nej

>> Hvorfor sidder du så på Amino og chatter i stedet for at gøre det samme?

>> Du vel da vel for f***** ikke begynde at bruge TID på yachten inden den skal sælges. Så er det jo ikke en passiv forretning. Hurtigt ind på QXL, ind i 3x24 og så ud af vagten med den gennem lauritz.com. Det ville være det samme.

Jeg giver en fadøl hvis du kan forrente 1000 kr fra nu af og frem til 1 juni til 100.000 kr. Så kan du skrive herinde løbende om hvordan det går og aflægge regnskab. Det burde ikke være et problem hvis du bare har det rigtige tankesæt.

Er igang med at forrette mine penge men vil ikke sætte nogen dato eller beløb på, da det for mig ikke handler om at skulle skynde mig at få tjent en masse penge i en fart. Men at ville lade ting ske i det tempo, det skal ske, uden at jeg forcere processen.

Det svare til, at man beslutter sig for at få en kæreste inden 1 juni. 2008. Man vil få et meget desperat udtryk i øjnene og man skubber mulighederne væk istedet for at tiltrække dem. 

Pengene er ikke det vigtigste for mig, men at jeg har det sjovt og nyder mit liv. At jeg nyder og synes det er sjovt at lave penge er jo kun en fordel. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:51

Ja jeg er jo nok en af de eneste her i debatten der ikke kun ryster på hovedet.
Det med mindsettet er 100 % korrekt og jeg vil også give dig ret i din antagelse, at nogle mennesker altid vil være fattige og det uanset de vandt i lotto etc.

Om du vil nå din drøm tvivler jeg på. Siden du har behov for at forsvare den her på Amino og bruge tid på det, så virker det som om du er mere "drømmer" end "Do'er" så jeg tror du er lige så fattig om et år, som du er i dag.

Men igen, dit tankesæt mht. rigdom finder jeg helt rigtigt og som jeg før har nævnt, så finder jeg også vores samfunde tåbeligt på mange måder. At bruge penge på dyre lokaler, møbler m.m. i stedet for at bruge dem på sygehuse, skoler m,m. finder jeg forkasteligt og klamt.

Held og lykke med det.

Dbh Martin

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 11:59

Jeg er ligeglad om du eller nogen anden ikke tror på, at jeg når min drøm og tror jeg er fattig om 1 år. Det har ingen betydning. Jeg har ikke brug for andre end mig selv til at nå mine mål. Men vi kan da godt sige, at jeg aldrig når mine mål og jeg vil dø en fattig mand med en masse drømme, jeg aldrig levede ud, hvis det kan gøre dig glad. 

Mit udgangspunkt for at skrive her var, at jeg søgte andre ligesindende PTér. At folk blev yderst provokeret af mit tankesæt var dog interessant da man skulle tro at iværksættere er mennesker der netop går efter rigdom og har et tankesæt som mig.

Jeg er en drømmer og vil være fattig hele mit liv. Længere er den ikke. Det er spild af tid, at læse det jeg skriver. Jeg har intet at byde på og er Aminos største taber og en der aldrig handler. Jeg kan ikke lave penge, men drømmer om at jeg kunne. Jeg er den største amatør i Danmark. Alt hvad jeg siger er uintelligent og rent pral for at skabe en illusion om mig selv at jeg er noget jeg ikke er. Alle ryster på hovedet af mig inkl mig selv.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:08

Geeked

illuminati:

Jeg er en drømmer og vil være fattig hele mit liv. Længere er den ikke. Det er spild af tid, at læse det jeg skriver. Jeg har intet at byde på og er Aminos største taber og en der aldrig handler. Jeg kan ikke lave penge, men drømmer om at jeg kunne. Jeg er den største amatør i Danmark. Alt hvad jeg siger er uintelligent og rent pral for at skabe en illusion om mig selv at jeg er noget jeg ikke er. 

Intet kunne være mere rigtigt, end det du skriver, så måske er det bare tidsfordriv i forsøg på at få os andre til at tro på, at det er lyksalige drømme vi higer efter..

Nej, vi sidder solidt plantet på landjorden og tjener vores egne penge og betaler skat med glæde for at øge velfærden i Danmark..

Du dovner den bare af og nasser på os andre og vores velfærdssamfund.

mvh  

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 12:11

Keld Lanther:

Geeked

illuminati:

Jeg er en drømmer og vil være fattig hele mit liv. Længere er den ikke. Det er spild af tid, at læse det jeg skriver. Jeg har intet at byde på og er Aminos største taber og en der aldrig handler. Jeg kan ikke lave penge, men drømmer om at jeg kunne. Jeg er den største amatør i Danmark. Alt hvad jeg siger er uintelligent og rent pral for at skabe en illusion om mig selv at jeg er noget jeg ikke er. 

Intet kunne være mere rigtigt, end det du skriver, så måske er det bare tidsfordriv i forsøg på at få os andre til at tro på, at det er lyksalige drømme vi higer efter..

Nej, vi sidder solidt plantet på landjorden og tjener vores egne penge og betaler skat med glæde for at øge velfærden i Danmark..

Du dovner den bare af og nasser på os andre og vores velfærdssamfund.

mvh  

Du har ret i alt, hvad du siger. Det eneste rigtige er at få en lang uddannelse, godt job, arbejde rigtig hårdt og betale skat med glæde. Det er din virkelighed og den er lige så virkelig, som at jeg skriver til dig. 

Side 10 ud af 13 (121 indlæg)