Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV2''s "Alt på spil"

Side 7 ud af 11 (108 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/11/2006 7:30:31 PM Forfatter: Lars
Du behøver skam ikke belære mig om hvordan verden fungerer mht. renter og risiko, det ved jeg nu alt om qua min uddannelse...
Med udgangspunkt i vores nuværende renteniveau burde rettænkende mennesker ikke optage gæld til 27%... Men det er jo nok her det hele grunder, de har jo netop ikke været rettænkende siden de har bragt sig selv i en situation hvor det åbenbart er den eneste udvej for at realisere deres projekt.
Når jeg snakker om at gå planken ud i dette tilfælde (bemærk iøvrigt det var et retorisk spørgsmål) så er det med udgangspunkt i at de skal få deres café til ikke blot at forrente de penge de i forvejen havde investeret, men ligeledes den halve mio... Jeg er noget skeptisk på deres vegne!
Hej Lars.
Det var absolut ikke for at belærer dig om rentebegrebet. Men på det private lånemarkede kan renten altså nemt passerer både 20% og 30% - man behøver ikke nødvendigvis være en dårlig forretningsmand fordi man optager et lån til en høj rente - og i netcafe''ens tilfælde er det vel et spørgsmål om umiddelbar likviditetsmangel. Derfor skal de heller ikke forrente pengene - en stor del af likviditetsmangelen er som jeg husker det pga. en misforståelse ang. momsrefusion - derfor kan renten nærmere betragtes som en engangsudgift de har ifb. etableringen dvs. 135,000 som ekstraudgift - der naturligvis er en fradragsberettiget udgift da pengene er lånt privat og derfor har en reel værdi på ca. 90,000 dkk (delt ud på 2-3 personer - så kan man spørge sig selv om det er en dyr pris at betale for at undgå betalingsstandsning eller om det er en rettænkende beslutning?? )
Men lad mig komme med endnu et retorisk spørgsmål. Hvis du skulle have lånt dem pengene privat - skulle renten så have været 7% eller 27% ??

JH.
Fra København
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:45
Dato: 3/12/2006 12:37:07 AM Forfatter: JH DK
Dato: 3/11/2006 7:30:31 PM
Hej Lars.
Det var absolut ikke for at belærer dig om rentebegrebet. Men på det private lånemarkede kan renten altså nemt passerer både 20% og 30% - man behøver ikke nødvendigvis være en dårlig forretningsmand fordi man optager et lån til en høj rente - og i netcafe''ens tilfælde er det vel et spørgsmål om umiddelbar likviditetsmangel. Derfor skal de heller ikke forrente pengene - en stor del af likviditetsmangelen er som jeg husker det pga. en misforståelse ang. momsrefusion - derfor kan renten nærmere betragtes som en engangsudgift de har ifb. etableringen dvs. 135,000 som ekstraudgift - der naturligvis er en fradragsberettiget udgift da pengene er lånt privat og derfor har en reel værdi på ca. 90,000 dkk (delt ud på 2-3 personer - så kan man spørge sig selv om det er en dyr pris at betale for at undgå betalingsstandsning eller om det er en rettænkende beslutning?? )
Men lad mig komme med endnu et retorisk spørgsmål. Hvis du skulle have lånt dem pengene privat - skulle renten så have været 7% eller 27% ??
JH.

Hej JH,

Nu har jeg som sagt blot set en brøkdel af det pågældende program, så jeg diskuterer lidt i blinde med hensyn til den konkrete sag... Derfor ved jeg heller ikke hvorfor et firma skulle bevæge sig ud på det private lånemarked, et forbrugslån til en virksomhed, det lyder usundt og finder ihvertfald ikke sted i min virksomhed!

Hvis der blot var tale om en umiddelbar likviditetsmangel, hvor var deres bank så henne i denne sammenhæng?

Du skriver at man ikke behøver at være en dårlig forretningsmand for at handle således, men jeg kan kun dømme dem udfra de oplysninger der er blevet bragt her på debatten... Og der har de nu ikke imponeret på den front! (Ikke overholdt tidsplaner, overskredne budgetter, dyre forbrugslån)

Med hensyn til dit halv-retoriske spørgsmål, så ville jeg nok blot have henvist dem til deres bank - for sådan en har de vel... 

Lars

Med venlig hilsen 

Grønkjær - Promotion Bag ApS

Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:21

Direkte fra kilden, til de tilsyneladende interesserede fora brugere ;-)

Jeg er den "grumme" storebror som min stakkels lillebror har valgt at tror alt for meget på ;-) Men det glæder mig at flere indlæg starter med det forbehold at TV2 sikkert har klippet godt og grundigt, for det kan hermed bekræftes!

"Dramaet" med finansieringen, moms og vores viden om computer/IT er taget så meget ud af sammenhæng - men det er godt TV - så godt at det fortsætter på online fora ;-) Anyway....Xzile net.play.cafe er "still going strong" og lever i bedste velgående. Og for interesserede agerer jeg gerne vært for svar på spørgsmål i relation til vores opstart.

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:35

Hej Atman.

Flot træk, at du står frem og gerne vil deltage i debatten - ja, underholdning kan sammensættes & klippes på mange måder, hvorfor der altid er rart med lidt inside viden.
Har du ikke nogle billeder, du kan linke til, så vi kan se, hvorledes jeg lokaler er kommet til at se ud ?

Ved det godt - i dag er det onsdag - og jeg skal se "Alt På Spil"

Du har jo prøvet gamet før - og er I på rette vej nu eller hænger I med r.... i vandskorpen?
De bedste ønsker, ser frem til en lærerig debat her på Amino.

Peter
Danmarkshop.com

Tilmeldt 15. Mar 06
Skrevet kl. 16:43
Jeg kan oplyse at vores kundegrundlag er særdeles attraktivt...både nær og fjernt. Og vigtigst...vores eksistensberrettigelse bygger ikke på at vi har bedre pc''er og større båndbredde - men menneskers behov for at være sammen, spille sammen og hygge sammen. 

I de 16 måneder vi nu har været i drift er det lykkedes at tiltrække 25+ aldersgruppen og vi har dermed konkret dokumenteret vores forudsigelser omkring behovet for en netcafe i Xzile’s kategori over for dette kundesegment. Ydermere er det også lykkedes at tiltrække en helt ny type kunder - nemlig virksomheder der bruger stedets faciliteter til kunde- og personalearrangementer.

Indretningen af de næsten 600 kvm lokaler med et egentlig cafeområde med mulighed for servering af mad og drikke samt 50” storskærm, herunder også den første netcafe i Danmark med alkoholbevilling, konference-/mødelokale, showroom/konsol rum med 100-200 tommer projektorskærm og et unikt borddesign/game-seats(TM) der understøtter multiplayer gaming - har Xzile net.play.cafe allerede i dag markeret sig som den mest måske unikke netcafe i Danmark.

Uden 1 krone investeret i markedsføring (vi havde jo ikke flere ;-)) lykkedes det allerede i måned 3 at skabe et driftoverskud

Tilmeldt 15. Mar 06
Skrevet kl. 16:54

>>Heidi, tak for omsorgen...og ja, rø... har sluppet vandskorpen - jeg er overbevist om at udsendelsen nu er nået til det sted hvor man kan se indretningen - ellers skal du være velkommen hernede til en kølig fadøl eller vores specielle cafe latte.

Med de fordomme der er om netcafeer - og med rette - ville billeder af stedet straks vise på hvilken måde vi er i en kategori for os selv og er "next level" netcafe i Danmark. Disse billeder er snart fremkaldt og du skal være en af de første der får dem at se!

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:04
Lyder super, glæder mig helt til at se det i aften :)

Hvad skal i også med markedsføring, når i har tv2 og amino og sikkert andre fora også ;)
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:54

Jeg ved godt at det ikke er pænt at bande - "men det er fandme godt gået, drenge!! "

Nu er jeg ikke det store tekniske geni, men når jeg på et tidspunkt kommer til "Djævleøen" vil jeg da kigge forbi og se (og smage) på sagerne.

Sidder selv med et helt unikt dansk produkt, som henvender sig til en kæmpe målgruppe i ind- og udland og har rigtig mange ting på plads - mangler blot lige økonomien ( mangler pt. kr. 50.000,- så kører bussen!) forbedret website og andre småting.
Derfor er dette forum også guld værd for mig omkring nyheder, informationer m.m.

Og så lige til slut, Brian er du derude - Bagdadbyggeren kommer i TV i aften - i shorts, ja, ja overraskelsernes tid er endnu ikke forbi.

God fornøjelse på "Tossen" i aften.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 20:41
atman jeg skal lige forstå dig ret, det undrede mig nemlig du sagede nej til de keybord i kunne få, for en lidt mere pris efter hvad jeg kunne forstå ?

Det betød i måtte udskyde åbningen endnu 2 dage og den første dag var så gratis hvor i kun fik indtægter på drikkevare.

Kunne det betale sig ? Mener i regnede med en indtjening på 6000 kr om dagen. Det vil sige noget nær 18.000 vil i miste på at sige nej til keybordene. Så meget mere skulle i vel ikke betale for dem ?

Nå bare en lille ting jeg lå mærke til, du har sikkert dine grunde, kunne forstå du var træt af at pengene fossede ud.

Blev dog lidt overrasket over at det var dig som skulle sige nej til det, specielt når man har set de foregående udsendelser.

Syntes bagdadbyggeren var lige så herlig som altid. Rigtig lun jyde, måske for lun, men det må vi jo se næste gang ;)
Tilmeldt 15. Mar 06
Skrevet kl. 22:58

Dato: 3/15/2006 8:40:35 PM Forfatter: mk atman jeg skal lige forstå dig ret, det undrede mig nemlig du sagede nej til de keybord i kunne få, for en lidt mere pris efter hvad jeg kunne forstå ? Det betød i måtte udskyde åbningen endnu 2 dage og den første dag var så gratis hvor i kun fik indtægter på drikkevare. Kunne det betale sig ?  Mener i regnede med en indtjening på 6000 kr om dagen. Det vil sige noget nær 18.000 vil i miste på at sige nej til keybordene. Så meget mere skulle i vel ikke betale for dem ? Nå bare en lille ting jeg lå mærke til, du har sikkert dine grunde, kunne forstå du var træt af at pengene fossede ud. Blev dog lidt overrasket over at det var dig som skulle sige nej til det, specielt når man har set de foregående udsendelser.

Det med keyboards er også taget ud af en større sammenhæng - det var naturligvis ikke manglende keyboards alene. Udsendelsen spiller også lidt på skærmene. I det hele taget synes jeg udsendelsen er useriøs og bærer meget lidt præg af at være dokumentarisk - sådan som vi fik forklaret programmets stil og type ville blive, da vi valgte at deltage. Til forskel fra de forrige sæsoner har de til denne sæson fået en tidligere TV3-Robinson "klipper" på - og det ses. Og med det musikvalg, som andre tidligere har været inde på - så er der lagt op til gøg og gokke. Og der har vi været storleverandører af sætninger og scener der kunne bruges til dette. Vi blev også lovet at stilen var, at der ikke blevet manipuleret med tidlinien i dokumentaren. Der er brugt halve sætninger og scener der er sat sammen i en anden rækkefølge. Det er i og for sig også ok - hvis det underholder - men ikke hvis det skal oplyse. Og målet er "feel good" TV - altså gøg og gokke - "mission accomplished". Desværre fremstår vi forretningsmæssigt som nogle komplet inkompetente - well jeg især gør - og det er naturligvis langt fra virkeligheden ;-). Nej seriøst, så kunne Alt på Spil godt have været mere oplysende udi iværksætteri. Særligt i en lidt mere sammenhængende og dækkende beskrivelse af vores "problem space" i relation til de beslutninger vi tog, istedet for at lade scenen med keyboards fremstå som grunden til at vi flyttede åbningen yderligere. Iøvrigt købte vi nogle billige til kr. 20,- og skiftede dem til de planlagte, ca. 2 uger efter.

Mht "dramaet" omkring finansieringen - så var det et drama - og er det stadigt på mange måder. Vi er i skrivende stund i forhandlinger med banker, investorer og business-angels og med den "offentlighed" der er på for tiden vil jeg undlade at komme for dybt ind i emnet....men vores udgangspunkt var faktisk endnu ringere end vist på TV. Vi havde 30K i kontanter - ikke en gang nok til den ansvarlige kapital til selskabet. Min bror Thomas meldte allerede inden åbningen at han kunne ikke klare mosten mere. Dette holdt vi skjult for TV indtil omkring 4 måneder efter åbningen. Så inden vi skulle til at få det dyre lån refinansieret - sprang Thomas fra. Vi vidste godt han ikke havde opbakning hjemmefra og at det stadig var hans opgave at være chauffør for sin kone og datter, handle ind og lave mad samt udfylde sin fuldtids job i TDC. Det var ikke rettænkende af os at fortsætte - men det familiære gjorde at jeg - men også Danni, som Thomas'' gamle homie - gav ham plads og tid til at få "styr" på baglandet. Dette var en rigtig dårlig beslutning - dette projekt har hele tiden krævet mere end bare 3 mands fulde engagement.

Så objektiv som jeg nu kan være - selvom det på mange måder er en helt fremmede historie - så syntes jeg at den action, handlen og drama vi havde dagligt lang tid - kom til udtryk denne gang. Musikken til vores "klip" var ikke så meget "falden på røven komik-musik" men legede lidt med temaet fra "Mission Impossible"...lol

Side 7 ud af 11 (108 indlæg)