Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV2''s "Alt på spil"

Side 6 ud af 11 (108 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/9/2006 5:47:32 PM Forfatter: JH DK

Hej Hans

Jeg er helt enig med dig i at nogle af de mere seriøse virksomhedsopstarter nok kan - måske også af konkurrencemæssige hensyn være svære at få lov til at filme. Men her kunne nogle journalister jo vise mod og mandshjerte. Jeg har tit set amerikanske dokumentar programmer om start-ups hvor potentiallet var i milliard klassen. Altså det er også et holdningsspørgsmål.
Det jeg bare synes er ærgeligt er at tv-programmer om iværksætteri i danmark næsten altid kommer til at handle om ''Bjarne der køber en pølsevogn''
JH

Det er da muligt at tingene ind i mellem bliver lidt forenklede som når bjarne køber en pølsevogn,
Hvis vi forestiller os at tv havde skildret Lars Larsen i slutningen af 70 erne hvor han ville
starte en dyneforretning, tror jeg også mange på det tidspunkt ville synes at det var plat og
potentialeløst, og trukket overbærende og fnisende på skuldrene når han hoppede op i sengen og sagde:
"Godaw, a har et godt tilbud"

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:50
Dato: 3/9/2006 7:28:04 PM Forfatter: Briian
Dato: 3/9/2006 6:19:17 PM Forfatter: Heidi
Vi kunne måske få Brian til at kigge et smut ned i netcafe´en og se, hvorledes det går til og give os andre en situationsrapport?

Jeg kan nok godt lokkes forbi og se om de er ved at lide rentedøden...
Men Heidi, bor du ikke i det midtjyske? Er det ikke der bagdadbyggeren kaster rundt med mursten?
Så må du lave tilsvarende situationsrapport!

Hej Brian mfl.

Det lyder da fint, også evt. nogle fotoes - bare sig det er reklame for dem
Nu når jeg har adressen og skal have checket bagdadbyggerens website, kunne jeg da godt finde på at tage et smut forbi og se ruinerne.

Lars: Var det ikke en oplagt kunde for dig ?

Hans Stokholm Kjer : Tak for din bemærkning- du er skarp med pennen - skal jeg huske, når jeg skal have lavet noget presse og tekst.

Og Brian, fortæl nu ikke for meget om Amino til netcafe brødrerne, så vil de bare bruge al deres tid her - og vi vil vel ikke være skyld i at de ikke har tid til deres firma, vel ?

Bedste hilsner.

Peter
Danmarkshop.com

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:00
Dato: 3/9/2006 5:23:41 PM Forfatter: JH DK
Men jeg så meget gerne at man lavede et iværksætter program der fulgte en virkelig seriøs virksomhedsopstart. Potentialet i de virksomheder der portræteres er synes jeg simpelthen er for ringe - menneskene bag er meget sympatiske, men mangler visioner og det er lidt for meget glad-amatør-aften til min smag.
Nu ved jeg ikke om det præcis er hvad du efterlyser, men filmen Startup.com er efter min mening meget interessant og følger nogen der i hvert fald ikke har problemer med ambitionerne :)

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:21

"Det er slet ik`så ringe enda"

Har lige været et smut forbi bagdadbygger Niels 2 websites - og "Det er slet ik`så ringe enda"
Han skriver indledningsvis, at man kan få en "Ferieoplevelse udover det sædvanlige" - det skriver det fleste - men jeg tror sgu Niels 100 % kan stå inde for dette
Hvor der er vilje er det vej - det ender nu nok med at ham Niels løber med sejren, selvom vi er mange, som mener at starten så håbløs ud - men det er han vel ikke ene om?
Bare det snart kunne blive onsdag.
Bedste hilsner

Peter
Danmarkshop.com

Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:29

Hvilke teater ! men nu er det jo TVs ypperste opgave at sende underholdning..og hvilke dramatisk underholdning i Boing 747 klassen

økonomisk for parterne (sådan over en kam)  sidde for åben skærm og skrige ud til kommende kunder vi låner penge i VEKO finans...
*hold kæft hvor jeg lå flad af grin* OPPPs jeg faldt ned af stolen....men kom da op igen ! 

Tænk at sidde og be mig som evt. kunde betale for at bruge netcafen og betale af på et "VEKO" lån aldrig i livet !
det skriger jo til himlen om "hjælp" og til stor fornøjelse for TV og for os andre som jo sidder og griner røven fuld af hvor stor
"lykkerus" nogen kan starte op på - men alligevel med dyb trist bagtanke.

Hvad rolle spiller du i det teater ?

Jeg spiller mig selv !

/ skal da lige nævne jeg og familien Gyldenkål "ja boss" sendte prospekt ind til TV2 huset....men lagde vægt på at skulle jeg gå rundt med
skjorte "råd og dåd" eller black and decker så glem mit projekt !   ...reklame luder er jeg ikke !

.....

Dagens humor ! hallejua jeg er novise i et nonnekloster.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:57
Dato: 3/10/2006 10:00:00 AM Forfatter: Alex Meyer
Dato: 3/9/2006 5:23:41 PM Forfatter: JH DK
Men jeg så meget gerne at man lavede et iværksætter program der fulgte en virkelig seriøs virksomhedsopstart. Potentialet i de virksomheder der portræteres er synes jeg simpelthen er for ringe - menneskene bag er meget sympatiske, men mangler visioner og det er lidt for meget glad-amatør-aften til min smag.
Nu ved jeg ikke om det præcis er hvad du efterlyser, men filmen Startup.com er efter min mening meget interessant og følger nogen der i hvert fald ikke har problemer med ambitionerne :)

Jeg har også set Startup.com - og det kunne f.eks. være en dansk pandang til sådan et projekt jeg synes ville være interessant og relevant. Det er simpelthen virksomheder med for små balancer man følger.

Som jeg ser det er der 2 typer tv programmer om iværksætteri. Den ene er "springet" og "alt på spil" hvor især i den sidste lægges alt for meget fokus på skiftet fra lønmodtager til selverhvervende. Det gav springet bare lidt kvalitet var den konstruktive kritik de forskellige virksomheder blev udsat for.
Den anden type er succesprogrammer hvor der ikke tænkes fremad - men bagud - alt imens der viser statussymboler til omverdenen.

Jeg synes personligt det ville være mere interessant at se hvordan man realiserede et projekt til 100 millioner med kæmpe potentiale - fremfor konstant fokus på begynderfejl og børnesygdomme eller bmw''er og strandvejsvilla''er.

JH
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 15:11
Dato: 3/10/2006 8:40:20 AM Forfatter: Lars
Dato: 3/9/2006 5:59:23 PM Forfatter: JH DK
Dato: 3/9/2006 5:49:25 PM Forfatter: Lars
Dato: 3/6/2006 8:28:56 PM Forfatter: Martin M

Bemærkede dog også at computer-café-drengene lånte penge til 27%... flot...
Lars.
Under de givne forhold synes jeg faktisk at 27% er billigt sluppet (acceptcard er dyrere)... jeg havde ikke lånt dem 1 kr. uden at få håndpant.
JH

Interessant at du mener 27% er billig finansiering...
Iøvrigt også en interessant generel problemstilling du bringer op i din senere tråd hvor du skriver:
'' Jeg mener de lånte 500.000 til 27% med afdragsprofil på 9 måneder. Det er hårde betingelser - men alternativet taget i betragtning (betalingsstandsning) tror jeg det var det rigtige valg...''
Er der altid bedre at gå planken ud, fremfor at trække stikket? [retorisk spørgsmål]
Jeg har lidt svært ved at se hvordan et par computere skal kunne forrente alle de penge... Er der iøvrigt nogen der kan fortælle mig hvem det er der benytter netcaféer i dagens Danmark? Næsten alle husstande har jo adgang til internettet (specielt i deres nærområde).

Rente er jo bare et udtryk for risiko.... risikoen er høj... renten er høj... sådan fungerer verden.

Ang. at gå planken ud kommer det jo an på de givne omstændigheder. Hvis man f.eks. kiggede på et byggeri der var 95% færdigt men pengekassen var tom - ville den bedste løsning sandsynligvis være at skaffe den sidste kapital også selvom de sidste penge ville være meget dyre. Alternativet i dette eksempel er at gå i betalingsstandsning og eventuelt konkurs og så lade kreditorerne enten sælge projektet eller bygge det færdigt selv og scorer gevinsten. Det er altid en individuel vurdering om det er bedst at forsætte på trods af likviditetsmangel - men der vil altid være store tab forbundet med at tvangsrealisere et ufærdigt projekt.

Som jeg ser det er problemstillingen den samme i Netcafe''en .. De penge de har investeret i sat i lokaleindretning o.lign. og de får ikke 1 kr i kassen før biksen er åbnet... De investerede penge har heller ikke nogen reel scrapværdi og derfor kan en bs. - konkurs være katastrofal.
Der er masser af mennesker der benytter netcafe''er... for næste generation af unge er de vel nærmest blevet en slags mødested/ungdomsklub, og man kan sagtens have en netforbindelse derhjemme og bruge penge på netcafe samtidigt.

JH
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 15:18
Dato: 3/10/2006 9:00:51 AM Forfatter: Hans

Dato: 3/9/2006 5:47:32 PM Forfatter: JH DK

Hej Hans

Jeg er helt enig med dig i at nogle af de mere seriøse virksomhedsopstarter nok kan - måske også af konkurrencemæssige hensyn være svære at få lov til at filme. Men her kunne nogle journalister jo vise mod og mandshjerte. Jeg har tit set amerikanske dokumentar programmer om start-ups hvor potentiallet var i milliard klassen. Altså det er også et holdningsspørgsmål.
Det jeg bare synes er ærgeligt er at tv-programmer om iværksætteri i danmark næsten altid kommer til at handle om ''Bjarne der køber en pølsevogn''
JH

Det er da muligt at tingene ind i mellem bliver lidt forenklede som når bjarne køber en pølsevogn,
Hvis vi forestiller os at tv havde skildret Lars Larsen i slutningen af 70 erne hvor han ville
starte en dyneforretning, tror jeg også mange på det tidspunkt ville synes at det var plat og
potentialeløst, og trukket overbærende og fnisende på skuldrene når han hoppede op i sengen og sagde:
''Godaw, a har et godt tilbud''

Jeg er også temmelig sikker på at en skildring af Lars Larsens første år ville være lisså uinteressant iværksætter-tv som bunnekarlen der sidder på høste jordbærplaneter. Men at følge Lars Larsen f.eks. under hans forsøg i rejsebranchen kunne have været godt tv tror jeg.
Dybest set er det jeg efterlyser at man skifter fokus fra "... nu prøver jeg... uha hvor er det farligt" ... til "... jeg har en plan med et kæmpepotentiale og jeg er sikker på jeg kan realiserer den... "

JH
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 15:32
Dato: 3/10/2006 8:55:48 AM Forfatter: Domani
Cover er som jeg ser det en udemærket ide udskiller sig faktisk en del fra de andre modeblade og kvinden bag malene malling er en af danmarks dygtigste og mest respekterede mode journalister så de skal nok klare sig går jo iøvrigt også ganske fint med dem....
at sige det går ned fordi der er mange der laver det samme er jo det samme som at sige at eks gordon ramsey ikke kan åbne en restaurent i kbh fordi der er mange i forvejen

Det er nok mig der ikke forstå mig på modeblade så. For umiddelbart virker det som om hun vil lave noget lissom de andre bare i hendes egen udgave. Bladmarkedet er notorisk kendt for at være meget svært at penetrere - naturligvis kan det lade sig gøre - men jeg tror umiddelbart at det var klogere at udvælge en niche hun kunne have i fred fremfor at lave en klon af det eksisterende. Altså hun kommer fra samme miljø som alle de andre modefolk - går til de samme receptioner - de samme modeshows osv. umiddelbart burde det resulterer i et homogent produkt.
Dit resturant eksempel er godt... men modeblade er nok mere som fastfood-franschises end gourmet restaurater. Og hvor let tror du det vil være at lave en ny McDonalds... Det markedet er benhårdt... lissom bladforlag...
Jeg tror personligt ikke at det blad holder 3-5 år

JH
Fra København
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:31

[/QUOTE]

Rente er jo bare et udtryk for risiko.... risikoen er høj... renten er høj... sådan fungerer verden.

JH
[/QUOTE]

Kære JH,

Du behøver skam ikke belære mig om hvordan verden fungerer mht. renter og risiko, det ved jeg nu alt om qua min uddannelse...

Med udgangspunkt i vores nuværende renteniveau burde rettænkende mennesker ikke optage gæld til 27%... Men det er jo nok her det hele grunder, de har jo netop ikke været rettænkende siden de har bragt sig selv i en situation hvor det åbenbart er den eneste udvej for at realisere deres projekt.

Når jeg snakker om at gå planken ud i dette tilfælde (bemærk iøvrigt det var et retorisk spørgsmål) så er det med udgangspunkt i at de skal få deres café til ikke blot at forrente de penge de i forvejen havde investeret, men ligeledes den halve mio... Jeg er noget skeptisk på deres vegne! 

Lars

Med venlig hilsen 

Grønkjær - Promotion Bag ApS

Side 6 ud af 11 (108 indlæg)