Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV2''s "Alt på spil"

Side 5 ud af 11 (108 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
haha tror jeg ikke, det foregår stadig med skrivemaskine og snailmail :)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:13
Dato: 3/9/2006 6:19:44 PM Forfatter: Hans

Et eller andet sted skriger det til himlen,

man laver et fejlskøn på 0,5 mio , jeg fatter sgu ikke at man ikke
er mere stram i sin budgetlægning.
Storebroderen er en sand kamikazepilot

Det er naturligvis ikke en god situation at stå i - men ikke mindre er den ret typisk. Problemet er NETOP at budgetlægningen har været stram... tingene bliver altid dyere end beregnet - plus mange gange kan det været utroligt kompliceret at overskue likviditetssituationen... og så er det at disse situationer opstår.... man har investeret masser af penge, men der kommer ingen ind i kassen før det sidste er færdigt... og hvis banken ikke længere vil være med er der kun det alternative lånemarkede - hvor renten er markant højere.

JH
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 19:28
Dato: 3/9/2006 6:19:17 PM Forfatter: Heidi
Vi kunne måske få Brian til at kigge et smut ned i netcafe´en og se, hvorledes det går til og give os andre en situationsrapport?

Jeg kan nok godt lokkes forbi og se om de er ved at lide rentedøden...

Men Heidi, bor du ikke i det midtjyske? Er det ikke der bagdadbyggeren kaster rundt med mursten?
Så må du lave tilsvarende situationsrapport!
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 19:31
Briian du må da godt tage et billede eller to hvis gider gider tage turen
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:36

TV2 bærer ihvert brænde til bålet med deres fremstilling af en typisk oversmart Køffenhauner og en sindig jyde med halm i træskoene. Men som vi siger herovre i det mørke Jylland: hellere en god original end en dårlig kopi! Men that´s showbizz.., har af samme grund selv sagt nej 2 gange til at medvirke i TV3´s ParPåPrøve. Mener iøvrigt ikke at Simon Spies´s gamle motto om at "al omtale er god omtale" holder vand længere.

Jeg bor kun 15 km fra "gør-det-selv-manden" som jeg forøvrigt fra flere sider har hørt omtalt som en utrolig dygtig og kreativ person. De har en hjemmeside der hedder Hvidpilen, her kan man se at det kreative bestemt holder stik.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 19:44
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 19:58

Jeg synes da nok der er mere godaw i hvidpilen.dk , end xzile.dk der endda er
en netcafe, xzile.dk ligner noget der ikke blev lavet færdig i en formningstime.

Man skal ikke skue hunden på hårene, jeg tror bagdadbyggeren har væsentlig
større overlevelseschance end den momsløse.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:05
Dato: 3/9/2006 6:19:17 PM Forfatter: Heidi

jeg er lidt i tvivl om jeg skulle føle mig truffet af Hans Stokholm Kjer`s bemærkninger og vejledning i filmoptagelser, men jeg tager det med et smil

Så tager du det, som det var ment.
Hvis du skulle føle dig truffet, ville du ikke have været i tvivl.
Min slutbemærkning var nærmere selvironisk, fordi jeg syntes det var en lidt indlysende og overpædagogisk måde, jeg fik formidlet budskabet på.

mvh Hans
Fra København
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:40
Dato: 3/9/2006 5:59:23 PM Forfatter: JH DK
Dato: 3/9/2006 5:49:25 PM Forfatter: Lars
Dato: 3/6/2006 8:28:56 PM Forfatter: Martin M

Bemærkede dog også at computer-café-drengene lånte penge til 27%... flot...
Lars.
Under de givne forhold synes jeg faktisk at 27% er billigt sluppet (acceptcard er dyrere)... jeg havde ikke lånt dem 1 kr. uden at få håndpant.
JH

Interessant at du mener 27% er billig finansiering...
Iøvrigt også en interessant generel problemstilling du bringer op i din senere tråd hvor du skriver:

" Jeg mener de lånte 500.000 til 27% med afdragsprofil på 9 måneder. Det er hårde betingelser - men alternativet taget i betragtning (betalingsstandsning) tror jeg det var det rigtige valg..."

Er der altid bedre at gå planken ud, fremfor at trække stikket? [retorisk spørgsmål]

Jeg har lidt svært ved at se hvordan et par computere skal kunne forrente alle de penge... Er der iøvrigt nogen der kan fortælle mig hvem det er der benytter netcaféer i dagens Danmark? Næsten alle husstande har jo adgang til internettet (specielt i deres nærområde).

Med venlig hilsen 

Grønkjær - Promotion Bag ApS

Fra København
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:56
Dato: 3/9/2006 5:23:41 PM Forfatter: JH DK
Jeg synes at ''alt på spil'' er glimrende underholdning. Det er dog meget tydeligt klippet så det rammer et så bredt som muligt publikum - og der er også i min bog at der er alt for meget fokus på personfnidder bag scenen og for åbenlyst manipulerende (det er meget let at se hvem der er skurke og hvem der er helte)
Men jeg så meget gerne at man lavede et iværksætter program der fulgte en virkelig seriøs virksomhedsopstart. Potentialet i de virksomheder der portræteres er synes jeg simpelthen er for ringe - menneskene bag er meget sympatiske, men mangler visioner og det er lidt for meget glad-amatør-aften til min smag.
Jeg spår heller ikke specielt lyse udsigter for de 4 virksomheder:
Netcafeen tror jeg knækker halsen på grund af dårlig ledelse og manglende finanser.
Cover laver præcist det samme som alle de andre i et benhårdt markede (blue-ocean-strategy)
Jordbærmanden knokler på med planeterne men begynder på sigt at køre lastbil igen pga mgl. motivation
Bagdadbyggeren vil sandsynligvis bare følge konjunkturene på feriehus markedet - men er nok programmets dark horse - det er lidt svært at overskue hvad hans ambitioner er synes jeg. Og dybest set er succes vel bare opfyldelse af ambitioner.
JH

Cover er som jeg ser det en udemærket ide udskiller sig faktisk en del fra de andre modeblade og kvinden bag malene malling er en af danmarks dygtigste og mest respekterede mode journalister så de skal nok klare sig går jo iøvrigt også ganske fint med dem....
at sige det går ned fordi der er mange der laver det samme er jo det samme som at sige at eks gordon ramsey ikke kan åbne en restaurent i kbh fordi der er mange i forvejen 

Med venlig hilsen 

Grønkjær - Promotion Bag ApS

Side 5 ud af 11 (108 indlæg)