Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV2''s "Alt på spil"

Side 4 ud af 11 (108 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

JH DK

Jeg tror bare problemet er at finde en seriøs virksomhedsopstart
der vil bruge tiden på en mere dybdegående skildring, netop i en periode
hvor alle kræfter skal lægges i opstarten.
Der er det nemmere at skildre 4 projekter overfladisk, og klippe de mest komiske
scener ud

jeg tror bagdadbyggeren og den momsløse bror, alt andet lige sælger flere billetter,
end en mere dybdegående skildring.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:48

Hej Hans

Jeg er helt enig med dig i at nogle af de mere seriøse virksomhedsopstarter nok kan - måske også af konkurrencemæssige hensyn være svære at få lov til at filme. Men her kunne nogle journalister jo vise mod og mandshjerte. Jeg har tit set amerikanske dokumentar programmer om start-ups hvor potentiallet var i milliard klassen. Altså det er også et holdningsspørgsmål.

Det jeg bare synes er ærgeligt er at tv-programmer om iværksætteri i danmark næsten altid kommer til at handle om "Bjarne der køber en pølsevogn"

JH

Fra København
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:49
Dato: 3/6/2006 8:28:56 PM Forfatter: Martin M

TV2 har tidligere kørt med denne serie, med bl.a en ølbrygger (der også var ved at gå konkurs inden han fik åbnet sig bryghus på Nørrebro - der i øvrigt i dag er en blomsterene forretning; den største forskel på ham og Netcafédrengene var måske at han virkelig kunne sit håndværk efter mange år som brygger hos carlsberg). De øvrige var et par der sogle alt & satte på spil for at drive en Café på Vesterbro (''High Q''  - gad vide hvordan det går med dem & med den??), et par med en campingplads - og så et fjerde hold, som jeg ikke liiiige kan huske....

- Og ja: jeg syntes dengang det var en glimrende serie - og måske den var med til at modne mig til at tage springe ud på dybt vand (på trods af at alle i min familie & omgangskreds [bortset fra min kone] mente/mener det er for risikabel at være iværksætter..........Så måske gør den type udsendelser en forskel (har nu ikke fået set ret meget af den nye serie - men hvordan har hende bladudgiveren fx. fået råd til at ansætte en masse personer på redaktionen for egne penge - det ville jeg gerne have hørt noget mere om. Forrige udsendelses-række startede ligesom tidligere i forløbet - inden projekterne var kommet rigtigt i gang (kan da huske at man så cafe-parret flytte fra deres hus og ind i en lejlighed over caféen).

Har ikke fået set så meget af den nye sæson, men husker da noget så glimrende det par der skulle åbne "HighQ"... Glemmer aldrig det afsnit hvor han til kameraet brokkede sig over at hygiejne-kravene var så strenge efter han vist havde fået en hård vurdering af myndighederne... HVEM KAN VÆRE SÅ DUM???

Er sidenhen flyttet ind ikke langt fra caféen så jeg kan da bekræfte at den stadig ligger der... Har dog aldrig været der (måske det skyldes mandens holdning til hygiejne)!!!

Bemærkede dog også at computer-café-drengene lånte penge til 27%... flot...

Lars. 

Med venlig hilsen 

Grønkjær - Promotion Bag ApS

Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 17:59
Dato: 3/9/2006 5:49:25 PM Forfatter: Lars
Dato: 3/6/2006 8:28:56 PM Forfatter: Martin M

Bemærkede dog også at computer-café-drengene lånte penge til 27%... flot...
Lars.

Under de givne forhold synes jeg faktisk at 27% er billigt sluppet (acceptcard er dyrere)... jeg havde ikke lånt dem 1 kr. uden at få håndpant.

JH
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 18:06
Kan ikke huske hvor mange penge det var de lånte til 27% rente, men syntes de nævnte et kæmpe beløb de skulle betale hver månede på lånet, kunne det passe det var i størrelse orden 20-30.000 kr Så skal der altså sælges nogle timer og nogle chips og colaer ;)
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 18:11

Jeg mener de lånte 500.000 til 27% med afdragsprofil på 9 måneder

Det er hårde betingelser - men alternativet taget i betragtning (betalingsstandsning) tror jeg det var det rigtige valg... Altså det primære problem var som jeg husker det likviditetsmangel pga. momsmisforståelse... det ville være sindssygt at gå i betalingsstandsning (og stoppe resten af projektet) pga. ventetid på momsrefusion.

Rente er altid et udtryk for risiko... og risikoen her taget i betragtning synes jeg faktisk at det er en yderst rimlig rente...

JH
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 18:15
Ja det har du ret, de fleste ville nok havde gjordt det, men man kan ikke lade være med at tænke på der skal 3 lønninger hjem, og konen vil gerne snart have sit hus ellers skrider hun vel, så det en meget svær situation de står i, men bliver spændende at følge dem fremover.
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:19

Det er underholdning og jeg opfatter det som sådanne-men får da også "noget med hjem" ved at se sådanne udsendelser.

Nu ved jeg jo godt at man klipper sekvenserne sammen, så det giver mest mulig seere - jeg er lidt i tvivl om jeg skulle føle mig truffet af Hans Stokholm Kjer`s bemærkninger og vejledning i filmoptagelser, men jeg tager det med et smil
Jeg tror at, man måske lære mest af fiasko og nederlag end lyserøde succeshistorier-dem tror folk jo ikke på alligevel.

Vi kunne måske få Brian til at kigge et smut ned i netcafe´en og se, hvorledes det går til og give os andre en situationsrapport?

Omkring økonomien skal jeg ikke gøre mig klog, men skulle de ikke af med kr. 70.000,- pr. måned for det dyre lån ude i byen?

PS: Nogle som har informationer omkring bagdadbyggeren/Mr. Bean.

Bedste hilsner

Peter
Danmarkshop.com

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:20

Et eller andet sted skriger det til himlen,

man laver et fejlskøn på 0,5 mio , jeg fatter sgu ikke at man ikke
er mere stram i sin budgetlægning.
Storebroderen er en sand kamikazepilot
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 18:25

Kan vi ikke få Hr. Thorborg til at lave noget opsøgende debat og lokke de medvirkende ind og skrive på amino?

Det kunne være fedt at køre debatten med dem og høre deres begrundelser for deres valg?

Og tror I at Bagdadbyggeren har Internet??

/Brian
Side 4 ud af 11 (108 indlæg)