Det er lige gået op for mig, at der jo ikke er lavet nogen tråd omkring TV2''s "Alt på spil" - så nu har jeg lavet en
Og så kan jeg jo passende lige lægge ud med min holdning: Jeg syntes faktisk denne serie er meget bedre end "Springet". Netop fordi den ikke er a-la "stem på mig ellers bliver jeg sendt hjem" m.m. men blot er et indblik i deres dagligdag. Jeg må indrømme at jeg får mere og mere ondt af lillebroderen i Netcafé-projektet. Han står som en lus imellem to negle - hans storebror og hans kæreste. Storebroderen har jeg ikke den store fidus til. Det kan godt være TV2''s måde at klippe på, men umidlbart så virker det som om lillebroderen (kan altså ikke huske hvad de hedder) læner sig alt for meget op af sin storebror og ikke selv tænker. At storebroderen har masser af erfaring med virksomheder der er gået mere eller mindre skidt, er måske heller ikke lige de erfaringer jeg ville lægge mest vægt på - godtnok kan man sige at det er godt at have en kaptajn som har prøvet at gå ned med sit skib, men ikke en som nærmest ikke har prøvet andet. Det er ihvertfald sådan TV2 fremstiller det. At storebroderen med hans såkaldte store erfaring kan glemme at der er noget som hedder moms, det burde tænde nogle alarmlamper hos lillebroderen. Umidlbart så vil jeg gætte på, at den netcafe går konkurs inden den overhovedet er åbnet. Indtil videre er det ihvertfald lykkedes storebroderen at få de andre til at gå ud og låne en halv million privat. Det farlige er jo også, at storebroderen allerede er forgældet og derfor ikke kan gå ud og låne pengene - så han har som sådan ikke noget at miste, og det syntes jeg har spiller en del på over for de andre.
Det næste er så hans kæreste, som jeg sidder og får lidt klamme fornemmelser af at se udtale sig. Hun har ingen idéer om hvad det kræver at være selvstændig. De to har ikke fået snakket - virkelig snakket - igennem hvad det kommer til at kræve; af dem begge! I sidste afsnit sad hun - ligesom i de tidligere afsnit - og brokkede sig over at han aldrig var hjemme og at han nu også skulle arbejde i weekenden. På det tidspunkt var de gået en måned over åbningsdagen - og så kan hun ikke forstå at han har travlt...?
Nå, men det var så mit indspark indtil videre
Fyr løs!
/Jesper
www.MediaMouse.dk - alt i grafisk kreation & produktion jesper snabelA mediamouse.dk  
|
TV2''s "Alt på spil"
Og konen som tænker på sit hus og penge, hun var blevet sparket ud inden projektet gik i gang hvis det var min kone. Derimod ham bonderøven med feriehusene, han er godt nok noget af det sjoveste jeg har set længe, han tager det stille og roligt, mens konen tager pis på ham, måske fordi hun ved det nok skal gå, men det godt nok et projekt der vil noget. Sad han ikke dagen før og fandt en som skulle rive taget af, bare hans person får mig til at grine, han skal nok blive til noget ;) Den sidste kan jeg ikke huske så meget af, er det ikke hende som har lavet et mode blad ? eller et det ham kartoffel avleren, som sad fast et par gange i hans bil :) |
Men jeg kan ikke i mine øjn, se hvor alle de penge er blevet af? Ham storebroren synes jeg der virker lidt lumsk, lidt ligsom det er hans bmw der holder uden for. Men et godt program er det ja når man ser det ved siden af springet. |
TV2 har tidligere kørt med denne serie, med bl.a en ølbrygger (der også var ved at gå konkurs inden han fik åbnet sig bryghus på Nørrebro - der i øvrigt i dag er en blomsterene forretning; den største forskel på ham og Netcafédrengene var måske at han virkelig kunne sit håndværk efter mange år som brygger hos carlsberg). De øvrige var et par der sogle alt & satte på spil for at drive en Café på Vesterbro ("High Q" - gad vide hvordan det går med dem & med den??), et par med en campingplads - og så et fjerde hold, som jeg ikke liiiige kan huske.... - Og ja: jeg syntes dengang det var en glimrende serie - og måske den var med til at modne mig til at tage springe ud på dybt vand (på trods af at alle i min familie & omgangskreds [bortset fra min kone] mente/mener det er for risikabel at være iværksætter..........Så måske gør den type udsendelser en forskel (har nu ikke fået set ret meget af den nye serie - men hvordan har hende bladudgiveren fx. fået råd til at ansætte en masse personer på redaktionen for egne penge - det ville jeg gerne have hørt noget mere om. Forrige udsendelses-række startede ligesom tidligere i forløbet - inden projekterne var kommet rigtigt i gang (kan da huske at man så cafe-parret flytte fra deres hus og ind i en lejlighed over caféen).
|
|
|
Jeg så kun starten: Damn, jeg ville være ked af at have startet virksomhed med ham brormand. Han har ikke nær så meget styr på det, som han prøver at give udtryk for (det må være reelt at sige, når han kan glemme at der er moms der skal betales). Han fremstår utrolig hård og dårlig til at håndtere den kommunikation der skal til i sådan et foretagende. Jeg har ondt af resten af de involverede i det projekt
Disclaimer: Ovenstående er selvf. skrevet i forhold til hvad vi har set på tv, om det forholder sig sådan virkelig kan jeg ikke sige. |
Dem med netcaféen, kan det passe at det er www.xzile.dk ? Er der nogen der er stedkendte?
|
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
Deres forum er ihvertfald blevet hacket og så uprofessionelle som I får det til at lyde (har ikke selv set serien) så kunne det da godt være dem :) En ting er at blive hacket, det kan ske, især når de nu bruger en gammel udgave af phpbb2, men at de ikke har fjernet det selv om det er opdaget, det er godt nok svagt. |
Ja den netcafé er helt ude af kontrol. I forrige afsnit gik de ud og lånte en masse penge tli 27% i rente. I mit lille hoved begyndte klokkerne at kime meget højt... |