Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 8 ud af 30 (298 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men det betyder ikke at der er andre faktorer som ikke er væsentligt mere betydningsfulde, end dem man ser mest på lige nu. Statistikker kan ikke forklare årsagen. Det kunne f.eks. være, at rygere generelt er meget mere stressede, i dårligt humør eller ulykkelige, og det er derfor de dør tidligere. Det er som sagt noget forskning der tyder på at netop stress, ulykke og dårligt humør spiller meget væsentligt ind, men desværre er der forsket alt for lidt i den slags - og du ved sikkert også godt hvorfor, right? Der er ingen penge i lortet. Forskning styres først og fremmest af, hvad der kan føre til en pille man kan tjene penge på. Sørgeligt men sandt.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:42

Jesper Jørgensen:

Om det så er rimeligt for dem der kun kører bil på landet er så en anden snak.

Haha, der blev hykleriet vist totalt.

Er det rimeligt dem på landet skal undlade at ryge så? Stick out tongue

Der dør mange mennesker hvert år pga. biler - lad os da forbyde biler også!

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:08

Ronnikc:

Jesper Jørgensen:

Om det så er rimeligt for dem der kun kører bil på landet er så en anden snak.

Haha, der blev hykleriet vist totalt.

Er det rimeligt dem på landet skal undlade at ryge så? Stick out tongue

Der dør mange mennesker hvert år pga. biler - lad os da forbyde biler også!

Nej, men lad os lave en lov der siger, at man skal til fornyet køreprøve hvert 10. år - for at få udryddet dårlige vaner, sortere de gamle fra som er gode venner med deres læge og derfor får fornyet kortet selvom de er rene dødsbilister og holde folk opdateret om færdelsreglerne.

Mht rygning - så siger jeg bestemt ikke at rygerne selvfinansierer - faktisk siger jeg det STIK modsatte - prøv at læse min post igen.

Hvis en ryger får lungekræft og koster 1 mil om året så længe vedkommende er syg, har cigaretterne kun finansieret 30% - vi andre betaler resten.

Og at de lever kortere er IKKE en tjeneste for samfundet, fordi rygerne er syge i de sidste leveår - længere, oftere og voldsommere end ikke-rygere.

Jeg synes der er ok at bringe alle argumenter i spil, men at argumentere med noget der ikke har med rygning eller noget ryygerelateret at gøre kan ikke modargumenteres og skifter fokus i debatten - derfor er det en usmart ting at begynde at argumentere med storke, biler og lignende - hold jer til emnet, så bliver debatten ikke afsporet. :-)

Mette - som har tilbragt juleaften med 2 rygere og vågnede af tobakshoste =/

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:11

Men når nu alkohol bliver nævnt så lad mig for god ordens skyld sige at det er nogenlunde samme sag med alkoholikere - de koster langt mere for samfundet og selvfinansierer ikke gennem deres druk. Og deres børn har mange helbredsproblemer - OG psykiske problemer, som koster os kassen. Forstå mig ret, jeg er altid mest interesseret i den menneskelige faktor - men at sige "Jeg er ked af at der er nogen som har det skidt" er ikke et godt argument i en debat om rygelov eller alkoholbehandling.

Mette

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:22

Derfor er det jo stadig hyklerisk hvis man forbyder en ting f.eks. rygning og ikke andre ting der er lige så farlige.

Det er fint nok med ryge forbud i det offentlige og på offentlige steder, men når man lovgiver for rygning på f.eks. kontorer m.v. hvor det kan være at alle medarbejderne rent faktisk ryger - så træder man ud over hvad staten efter min mening kan og skal blande sig i. Hvis medarbejderne beslutter at deres arbejdsplads er en rygearbejdsplads så lad dem dog det.

Vælger man så alligevel at lovgive om det, så må man tage skridtet fuldt ud og også forbyde alkohol og alle de andre ting som er skadelige og koster samfundet penge (de argumenter der er brugt hidtil i debatten) ellers bliver det jo bare en omgang dobbelt moralisme af værste skuffe - Vi forbyder kun det vi ikke selv kan lide.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:42

Ronnikc:

Derfor er det jo stadig hyklerisk hvis man forbyder en ting f.eks. rygning og ikke andre ting der er lige så farlige.

Hvad er det du mener der er lige så farligt som rygning? Bemærk at det i Danmark er lovligt at begå selvmord. En foreteelse med meget høj dødelighed. Dette ligger indtil videre inde for den enkeltes selvbestemmelse, det samme med alkoholindtagelse.

Rygning adskiller sig fra mange andre farlige ting ved at være farligt for ANDRE.

Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:43

Hoppas ni alla har haft en god jul Big Smile

Jag kan se på denna tråd att ämnet rygeloven har brinnande intresse.. Jag har följt med i alla inlägg och det är tydligt att icke rökare är glada för den nya lagen. Så vad med er bar ägare, restaurang ägare osv. Finns det några av er här? Vad tycker ni om detta?

God fortsättning på julen
Fuck Rygeloven

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 11:43

Ronnikc:

Vælger man så alligevel at lovgive om det, så må man tage skridtet fuldt ud og også forbyde alkohol og alle de andre ting som er skadelige og koster samfundet penge (de argumenter der er brugt hidtil i debatten) ellers bliver det jo bare en omgang dobbelt moralisme af værste skuffe - Vi forbyder kun det vi ikke selv kan lide.

Ronnikc, DeMib og andre der gerne ser andre sunhedsfarer forbudt. I glemmer en meget meget vigtig ting. Når en person vælger at spise og leve usundt, træffer han/hun et personligt valg, der kun har indflydelse på ham/hende selv! Når den samme person sætter sig ned på en cafe eller sin arbejdsplads og ryger en smøg i nærheden af andre mennesker går det ud over andre der mennesker - der netop IKKE har et valg. Altså bliver jeg (hvis det var mig der sad ved siden af) påduttet en sundhedsrisiko.

Personer der er imod rygeloven snakker hele tiden om det "personlige valg". Hva med alle os andre, der netop ikke har det valg. Jeg kender masser af hensynsfulde rygere, men ved gud hvor jeg også kender mange der ikke er. Disse mennesker har så formået at ødelægge det for alle andre. Det er en gruppe vi desværre er nødt til at lovgive mod....!
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:51

Casper Sigaard:

Ronnikc, DeMib og andre der gerne ser andre sunhedsfarer forbudt. I glemmer en meget meget vigtig ting. Når en person vælger at spise og leve usundt, træffer han/hun et personligt valg, der kun har indflydelse på ham/hende selv! Når den samme person sætter sig ned på en cafe eller sin arbejdsplads og ryger en smøg i nærheden af andre mennesker går det ud over andre der mennesker - der netop IKKE har et valg.

Jesper Jørgensen:

Rygning adskiller sig fra mange andre farlige ting ved at være farligt for ANDRE.

Biler er også farlige for andre, det viser statistikkerne jo tydeligt.

Fulde mennesker er også farlige for andre, er du klar over hvor mange mennesker der får bank / bliver overfaldet m.v. hvor alkohol er den direkte årsag hver evig eneste weekend?

Osv. der er mange ting der er farlige for andre men alligevel er lovlige.

Sidder der 5 personer på et kontor som alle 5 ryger og har valgt at ryge selv - hvorfor skal staten så blande sig i det?

Det er farligt for de 4 andre? Ja men de har jo selv valgt og ryge også.

Det koster staten penge når folk ryger og bliver syge? Ja men det gør det skam også når folk lever af mcdonalds mad eller drikker.

Er i klar over hvor mange år der ryger af ens liv hvis man er overvægtig, får for lidt motion og drikker? Det er betydeligt mere end hvis man ryger, så hvorfor ikke forbyde fed/usund mad og alkohol?

Der er ingen konsekvens logik i jeres holdninger til tobaksrøg - det virker mere som om i personligt er modstandere af tobaksrøg og derfor er loven en god ting, uantastet at der findes andre ting som er lige så farlige som tobaksrøg derude og uantastet at folk kan vælge frivilligt om de vil ryge eller ej.

Fra København
Tilmeldt 26. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 11:55

Jeg har det utrolig fint over at loven er blevet ændret, så der mere plads til os passive rygere.

Jeg synes ikke vi passive rygere skal tage hensyn til noget andre personer gør og laver, som faktisk er farligt på et eller andet stadie, så må det da være rygeren der må tilpasse sig kulturen og ikke os passive rygere. 

-- Man kan hvad man vil!

Side 8 ud af 30 (298 indlæg)