|
>Nej, den forklarer på ingen måde at flere og flere bliver over 100 - både dem der ryger og dem der ikke gør. Penicilin kan altså ikke helbrede hverken kræft, hjertekar sygdomme, HIV eller sukkersyge :) Ikke udelukkende, men det er en del af forklaringen. Det er klart at når der er flere der bliver 50, så er der også flere der bliver 100. Det ved enhver statistikker. Bedre medicin i det hele taget, mindre nedslidende arbejde og forbedret hygiejne er andre årsager til at genenmsnitsalderen er stigende trods rygning. >Et godt eksempel på dette, som jeg så nogle statistikere bruge engang, er statistikken over rugende storke og børnefødsler i Danmark. De to kurver følger hinanden ret præcist - beviser det så at storken kommer med børnene? Ja, naturligvis - og god jul :) Mikkel, jeg tror ikke på at de to kurver følger hinanden præcist. Sender du ikke lige et link eller anden dokumentation? |
pbtryk.dk:Historien om, at det kan være svært at holde op med at ryge i et ikke-ryger-miljø, endsige bede sine kolleger om at ryge udenfor, handler om ren hensyn. VI SKAL IKKE LOVGIVE OM HENSYN!
Vh
Peter
Du har helt ret, men generelt er det ufatteligt få rygere der har vist hensyn før og havde de gjort det, så var der nok ikke kommet nogen lovgivning. Jeg vil gerne se bare en ikke ryger der kan fortælle at de rygere han/hun har mødt gennem sit liv generelt har været hensynsfulde. Nej vel, de fandtes nemlig stort set ikke.
Lad os dog sige det som det er. De fleste rygere er jo røgnarkomaner der vil gøre hvad som helst for at få det næste fiks og det lader de så gå ud over andre mennesker. Så jo, der skal lovgives og det gerne endnu strammere end i dag.
Dbh Martin
Bliv gratis medlem