Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsmarkedet - Hvad sker der ???

Side 7 ud af 24 (231 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for dit svar. Der har været mange spændende og brugbare indlæg, som klart giver stof til eftertanke. Det er altid interessant at høre fra både dem som beskæftiger sig med børnetøj og absolut også fra dem som er i en helt anden branche da det tilfører helt nye dimensioner.

Ser frem til et samarbejde:):)

Bedste hilsner

Bettina

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 11:47

Nu har jeg siddet og fuldt med her på sidelinien i denne debat, nu er det vidst på tide og give mit besyv med.

Jeg synes faktisk der kom en rigtig god ide her. Jeg bestiller selv varer når jeg skal bruge dem, og ikke som på børnetøjsmarkedet 2 gange om året. Dette har jeg altid syntes var et problem i modebranchen, og jeg håber for forhandlerne at der snart er nogen som bryder op med dette marked. Jeg kan sagtens se fordelene fra en producents synspunkt, men det bedste som forhandler må da være at producenten er den lagerførende. Der er faktisk også en del fordele i dette for producenten.

Her og nu, kan i butikker hjælpe jer selv over en del af dette problem. Kig lige en gang ekstra på Thomas´ ide.

3 netbutikker, som hver har 3 leverandøraftaler går sammen. Nu har alle 3 butikker 9 mærker i sit sortiment, men er kun lagerførende på de 3, og der er tilmed 2 ekstra salgskanaler til de 3  mærker man har på lagerBig Smile

Fakturer internt købspris + 5-10%, så er der lidt til alle, men vigtigst, man får spredt risikoen betydeligt.

En lille bonus til de shoppeglade kvindelige indehavere. Du har lige fået 2 veninder og shoppe børnetøj med på messerneWink

Tilmeldt 9. Nov 06
Skrevet kl. 11:55

Hej Martin

Ideen om at slå sig sammen er ganske god. Problemet er blot at det vil leverandørerne ikke være med til. Vi skriver under på kun at sælge fra vores butik/webshop, så det ville kræve at leverandørerne godkendt forslaget. Tror desværre at de kun ser for lidt indtjening i den måde at drive forretning på. Ellers sælger de blot til endnu flere webshops, da de så pludselig kun har 1 forhandler og så "sagtens" kan tage flere ind.

Men det er absolut værd at undersøge:)

Bedste hilsner

Bettina

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:03

Hej Martin

Velkommen på sidelinien som alle andre :·))) 

Hvis forhandlerne er lagerførende og en kunde bestiller 1 ting fra 4 forskellige forhandlere.... tror du kunden vil betale 4xporto?

Hvis 3 webshops går sammen og har 3 mærker hver - hvis kunden bestiller 1 ting fra hver.... tror du kunden vil betale 3xporto?

Tror desværre ikke det holder vand i tøjbranchen - ikke hvis det er flere mærker. Derudover kunne mærkerne jo selv lave deres egen webshop og få flere penge ud af det ved det samme stykke arbejde.

Ideen er god til radio-tv-hardware-hårde hvidevare branchen :·) som mange allerede gør nu!

Mange hilsener Helle 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 12:10

Hvis i rent faktisk skriver under på det, så skal i ikke spørge om i må! Så får i nemlig et nej.

I skal sælge ideen til dem, vær åben og fortæl alle  lev. hvad i har tænkt jer om hvem i samarbejder med.

Leverandørenes fordele:

1. Kun en leveringsadresse.
  2. Flere seriøse, salgsled som ikke dumper priserne i panik over at de skal af med deres lager.
  3. kom selv på flere!

Jeg mener at dette forslag (efter hvad jeg har læst i denne debat), har store fordele for lev.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:16

House of kids:

Hvis forhandlerne er lagerførende og en kunde bestiller 1 ting fra 4 forskellige forhandlere.... tror du kunden vil betale 4xporto?

Ideen er god til radio-tv-hardware-hårde hvidevare branchen :·) som mange allerede gør nu!

Hej Helle

I forhold til at du giver udtryk for at situationen er presset synes jeg det er ret hurtigt du afviser Martins idé. Der skal jo ikke sindsygt meget fantasi til at forestille sig at de tre webshops indrettet sig med 9 produktlinier, men kun en tredjedel så meget af hvert produkt. Hvor mange af jeres kunder køber 2 eller flere varer ad gangen? Det skal jo også med i regnestykket.

Mvh Jesper

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 12:19

House of kids:

Hej Martin

Velkommen på sidelinien som alle andre :·))) 

Hvis 3 webshops går sammen og har 3 mærker hver - hvis kunden bestiller 1 ting fra hver.... tror du kunden vil betale 3xporto?

Tror desværre ikke det holder vand i tøjbranchen - ikke hvis det er flere mærker. Derudover kunne mærkerne jo selv lave deres egen webshop og få flere penge ud af det ved det samme stykke arbejde.

Mange hilsener Helle 

Hej Helle

Dette er et problem det er korrekt, men problemer kan som regel løses.

Undskyld min måske lidt for direkte stil, men du har besvaret mit indlæg efter 8 minutter og fundet et problem i det. På de 8 minutter kan du ikke seriøst have gennemtænkt løsningsmuligheder til problemet. Jeg vil ikke med dette konkludere at du kun ser begrænsninger og ikke muligheder, for så deltog du nok slt ikke i denne debat, men bare lige have dig selv til at tænke over mulighederne.

Hvor bor dine konkurrenter? Det kunne jo være at der rent geografisk er 2-3 netbutikker som ligger rigtig tæt på hinanden?

Tilmeldt 9. Nov 06
Skrevet kl. 12:28
Blot til info: Hos os er det ca 90% der køber minimum 2 ting.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:31

OK - godt ord igen :·) overvejer lige om jeg skal vente en times tid med at svare.....Smile

Grunden til at jeg svarer så hurtigt er nok at jeg har tænkt alle de muligheder igennem som der foreslåes - der er bare mange forhindringer ved dem. Men dermed ikke sagt at de ikke kan fjernes så ideen er god. Faktisk er jeg udpræget optimist af natur - men jeg kender også branchen så godt efterhånden og ved at mange ting er dødssejlere. Jeg har noget viden og erfaring som udeforstående ikke har. Derfor er det måske hurtigt nok at skyde ideerne ned :·) Skal nok lade være hvis der kommer flere :·)

Faktisk følger jeg denne debat fordi den er interessant. Vi er ikke pressede lige nu - men ingen ved jo om vi også kommer til det - og så er det jo fint at have tilegnet sig både viden og været med i debatten.  

Mange hilsener Helle

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 12:38

House of kids:

Faktisk følger jeg denne debat fordi den er interessant. Vi er ikke pressede lige nu - men ingen ved jo om vi også kommer til det - og så er det jo fint at have tilegnet sig både viden og været med i debatten.  

Mange hilsener Helle

God ide at være på forkant, det kan jo netop være ideer afledt af denne debat, som gør at i kan blive trængte senere.

Side 7 ud af 24 (231 indlæg)