Hej Thomas Tak for dit svar. Der har været mange spændende og brugbare indlæg, som klart giver stof til eftertanke. Det er altid interessant at høre fra både dem som beskæftiger sig med børnetøj og absolut også fra dem som er i en helt anden branche da det tilfører helt nye dimensioner. Ser frem til et samarbejde:):) Bedste hilsner Bettina |
Nu har jeg siddet og fuldt med her på sidelinien i denne debat, nu er det vidst på tide og give mit besyv med.
Jeg synes faktisk der kom en rigtig god ide her. Jeg bestiller selv varer når jeg skal bruge dem, og ikke som på børnetøjsmarkedet 2 gange om året. Dette har jeg altid syntes var et problem i modebranchen, og jeg håber for forhandlerne at der snart er nogen som bryder op med dette marked. Jeg kan sagtens se fordelene fra en producents synspunkt, men det bedste som forhandler må da være at producenten er den lagerførende. Der er faktisk også en del fordele i dette for producenten.
Her og nu, kan i butikker hjælpe jer selv over en del af dette problem. Kig lige en gang ekstra på Thomas´ ide.
3 netbutikker, som hver har 3 leverandøraftaler går sammen. Nu har alle 3 butikker 9 mærker i sit sortiment, men er kun lagerførende på de 3, og der er tilmed 2 ekstra salgskanaler til de 3 mærker man har på lager
Fakturer internt købspris + 5-10%, så er der lidt til alle, men vigtigst, man får spredt risikoen betydeligt.
En lille bonus til de shoppeglade kvindelige indehavere. Du har lige fået 2 veninder og shoppe børnetøj med på messerne