Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsmarkedet - Hvad sker der ???

Side 8 ud af 24 (231 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller måske arbejder vi allerede på en endnu bedre ide :·)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:24

Jeg har ihvertfald respekt for at i kan få en babytøj forretning til at brødføde 3-4 personer og samtidig være tilfredse i de her tider. Det må alligevel være en del pakker i får sendt ud af døren.

Det lyder spændende.

/Jesper

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:32

Tak Jesper :·) Nu skal det jo heller ikke lyde som om at vi sprøjter pakker ud af døren i disse dage - for det gør vi bestemt ikke. Jeg tror egentlig heller ikke de med rabatter får så meget igennem - folk har brug for pengene til legetøj, brugskunst og den slags gaver - og de ved jo at det gode udsalg starter i januar - hvor de igen har fået løn.

Men grunden til at jeg siger vi ikke er presset lige nu - er at vi har forudset en stille december. Sådan er det hvert år for børnetøjsbranchen.... der er bare mange som først opdager det nu - desværre... MEN - jeg er da naturligvis dybt bekymret for branchen i al almindelighed fremover - og bekymret for om priskrigen starter op igen til marts. Der skal jo åbenbart kun en eller to som holder ophørsudsalg til at resten af branchen panikker og hopper med. Men jeg forsøger at have is i maven :·)

Mange hilsener Helle 

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 16:43

Jeg tror også at der er en mentalt blokering hos mange omkring at samarbejde på tværs af webshops. Mange er direkte konkurrenter, der bejler til de samme kunder om de samme varer.

De fleste af ideerne herinde kan selvfølgelig bruges i større eller mindre grad.... men det kræver bla. at der etableres et samarbejde mellem de større forhandlere og at der er et reelt ønske om at være på forkant med problemstillingerne i markedet.

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:33

Hej Carsten

Jeg har flere webshops som jeg har et rigtig fint forhold til og hvor vi bruger hinanden en del - både til sparring og videresendelse af kunder som mangler noget. Dem er jeg utrolig glad for og ville være ked af at undvære. Men - jeg har også oplevet den anden side.... den hvor man tror man har tillid til nogen, og en dag opdager man ikke havde det. Og det er bestemt ikke rart når man som hovedregel stoler på folk til det modsatte er bevist. 

Men jeg vil gerne gribe bolden og oprette et lukket forum et andet sted jeg har adgang til. Så hvis der er nogle webshops med børnetøj - som har lyst til et netværk hvor vi kan både kan give og modtage feedback - så send mig en mail: mail@houseofkids.dk - så vil jeg oprette et ved lejlighed og sende jer en mail. Du skal være indstillet på ikke kun at modtage - men også selv yde en indsats :·)

Mange hilsener Helle 

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 21:32

Det lyder som en god ide at samarbejde/udeveksle erfaringer på tværs af webshops og jeg er interesseret i at deltage.

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44

House of kids:
Hvis forhandlerne er lagerførende og en kunde bestiller 1 ting fra 4 forskellige forhandlere.... tror du kunden vil betale 4xporto?

Under ingen omstændigheder.

Kunne de fire webshops ikke leje sig ind på det samme lagerhotel? Deles om at leje XX kvm/pladser og så kan alt jo ekspederes fra ét sted. Det koster nok lidt mere end selv at gøre det, men det frigiver kræfter til de vigtigere ting.

Jeg synes ideen med at gå sammen er god, selvom den selvfølgelig sikkert har flere udfordringer, der skal gennemtænkes. 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 22:09

Jeg syntes at det er en rigtig god ide, Helle og jeg vil også meget gerne deltage :) Jeg sender dig en mail :)

Derudover så vil jeg blot lige fortælle at vores december ikke ser så dårlig ud, -og det er bestemt ikke fordi at folk har købt på tilbud, men de har måske været årsag til at folk har kigget forbi... Jeg ved det ikke, -måske skyldes det en lettere øget markedsføring fra vores side. Jeg tror dog ikke at vi skal gå alt for meget i panik (jeg er den fødte optimist) over en enkelt eller 2 dårligere måneder, -men hvis det fortsætter, så er der helt klart noget galt et sted... 

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 22:46

Hej til de forskellige i tråden

Nu har jeg også været rundt om jeres hjemmesider og set jeres forretninger. Jeg syndes det se ud til at være seriøse og veldrevne forretninger i har.

Via nogle af de andre debatter jeg har set, kan jeg se at i har fokus på mange af de ting som virkelig koster hvis det ikke er iorden. Fragt, regnskab, markedsføring, statestikker. Det er der mange af de andre der ikke har og så holder de ikke længe.

Så brug / hjælp hinanden, brug nogle af de ideer der er kastet ind i tråden her.

Så kan i se frem til en fremtid hvor i løber fra de andre der lukker efter hånden som banker og leverandører mister tålmodigheden.

God Vind

Thomas

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 08:58

Hej Helle

Jeg vil også gerne deltage, da jeg er sikker på at vi sagtens kan udveksle erfaringer og diskutere forskellige emner. Sender dig en mail senere.

Thomas; Tak for de rosende ord. Jeg er også sikker på at alle de fleste kommer langt ved at være åbne for nye ideer fra andre brancher. Vi har da ihvertfald fået gode ideer ved at deltage i denne diskussion.

God jul til alle, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Side 8 ud af 24 (231 indlæg)