Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsmarkedet - Hvad sker der ???

Side 6 ud af 24 (231 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

enandenvej.dk:

Du har ret igen, men på et eller andet tidspunkt MÅ det stoppe.

Jeg er rigtig ked af at være den dårlige budbringer; men det gør det desværre ikke Sad

Jeg gør, hvad jeg kan med netop denne artikel for, at der ikke er flere, der havner i suppedasen end der allerede er.

Men jeg er 100% klar over, at det rækker som en i h......

Hvis der virkelig skal gøres noget effektivt ved det, så skulle de største danske shop-udbydere begynde at levere regulær information til de håbefulde mennesker, der tror, at de lige har gjort deres livs bedste investering.

Men det er jo stik imod deres egne økonomiske interesser. Det er i deres interesse at sælge shopløsninger - ikke at afholde folk fra at købe fordi markedet er mættet - og mere til.

Så derfor vil det desvære kun blive værre og værre.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:02

Hej Christian

Jeg tror ikke du har ret. Leverandørerne tager ikke flere netbutikker ind nu - og de luger ud i alle de som ikke er seriøse. Det er i hvert fald den holdning jeg hører når jeg taler med leverandørerne om situationen lige nu. Mange kan nu se at de har skudt over mål og ikke har haft styring på hvor mange steder de egentlig kom til at ligge online. Det er det samme som at deres mærker kun forhandles eks to steder i en stor by.

Mange hilsener Helle 

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 14:50

Hej,

Sikkert et meget dumt spørgsmål, men hvorfor er der ikke nogle af jer som har børnetøjsbutikker som går sammen om at lave jeres eget tøjbrand, også gerne med butikker i udlandet, så fjerner i jo leverandøren som ser ud til at være et af hoved problemerne.

Selvfølgelig vil det tage tid at opbygge et nyt brand, men fysiske butikker ude i den stor verden gør jo det samme, med deres house brands, så hvorfor skulle i ikke kunne gøre det, specielt hvis jerer butikker i forvejen er at høj kvalitet og med en god service, så har i jo den trust der er nødvendig for at folk tør prøve det nye "exclusive" brand.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:00

Vi har faktisk overvejet tanken flere gange :·) Det vil jo så kræve et par ansatte ekstra - for en flot kollektion bliver jo hverken designet eller produceret og solgt af sig selv :·) Og der skal en del stykker på før det er gode produktionspriser. Vores vurdering er at der nu er alt for mange nye mærker på banen - og at tilføje endnu et.... det vil jo næsten være som at åbne endnu en netshop med børnetøj - og hvem ville dog vove sig derud lige nu :·))))

Men ideen er bestemt ikke dårlig - Pomp De Lux har stor succes (samme koncept som BonAParte eksempelvis).

Mange hilsener Helle

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:04

Der må da være massevis af tøser fra TEKO Herning, som hellere end gerne vil lave noget pro bono arbejde, hvis de må kalde det "design by xxx"...

Og en omgang Amino'er med tøj webshops der lige går sammen om at lede og fordele arbejdet, kan det da hurtigt blive en overskuelig opgave... og måske prisdygtig udvikling...

for at vækste må man udvikle.... og der findes jo et hav af muligheder for økonomisk støtte til at vækste, bare kom i gang med ansøgningerne...

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 16:53

Selvom man er dygtig til at drive en velfungerende webshop, er det ikke sikkert at man har evner i retning af designer, indkøber, markedsanalytiker eller produktionsplanlægger, og skal alle ud og hyres er det en betydelig satsning.... men dermed ikke sagt at det er umuligt.

Et andet område hvor der kunne laves forbedringer, var hvis de store butikker samarbejdede overfor leverandørerne, og fik dem til at lægge flere reklamekroner, sponsere større events, være lagerfunktionen og generelt fik dem til at bære en større risiko af markedsudviklingen. Det kunne måske samtidig presse leverandørerne til at stille større krav til deres forhandlere og rense lidt ud i markedet....

Mange hilsner Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:03

> men hvad har du gjort dig af konstruktive tanker da dit søgemaskinemarked stod i samme situation?

Det er ikke en situation min branche "stod" i - den er en permanent situation. Tingene i min branche ændrer sig hele tiden, hvilket iøvrigt er meget almindeligt for mange ting på nettet. Det må man venne sig til, hvis man vil arbejde med det medie. Hvis man synes det er irreterende skal man nok finde på noget andet at lave :)

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 06:51

Mikkel: Tak for dit svar. Selvom det ikke er samme branche må du meget gerne komme med mere konkrete forslag. For det med "at hvis jeg synes det er irriterende, så må jeg finde på noget andet at lave" det bliver jeg ikke så meget klogere af:)

Så derfor: Hvad gør du når dit marked er i konstant forandring og du skal følge med? (altså udover at ændre strategi for dine programmeringer). Sælger du eks. Dine ydelser til nedsatte priser? Laver du nogle fantastiske tilbud eller...

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 08:08

Bettina-Elisabeth:

Så derfor: Hvad gør du når dit marked er i konstant forandring og du skal følge med? (altså udover at ændre strategi for dine programmeringer). Sælger du eks. Dine ydelser til nedsatte priser? Laver du nogle fantastiske tilbud eller...

Hej Betina 

Helle havde samlet noget salgs statestik på sin forretning. Jeg formoder du gør det samme, planlæg dine indkøb der efter. Find en eller 2 andre forretninger der fører nogenlunde det samme som dig selv. Skær dit indkøb ned til et minimum, og henvis til dine kollegere hvis du ikke kan klare en efterspurgt vare og få dem til at gøre det samme. Så vil i kunne kører med et mindre lager og der af følgende have mindre på lager når de andre begynder at nedsætte varerne.

Kombiner det med Ditlevs forslag om at lave en kunde klub ordning hvor de kan købe før andre, få månedens tilbud, rest salg med rabat, Specielle varer der kun kan bestilles gennem kluben, måske tilbud eller vareprøver fra andre typer forretninger, kort set bind kunder til dig mest muligt.

Som både Ditlev og Helle på peger vil der kun være plads til et fåtal, så det er med at være først på banen.

Når jeg bliver landsdækkende (ikke nært forestående) ville jeg gerne sende et Kanon tilbud med ud til dine kunder. Kunne være sådan at du i din info fra din kunde klub skriver: I denne månede præsenter vi www.xxxxxx.dk som har følgende tilbud specielt til vores kunder eller det kunne være Tilbud fra vores venner besøg www.xxxxxxx.dk og prøv deres tilbud. I nogle tilfælde kunne du måske få en provision ud af det.

Det var mit bud, samt noget jeg ville følge hvis jeg havde en web-shop, selvfølig sammen med nettets bedste service.

Thomas Bonde

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:10
Hej T

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Side 6 ud af 24 (231 indlæg)