Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsmarkedet - Hvad sker der ???

Side 20 ud af 24 (231 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:


At jeg havde svært ved at se, præcis hvordan man skulle konkurrere - i al fald på de gængse vilkår.

Det er jo netop det, vi hjælper med - at få vores kunder til at se, hvordan de kan få en unfair konkurrencefordel.

Men det hjælper intet, hvis vores kunder går ud og deler opskriften ud til alle kollegerne.

Trin 1 i at kunne begå sig i dette marked er at udvikle strategier der virker og så gå "under cover" med det over for alle andre.

Ellers havner du bare i samme situation om kort tid igen.

Vi sælger selv produkter for en importør efter No Cure - No Pay princippet

Han betaler kassen for at ligge flere pladser over os på AdWords (lige som i din situation) - men det har vi ingen problemer med - for det er os, der får hevet kunderne i land Wink 

Venlig hilsen,
Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har nogle rigtig gode pointer, Ditlev Yes

Venlig hilsen,
Christian

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ditlev.

Følgende skal ingenlunde opfattes som affejning af dine argumenter, men det er bare så nemt at sige "Så importer varene selv", eller "producer noget selv". Jaja. Skift dog branche. Der er flere penge at tjene i medicinalindustrien, end der er i de 3 brancher du har virksomheder i, tilsammen.
Men måske interesserer du dig ikke for Medicialindustrien. Måske har du ikke evnerne - eller kapitalen til at komme ind på det marked. Blot at pege på Pfizers bundlinje og fortælle om Viagras sejrsgang henover den nu, evigt begejstrede, vestlige halvkugle hjælper jo ikke dig, din branche eller din situation.

Men ellers giver jeg dig ret! :-)

Christian:
Jeg ville heller ikke have noget problem med at min leverandør annoncerede, hvis jeg solgte efter no-cure no pay metoden, for det koster mig ikke en skid at miste et salg. I min nuværende situation, kunne jeg potentielt brænde inde med et varelager, af ganske betydelig, økonomisk størrelse, hvis jeg ikke kan komme af med pågældende varer - fordi leverandøren selv opsnappede kunderne, efter i de i salgsituationen med os, bedyrede at de "ingen ønsker om at konkurrere med deres kunder" havde.
Jeg kommer ikke til at brænde inde med alle de varer - for jeg har kunder til det meste - og hvis jeg brænder inde med enkelte af tingene, kan jeg jo nok kun bebrejde mig selv, for at have købt for meget af pågældende rædsel, som ingen tilsyneladende vil have.
Men jeg ville sguda hellere have kunne levere grimrianen tilbage, som du åbenbart kan med din leverandør! :-)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hold op, hvor jeg danser rundt om mig selv og meler kage.
Jeg er overordentligt træt og tror, jeg vil trække mig ud af debatten indtil videre og lade mere fornuftige stemmer med noget på hjerte overtage, mens jeg får mig en go' gammeldags morfar og drømmer om utopiscenarier, hvor jeg kan udtrykke mig klart første gang! :-D

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Lone

Jeg synes faktisk bare at du er meget tæt på virkeligheden, og ser ganske godt din branche og hvad det er der sker! Som oftest er det nemmest at råbe højt og have gode ideer - når man står udenfor og kigger ind - og ikke selv skal have mere med det at gøre :·)

Og i øvrigt skønt at du er så god til at formulere dig og tør sige din mening - og ikke mindst holde fast i den!!!!

God lur :·)

 Mange hilsener Helle

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Christian:
Jeg ville heller ikke have noget problem med at min leverandør annoncerede, hvis jeg solgte efter no-cure no pay metoden, for det koster mig ikke en skid at miste et salg. I min nuværende situation, kunne jeg potentielt brænde inde med et varelager, af ganske betydelig, økonomisk størrelse, hvis jeg ikke kan komme af med pågældende varer - fordi leverandøren selv opsnappede kunderne, efter i de i salgsituationen med os, bedyrede at de "ingen ønsker om at konkurrere med deres kunder" havde.

Hej Lone

Har du prøvet at spørge disse leverandører om de var friske på at dropshippe varerne for jer? Hvis de har egen webshop, har de jo bestemt det rigtige setup til at kunne sende pakkerne afsted til jeres kunder. Og dette ville være et no-cure no-pay setup for jer, som i ikke kunne tabe pange på. Jeg synes ikke det er urimeligt at forvente at leverandøren tilbyder denne mulighed hvis de slev driver webshop.

Mvh Jesper

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

House of kids:

- hvis mærket sælger godt - så fortsæt med det og ignorer leverandørens webshop.

- hvis mærket sælger halvdårligt eller af h. til - så drop det og find en bedre leverandør som vil samarbejde med dig i stedet for at modarbejde. 

 Mange hilsener Helle

Dette rammer sømmet lige på hovedet. Hvis mærket sælger godt, hvorfor så bekymre sig om at andre måske har en højere avance eller lign. Vælg de mærker som giver den bedste bundlinie, istedet for at fokusere på hvordan DU synes andre skal drive forretning.

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

> at jeg havde svært ved at se, præcis hvordan man skulle konkurrere - i al fald på de gængse vilkår.

Jamen Lone, det er jo netop det der er min pointe - det skal du ikke! :)

Som den "lille" mod den "store" (hvilket sikkert gælder både for dig og for mig) gælder det netop om IKKE at konkurrere på de gængse vilkår. Hvis Google beslutter sig for at kampen skal stå i det ene hjørne af banen, så skynder jeg mig over i det andet hjørne, råber æhh-bæhh-buhh, og løber med de kunder, som er fulgt med mig derover. Min fordel er, at jeg kan løbe fra banehalvdel til banehalvdel skide hurtigt - det kan Google (som den store virksomhed de er) ikke.

Pointen er i alle fald, at der stort set altid er strategiske muligheder på et marked. De kan så være mere eller mindre lukrative og være omgærdet af flere eller færre begrænsninger, men mulighederne er der stort set altid. Den største udfordring ligger som regel hos spillerne selv.

Og jeg kender det da godt lidt selv - når man først er spænet ned i den anden ende af banen er det da smadder irreterende, når Google pludselig dukker op der, og jeg så må løbe et andet sted hen. Men hver gang jeg bliver lidt træt af at løbe rund, kigger jeg mig selv i øjnene og siker: Mikkel, hvis du ikke gider at løbe mere, er det tid for bænken ... kan du stadig løbe lidt? Og det kan jeg så! :)

Nu er min branche så også, i ekstrem grad, meget omskiftelig. Så jeg er vandt til hele tiden at justere mine strategier. Sådan var det iøvrigt også i min gamle branche - musikbranchen, så jeg har stort set hele mit liv levet på den måde. Og så venner man sig naturligvis til det. Til gengæld gør det også, at det for mig er helt naturligt hele tiden at flytte mig selv rundt, for at opnå det jeg gerne vil ...

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at i der har en service baseret virksomhed egentlig glemmer det dét her handler om.

For os webshops/butikker der har NØJAGTIG samme varer som vores leverendører der selv bryder ud og laver webshops eller som konkurrenterne der dumper priserne, der kan vi altså ikke konkurrere på servicen alene!

Det kan godt være jeg kan give kunderne længere kredit på deres køb, lægge en slikkepind ved ordren eller hvad hulen jeg gør, men det ændrer ikke på det faktum at kunden vælger dét sted hvor de kan få varen til billigste penge!

Jeg kan også følge mine konkurrenters strategi ved at sætte mine varer ned med det samme de kommer ind ad døren, men ved i hvad der sker? Mine leverandører har pludselig ikke flere varer til mig! Det er dét der er sket for mine konkurrenter der har nedsat deres varer med det samme de kommer ind ad døren. Problemet her er når vi er kendte på de mærker vi sælger. Vi sælger ikke nok af dem, men når vi så endelig sælger, så er det disse kunderne kommer for at købe, og så vil det være surt lige pludselig ikke at forhandle dem mere.

I må ikke tro vi forhandlere vil lave om på konkurrence loven eller sætter os ned i et hjørne og begynder at tude fordi vi synes det er uretfærdigt nogle sælger mere end os, men i må forstå at vi ikke bare kan bryde ud af den onde spiral vi er i, for vi har handlet varer ind til resten af året.

Jeg har fuld forståelse for at kunderne feks kan købe på Smartguy, Smartgirl osv som ALTID vil være de billigste på nettet med en besparelse på 50kr, men der er sgu forskel på en 50'er og 25-30% som kunderne altid kan få hvis de henvender sig til konkurrenten - i mit tilfælde da det er dyre varer vi har.

Kunden er ligeglad med om de får sendt deres vare i en boblekuvert eller en flot æske med silkepapir hvis de bare varen er billig nok, så der skal være lidt mere forståelse for hvad hele problematikken handler om - vi hænger på nogle ordrer der er blevet langt lang tid før end problemerne sommetider opstår, og så er det svært at sadle om - eller løbe over i det andet hjørne som Mikkel siger, hvis alle de midler du har, i forvejen er bundet i et varelager du ikke tjener en sk.. på

Finkena

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt vægter jeg lagerstatus (og en troværdig én vel at mærke) og leveringstid over pris.

Står jeg og skal bruge produkt X så kan det godt ske jeg bruger f.eks. edbpriser.dk og finder så top5 eller top10 billigeste men dem som kan oplyse en realistisk leveringstid og er hurtigst (dvs. lagervare) er også dem jeg vælger - Jeg gider altså ikke vente en uge på en vare for at spare et par basseøre.

Men når det er sagt er det en selvfølge at jeg ikke gider betale 20% ekstra for en vare som flere andre udbydere sælger langt billigere - så hvis man ikke kan konkurrer på de mærker bør man måske finde nogle mærker der er knap så megen konkurrence på og sælge dem på historien / oplevelsen og nogle andre parametre end "mærkevare 1" for der er prisgennemskueligheden høj for kunden og konkurrencen på pris nok svær at være med på som en lille eller mindre spiller på markedet.

Side 20 ud af 24 (231 indlæg)