Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsmarkedet - Hvad sker der ???

Side 22 ud af 24 (231 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nanna

Som udgangspunkt kan jeg sige, at vi kun tager mærker ind som folk spørger efter, og som vi ved de vil have. Jeg har prøvet masser af nye eller mindre kendte mærker - og desværre har salget været ret dårligt. Selvom vi er et folkefærd som vil have unika og noget specielt som naboen ikke har - så er det fakta, at når kunden står og skal vælge, så tager de ofte det de ved andre også kan lide.

Hvis jeg personligt skulle satse på et nyt mærke skulle der være nogle fordele, som kunne gøre at jeg kunne bruge den tid det tager på at brande mærket i min shop, og få gang i salget. Det kunne være: Rabat ved køb af en større del af kollektionen, 60 dages betalingsbetingelser, max. 4 andre rene netshops og ingen net gårdbutikker, levering start januar og start august så salgsperioden er lang. Derudover et ordentligt samarbejde og evt. støtte i markedsføring i eks. børnemagasinet eller lign. En avance hvor du ganger med 2,8 vil heller ikke være af vejen.

Derudover skulle jeg kunne se potentialet i at det kunne blive en bestseller.

Det er superærgeligt at man ikke kan købe de varer ind man selv brænder for. Det er bestemt ikke alle vores varer jeg selv er til - men hvis de efterspørges må vi jo have dem. Jeg er selv meget til udenlandsk design - mange laver noget fantastisk tøj... men mine kunder er ikke enige :·)

Du spørger til rabataftaler, prispolitikker osv. Det er jo en varm kartoffel... Jeg kan kun sige at hvis et mærke ikke er vores bestseller og det hele tiden sættes ned andre steder - så er jeg ikke interesseret i at have det... vi skal drive en forretning, der er folk som skal have løn og mange mange udgifter :·) Mange tror man tjener kassen på at sælge tøj - og jeg er ked af at sige det - men det er svært. Hvis du køber 20 bluser til indkøbspris på 100 kr. eks. moms og sælger dem for 250 kr inkl. moms.... og du har fire måneder at sælge det i inden udsalget starter. Lad os sige at du kun har solgt de 10 bluser - og så sættes de 10 andre ned til 50% ved udsalgsstart. Nu tjener du så ingenting. Efter nogle uger kommer slutspurten og så er det du begynder at smide penge afsted sammen med varen. Hvis ingen ville have den til 50% - så er du faktisk der hvor du ender i 0. Hvis du så har rigtig mange omkostninger... så er regnestykket nu altså ikke særlig heldigt :·) Det kan lade sig gøre at det går godt - men der skal godt nok være fokus - og man skal have is i maven, en god bank, og ikke hoppe med på rabatbølgerne som ruller ind i mellem - for så tjener man da slet ingen penge.

Håber du kan bruge det til lidt :·) og at du får succes med dit mærke - som jeg meget gerne vil præsenteres for når du når så langt :·)

Mange hilsener Helle 

Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:48

Hej Helle.

Du skal have mange tak for dit svar. Der er i hvert fald mange ting som jeg kan bruge til noget, måske vil det ikke være dem alle jeg kan efterkomme fra første færd, men så har jeg noget at gå efter :0)

Jeg kan godt følge dig i det med at for mange netbutikker med ens tøj kan blive et stort problem, især for jer der skal sælge det, og så fordi der er så mange om kampen. Tror selv at jeg ville blive meget frustreret hvis jeg lige havde købt et stort parti varer hjem, og så blev nødt til at starte med at sætte det ned, fordi andre har gjort det.

Mit tøj ellere rettere sagt mit koncept bliver noget anderledes, end andre danske børnetøjsmærker pt. Så jeg håber jo selv på at det nok skal blive en stor succes, og vil meget gerne præsentere det for dig når den tid kommer :0)

Mvh Nanna.

ps. Jeg må lige nævne at jeg selv er én af de forbrugere der ofte agerer tilbudsjæger på nettet, men høj service, returret osv betyder også en del for mig. Har handlet flere gange i din butik, og har altid været meget tilfreds. ;0)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:09

House of kids:
max. 4 andre rene netshops og ingen net gårdbutikker

Undskyld mig, men hvorfor ingen net gårdbutikker ??? Hvad er det lige at de/vi har gjort ? Et eller andet sted, så er det vel ikke anerledes end at man har en fysisk butik sammen med en netbutik, hvilket der er rigtig mange, der har,- og salget/vilkårerne/servicen er vel ikke ringere af den grund...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 08:56

Hej Majbrit

Det var ikke ment sådan - forkert ordvalg - det beklager jeg. Egentlig mener jeg også bare at jeg foretrækker de mærker som ikke ligger 10-15 steder online :·)

Mange hilsener Helle 

Og tak til dig Nanna - jeg venter i spænding hvad det mon er du pusler med :·) 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:42

Nå - det ser desværre ud til at foråret nok bliver som efteråret... Det vælter ind med nyhedsmails om hele varegrupper eller mærker, som sættes ned mellem 20 og 30%. Det kan også være fødselsdagssalg (hvis jeg fyldte år så tit ville jeg hurtigt blive gammel - men det bliver man vist også i denne her branche :·))

Der er bare en ting som jeg simpelthen ikke forstår - og det er at mærker som eks. MOLO, Katvig, Småfolk og Hummel bliver sat ned. Det er blandt de bedst sælgende mærker, og lige netop der hvor vi kan hente lidt overskud. Hvad sker der.... er branchen virkelig så uprofessionel at folk har købt mere end de har kredit til. Bliver der ikke lavet budgetter... for jeg har svært ved at se hvorfor man ellers ville nedsætte netop disse varer...  Mange af de mærker som sættes ned er endda helt nyankomne.

Naturligvis kan man have købt lidt for meget og regnet med et bedre salg osv. Men sæsonen er jo ikke engang startet endnu.

Måske man skulle skæve lidt til de erfarne som tjener penge - de laver nogle knaldtilbud på udvalgte varer - og så køber folk også nogle af de andre - til almindelig pris. Ja, jeg forstår det simpelthen ikke.....!!!!

Med undrende hilsen Helle 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 19:05

Hej Helle,

Du har helt ret, det er nøjagtig samme situation som i foråret, os der har en dametøjsbutik døjer med det samme, og jeg kan kun stille samme spørgsmål som du gør mht hvorfor forhandlerne handler så meget ind at de ikke har råd til at vente med at få solgt varerne.

Det er ikke kun til at ryste på hovedte af, det er grotesk som nogle ødelægger markedet!

Finkena

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 21:46

Hej Helle

Jeg synes nu, at det stadig virker som en del af den regulering der skal være på markedet, for at luge lidt ud mellem butikkerne.

Dem der havde problemer i efteråret, havde allerede bestilt de varer som skulle leveres her til forårssæsonen, inden nedgangen viste sig. Hvis vintersalget og sikkert også udsalget er gået halvskidt, så er der kun tilbage at sætte de nye varer ned.

Nogle leverandører har sikkert også opsagt samarbejdet med enkelte kunder, men det er heller ikke slået igennem endnu.

Jeg tror på at det bliver lidt bedre til efterårssæsonnen, og endnu bedre til næste forårssæson .... spørgsmålet er bare hvor mange der så er tilbage, for det bliver igen et dyrt år for dem der holder priserne.

Det er om at finde de kreative sider frem og adskille forretningen fra de andres.

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 22:04

Hej Carsten

Ja, de kreative sider skal i brug. Men ind i mellem kan der ligge noget ligefor som man ikke ser. Eks. er vores gennemsnitsordre steget med knap 100 kr. efter vi hævede vores fragtpriser med knap 50% og lavede en fragtfri grænse højt oppe på 875 kr. Der er ikke kommet færre ordrer og de er generelt meget større.

Så det er ikke alle tiltag som behøver at være kreative - og ind i mellem kan det være en fornuftig beslutning, at optimere sit salg uden nødvendigvis at forære varerne væk :·) både ved kreative måder og almindelig sund fornuft!!!

Jeg tror også at markedet vil regulere sig - men hvis man først har vænnet sine kunder til nedsættelser hele tiden - mon de så gider at handle hos en når markedet så har fundet sit leje.... altså hvis der så ingen rabat er.... så ender det med at man har knoklet r.... ud af bukserne i et par år og stadig ikke kan tjene penge på det...

Mange hilsener Helle 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 22:04

Jeg forstår ikke helt hvordan du kan skrive at "det stadig virker som en del af den regulering der skal være på markedet, for at luge lidt ud mellem butikkerne" - hvad mener du med det?

At det bliver dyrt for dem der igen i år holder priserne kan jeg selvfølgelig godt regne ud hvad du mener, men hvis du har læst tråden igennem vil du også kunne læse, at flere forhandlere der sætter varerne ned som konkurrenterne, lige pludselig "ikke kan få flere varer", så det er ikke bare så lige til som det kan lyde.

Finkena

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:09

Hvordan kan I allerede sige at foråret bliver som efteråret. Ja, jeg håber stadigvæk på at det bliver et godt forår. Jeg er glad for at jeg kun har fødselsdag en gang om året lige som dig Helle. ( er allerde blevet gammel af dette job som ejer af en webshop)

Hvorfor siger Småfolk, Molo, katvig mm ok til at deres sommertøj allerede bliver sat ned ?. Hmm

Jeg syntes at det er nogle fede indlæg og hold da helt k.. jeg bliver så klog.

Mvh Connie 

Side 22 ud af 24 (231 indlæg)